Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met wijkopenautos.be?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb onlangs ook mijn toenmalige wagen via zo'n bedrijf verkocht. Was zelfs via een zustermaatschappij van autoscout denk ik, carsonweb of zoiets... Wagen stond een paar maand online zonder enig deftige reactie. Kreeg dan een mail van autoscout dat de wagen via hun kon opgekocht worden ergens tegen Leuven. Ze bekeken de wagen en papieren, als alles ok was kreeg je het geld overgeschreven. Ik stond er ook eerst achterdochtig tegenover om mijn wagen achter te laten zonder onmiddellijk geld te ontvangen, maar er werd ook een contract opgemaakt. Dus in het geval dat ze niet zouden betalen, had je dat nog als bewijs... (In hoeverre dat kan helpen in dat geval?)

Wagen in kwestie was een BMW e39 528iA met 380.000km op de teller en nog 3000€ van gekregen. Wat ik goed te doen vond, wetende dat er nog grote kosten aan waren (automaat moest vervangen worden, LPG werkte niet deftig meer en had nieuwe zomerbanden nodig). Als je er vanaf moet is het een goede oplossing imo... Al had ik er persoonlijk veel liever een track-toy van gemaakt, maar ja vrouwen hé .

Comment

Ik heb de taxatie van m'n S4 ook eens laten doen, maar ben nog niet tot in hasselt geraakt.
      Ben toch wel eens benieuwd hoe het in z'n werk gaat.
      De mensen met positieve ervaringen, hebben jullie de wagen gewoon daar achtergelaten of zijn jullie nog naar een andere handelaar moeten gaan en daar een deal moeten maken?

Comment

De scenic van mijn vrouw... 1,5 dci van 2011 met 35 a 40 k kilometers... 10272 euro zonder opties zoals gps, airco,... Dus zou rond de 11 k moeten zijn als ik de lijn doortrek. Dikke prijs zeg ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xircon Bekijk Berichten
          Ze bekeken de wagen en papieren, als alles ok was kreeg je het geld overgeschreven. Ik stond er ook eerst achterdochtig tegenover om mijn wagen achter te laten zonder onmiddellijk geld te ontvangen, maar er werd ook een contract opgemaakt. Dus in het geval dat ze niet zouden betalen, had je dat nog als bewijs... (In hoeverre dat kan helpen in dat geval?)
          Sta me toe hier toch grote vraagtekens bij te hebben... ik kan me niet voorstellen dat iemand dit gaat doen met een auto van iets of wat waarde?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
            Sta me toe hier toch grote vraagtekens bij te hebben... ik kan me niet voorstellen dat iemand dit gaat doen met een auto van iets of wat waarde?
            Wagens met (iets of wat) waarde zou men ook sneller verkocht krijgen via de gewone weg denk ik . Anderzijds voelde ik mij daar wel op mijn gemak; Geen louche types, een echt bedrijf (enorm terrein vol wagens, voor export wrsl), maar of dit hetzelfde is voor wij-kopen-auto's, weet ik niet.

Comment

Wat me opvalt is dat de enige 2 personen die een positieve ervaring hebben met dit bedrijf zich hiervoor speciaal geregistreerd hebben en enkel in dit topic hiervoor iets geschreven hebben.

Ik heb online zowel mijn volvo V60 D4 van eind 2013 (model 2014), zeer dik uitgerust, laten taxeren, zonder intentie deze te verkopen want hij is nieuw en daarvoor kreeg ik net geen 22.000 euro zonder opties.

De BMW 116i van mijn vrouw heb ik dan ook eens ingegeven, wagen is in zeer goede en mooie staat en goed uitgerust, maar die is al van eind 2005. Ik heb daar eind 2010 2ehands 11.000 voor gegeven met 30.000km op de teller. Nu bijna 5 jaar later, wagen is 10 jaar oud en 60.000km verder zou ik er via hun taxatie nog 7000 voor krijgen zonder opties ... laat maar komen zou ik zeggen

Hier alweer, geen intentie om te verkopen want wagen is nog perfect in orde en onderhouden, was puur uit nieuwsgierigheid maar als ze echt 7000 zouden geven ... graag ... maar als ik effectief zou langs gaan dan zou ik wel wakker worden denk ik

