Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaring met wijkopenautos.be?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toch ook maar eens een positieve ervaring neerpennen.

Wagen met 220.000km moest weg, was al even de zoekertjes aan het bekijken van vergelijkbare auto's met zo'n kilometerstand maar bijna niet te vinden op autoscout of 2dehands. Ook geen zin om hem zo te koop te zetten, want iedereen weet wel wat je dan aan de deur krijgt. Moest ik het toch gedaan hebben, zou ik gegokt hebben met een advertentie op +/- 4.500EUR met de gedachte tussen de 4.000EUR en 4.250EUR uit te komen.

Lokale handelaars; 3.900EUR, 4.100EUR, 4.000EUR

Mazda garage bij inruil bij aankoop nieuwe wagen; 4.800EUR

Skoda garage bij inruil bij aankoop nieuwe wagen; 4.500EUR

wijkopenauto's online schatting: 5.450EUR

wijkopenauto's afspraak gemaakt in Leuven, auto opgeblonken, na korte testrit en wat foto's kwartiertje wachten. 5.643EUR. Hoger dan de online schatting dus.

2 Dagen erna afspraak gemaakt voor de afhandeling te doen, en deze was volkomen pijnloos.

Moraal van het verhaal?

Ga langs bij meerdere handelaren, garages, en inkopers zoals wijkopenauto's. Zie hun gewoon als de zoveelste mogelijke koper. Ik denk zelf dat de verhalen van "ze bieden uiteindelijk MINDER dan de online schatting" vooral voorkomen bij nieuwere wagens. Deze kan je best nog altijd particulier verkopen. Maar een onverkoopware wagen zoals de mijne met een hoge kilometerstand? Niet twijfelen...

Over dat "kleine lettertjes" verhaal, dat is niet mijn ervaring. In Leuven waren ze correct, ik kreeg een duidelijke uitleg over de voorwaarden (geldigheidsduur bod, ook de max 500km regel,...).

Het enige waar ik niet zo blij van ben is mijn mailbox. Ik heb ondertussen wel 8 emails gekregen sinds ik de online schatting heb laten doen. Dat is wat erover...

Tevreden!
    Mijn Skoda

Comment

• Mooi zo, fijn dat er ook positieve ervaringen zijn.

Vanwaar de keuze om in Leuven te gaan?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Voor mijn 325i geven ze online 8k, dacht ook eens naar Leuven te rijden
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Mooi zo, fijn dat er ook positieve ervaringen zijn.

Vanwaar de keuze om in Leuven te gaan?
          Het duurt voor mij even lang om van Sint-Truiden naar Leuven te rijden dan naar bijvoorbeeld de vestiging in Hasselt of Luik. Erg feitelijk maar vooruit.

EDIT: en vanmorgen nog 2 emails. "Denkt U aan ons?" "Laat dit bod niet aan U voorbij gaan!".
          Mijn Skoda

Comment

• ja das een merde, maar positief -> na 5 maand stoppen die mails van zelf.

Comment

• Mijn collega heeft dit ook gedaan met de auto van haar vader. Garage gaf er 1.200 voor en wijkopenautos gaf er 2800 voor.

Alleen die mails zijn inderdaad een ramp
              BMW X5 45e

Comment

• ik krijg van alles waar ik ooit online kocht ook spam, alle nieuwssites, telenet, orange...ge hebt daar gelijk in, maar das klik en weg

Comment

• Geen tijd aan verspillen, je krijgt eerst een goed bod via mail, ter plekke een belachelijk laag bod, via mail 1800 ter plekke 300€, auto nadien zelfde dag via 2dehands verkocht voor 1600..

Comment

• Dat kunt ge niet met zekerheid zeggen he, d'r zijn blijkbaar wel mensen die er goede ervaringen mee hebben, al lijken die wel zeldzaam.
                    En ik had al een slechte ervaring van bij de eerste mail, veel te laag bod via mail.
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Mijn collega kreeg van de garage 1500€ ecopremie. Via wijkopenautos per mail 2600€ en ter plaatse verkocht voor 2800€.

