Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met wijkopenautos.be?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hallo,

Wou de mijne daar eerst ook verkopen, maar ze betalen enkel met overschrijving, dus dit was een "No Go". Heb nu dezelfde online prijs gekregen van een plaatselijke opkoper, moeten nog zien of hij het ook betaald. Anders gaat hij ook naar de garage waar ik een bod heb dat helaas lager ligt.

Comment

Vandaag dit concept eens uitgetest. Gegevens van de wagen via hun site ingevoerd en een online bod gekregen van 20223€. Vervolgens naar Hasselt gereden waar de auto een korte inspectie kreeg en er foto's werden genomen. Even wachten op biedingen en jawel, na 5min al eentje binnen. 17250€.

Dat gaan we dus niet doen.

Comment

hallo
        ik liet mijn fiat 500 taxeren. Vervolgens maakte ik een afspraak. De vijfjaar oude auto werd correct gecontroleerd (meting dikte lak - proefrit) en vervolgens uitvoerig gefotografeeerd binnen en buiten + alle documenten zonder persoonsgegevens. Dan werd de auto gedurende een 15 minuten aangeboden online (veiling) . Na nog eens een kwartier kreeg ik een online bod. Dat was zeer correct 5300 euro (kleine beschadegingen lak etc).je hoeft op het bod niet in te gaan, je hebt bedenktijd. Ik ben er evenwel direct op ingegaan. Het contract werd getekend. Twee dagen later staat het geld op je rekening. Geen keuring of administratie nodig. Het is de firma zelf (een in Duitsland gevestigde internationaal werkende firma ) die je rechtstreeks betaalt. Het is dus niet zo (bij andere 'ik wil van mijn auto af enz) dat je dan nog je auto moet voorrijden aan de potentiele koper ter keuring. Integendeel in 45 minuten is alles geklaard, contract tussen jou en wij kopen auto's en direct betaald. Een perfecte
        regeling, geen valkuilen en verkocht is verkocht: kassa!

Comment

Welkom frans. Wat wordt je volgende auto?

Comment

Grappig, ik was benieuwd of er meer mensen ervaring hadden met de website hadden en er blijkt al een behoorlijk topic te zijn.

Ik heb mijn Volkswagen 1.8 TFSI Comfortline laten keuren bij een van de vestigingen van https://www.wijkopenautos.be. Online kreeg ik ruim 9300 geboden, na de keuring (die overigens best professioneel gedaan werd) bleef er 4000 over. Zat er dik in natuurlijk. Als je snel je auto wil verkopen is het misschien handig, want ze handelen alles voor je af maar ik denk dat je met een zoekertje toch meer overhoudt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fransdc Bekijk Berichten
              hallo
              ik liet mijn fiat 500 taxeren. Vervolgens maakte ik een afspraak. De vijfjaar oude auto werd correct gecontroleerd (meting dikte lak - proefrit) en vervolgens uitvoerig gefotografeeerd binnen en buiten + alle documenten zonder persoonsgegevens. Dan werd de auto gedurende een 15 minuten aangeboden online (veiling) . Na nog eens een kwartier kreeg ik een online bod. Dat was zeer correct 5300 euro (kleine beschadegingen lak etc).je hoeft op het bod niet in te gaan, je hebt bedenktijd. Ik ben er evenwel direct op ingegaan. Het contract werd getekend. Twee dagen later staat het geld op je rekening. Geen keuring of administratie nodig. Het is de firma zelf (een in Duitsland gevestigde internationaal werkende firma ) die je rechtstreeks betaalt. Het is dus niet zo (bij andere 'ik wil van mijn auto af enz) dat je dan nog je auto moet voorrijden aan de potentiele koper ter keuring. Integendeel in 45 minuten is alles geklaard, contract tussen jou en wij kopen auto's en direct betaald. Een perfecte
              regeling, geen valkuilen en verkocht is verkocht: kassa!
              En weer de zoveelste reactie van een 'nieuw' lid van autoforum. Denk dat we van Frans weinig gaan horen in de toekomst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                En weer de zoveelste reactie van een 'nieuw' lid van autoforum. Denk dat we van Frans weinig gaan horen in de toekomst.
                Ik gok eerder dat Frans ook een medewerker is van deze louche organisatie, die met de loop op zijn hoofd van de baas dit bericht moest plaatsen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
                  Ik gok eerder dat Frans ook een medewerker is van deze louche organisatie, die met de loop op zijn hoofd van de baas dit bericht moest plaatsen...
                  Misschien is hij er dan wel in geslaagd een geheime boodschap in het bericht te verstoppen. "Help ik zit gevangen in de kelder" of zo!
                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerdje Bekijk Berichten
                    heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee?
                    geven een goede prijs, maar ik weet niet of ze te vertrouwen zijn.
                    JA!! NEGATIEF!! mijn wagen , een werd op de site getaxeerd op €3350 zonder opties. Mijn wagen was een full option, automaat, gps, cruise controle, elektrische achterklep, zetelverwarming, telefoonuitrusting , alu velgen, regensensor, automatische lichten,enz....volledig ongeval vrij en in redelijk goede staat voor een wagen van 10 jaar.
                    toen ik hem ging laten taxeren op één van de filialen was het plots heel wat minder. men had me wel gevraagd of ik de auto direct zou willen achterlaten of niet. gezien hij de laatste dag verzekerd was zei ik dat het de bedoeling was dat ik hem ging achterlaten. de eerste prijs die men gaf was .....€1900.....omdat ik dat echt beledigend vond werd me een bedrag van €2087 geboden. gezien het een bedrijfswagen was dien ik daar dan de 21% btw op af te dragen, wat voor particuliere auto's niet geldt.