Comment

Ik heb dus even alle reacties gelezen en me ook maar even geregistreerd om hierop te reageren. Ik heb via wijkopenautos mijn vw bora verkocht. Online gaven ze 1350 euro.
                Dus ik ben naar een filiaal van hen gereden om hem te laten taxeren.
                Eerst vragen ze een testrit... Rijden ze nogal redelijk agressief een toureke en vertelt hij ondertussen waarom je al zeker geen 1300 zal krijgen. Als de testrit gedaan is. Zetten ze een plaat waarop staat '' live'' vanachter op je wagen en begint hij aan een kwartier durende fotoshoot van je wagen. Vervolgens vult hij in zijn tablet alle gegevens over de wagen in en alle opties. En dan moet je ongeveer 10 tot 15 minuten wachten op een bod. Van zodra hij een bod gekrege heeft van het hoofdkantoor vermoed ik komt hij met zen tablet naar je toe en toont hij het bod. In mijn geval tusse de 505 en 660 euro. Ik heb uiteindelijk 660 euro gekregen voor mijn wagen. Uiteindelijk vind ik dat nog geen slechte prijs aangezien de wagen hagelschade had en redelijk wat krassen en een nicotine interieur surplus liep het koelwater met bakken eruit maar dat heb ik gemaskeerd met hem voor de taxatie te vullen met water. Dat is iets dat ik met een particulier al niet zou doen. Dus op dat punt is hem zo verkopen wel een voordeel..
                Ten tweede moest ik niet naar de keuring voor verkoop. En bij mij stond het geld de volgende dag al op de rekening.
                Dat viel allemaal mee.
                Nu kreeg ik deze morgend telefoon van een nummer dat ik niet kende, mijn smartphone gaf aan een nummer uit Roemenië.. Dit nummer +40 724 188 691
                Als je dit nummer googled kom je uit op een 2de hands verkoper van wagens in Roemenië.. Nu ik heb niet opgenomen omdat men gsm uitstond en ik het zonet via de gemiste oproep sms zonder bericht na telaten heb gezien dus ik weet ook niet wat ze wille. Maar ik baar me toch zorgen hoe het mogelijk is dat mijn nummer bekend is bij de uiteindelijke koper van mijn wagen die ik aan wijkopenautos heb verkocht.. Dus ik ga eens horen bij wijkopenautos morgen en hou jullie op de hoogte! Want dat zou een gigantisch nadeel zijn als ze die gegevens mee doorgeven.

Grtzz

Comment

Ik ga straks eens kijken, tis niet ver van mijn deur dus waarom niet.

Comment

Zoals gedacht niet echt een hoge biedprijs voor gekregen. Prijs was toch 1500-2000 lager dan wat ik ervoor wou, lag grotendeels aan lakschade zeiden ze. Waren wel vriendelijk en correct denk ik.

Comment

voor de mijne zou ik nog 18579 euro krijgen, terwijl nieuw 42K was.
                      na 2,5 jaar en 45k km is er geen twijfel mogelijk alleszins, die gaat niet weg
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                        voor de mijne zou ik nog 18579 euro krijgen, terwijl nieuw 42K was.
                        na 2,5 jaar en 45k km is er geen twijfel mogelijk alleszins, die gaat niet weg
                        Had je gedacht om nog 40k te vangen misschien?

Nieuwprijs en zeker catalogusprijs zegt gewoon niks over tweedehandswaarde van een auto. Zo simpel is het

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Had je gedacht om nog 40k te vangen misschien?

Nieuwprijs en zeker catalogusprijs zegt gewoon niks over tweedehandswaarde van een auto. Zo simpel is het
                          neen, maar toch nog 25K. Geen idee wat de gangbare prijzen zijn op kapaza, 2ehands etc want er zijn amper gelijkwaardig uitgeruste te vinden in dezelfde versie.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Opties betalen zich heus niet terug 2e hands hoor, zoals diabolic al zegt.. Een kale auto is nauwelijks goedkoper dan een aangeklede tweedehands, ook al zitten er duizenden euro's verschil tussen nieuw. Opties koop je voor jezelf, niet voor de 2ehandswaarde. Pijnlijk maar waar.

En voor er naar 2dehands.be of de verkoophoek hier wordt verwezen: de vraagprijs is meestal van een heel ander niveau dan wat de verkoper uiteindelijk krijgt... Iedereen schat zijn vet aangeklede bolide veel meer waard in dan hij is. Oprijden is de boodschap, of anders dik verlies maken..

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Is wel juist wat de prijs betreft, maar een mooi aangeklede verkoopt wel veel gemakkelijker.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Velen blijven gewoon geloven dat hun aangeklede wagen met hoge catalogusprijs nog veel waard is omdat ze dat denken of omdat ze een andere minder uitgeruste aan iets minder hebben zien staan. Zoals reeds aangehaald is een vraagprijs iets heel anders dan de uiteindelijk verkregen prijs. Je moet zeker niet verwachten dat je bij een firma waar dit topic over gaat zomaar de hoofdprijs zal vangen, je laat je auto daar immers zomaar achter zonder dat je een andere koopt of er moeite voor moet doen.

