Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met wijkopenautos.be?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ook op zondag wordt er gewerkt bij wijkopenautos : Zonet een telefoontje gekregen met de melding dat de afspraak voor morgen wegens "uitzonderlijke omstandigheden" niet kan doorgaan. Omdat ik lid ben van de gilde der gepensioneerden, dus toch af en toe wat tijd heb, en omdat ik nog steeds graag zou weten hoe het verder gaat, weeral maar een nieuwe afspraak gemaakt, ditmaal voor woensdag. Afwachten maar!

Comment

• buitenlandse goddelozen !

Comment

• Tweede keer dus dat men je afspraak annuleert ...

Comment

• Volgens mij hebben ze geen interesse
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Afspraak van vandaag is doorgegaan. Goede ontvangst, met koffie! Testrit van +/- 10 minuten, op een deftige manier (niet van 'ikbreekuwautoaf'), daarna werd de wagen van alle kanten onder de loep genomen en gefotografeerd. Dan wachten op de prijs, met zelfs een gesprek over koetjes en kalfjes.
            De gegevens : Opel Corsa 1.0 3deurs, 12 jaar oud - 105.000km, met nogal wat carrosserieschade en kleine mankementjes.
            Mijn idee aan de hand van prijzen op autoscout, kapaza enz: ongeveer 1000 euro, schatting op 'wijkopenautos': 2157 euro.
            Aangeboden prijs : 675 euro (dus nog niet 1/3 van de oorspronkelijke schatting, wat in de lijn ligt van de ervaring van anderen op dit forum).
            Ik heb dat aanbod niet aanvaard, hetgeen voor de aankoper geen enkel probleem was.
            Nu dus terug nadenken: even langs de autokeuring en dan de auto zo trachten 'particulier' verkopen of toch eerst naar garage voor enkele reparaties? We zien wel!

Comment

• mersie om te delen, doozer
              als ik zo lees dat particulieren 1000 'vragen' en zij met carosserieschade en wat kleine mankementjes nog 675 geven, valt dat toch nog redelijk mee ook al kun je nog proberen particulier en zien waar je uitgeraakt, je mag dan idd wel je tijd steken in keuring en het plezier ondergaan van auto te verkopen, maar jij als lid...mss vindt je dat nog wel fijn om doen allemaal

blijft natuurlijk dat via hun site onrealistisch hoog blijft, maar een geinformeerd mens weet in feite wel beter ?

Comment

• Ik ben blijkbaar een beetje onduidelijk geweest. De vraagprijs voor gelijkaardige wagens, die 'in goede staat' zijn ligt zowat tussen 1750 en 2500 euro. Het was hiermee vergeleken. dat een vraagprijs van 1000 euro redelijk scheen. Dat de schatting van 2157 euro en het uiteindelijke bod van 675 euro zover uit mekaar liggen verwachtte ik wel, wou het gewoon zelf ervaren, en ja, misschien hoopte ik wel een beetje op een superbod. Waarschijnlijk is het vervolg dus inderdaad het 'plezier' om de auto te verkopen, maar als gepensioneerde met tijd kan dat toch geen probleem zijn, toch?

Comment

• Ik mag mij intussen (wonder boven wonder) ervaringsdeskundige noemen!

Mijn relaas...

We hadden een A5 uit 2010. Gelijkaardige types troffen we op sites als mobile.de aan tussen de 15k en 20k. Dus begonnen met ook her en der zoekertjes te plaatsen. Daar kwamen twee soorten "geïnteresseerden" op af:
                  - Zij die (vreemd genoeg) al snel een uitvlucht vonden om toch maar niet verder te gaan ("de lak is te fel beschadigd", "Oei, de taksen liggen mij te hoog",...)
                  - De overgrote meerderheid: oplichters (meestal buitenlanders, vaak Duits- of Franstaligen met Oost-Europees aandoende namen, die niets van de vraagprijs afdoen, alles via gsm willen regelen, dus niets op mail zetten, en de avond zelf nog voor uw deur willen staan met een bankcheque of cash geld)
                  Dat werd dus niks...

Tweede spoor: tweedehands autohandelaars. Daar stelden we een grondige desinteresse in diesels vast, en kregen we hoogstens iets tussen de 10k en de 11,5k aangeboden. Vonden we toch wat weinig...

En dan toch maar eens wijkopenautos.be een kans gegeven. We hadden toch niets te verliezen. Taxatiewaarde (we wisten al dat dit een lokkertje was, maar goed): 15k. Ter plaatse geweest in Leuven: keurige behandeling, vlotte babbel, tamelijk braaf proefritje, uitvoerig veel foto's, en tenslotte een "veiling" (met een vraagteken, want alles gebeurt op de tablet): 13,5k! Uiteraard direct toegezegd.

Het is dus inderdaad een commerciële bedoening, met enkele trekjes die op het randje zijn. Maar al bij al vallen er blijkbaar soms toch (ver)koopjes te doen...

Comment

• Mooi. Ik ben er ook geweest en mij boden ze te weinig. Toch heeft het bezoek geholpen want 10 minuten nadat ik bij hen vertrok, belde iemand met serieuze interesse die hem effectief gekocht heeft .
                    Uiteindelijk is heel dat gedoe ook gewoon een veiling platform, alles wat ze ingeven op hun tablet, wordt wel degelijk verspreid via hun platform naar een heleboel handelaars die mogelijk interesse hebben, dus het bod dat je krijgt is gewoon het bod van een handelaar en niet van wijkopenauto's zelf, en dan gaat er natuurlijk ook nog commissie naar wijkopenauto's, moet het transport geregeld worden... Zij kopen die auto ook niet om in hun eigen hangar te staan pronken. Dus dat kan zowel meevallen als tegenvallen, naargelang je wagen toch nog enigzins gegeerd is op de (buitenlandse) markt (naargelang de juiste opties, kleur, toestand, model, motorisatie ... )

Comment

• Eigenlijk is het enige wat fout gaat de taxatiewaarde.
                      Ze hebben het blijkbaar nodig om op hun website gekke prijzen te vermelden om je naar daar te krijgen.

De rest is een vrij transparant proces, en uiteindelijk verkoop je aan een handelaar, maar er zit nog een tussenpersoon bij, die natuurlijk ook iets moet krijgen.
                      De meerwaarde lijkt me de gegarandeerde betaling. Ik heb hier toch nog niemand gehoord die zijn auto verkocht, en waar de centen na een paar dagen niet op de rekening stonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Eigenlijk is het enige wat fout gaat de taxatiewaarde.
                        Ze hebben het blijkbaar nodig om op hun website gekke prijzen te vermelden om je naar daar te krijgen.

De rest is een vrij transparant proces, en uiteindelijk verkoop je aan een handelaar, maar er zit nog een tussenpersoon bij, die natuurlijk ook iets moet krijgen.
                        De meerwaarde lijkt me de gegarandeerde betaling. Ik heb hier toch nog niemand gehoord die zijn auto verkocht, en waar de centen na een paar dagen niet op de rekening stonden.
                        Dat moet ik bijtreden, nu ik ervaringsdeskundige geworden ben.

Eigenlijk kun je al op voorhand weten dat die taxatiewaarde een lokkertje is (of je moet wel WREED naïef zijn). Als je met die (ik geef toe: bedenkelijke) commerciële tactiek kunt leven, dan heb je eigenlijk niets te verliezen door er eens naartoe te gaan en een échte schatting/offerte te laten maken. Uiteindelijk hebben ze intussen al voldoende vestigingen over heel België, zodat de verplaatsing niet echt ver hoeft te zijn... Het enige dat je dus inzet als risico, is de prijs van je brandstof, en je (eventueel verloren) tijd...

Comment

• Absoluut onbetrouwbare handelaar !
                          Kreeg een zeer mooie online taxatie prijs, dus afspraak gemaakt en er heen geweest. Daar kreeg ik een prijs aangeboden die +90% (!) lager lag dan de prijs die ik online kreeg. Erbij vermelden: auto had groene keuringskaart, was prima verzorgd en nog in uitstekende staat: reed nog perfect. Andere heer kreeg nog amper 40% van wat ze hem online hadden geboden: die ging ook niet blijgezind weg ;-)
                          Leuk detail: enkele uren later heb ik mijn autootje verkocht voor mijn vraagprijs aan persoon die er heel blij mee was !

Comment

• Ze proberen je te lokken met aantrekkelijke prijzen maar ter plaatse krijg je helaas iets anders te horen. Ze hopen om ter plaatse mensen te overtuigen door met wat euro's te zwaaien. Als je uw auto voor een goede prijs wil verkopen, verkoop je hem nog steeds het best zelf zoals je zelf gedaan hebt!
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Heb deze morgen een bezoekje gebracht aan wijkopenautos en het is inderdaad wel een beetje om te lachen.
                              Zij doen een testritje met je wagen,zeggen dat hij heel goed rijdt,ziet er goed uit,...
                              En dan komt het: ze geven u een prijs om te gaan wenen.Het zit tussen de 3000 en 4000€ verschil op de gangbare prijzen.
                              Ik zou zeggen,ga er niet naartoe,het zijn afzetters !!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buddy10 Bekijk Berichten
                                Absoluut onbetrouwbare handelaar !
                                Kreeg een zeer mooie online taxatie prijs, dus afspraak gemaakt en er heen geweest. Daar kreeg ik een prijs aangeboden die +90% (!) lager lag dan de prijs die ik online kreeg. Erbij vermelden: auto had groene keuringskaart, was prima verzorgd en nog in uitstekende staat: reed nog perfect. Andere heer kreeg nog amper 40% van wat ze hem online hadden geboden: die ging ook niet blijgezind weg ;-)
                                Leuk detail: enkele uren later heb ik mijn autootje verkocht voor mijn vraagprijs aan persoon die er heel blij mee was !
                                Ben er ook geweest, maar 90% onder het onlinebod??? Normaal zitten ze 30-40% eronder.

Comment

• Ze hebben mensen nodig die schrik hebben dat ze hun tweedehandsauto niet gaan kwijt raken. Iedere 2de hands met een correcte prijs moet je kwijtraken, maar de vraag is wanneer de juiste geïnteresseerde komt opdagen....

Comment

• Ik snap écht niet dat er daar nog altijd zoveel mensen intuinen. Kan niet anders dat de gemiddelde mens echt een domme kloot is.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Ik snap écht niet dat er daar nog altijd zoveel mensen intuinen. Kan niet anders dat de gemiddelde mens echt een domme kloot is.
                                      Nee, dat denk ik niet. Wel een beetje hebzuchtig. Je weet toch maar nooit of ze geen gouden zaakje kunnen doen, 't moest zo eens echt waar zijn en ze zouden het mislopen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Ik snap écht niet dat er daar nog altijd zoveel mensen intuinen. Kan niet anders dat de gemiddelde mens echt een domme kloot is.
                                        Kijk, ik ben daar ook langs geweest om eens te kijken hoe dat te werk gaat. Ik wist op voorhand dat de prijs die ze u eerst bieden online niet reëel is. Mijn vraag was echter hoeveel minder ze eronder zaten. Dat was teveel eronder om op het aanbod in te gaan.

Vergeet echter niet dat mensen die in de problemen zitten hier wel snel hun auto verkocht krijgen en dan hun verlies slikken. Ook als ge nog een oud krel hebt is dit mogelijk een oplossing. Voor alle andere gevallen is deze firma geen oplossing.

Comment

• Als je snel moet verkopen zijn er andere alternatieven, particulier bvb.
                                          Er zit genoeg volk continu 2dehands en Autoscout te screenen
                                          Nooit ofte nimmer zou ik aan zo'n firma's onder de prijs verkopen. Dan nog liever aan een familielid of vriend die ik het gun.

Nu goed als je het op voorhand weet is er geen probleem natuurlijk
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X