gezien ik er vanaf wou en er ook niet meer tijd wou in te steken heb ik hem gelaten. op de site spreekt men van onmiddellijke betaling binnen 24u. Nu 10 dagen later en na 10 telefoontjes heb ik nog geen cent gezien!
                    vandaar mijn negatieve frustratie. ik noem dit een stelletje oplichters. contractueel blijft de auto van U tot hij betaald is maar men zij me dat hij al opgeladen was....ik overweeg nu een klacht echter weet ik niet of dat iets uithaalt....

Comment

Onze ervaring met wijkopenautos is uitermate negatief. Zoals al eerder aangehaald in dit forum lokken ze je naar de een of andere vestiging met een mooi taxatiebedrag per mail.
                      Eenmaal aangekomen wordt je auto langs alle kanten uitgebreid gefotografeerd. Een testrit stond eveneens op het programma. Tijdens die testrit uitgevoerd door hun jongens was er een weliswaar "bijna" aanrijding.
                      Op mijn vraag wat er zou gebeurd zijn bij een aanrijding kreeg ik het cynische antwoord: dan heb jij een probleem.
                      Vervolgens sturen zij het compleet dossier van je wagen door naar hun prijssetters. Een tiental minuten later volgt er een belachelijk laag bod op je wagen.
                      Er volgt dan een zeer warrige uitleg dat zij maar tussenhandelaars zijn en dat we nooit moesten verwachten dat we een prijs kregen zoals ons verstuurd op de taxatiemail.
                      Moest ik hier al begrip voor kunnen opbrengen dan is een verminderd bod van 40% tov het taxatiebod gewoon belachelijk.
                      Voor mij is het overduidelijk dat deze mensen enkel kunnen scoren bij mensen die dringend geld nodig hebben.

Je auto achterlaten en 2 dagen wachten op een betaling is al helemaal te gek voor woorden.

Als je enige tijd hebt om je auto te verkopen zou ik het nooit via deze organisatie doen.
                      Last edited by ; 22/12/2015, 10:54.

Comment

Een wijze raad voor iedereen: blijf er ver weg van! Het internet staat vol van ontevreden mensen die zo hun wagen verkocht hebben.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

het is en blijft een firma, met het doel winst te maken.
                          je wagen zelf online zetten of anders als je de papierenwinkel, keuring, mails, telefoons niet wil hebben,de wagen dan gewoon overlaten aan de garage.

Comment

winstmaken ok maar afspraken zijn afspraken. Dan moeten ze maar minder bieden en niet achteraf de prijs omlaag halen.

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              winstmaken ok maar afspraken zijn afspraken. Dan moeten ze maar minder bieden en niet achteraf de prijs omlaag halen.
                              Volgens mij spelen ze het op dat gebied - naar de letter - correct.

Je kan online zien wat je auto "waard" is.
                              Vervolgens kan je de auto te plaatse laten onderzoeken en taxeren waarna er een definitief bod volgt; aanvaard je dat bod, dan is de koop gesloten.

Dat ze online er een veel te groot bedrag op plakken is misschien niet netjes, maar door nadien de wagen lager te taxeren verbreken ze geen afspraak.
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Als je niet akkoord bent verkoop je niet he, zo simpel is het.
                                Keer uw kar en ga huiswaarts.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Heb ik dan ook gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Heb ik dan ook gedaan.
                                    Vertel eens?

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

Comment

zie post 82.

Comment

Valt me wel op dat het nieuwe profielen met 1 post zijn die hier even komen klagen :p Volgens mij gewoon dezelfde persoon ofzo.

Comment

• Ze beloven veel maar eenmaal je naar één van hun vestigingen rijd gaat er direkt een paar duizend euro af ook al is de wagen in perfekte staat,ze lokken u met een goede prijs maar eenmaal daar ist een pak minder,absolute afrader vind ik...

Comment

Working...
                                          X