Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met wijkopenautos.be?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is alleen voor mensen die in financiële problemen zitten en direct geld nodig hebben, of een auto hebben in slechte staat/veel kilometers.
    Last edited by David67; 15/01/2016, 02:24.

Comment

• Ik heb vorige week mijn wagen verkocht via wijkopenautos.

Betrof een Volvo V50 summum van 2004 met 290.000km op de teller. Binnenkort dienden de verstuivers vervangen te worden, achterveren, ... Diverse kosten.
      Online gekeken naar vergelijkbare wagens. Probleem met een V50 is dat ze in grote aantallen verkocht zijn doorheen de jaren. Groot aanbod op de 2dehandsmarkt.

In mijn geval denk ik niet dat ik de wagen makkelijk verkocht zou gekregen hebben.

Zelf wilde ik de wagen laten gaan voor €1500. Via wijkopenautos een taxatie gekregen van 3350€, ik dacht de lotto gewonnen te hebben.
      Nu, zelf had ik reeds door dat dit een lokprijs was. De dag nadien ginds gereden en uiteindelijk verkocht voor €1720. Op zich was ik tevreden.

Waar ik niet tevreden over was:

1. Klantenbehandeling vond ik niet echt top... 45min in de kou staan wachten, geen drankje of dergelijke, weinig professionele klantenbehandeling
      2. Tijdens de testrit werd nogal hard doorgeduwd op mijn wagen, men vroeg of hij getuned was etc. Uiteraard niet het geval, was nogal een wilde rit. Na de rit terug in de garage waarbij damp uit de radiator kwam... Propere gasten...

Nu, afhankelijk van je wagen zal je uiteraard meer krijgen indien je er energie in stopt. Ieder maakt dit voor zichzelf uit.
      Gezien de leeftijd/km's/huidige staat van mijn wagen had ik de voorkeur te verkopen via een opkoper.

Comment

• Wat gaven ze als verklaring voor de waardedaling van 3350 euro naar 1720 euro?
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
          Wat gaven ze als verklaring voor de waardedaling van 3350 euro naar 1720 euro?
          Heb ik niet om gevraagd, mijn verstand vertelde mij dat dat een lokmiddel was. Ik had vooraf gekeken op mobile.de/autoscout24 naar de gangbare prijzen van mijn wagen, op basis daarvan kon ik akkoord gaan met hun bod.
          De prijzen die je op tweedehandssites ziet gaven al een duidelijke indicatie van de waarde. Rekening houdende met het feit dat dat vraagprijzen zijn en de staat van mijn eigen wagen had ik mijn rekensommetje gemaakt voor €1500.

Ik zou dit niet veralgemenen op elke wagen, in mijn geval was dit perfect.

Comment

• zoveelste

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            En weer de zoveelste reactie van een 'nieuw' lid van autoforum. Denk dat we van Frans weinig gaan horen in de toekomst.
            Ik begrijp niet waarom je als je een positieve ervaring hebt, die niet zou mogen delen en dit meteen als bedenkelijk afgeschilderd moet worden. ik kwam toevallig op dit forum en wou gewoon laten weten dan in mijn geval het een positieve deal was.

(Ik was zelf trouwens erg verrast hierover na al het negatieve geleuter).Je moet het principe aanvaarden: Het is een onlineveiling: daar moet je wat geluk mee hebben. Het zijn niet de medewerkers die de prijs bepalen hé, maar de bieders van het moment. Je kan ook meerdere keren gaan of naar meerdere vestigingen tot je een goed online bod krijgt.

Comment

• Dat ze dan een realistisch eerste bod doen zodat mensen geen tijd verspillen om tot daar te rijden om vervolgens een belachelijke prijs te krijgen.

Comment

• Never mind.
                Last edited by ; 11/02/2016, 23:04. Reden: foutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stijn_b Bekijk Berichten
                  Ik heb vorige week mijn wagen verkocht via wijkopenautos.

