Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met wijkopenautos.be?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ervaring met wijkopenautos.be?

heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?
    geven een goede prijs, maar ik weet niet of ze te vertrouwen zijn.

Voor de lol de mijne s laten taxeren, de prijs lijkt marktconform te zijn. Maar als je s rondleest op fora in NL blijkt dat een beproefde tactiek: een realistische taxatie en wanneer je een afspraak maakt om werkelijk te bezichtigen enz. krijg je een belachelijk laag bod in de maag gesplitst.

Het lijkt mij meer zoiets als ikwilvanmijnautoaf.be. Ik denk dat je beter gewoon via de gebruikelijke zoekertjessites probeert te verkopen.

Tip: zet uw zoekertje ook in het Frans, heel wat Fransen kopen hun auto's liever in Belgie omwille van beter onderhoud.
    sigpic

Comment

Er zijn 3sites waar ik een occasie op zou tekoop zetten en dat zijn kapaza , 2dehands en autoscout24.

Comment

Afhankelijk van wat voor een auto je verkoopt, koop u een nieuw simkaartje voor die verkoop. Een nieuw gsm nummer dus.
        En maak een ander gmail adres aan.

Anders ga je zot worden
        2012 Volkswagen Golf R

Comment

Waarom ga je zot worden?

Comment

*verkeerd topic*
            Last edited by metalpe; 13/05/2015, 12:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Waarom ga je zot worden?

Ik heb op 3 dagen tijd al 10 mails van die mannen gehad waarom ik niet in ga op hun voorstel.... als ze 3500EUR onder de marktwaarde bieden lijkt me dat nogal logisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                Ik heb op 3 dagen tijd al 10 mails van die mannen gehad waarom ik niet in ga op hun voorstel.... als ze 3500EUR onder de marktwaarde bieden lijkt me dat nogal logisch.
                Ge had dat moeten zien toen ik mijn 330i te koop zette.
                Het eerste half uur bleef mijn GSM afgaan, heb gewoon mijn nummer eraf gehaald, niet normaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk Berichten
                  Voor de lol de mijne s laten taxeren, de prijs lijkt marktconform te zijn. Maar als je s rondleest op fora in NL blijkt dat een beproefde tactiek: een realistische taxatie en wanneer je een afspraak maakt om werkelijk te bezichtigen enz. krijg je een belachelijk laag bod in de maag gesplitst.

Het lijkt mij meer zoiets als ikwilvanmijnautoaf.be. Ik denk dat je beter gewoon via de gebruikelijke zoekertjessites probeert te verkopen.

Tip: zet uw zoekertje ook in het Frans, heel wat Fransen kopen hun auto's liever in Belgie omwille van beter onderhoud.
                  Ik kan zelfs niet het juiste model en uitrustingsniveau ingeven
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Waarom ga je zot worden?
                    Hierom:

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                    Ge had dat moeten zien toen ik mijn 330i te koop zette.
                    Het eerste half uur bleef mijn GSM afgaan, heb gewoon mijn nummer eraf gehaald, niet normaal.

Natuurlijk afhankelijk van de wagen.
                    2012 Volkswagen Golf R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Ik heb het uit nieuwsgierigheid ook ingevuld. Voor de auto van mijn vrouw. Ze geven daar zoveel voor dat ik hem haast zou verkopen bij wijze van spreken. Kan moeilijk geloven dat ze dit effectief waarmaken. Is een Renault Scenic 1.5 dci van midden 2011 met 50 k gereden, mooie staat en die schatten ze nog net boven de 10 k. Lijkt me erg veel voor opkopers.

Comment

de 221 zou optieloos 4500 euro meer opbrengen dan ik hem kocht, haha

Comment

In het geval van de E92 320d zou ik hem ook met winst kunnen verkopen... Ergens klopt het niet... Wellicht zullen ze ter plaatse de prijs serieus omlaag willen halen omwille van een krasje hier en een foutje daar en...
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

das intressant voor te weten.
                            mijn golf 2 diesel tour editie uit 1988 met 474000km zou 1626€ waard zijn.
                            laat die expert voor de schade maar komen. economisch total los zal hem niet zijn zo

Comment

Bij mij ook erg correcte prijs, maar inderdaad nog niet langs geweest om hem te laten schatten.

Maar mss toch eens langsgaan.

Verder nog benieuwd naar reacties van mensen die hem effectief zo verkocht hebben.

Gr

Comment

Gaan jullie daar nu werkelijk intrappen?

Da's geen liefdadigheidsinstelling he, werkelijk bod is altijd een pak lager.
                                2.0 JTDm

Comment

...zo negatief haddock...ni verder vertellen maar we hebben HET gat in de markt gevonden, we gaan random okkazies kopen en ze doorsassen naar hen

Comment

goed idee bobo, intussen een paar snel gegoegelde ervaringen oplijsten

Ervaring met: wijkopenautos.nl.
                                    Op site geklikt, alles over mijn Porsche Targa uit 1974 verteld + alle gegevens. Krijg mail terug van: uw Porsche is minimaal € 33.911,-- waard , eventueel nog meer afhankelijk van staat, accessoires enz.
                                    Afspraak voor keuring gemaakt onder wegoverkapping bij de Arena in Amsterdam. Een gozer moest een proefrit maken, een ramphad nog nooit in een Porsche gereden, was een week in dienst. Porsche enorme lange tijd gekeurd van binnen naar buiten en van onder tot boven. Werd verteld dat ik helaas mijn stalen Targa dak niet bij me had, het was prachtig weer. Dikte van de lak overal gemeten i.v.m. dikke lagen plamuur die er niet waren.
                                    Alle gegevens in computer en deze werden naar hoofdkantoor in Duitsland gestuurd, een wereld wijde organisatie werd mij verteld. Na een kwartier mail terug: Ze konden niet meer dan € 9.500,-- geven. Kwaad dat ik werd.
                                    Volgende dag een e-mail : ze wilden het bod verhogen tot € 11.911,--. E-mail met een klere gang verwijderd.
                                    Gr. Arie911

Succes met de verkoop op internet.

Mijn ervaring met ******* is behoorlijk negatief.
                                    Ik heb een paar keer een oudere auto aangeboden

Na invoering van de gegevens vertellen ze je dat je hem tijdelijk niet op een andere manier mag verkopen, anders krijg je een boete.
                                    Dan krijg je biedingen, zo laag, alsof het een sloper is.

Daarna wordt je gebeld, wat je van het bod vindt.
                                    Als je aangeeft dat je voor dat bod, hem liever in de fik steekt en er dan naakt omheen gaat dansen, proberen ze je toch duidelijk te maken dat het eigenlijk een heel goed bod is, want het is de verkeerde kleur en verkeerde motor en verkeerde opties en verkeerde....

Wanneer je ze overtuigd hebt dat ze de pot op kunnen met hun achterlijk lage bod, zeggen ze dat ze hun opkopers nog een keer gaan bellen voor een hoger bod.
                                    Dan komt er idd een hoger bod uit en wanneer je daar mee akkoord gaat, mag je op eigen kosten naar de opkoper (als je pech bebt, honderd km verderop).

Daar aangekomen (vaak een obscure handelaar) klopt er ineens niets meer van je auto en denken ze dat je een complete nitwit bent.
                                    (De beste: na het openen van de motorkap en starten van de auto zegt de "verkoper": "ja meneer, deze motor is versleten. Als ik nu de olievuldop verwijder, dan spuit de olie eruit en dat hoort niet Ik zal, omdat U zo van zover gekomen bent, de helft van het afgesproken bedrag geven.... )

Heb de motorkap dichtgemaakt en heb gevraagd of hij dacht met een debiel te maken te hebben.
                                    Ben ingestapt en weer naar huis gereden.

Heb daarna de inkoopsite gebeld, het verhaal uitgelegd en aangegeven als ze nog een koper hadden, deze bij mij thuis kon komen kijken.
                                    2.0 JTDm

Comment

Je houdt het niet voor mogelijk hoe naïef en simpel sommige mensen zijn

Wat een simpele DNS query van een domeinnaam je allemaal niet leert: wijkopenautos.be is dezelfde organisatie als wijkopenautos.nl (wat had je weer gedacht, er zitten Hollanders achter). Is op zijn beurt weer een tussenorganisatie van een Duitse firma,
                                      (wkda.de staat voor wirkaufendeinauto)
                                      Dus gewoon percentjeshengelaars voor auto-export.

En dan geloven dat je van zo'n mannen de hoofdprijs zal vangen voor je wagen, sorry maar

DOMEINNAAMHOUDER
                                      Naamvan Leeuwen Robert
                                      Organisatie
                                      WijKopenAutos.nl
                                      TaalEngels
                                      Adres
                                      Telefoon
                                      2.0 JTDm

Comment

goed uitgevogeld haddock
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment