Is raar, wij rijden met de wagens 15 k per jaar, beiden diesels en we komen toch goedkoper uit. Zeker als je de herverkoopwaarde erbij betrekt. En niet afgaande op het opgegeven verbruik van die benzinewagens want die verbruiken altijd een pak meer dan men op papier belooft.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dacia veiligheid + alternatief Logan MCV
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWaar exact wordt er dan zoveel bespaard op gebied van veiligheid bij Dacia tov concurrenten in die prijsklasse? Ik weet dat hij vooral op gebied van voetgangersveiligheid niet zo goed is. Dat hij daar een punt verliest. Op welke vlakken doet hij het minder dan een andere wagens in die prijsklasse?
Ik denk, nee ik ben er zeker van, dat er heel wat minder veilige wagens rondrijden op onze wegen. Zoals Retro zegt zal het voor de TS al een hele sprong voorwaards zijn tov zijn huidige wagen.
Denk aan al die wagens van de jaren 90 en 2000 die rondrijden op onze wegen.
Al bij al vind ik het nogal meevallen lol https://www.youtube.com/watch?v=eZ8gm2AQ8pE
Zo een filmpje zegt vaak meer dan een officiele crashtest. Die officiele testen bestaan al erg lang. en net zoals bij de verbruik en uitstoottesten weten de constructuurs wat getest wordt en hoe. Dat maakt dat ze er voor zorgen dat ze net voor die testen in die omstandigheden goed scoren. En dat zegt niets over de realiteit. Er is eens een organisatie die dezelfde testen uitgevoerd heeft aan een paar km/h sneller. De resultaten waren voor velen echt dramatisch...
Zo een Dacia is eenvoudig, robuust en stevig. Het is een wagen die in het buitenland in zwaardere omstandigheden ook moet dienen en lang mee moet gaan. Daar ben je goed mee.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Ja volledig juist... de testen die ze uitvoeren aan een iets hogere snelheid dan de gebruikelijke zijn dikwijls dramatisch. Het is bvb nog maar heel kort dat ze testen doen bij ongevallen met kleine overlapping. Slechts heel weinig auto's deden het goed daarin.
De belangrijkste factor blijft voor mij de chauffeur zelf. Anderzijds,.. die 5 sterren als marketing kan dat tellen he. Ik heb 2 kinderen en een vrouw die ik graag zie. Stel je voor dat ik een viersterrenauto koop, een ongeval heb en ze allen dood zijn. Dan heb ik een gigantisch schuldgevoel. En daar speelt men op in. Ikzelf laat me daar ook in meeslepen, in die mate dat ik altijd zal bijbetalen om zowel hoofairbags als laterale airbags achteraan te hebben. Maar dan kan je je ook afvragen waar je moet stoppen. Mijn Espace is denk ik een veilige wagen, maar een S klasse zal veiliger zijn. Een trekker voor een vrachtwagen nog veiliger... Waar leg ik dan de grens om in het reine met mezelf te blijven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenWaar leg ik dan de grens om in het reine met mezelf te blijven?
Wat moet ik dan zeggen over mijn Caddy? De basis versie heeft achter de chauffeur geen binnenbekleding, de mijne wel en dit heeft ook meegespeeld in de beslissing hiervoor.
Comment
-
Ok, maar je weet, ik bedoel dat de marketing erin slaagt je een schuldgevoel aan te praten als je niet voor de veiligste oplossing gaat. En eerlijk gezegd, Renault heeft daar enkele jaren geleden serieus op ingespeeld. Ze gebruiken alle middelen natuurlijk om auto's te verkopen, ook de sentimentele.
Comment
-
Het zal hoogstwaarschijnlijk geen Dacia worden, en om de reden die DHL aanhaalt ...
De Astra Sports Tourer in de versie Enjoy met de 1.6 CDTI ecoFLEX en de opties metaalkleur, zicht- en lichtpakket, park pilot achteraan, 3-spaaks lederen stuurwiel, 16-duims lichtmetalen velgen en volwaardig reservewiel komt momenteel op 17.800 (stockwagen met korting en overnamepremie en 5 jaar garantie).
Dit is een dikke 3.000 euro meer dan de vergelijkbare Dacia die ik op het oog had (Anniversary in Dci 90 met opties en 5 jaar garantie).
Van de Astra Sports Tourer zijn er jammergenoeg geen Euro NCAP resultaten beschikbaar, maar ik vermoed dat die hoger zal scoren dan de Dacia Logan MCV.
Dit lijkt me dus een te overwegen alternatief. Met dank aan f.v voor de tip.
Ik was ook aan het kijken naar Toyota (Auris Sports Tourer) wegens de iets hogere betrouwbaarheid en iets lagere kosten in onderhoud maar ik kan geen goede deal vinden.
Als er nog tips zijn dan zijn die steeds welkom!
Comment
-
De wagen is een economisch totaal verlies, maar rijdt nog perfect (deur bestuurder kan niet meer open). Bij Dacia krijgen we een recyclagepremie van 500 euro. Bij Opel zouden we 2.000 euro overname krijgen, maar zelfs moest dat uiteindelijk toch niet het geval zijn dan bedraagt de recyclagepremie bij aankoop van een Astra 1.750 euro.
Comment
-
dus als je bij Dacia die 500 euro nog in rekening brengt en bij opel 1750 rekent ipv 2000, dan is het prijsverschil plots 3750 euro, wat op 18.000 euro 21% is.
Toch wel een redelijk verschil. Een Dacia is 1/5 goedkoper dan een astra.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Het prijsverschil is in de alle genoemde bedragen reeds in rekening gebracht, het is dus wel degelijk ruwweg 3.000 euro.
Mogelijks is het prijsverschil nog wat kleiner, volgens de verkoper van Opel zouden we zowel de 2.000 euro overname als de wrakprijs (ik schat 500 euro) krijgen (wat ik niet echt begrijp, daarom heb ik het niet meegerekend).
Comment
-
Geen slechte prijs voor de OpelIk zou voor de Opel gaan!
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Wij hadden een mooi uitgeruste Peugeot Partner stockwagen 1.6 HDi 92pk voor een 14.000 ( ca. 3500 euro standaardkorting, 750 euro stockwagenkorting, 500 euro outletkorting, 2000 euro overname).
De Astra zal iets "meer auto" zijn natuurlijk.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Koop een 2ehands Golf 7:
- Laag verbruik
- Duitse kwaliteit
- Veilig
- Budgetvriendelijk
- Aangenamer om mee te rijdenCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk BerichtenKoop een 2ehands Golf 7:
- Laag verbruik
- Duitse kwaliteit
- Veilig
- Budgetvriendelijk
- Aangenamer om mee te rijden
Voor de badge?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenWaarom zou je een tweedehands golf kopen als je een nieuwe Astra kunt hebben?
Voor de badge?
zo een Golf is effectief een stuk zuiniger en is wel veel aangenamer om mee te rijden dan de Astra. Daarnaast heb je met een jonge tweedehands een stuk minder waardeverlies te slikken.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenIk ben geen fan van de Golf, maar er zitten wel een paar goede punten in PJH zijn redenering.
zo een Golf is effectief een stuk zuiniger en is wel veel aangenamer om mee te rijden dan de Astra. Daarnaast heb je met een jonge tweedehands een stuk minder waardeverlies te slikken.
Maar wat is een "stuk zuiniger" en "veel aangenamer" rijden?
Waar zitten die grote verschillen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenMet dat waardeverlies ga ik akkoord.
Maar wat is een "stuk zuiniger" en "veel aangenamer" rijden?
Waar zitten die grote verschillen?
De motor van de golf is veel minder rauw als die van de astra.Vandaar het aangenamer rijden wss.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenHeb 1.5 jaar geleden mogen kiezen tussen golf 7 variant en Astra break en ik heb voor de golf gekozen.
De motor van de golf is veel minder rauw als die van de astra.Vandaar het aangenamer rijden wss.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment