Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met wijkopenautos.be?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De online schatting van mijn wagen was 1300 EUR. Ter plaatse kreeg ik een schatting van 473 €, wegens enkele krassen in de carrosserie. Voor een wagen van 1999 verwacht je dat natuurlijk. Dus naar daar lokken met een hoge prijs en ter plaatse een prijs geven ver onder de online prijs. Hollandse verkoop-truks.

Comment

• T zijn aankoop-truks

Comment

• Volgens mij heb ik een heel goede deal gedaan bij de inruil van de C4.
        Bij die pipo's van deze site zou ik waarschijnlijk amper de helft gekregen hebben.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Net mijn vrouw haar auto verkocht.
          Eerst was ze langs gegaan bij zo'n opkoopbedrijf in Herentals.
          Ze hadden geen tijd, maar volgens boekje was hij max 540€ waard.
          Daarna op vrijdag afspraak gemaakt, foto's gemaakt etc: 190€!

Zondag auto gewassen, op 2dehands en Autoscout gezet.
          's Avonds waren er al 2 aan het opbieden, 1 kwam langs en bood 550€.
          Tja, benzine is nu weer populairder wegens LEZ in Antwerpen.

Comment

• Nooit van men leven zou ik naar die mannen bellen..(al heb ik ook slechte ervargen met 'kandidaten' via 2dehands/kapaza)

Comment

• Blijf er ver van af. Heb het ook eens uitgeprobeerd. Online krijg je een acceptabel bod. Daarna krijg je dagelijks e-mails om te zeggen hoeveel dagen het bod nog geldig blijft. En om je aan te manen een afspraak te maken voor een bezichtiging, want als je auto opties heeft kan de het bod nog stijgen. Ja tarara! Nog voor de "expert" de auto gezien heeft zegt hij je al dat de prijs "uiteraard" heel wat lager zal zijn dan het online bod. En dan komen ze met een bod op de proppen dat 35% lager ligt dan het online bod, voor een auto van 4 jaar waar niets op aan te merken valt. Als dat geen poging tot oplichting is, dan is het in elk geval ongeoorloofd verprutsen van uw tijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tonino Bekijk Berichten
                Blijf er ver van af. Heb het ook eens uitgeprobeerd. Online krijg je een acceptabel bod. Daarna krijg je dagelijks e-mails om te zeggen hoeveel dagen het bod nog geldig blijft. En om je aan te manen een afspraak te maken voor een bezichtiging, want als je auto opties heeft kan de het bod nog stijgen. Ja tarara! Nog voor de "expert" de auto gezien heeft zegt hij je al dat de prijs "uiteraard" heel wat lager zal zijn dan het online bod. En dan komen ze met een bod op de proppen dat 35% lager ligt dan het online bod, voor een auto van 4 jaar waar niets op aan te merken valt. Als dat geen poging tot oplichting is, dan is het in elk geval ongeoorloofd verprutsen van uw tijd.
                Je ben gewoon naïef als je denkt dat je dat "online" bod ook maar ietsofwat zou overeenkomen met wat ze werkelijk gaan bieden. Is nergens oplichting, kunt nog altijd kiezen. Ze maken u niets wijs op het moment dat je tekent.

Comment

• Hier Opel Tigra van 2000, bod via mail was 1750€ , was voor mij best in orde... eerste afspraak ging niet door, erna wilden ze de wagen komen halen voor... ga even zitten... 70€. Dacht dat ik het niet goed had verstaan. Ook Kia Carens van 2010, versie niet kunnen ingeven, bij laagste versie was het bod 5500€. Bij langs gaan ( ook eerste afspraak weer niet ok) en alle opties vermelden (duurste versie met nog extra's) zoals winterbanden op al-velg, prijs 3500, ppff redelijk, maar 2000 minder en alle opties er nog bij. Heb gezegd "begrijp dat je erop wilt verdienen en ik niets moet doen, maar gaat niet onder 4000 weg"... nog voicemail gehad met vermelding dat ze een beter bod hebben, ik bel terug en bod is nog steeds 3500. Ik pas dan.

Comment

• Tja... agressieve verkoopstechnieken
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Heb er al 2 auto's aan verkocht (niet de mijne). Altijd vriendelijk ontvangen en alles was altijd snel afgehandeld. Uiteraard weinig geld voor de wagens gekregen maar dat je weet je toch van te voren? Als je naar een opkoper gaat krijg je nooit de hoofdprijs. Natuurlijk als ze een bod doen van 5000 euro en uiteindelijk als je daar bent geven ze nog maar 2000 dan snap ik dat je in uw gat gebeten bent. Ik heb er in ieder geval alleen maar goede ervaringen mee.
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Voor mijn Saxo van 1998 deden ze in 2010 een bod van iets rond de 200 euro, belachelijk gewoon. Die auto is toen nog verkocht geweest voor bijna 10 keer meer.

Trouwens, soms kan je van een opkoper wel nog een heel mooi bedrag krijgen, begin jaren 2000 heeft mijne pa zijn Lada 1200 weg gedaan omdat er letterlijk niks goeds meer aan was. Hij heeft daar toen nog 10000 BEF voor gekregen, kleine 10 jaar daarvoor had hij die voor 28000 BEF gekocht.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Pffja dan kan je hem even goed aan de eerste de beste handelaar brengen ipv er zelf nog mee naar een van die wijkopenauto's centra te rijden want meestal is dat nog een eindje verder rijden dan de dichtstbijzijnde handelaar. Ik ben met de mijne ook naar wijkopenauto's gegaan omdat ik er vlakbij woon, en wel eens benieuwd was, maar heb uiteraard ook vriendelijk voor hun bod bedankt.
                          10 minuten nadat ik er buiten reed, belde wel de particulier die hem gekocht heeft. Dus het heeft precies toch wel geholpen .

Comment

• Zag net deze ad op hln, ik weet niet hoeveel je krijgt als je de gegevens voor deze a6 ingeeft...maar mij lijkt dat niet overdreven veel

Reclame toch vrij eerlijk nu, of ben ik mis ?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• zelf dat type eens opgezocht op kapaza

Comment

• Dus als je er moeite voor zou doen is het dubbele haalbaar. In dit geval dan. Ik zou het toch overwegen. Mijn GLE gaat binnenkort ook waarschijnlijk weg, maar daar spreek ik toch liever het Mercedes dealernetwerk voor aan.

Comment

• Destijds toen ik die van mij verkocht ook gekeken, maar uiteindelijk zelf verkocht en veel meer van gekregen. Als je zeker bent van je wagen en altijd goed onderhouden is zul je wel een koper vinden. Het duurt gewoon iets langer. Als het snel moet gaan en je niets wil aantrekken, ook niet van de prijs dan kan je er via deze wel wel snel vanaf.

Comment

• Het zou interessant zijn om eens alle gelijkaardige sites na te vlooien, denk ik. Je ziet vaak dezelfde look-and-feel, en ZEKER dezelfde "verkooptechniek" (lokken met een aantrekkelijk bod, en ter plaatse na een inspectie er een pak afdoen) terugkomen. Ik durf wedden dat diezelfde Duitse organisatie achter heel wat van dergelijke sites zit. Strikt gezien doen ze wellicht niets illegaals, maar het komt bij mij toch over als een georganiseerde, zelfs internationale vorm van oplichting van goedgelovige en/of in financiële nood zittende burgers... Niet iets om trots op te zijn, dus...

Comment

• Hallo allemaal,ik ben nieuw op dit forum en zou graag mjin ervaringen met 'wijkopenautos' met jullie delen .Ik wil het stadswagentje (12 jaar oud - 105.000 km, beetje kosten aan) van mijn moeder (85 jaar) verkopen, omdat ze gestopt is ermee te rijden. Heb zowel dit forum als de site van Wijkopenautos doorgelezen, en beslist om het eerst toch op deze manier te proberen.De gang van zaken die op het forum dikwijls beschreven is, wordt tot nu toe toch al gevolgd.
                                      Bij de aanvraag tot een schatting werd me een bedrag voorgesteld dat bijna 3 maal zoveel is dan wat ik dacht dat de wagen waard was (Afgaande op Autoscout-Kapaza-2dehands)
                                      Daarna dagelijks een (automatische?) e-mail om te vragen een afspraak te maken.
                                      Gisteren een afspraak gemaakt, onmiddellijk een bevestigingsmail gekregen.
                                      Vandaag een telefoontje gekregen van een vrouw die vrij brutaal wist te vertellen dat de afspraak niet kon doorgaan; dus maar een nieuwe afspraak gemaakt.
                                      Ik ben nieuwsgierig naar hoe het verder gaat. Wordt vervolgd

Comment

• good luck
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Brutale vrouwen ...

Comment

Working...
                                          X