Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oude wagen verkopen aan opkoper?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oude wagen verkopen aan opkoper?

Hallo iedereen,

De madame heeft altijd met een Audi A2 gereden. Door omstandigheden kunnen we recente wagen overnemen van een tante, daarom gaat de A2 de verkoop in.

Ik had zoekertje online gezet, blijkbaar is dit wagentje heel erg gewild. Op minder dan 1 uur, had ik 47 gemiste oproepen, 16 mails & SMS gekregen. Allemaal van opkopers.

Er zijn een aantal problemen met de auto (electronica flipt soms), dit had ik ook in de advertentie gezet. Onze prijs was ook rekeninghoudend met de gebreken. Enkel, vraag mij af of sommige opkopers het zoekertje wel goed lezen… Wil gewoon geen miserie achteraf?

Hebben jullie ervaring met dergelijke opkopers? Zouden jullie hiermee aan huis afspreken? Of zoek ik het te ver?

Als je zo overdonderd wordt met reacties van opkopers dan wil dat meestal zeggen dat je vraagprijs (veel) te laag is. Je kan best eens vergelijke met gelijkaardige wagens en je auto dan misschien gewoon opnieuw aan een hogere prijs te koop zetten.

En bij verkoop aan een professionele opkoper/handelaar moet je je geen zorgen maken over eventuele problemen achteraf want je verkoopt je auto in de staat waarin hij zich bevind.

Comment

Ik zou de raad van Diabolic volgen. Best toch wel uitkijken met opkopers. Vaak proberen ze achteraf de prijs nog omlaag te halen als ze de auto bekijken. Ze zwaaien met een cash geld en hopen dat je toehapt.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

En de kans bestaat wel dat er enkele tussen zitten die de advertentie niet duidelijk gelezen hebben en denken een koopje te kunnen doen.
        Ik had eens een kleine 10 jaar terug bij het opruimen in de garage een voorruit gevonden van een oude Peugeot camionette. Ik die ruit gratis op het internet gezet, duidelijk bij vermeld dat het enkel een ruit was en geen complete auto. Mag je drie keer raden hoeveel mails ik kreeg met de vraag van "draait de motor nog?" of telefoons van Franstaligen die het woord "voorruit" niet kenden

Comment

lol dat is inderdaad ook erg typisch!
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik moet thuis geen opkopers hebben, heb al verhalen gehoord dat die met een paar man onozel komen doen totdat ge de auto te goedkoop aan hun meegeeft.
            Maar tegenwoordig zijn ze slimmer, heb voor die reden al mn gsmnr niet bij de advertentie staan, en overlaatst kreeg ik een reactie van een Marie, en toen ik antwoordde kreeg ik een mail terug van Mohammed in gebrekkig NL Ik ben geen racist ofzo, maar die opkopers zijn zoooooooo vervelend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
              Ik moet thuis geen opkopers hebben, heb al verhalen gehoord dat die met een paar man onozel komen doen totdat ge de auto te goedkoop aan hun meegeeft.
              Maar tegenwoordig zijn ze slimmer, heb voor die reden al mn gsmnr niet bij de advertentie staan, en overlaatst kreeg ik een reactie van een Marie, en toen ik antwoordde kreeg ik een mail terug van Mohammed in gebrekkig NL Ik ben geen racist ofzo, maar die opkopers zijn zoooooooo vervelend
              Kent gij dan Marie Mohammed niet?

Comment

A2? Goedkoop? linkje?
                Opkopers lezen inderdaad niet altijd even goed. Bij mij was er ook ene die kwam en vroeg "ah, hij start niet?" terwijl dat in de advertentie stond.
                En die komen erop af om af te bieden.
                autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Het moeten niet altijd opkopers zijn, destijds kwam er hier ook ene zien voor mijne Lancia - niet wegdoen mijnheer ik ben zeer geïnteresseerd in uw wagen! - ge kent dat... en het eerste wat em dan zei als em voor de deur stond was: "oei, das ne benzine, ik dacht dat het nen diesel was"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Kent gij dan Marie Mohammed niet?
                    alleen Marie Huana
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Als je prijs te laag is, haal je zoekertje er af, en zet er een nieuw.

Natuurlijk proberen die te onderhandelen, maar als je zegt dat er een half uur later nog een komt die de prijs wil geven, dan hoef je de prijs toch niet te verlagen.

Gewoon cash aannemen, en verkopen.
                      Ik heb het ook ooit gedaan, en op een prijs van 1000€ wouden ze nog 100€ afdingen voor transport. Ik heb gezegd: 950, direct cash te betalen of ik bel de volgende.
                      Hij was direct zijn centen aan het tellen, en het was echt geld...

Comment

Working...
                      X