Betrof een Volvo V50 summum van 2004 met 290.000km op de teller. Binnenkort dienden de verstuivers vervangen te worden, achterveren, ... Diverse kosten.
                  Online gekeken naar vergelijkbare wagens. Probleem met een V50 is dat ze in grote aantallen verkocht zijn doorheen de jaren. Groot aanbod op de 2dehandsmarkt.

In mijn geval denk ik niet dat ik de wagen makkelijk verkocht zou gekregen hebben.

Zelf wilde ik de wagen laten gaan voor €1500. Via wijkopenautos een taxatie gekregen van 3350€, ik dacht de lotto gewonnen te hebben.
                  Nu, zelf had ik reeds door dat dit een lokprijs was. De dag nadien ginds gereden en uiteindelijk verkocht voor €1720. Op zich was ik tevreden.

Waar ik niet tevreden over was:

1. Klantenbehandeling vond ik niet echt top... 45min in de kou staan wachten, geen drankje of dergelijke, weinig professionele klantenbehandeling
                  2. Tijdens de testrit werd nogal hard doorgeduwd op mijn wagen, men vroeg of hij getuned was etc. Uiteraard niet het geval, was nogal een wilde rit. Na de rit terug in de garage waarbij damp uit de radiator kwam... Propere gasten...

Nu, afhankelijk van je wagen zal je uiteraard meer krijgen indien je er energie in stopt. Ieder maakt dit voor zichzelf uit.
                  Gezien de leeftijd/km's/huidige staat van mijn wagen had ik de voorkeur te verkopen via een opkoper.
                  jij bent geen klant, je bent een leverancier...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Dat ze dan een realistisch eerste bod doen zodat mensen geen tijd verspillen om tot daar te rijden om vervolgens een belachelijke prijs te krijgen.
                    En dit verdient een quote!

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Tis gewoon een handelaar, als op het moment dat jij langskomt geen enkele online opkoper geeft wat jij wil ist pech hebben. Gewoon zelf online zetten en je krijgt diezelfde handelaars over de vloer als ze in belgie zitten. Maar die gaan natuurlijk ook afpingelen...dus gewoon voet bij stuk houden. Ik heb alle excuses gehoord die je kan verzinnen bij een per total zafira, maar na veel gezaag toch de afgesproken prijs gehad..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• ik heb uit interesse mijn clc 10/2010 met 36.000 km aangeboden , kreeg een waardebepaling van 8000 euro , ik heb wel al een overnamebod van de garage bij aankoop van mijn nieuwe wagen van 12000 euro , en de vraagprijzen op kapaza en 2ehands liggen veel hoger voor oudere wagens en /of met meer kilometers , hun bod is dus zeker niet interessant voor mij . ik krijg nu wel dagelijks mails , maar die komen rechtstreeks in de spamfolder .
                        hetzelfde gebeurt echter ook in officiële garages , bij aankoop van mijn vorige wagen 5 jaar terug kreeg ik voor mijn passat highline 4/2000 met 160.00km in de ene merkgarage 800 euro + 800 euro premie van de invoerder en 50km verder in een andere garage van hetzelfde merk 2000 euro +1200 premie

