Blijkbaar bestaat het in Duitsland ook, ik heb er net een artikel over gelezen. De ervaringen waren daar niet erg positief over de manier hoe alles gelopen is. Maar ze waren wel tevreden met het bedrag dat ze voor de auto bekomen hebben. De reden was dat het een wagen was met flink wat gebruikssporen die sowieso weinig waard was. Mogelijks is de site eerder interessant voor oudere wagens die in mindere staat zijn?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ervaring met wijkopenautos.be?
Collapse
X
-
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
-
Er zijn een pak mensen die het niet zien zitten om een pak kijkers aan de deur te krijgen die uw auto ook afkraken, en dan gekke biedingen doen.
En dan nog het risico lopen dat ze je met vals geld betalen.
Dan echt nog liever naar daar, een bod krijgen en ja of nee zeggen.
Ik denk dat er veel naar daar trekken met auto's die ze elders niet kwijt geraken.
Uiteindelijk zijn die ook afhankelijk van de biedingen die zij binnen krijgen van andere handelaars.
Ze moeten alleen hun online tool wat bijstellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
Dat moet ik bijtreden, nu ik ervaringsdeskundige geworden ben.
Eigenlijk kun je al op voorhand weten dat die taxatiewaarde een lokkertje is (of je moet wel WREED naïef zijn). Als je met die (ik geef toe: bedenkelijke) commerciële tactiek kunt leven, dan heb je eigenlijk niets te verliezen door er eens naartoe te gaan en een échte schatting/offerte te laten maken. Uiteindelijk hebben ze intussen al voldoende vestigingen over heel België, zodat de verplaatsing niet echt ver hoeft te zijn... Het enige dat je dus inzet als risico, is de prijs van je brandstof, en je (eventueel verloren) tijd...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk BerichtenZe hebben mensen nodig die schrik hebben dat ze hun tweedehandsauto niet gaan kwijt raken. Iedere 2de hands met een correcte prijs moet je kwijtraken, maar de vraag is wanneer de juiste geïnteresseerde komt opdagen....
Comment
-
Het is daar niet alleen. Bij ons op het werk worden er elk jaar 1 à 2 camionetten verkocht. Deze hebben redelijk wat kms erop staan en gaan hier ook voor een appel en een ei buiten.
Meestal komen daar voormalige inwoners van Noord-Afrika op af met ne man of 3 die alles van voor naar echter en links naar rechts bekijken. Dan gaat ge akkoord en komen ze een paar uur later terug om ze op te halen met dubieuze nummerplaten.
Eerst leggen dat dan enorm snel de briefjes van €50 neer in de hoop dat ge ze niet na telt, maar dat wordt hier sowiso gedaan en komt ge meestal tot de conclusie dat er €100 te weinig neer ligt. Dan tellen ze zelf nog eens en laten alles rap gaan in de hoop dat het toch nog lukt, maar dat lukt hier niet.
Daarna rijden ze met de camionet (die technisch en motorisch nog volledig in orde is) weg en een uur later een hoop gezever aan de telefoon dat de turbo kapot is en dat ze een deel van hun geld terug willen. Een hoop dreigtelefoons en dergelijke in het frans en zo erg zelfs dat we klacht hebben moeten neerleggen bij de politie tegen die mannen.
Zelfde verhaal ooit met een Berlingo die we verkochten. Hadden €10 te weinig bij en gingen dat betalen als ze hem kwamen halen. Maar dat staat hier op een afgesloten parking met de sleutels erop, want niemand kan ermee weg. Die dag staat natuurlijk de poort open en ineens zien we ze vertrekken zonder dat ze nog iets waren komen zeggen. Een collega kreeg ze nog ingehaald en is voor de auto gaan staan en hebben alsnog die €10 betaald Niet dat we dood gaan van die €10, maar het is gewoon een principekwestie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenZelfde verhaal ooit met een Berlingo die we verkochten. Hadden €10 te weinig bij en gingen dat betalen als ze hem kwamen halen. Maar dat staat hier op een afgesloten parking met de sleutels erop, want niemand kan ermee weg. Die dag staat natuurlijk de poort open en ineens zien we ze vertrekken zonder dat ze nog iets waren komen zeggen. Een collega kreeg ze nog ingehaald en is voor de auto gaan staan en hebben alsnog die €10 betaald Niet dat we dood gaan van die €10, maar het is gewoon een principekwestie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
En de dagelijkse mails die ge krijgt nadat ge een taxatie op de site gedaan hebt. En dat gaat maanden en maanden door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
Ach, een extra regeltje definiëren in Outlook, en je ziet die e-mails nooit meer verschijnen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEr zijn een pak mensen die het niet zien zitten om een pak kijkers aan de deur te krijgen die uw auto ook afkraken, en dan gekke biedingen doen.
En dan nog het risico lopen dat ze je met vals geld betalen.
Dan echt nog liever naar daar, een bod krijgen en ja of nee zeggen.
Ik denk dat er veel naar daar trekken met auto's die ze elders niet kwijt geraken.
Uiteindelijk zijn die ook afhankelijk van de biedingen die zij binnen krijgen van andere handelaars.
Ze moeten alleen hun online tool wat bijstellen.
Neemt niet weg dat andere mensen er wellicht ook tevreden van zijn. Ze hebben geen zin om iets te verkopen, kennen er niks van, willen geen vreemden aan de deur en geven hem liever af ook al verdienen ze er niet veel aan. Weg is weg...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
slechtste ervaring ooit met www.wijkopenautos.be! Verkoop je auto niet via hen want eerlijkheid is een waarde die ze NIET hanteren! Maken prijzen die ze nadien ook niet nakomen en houden je aan het lijntje zodat je zelf je prijs zou laten zakken!!! Doe het niet!
Comment
-
Slechtste ervaring ooit! Wijkopenautos komt terug op eerder gemaakte afspraken, ze vertellen niet alles (bv. Max 500km rijden na akkoord op verkoop) waardoor ze de prijs doen zakken, het management is onbereikbaar bij problemen, klachten interesseren hen niet, alleen maar geld, oplossingen brengen ze niet, het personeel in Sint-Niklaas kan heel goed toneel spelen (verkoopstrategie) ... . Een tip, verkoop je wagen dus niet via Wijkopenautos!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nielsvdm Bekijk BerichtenSlechtste ervaring ooit! Wijkopenautos komt terug op eerder gemaakte afspraken, ze vertellen niet alles !
Wijkopenauto’s is geen OCMW …. Wijkopenauto’s volgt gewoon de regels van de economie!
Comment
-
Ik zou er graag werken, lijkt me een leuke job.
Ook eens gekeken wat zo voor mijn Civic type R '08 geven.
8070€ als daar nog 20% afgaat...Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIk zou er graag werken, lijkt me een leuke job.
Comment
Comment