Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia veiligheid + alternatief Logan MCV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
    Koop een 2ehands Golf 7:
    - Laag verbruik
    - Duitse kwaliteit
    - Veilig
    - Budgetvriendelijk
    - Aangenamer om mee te rijden
    En wat kost een Golf 7 Variant 1.6 diesel (105 pk)? En deze prijs dan vergeleken met een nieuw voertuig met 5 jaar garantie. Er valt toch wat te zeggen voor de aanbieding van Opel ook...

Maar zoals Dhl TS al aangeraden heeft spring eens binnen bij Renault en vraag eens prijs, niet alle aanbiedingen kun je vinden op internet. (of bij Toyota, VW, Ford,... merken die TS enigzins kunnen bekoren)
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Het is maar wat je saaier noemt, het dashboard van een astra is precies dat van de uss enterprise. Al die knopjes..

Comment

Los van de verschillen tussen de Astra en de Golf ben ik nog altijd van mening dat je (als je de keuze hebt) nog altijd beter een nieuwe auto koopt dan een tweedehandse.
        Je weet nooit perfect wat er reeds gebeurd is tijdens die duizenden km dat een tweedehands wagen gereden heeft. Bij een nieuwe kun je zelf zorgen dat hij goed onderhouden wordt, dat hij goed ingereden wordt, dat je de motor rustig warm rijdt, enz...

@Bairy: de oude 1.7 cdti motor van Opel wordt trouwens niet meer geleverd. De nieuwe 1.6cdti is blijkbaar een stuk zuiniger en vooral stiller.

Comment

Met al die nummers in de Golf ben ik niet meer mee Maar ik herinner me dat mijn zus op punt stond een Golf van de huidige generatie te kopen als vervanging van haar 5 jaar oude Golf. Maar na een testrit was ze zwaar ontgoocheld op verschillende gebieden, meer lawaai, 5 versnellingen, mindere afwerking,... Zij veranderde van merk hierdoor. Hopelijk gaan ze bij VAG niet teren op hun succes.

Comment

Ondertussen ook naar Renault geweest.
            Renault Megane Grandtour dCi 95 TomTom edition voor ruwweg 1000 euro minder dan de Astra uit mijn vorige post.
            De Astra lijkt nog steeds een betere deal: iets zwaardere motor, iets meer opties (lichtmetalen velgen, parkeersensoren, ...) en vooral EURO 6 in plaats van EURO 5.

Ook naar Toyota geweest, jammergenoeg geen interessante deals voor de Auris Touring Sports (de "verkoper" leek niet goed op de hoogte). De kortingen bij Toyota lijken een stuk lager te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
              Heb 1.5 jaar geleden mogen kiezen tussen golf 7 variant en Astra break en ik heb voor de golf gekozen.
              De motor van de golf is veel minder rauw als die van de astra.Vandaar het aangenamer rijden wss.
              De 1.7cdti is inderdaad niet de meest verfijnde motor maar het valt goed mee hoor

Ik zal echter niet ontkennen dat een golf veel stiller is vanbinnen, zowel qua rij- en rolgeluiden als motorgeluid.

Het prijsverschil mag je wel niet onderschatten, zeker na het aanvinken van verschillende opties
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Hebben ze u verteld dat je bij Renault wel een vijfde injecteur hebt om probs met het roetfilter te voorkomen? Dat zou ik belangrijker vinden dan een euro 6, tenzij het natuurlijk uit idealisme is. Resultaat is dat je met die diesels nog alle dagen rond de kerktoren kan rijden zonder miserie.

Comment

Renault pompt ook eerst de uitlaatgassen door de roetfilter alvorens ze terug te voeren richting EGR klep, enfin met de nieuwe 1.6 toch
                  www.peugeotforum.be

Comment

Die 1.5 waarvan sprake heeft een injecteur in het roetfilter waardoor de ideale omstandigheden voor een regeneratie niet moeten bereikt worden. Die kan altijd regenereren. Daardoor dat mijn vrouw, die echt altijd maar enkele kilometers doet per rit en eigenlijk nooit afstanden doet langer dan 15 km, nog nooit een brandend lampje gehad heeft ten teken dat ze de autosnelweg op moet.
                    Ik vind het persoonlijk een fantastisch systeem en begrijp niet waarom men dit niet algemeen toepast. Ook niet op de andere Renaultmotoren. Misschien gingen ze ervan uit dat de 2.0 dci nooit voor stadsverkeer zou gekocht worden? Of die nieuwe 1.6 zo'n injecteur heeft weet ik niet eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                      De 1.7cdti is inderdaad niet de meest verfijnde motor maar het valt goed mee hoor

Ik zal echter niet ontkennen dat een golf veel stiller is vanbinnen, zowel qua rij- en rolgeluiden als motorgeluid.

Het prijsverschil mag je wel niet onderschatten, zeker na het aanvinken van verschillende opties
                      De 1.7 wordt niet meer geleverd, is nu de 1.6 die veel soepeler en stiller is.
                      En zeker nu de Astra fin de carriére vallen er zaakjes te doen.
                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Het is uiteindelijk de Astra geworden.

Bedankt aan iedereen voor de input!

Comment

Proficiat, en veel plezier met uw nieuwe wagen!
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door areslagae Bekijk Berichten
                            Het is uiteindelijk de Astra geworden.

Bedankt aan iedereen voor de input!
                            Goeie keuze. Ik heb er hier ook ene, in oktober wordt m 3 jaar en nu, met 115.000km, 0.0 problemen
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Proficiat met de aankoop! We verwachten foto's natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                Goeie keuze. Ik heb er hier ook ene, in oktober wordt m 3 jaar en nu, met 115.000km, 0.0 problemen
                                Zou nog dat mankeren 115.000km is echt niets.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  Zou nog dat mankeren 115.000km is echt niets.
                                  Mijn vorige wagens waren VW en Peugeot. Op die km's had ik bij beiden al voor 1000 euro kosten.
                                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                    Mijn vorige wagens waren VW en Peugeot. Op die km's had ik bij beiden al voor 1000 euro kosten.
                                    Dat kan een keer voor komen. Maar twee keer? Dan :
                                    - heb je toevallig heel veel pech gehad
                                    - waren het echt wel minderwaardige wagens
                                    - ben je niet goed in roderen
                                    - ben je geen techniek gevoelige bestuurder

maw, 50% kans dat het aan jou lag
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Dat kan een keer voor komen. Maar twee keer? Dan :
                                      - heb je toevallig heel veel pech gehad
                                      - waren het echt wel minderwaardige wagens
                                      - ben je niet goed in roderen
                                      - ben je geen techniek gevoelige bestuurder

maw, 50% kans dat het aan jou lag
                                      Doe dan de eerste 2 maar
                                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Working...
                                      X