Comment

• Wij verkopenuw auto gaf mijn auto online een bod van 9500 euro plus opties.We maakten een afspraak en ze testten mijn wagen volledig.Mijn wagen was perfect voor zijn bouwjaar zonder mankementen.Dat zij hij ook.Het is een Ford s max 7 zit van model 2011.2.0 tdci met 128000km.Daarna stuurde hij alle gegevens door.Antwoord was 6300 euro.Ik lachte en zei waarom.Hij zei dat er op de markt teveel rondrijden.Je wist dit van in het begin waarom gaf je mij online dan 9500 euro?Hij begon verhalen te vertellen wat op niks trekken.Ze zijn oplichters proberen u met een hoge bod naar ginds te trekken eenmaal daar geven ze een lagere prijs dan de marktwaarde.Mensen zet uw auto op kapaza of 2dehands.be en het is voor een hogere bedrag verkocht.
                          Last edited by ; 20/02/2016, 15:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door salvayona Bekijk Berichten
                            Wij verkopenuw auto gaf mijn auto online een bod van 9500 euro plus opties.We maakten een afspraak en ze testten mijn wagen volledig.Mijn wagen was perfect voor zijn bouwjaar zonder mankementen.Dat zij hij ook.Het is een Ford s max 7 zit van model 2011.2.0 tdci met 128000km.Daarna stuurde hij alle gegevens door.Antwoord was 6300 euro.Ik lachte en zei waarom.Hij zei dat er op de markt teveel rondrijden.Je wist dit van in het begin waarom gaf je mij online dan 9500 euro?Hij begon verhalen te vertellen wat op niks trekken.Ze zijn oplichters proberen u met een hoge bod naar ginds te trekken eenmaal daar geven ze een lagere prijs dan de marktwaarde.Mensen zet uw auto op kapaza of 2dehands.be en het is voor een hogere bedrag verkocht.
                            Inderdaad, 6300 euro is belachelijk bedrag voor die wagen. Maar denk dat dat zelfs 9500 beter kan hoor, die wagens zijn in trek.

Comment

• Ze zouden het moeten verbieden om mensen zo te lokken.

Comment

• Ze nemen ook foto's van uw boordpapieren,en zetten die bij de foto's van uw wagen op het internet,wat bij wet verboden is,als je daar geen toelating voor geef (wet op de privacy).
                                Ik had het bij toeval gezien,maar terwijl ik naar hem toeging,was het al doorgestuurd.

Comment

• Volgens hun reclames verkopen ze wel gigantisch veel wagen. Ik vraag me af of er veel mensen met hen zaken doen...

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Het is leuk als je een auto hebt waar je nauwelijks vanaf geraakt. Een auto die praktisch helemaal afgeschreven is (technisch). Heb er onlangs een oud barrel verkocht voor € 150. De sloop gaf er 50 voor en via tweedehandssites kreeg ik veel vage bellers, maar geen serieuze kopers. Aantal gebelde opkopers hadden geen interesse.

Een auto met enige waarde moet je daar niet verkopen. Met een interessant bod proberen ze je tot daar te krijgen en eenmaal daar gaan ze onderhandelen. genoeg mensen die erin trappen omdat ze met centen in hun zak weer naar huis willen. Dat weten ze daar ook wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                                      Het is leuk als je een auto hebt waar je nauwelijks vanaf geraakt. Een auto die praktisch helemaal afgeschreven is (technisch). Heb er onlangs een oud barrel verkocht voor € 150. De sloop gaf er 50 voor en via tweedehandssites kreeg ik veel vage bellers, maar geen serieuze kopers. Aantal gebelde opkopers hadden geen interesse.

Een auto met enige waarde moet je daar niet verkopen. Met een interessant bod proberen ze je tot daar te krijgen en eenmaal daar gaan ze onderhandelen. genoeg mensen die erin trappen omdat ze met centen in hun zak weer naar huis willen. Dat weten ze daar ook wel.
                                      Klopt, ook de reden waarom ik mijn wagen daar verkocht heb.

Comment

• Tja, een Hollands bedrijf. Dat zegt genoeg, zeker?
                                        Ze zouden mensen die zich op die manier laten ringelen nog een supplementaire boete erbovenop moeten geven.
                                        Wegens "criminele domheid"...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                          Volgens hun reclames verkopen ze wel gigantisch veel wagen. Ik vraag me af of er veel mensen met hen zaken doen...

Nooit uzelf als de norm nemen.
                                          Er is voor alles een markt en er zijn voor alles kandidaten.

Er zijn mensen die niet geïnteresserd zijn in het zelf verkopen van een wagen omdat ze er geen tijd in willen steken, of er gewoon geen tijd voor hebben, alsook zijn er die niet geïnteresseerd zijn in de restwaarde omdat ze toch geld genoeg hebben etc...

Comment

Working...
                                          X