Comment

En toch, als alles correct is, geven die mannen nog een dikke prijs als handelaar. Dat krijg je niet overal. (Heb er geen aandelen maar sta telkens versteld, ik probeerde het al 3 keer lol, over de prijs die we nog krijgen van de Scenic van mijn vrouw. Als ze je het dan effectief ook nog geven eens je daar bent. Want ik vermoed dat hun programma draait op iets zoals Eurotax wat een dikke kilometercorrectie doet bij de berekening. Vraag is of die handelaar dat ook zal doen...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redbullized Bekijk Berichten
                                    Ik heb dus even alle reacties gelezen en me ook maar even geregistreerd om hierop te reageren. Ik heb via wijkopenautos mijn vw bora verkocht. Online gaven ze 1350 euro.
                                    Dus ik ben naar een filiaal van hen gereden om hem te laten taxeren.
                                    Eerst vragen ze een testrit... Rijden ze nogal redelijk agressief een toureke en vertelt hij ondertussen waarom je al zeker geen 1300 zal krijgen. Als de testrit gedaan is. Zetten ze een plaat waarop staat '' live'' vanachter op je wagen en begint hij aan een kwartier durende fotoshoot van je wagen. Vervolgens vult hij in zijn tablet alle gegevens over de wagen in en alle opties. En dan moet je ongeveer 10 tot 15 minuten wachten op een bod. Van zodra hij een bod gekrege heeft van het hoofdkantoor vermoed ik komt hij met zen tablet naar je toe en toont hij het bod. In mijn geval tusse de 505 en 660 euro. Ik heb uiteindelijk 660 euro gekregen voor mijn wagen. Uiteindelijk vind ik dat nog geen slechte prijs aangezien de wagen hagelschade had en redelijk wat krassen en een nicotine interieur surplus liep het koelwater met bakken eruit maar dat heb ik gemaskeerd met hem voor de taxatie te vullen met water. Dat is iets dat ik met een particulier al niet zou doen. Dus op dat punt is hem zo verkopen wel een voordeel..
                                    Ten tweede moest ik niet naar de keuring voor verkoop. En bij mij stond het geld de volgende dag al op de rekening.
                                    Dat viel allemaal mee.
                                    Nu kreeg ik deze morgend telefoon van een nummer dat ik niet kende, mijn smartphone gaf aan een nummer uit Roemenië.. Dit nummer +40 724 188 691
                                    Als je dit nummer googled kom je uit op een 2de hands verkoper van wagens in Roemenië.. Nu ik heb niet opgenomen omdat men gsm uitstond en ik het zonet via de gemiste oproep sms zonder bericht na telaten heb gezien dus ik weet ook niet wat ze wille. Maar ik baar me toch zorgen hoe het mogelijk is dat mijn nummer bekend is bij de uiteindelijke koper van mijn wagen die ik aan wijkopenautos heb verkocht.. Dus ik ga eens horen bij wijkopenautos morgen en hou jullie op de hoogte! Want dat zou een gigantisch nadeel zijn als ze die gegevens mee doorgeven.

Grtzz
                                    hoi allemaal. even aangemeld omdat ik mijn ervaring kwijt wil met wijkopenautos.be: ik ben er vandaag geweest.
                                    online taxatiewaarde (onthoud dit woord) voor mijn opel astra van 7j oud was 4780 €. ben in Hasselt geweest: vriendelijke kerels; begonnen met normale korte testrit; daarna boorddocumenten bekeken en foto's genomen. op zich verliep alles vlot. had er zeker geen louche gevoel bij. de prijs die ze ter plaatse aanboden was ... 3020 €. toen ik vroeg waarom dit toch wel zeer sterk afwijkt van de online richtprijs, kreeg ik als reactie: ah ja meneer, dat is de taxatiewaarde, niet ons aanbod. wij verkopen uw auto aan een handelaar, dus zowel wij als die handelaar moeten ook nog iets kunnen verdienen.
                                    dus mijn conclusies zijn:
                                    1 het zijn geen louche types
                                    2 de online prijs is gewoon een lokkertje, en heeft niets met hun eigenlijke aanbod te maken.
                                    groetjes.
                                    PS: ik had ter voorbereiding bij mijn eigen garagist al nagevraagd of hij interesse had, en had al een bod van 4000 € van hem gekregen. dus daar zal hij naartoe gaan.

Comment

De online prijs is (in de meeste gevallen) al (veel) te weinig, als ze dan in werkelijkheid nog minder bieden is het helemaal schandalig.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik vind die online prijzen redelijk hoor. Velen schatten de waarde van hun wagen te hoog in... Kijk maar eens op Kapaza en aanverwanten. Maar dat ze je lokken met een goed bod is natuurlijk niet echt eerlijk werken.
                                        De Scenic dci van mijn vrouw geven ze bvb nog 10.500 voor wat vrij veel is voor een handelaar. Wagen is al bijna 5 jaar oud en heeft 55k gereden. Had toen ook al iets van dat kan toch niet....

Comment

Deze firma's zijn niet geinteresseerd in jonge okkazies, die willen enkel wagens die interssant zijn voor export. Dus de zeer goedkope wagen. Als je soms ziet wat exporthandelaars bieden voor bepaalde wrakken, dan val je achterover. In mijn korte tijd als autoverkoper heb ik echte wrakken zien weggaan voor belachelijk veel geld. Ooit een picasso verkocht aan een handelaar waar ze waanzinig veel geld voor gaven, boite was stuk, reed niet meer, ze hebben hem op de trailer moeten duwen maar toch paar 1000€ voor gekregen. ( auto was nog geen 100€ waard).

Comment

Working...
                                          X