BMW X5 45e

Comment

• Mijn nonkel is in september met zijn Kangoo 1 langgewenst in vestiging Mechelen. Had een schatting van 1750€ gekregen. Ter plekke een bod van 150€...
                        Hij heeft hem, blanco gekeurd voor verkoop, weggegeven aan een kennis.
                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                          Mijn nonkel is in september met zijn Kangoo 1 langgewenst in vestiging Mechelen. Had een schatting van 1750€ gekregen. Ter plekke een bod van 150€...
                          Hij heeft hem, blanco gekeurd voor verkoop, weggegeven aan een kennis.
                          ne mens met veel verstand,en een goed hart!

Comment

• Kom toch nog altijd eens een reclame tegen op bepaalde zenders en ik kijk niet bepaald veel kabel tv, meestal achtergrondgeluid maar daar moet toch wat geld achter zitten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                              Kom toch nog altijd eens een reclame tegen op bepaalde zenders en ik kijk niet bepaald veel kabel tv, meestal achtergrondgeluid maar daar moet toch wat geld achter zitten.
                              Inderdaad, die reclame blijft maar komen

Moeten toch veel mensen hun wagen daar achter laten...

Collega van me heeft zijn Koleos daar verkocht, en meer gekregen dan de gemiddelde prijs op autoscout...
                              Ging hij er particulier nooit voor gekregen hebben

Comment

• Fijn dat het voor sommige mensen goed uitdraait.
                                Het is natuurlijk ook zo dat je op het net meestal enkel de slechte verhalen leest. Mensen met klachten vinden blijkbaar sneller hun weg naar het www om deze te uiten dan mensen met goede ervaringen om deze met anderen te delen.

Comment

• Maat van mij heeft vorige week voor de nieuwsgierigheid de S-Max eens berekend en zat een beetje onder zijn verwachtingen, maar wilde hem wel aan die prijs laten gaan. Dan naar daar gegaan en boden ze €2000 minder. Maar later op de dag krijgt ge dan nog andere biedingen door, waardoor het hoogste bod uiteindelijk nog €600 lag onder het originele bedrag dat de website opgaf. Hij moest hem wel binnen de week afleveren en gisteren dan gedaan. Dus hij heeft er een goede ervaring mee.

Enkel jammer dat hij rap weg moest, want hij moet nog een paar weken op zijne Tesla wachten. Was hem gisteren gaan afzetten en met de fiets naar huis gereden Ging vandaag zien voor een huurauto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                                    Kom toch nog altijd eens een reclame tegen op bepaalde zenders en ik kijk niet bepaald veel kabel tv, meestal achtergrondgeluid maar daar moet toch wat geld achter zitten.
                                    Hun principe is niet zo slecht. Ze kopen immers niks zelf.
                                    Ze hebben een efficiente methode ontwikkeld waardoor opkopers heel snel willen en durven beslissen om een bod te doen, en op basis van de vorige biedingen passen ze hun model constant aan zodat ze op hun website iedere keer een stuk korter bij de realiteit zitten. Dat werkt uiteraard beter voor courante auto's dan voor exoten.
                                    Feit is, de organisatie heeft vrijwel geen kapitaal nodig. Wat ze uitbetalen krijgen ze direct terug van de opkopers, uiteraard met een marge. En die opkopers moeten geen mensen met zakken vol geld rond sturen bij particulieren om auto's te gaan kopen.

Comment

• Vorig jaar een Volvo S60 D5 224pk van 2015 verkocht via hun. Handelaars wouden me max overal 15k geven. Wat ik meer kreeg was voor mij voldoende. Kreeg 15.250 euro. Binnen 2 dagen stond het geld op me rekening. Nog nooit zo snel iets afgehandeld. Natuurlijk wel best onder de prijs, maar diesel brengt nu eenmaal niks op de laatste jaren. Dus voor mij ook een goede afhandeling.

Comment

• Ik heb er de Hyundai Tucson van m'n ouders verkocht. 270k km, versleten servopomp, startmotor die met een onderbreking moest werken etc.
                                        Ook zeer tevreden van de prijs die ze er voor gegeven hebben toen.

Comment

• Schijnt toch in de goede richting te gaan.
                                          In elk geval, je krijg dan geen lowballers aan de lijn, of mannen die aan telefoon 10k willen geven, en ter plaatse maar 7000€ bij hebben en ondertussen kritiek hebben op alles nog wat.

Comment

Working...
                                          X