Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Wecare de moeite als particulier??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi Wecare de moeite als particulier??

Audi wecare is dit de moeite als particulier:
    Ik heb nog paar dagen te beslissen want nu krijg je 3 maanden gratis wecare.
    auto: audi S3 Berline
    km's/jaar: +-15000
    onderhoud: 30000km of 2jaar
    Contract: 7jaar of 105000km
    kostprijs: 75€ per maand

Persoonlijk vind ik het vrij duur maar je heb nooit geen onverwachte kosten natuurlijk (buiten banden)
    Iemand wat meer advies???

belachelijk duur, zoals je zelf zegt, maar wel 'peace of mind'
    aan jou de keuze, maar ik denk niet dat veel particulieren het nemen

Comment

Bij Audi gaan ze ervan uit dat wie een Audi koopt zoiets graag betaalt, hij heeft er immers het budget voor want anders koopt ie geen Audi.

€900 per jaar vind ik persoonlijk veel geld ... als mijn auto me dat op jaarbasis kost aan onderhoud / herstellingen, zonder banden, dan stamp ik hem buiten ... maar "particulieren" (lees: mensen die zelf niet zelf hun auto kunnen sleutelen) vinden dit blijkbaar normaal.

Iemand met een Volkswagen Tiguan liet 4 banden (Uniroyal) plaatsen bij zijn dealer en twee rubbers van de voorste draagarmen vervangen ... totale kostprijs: €958 ... hij vond dat volkomen normaal, terwijl ik dan weer de neiging zou hebben om hem in brand te steken ...

Niet iedereen denkt daar dus hetzelfde over ... bovendien zijn er bitter weinig particulieren die met een Audi als eerste eigenaar rond tuffen ...
      Last edited by Packard; 26/06/2015, 18:58.

Comment

Ik kom er persoonlijk niet uit...
        Je kan het nemen tot hij bijna een jaar is of 15000km heeft maar dan betaal je voor twee jaar want het jaar dat je gewacht hebt betaal je ook...
        Zoals FvDm het zegt het is een peace of mind maar ééntje die veel kost maar die miss na de garantie wel zijn voordelen heeft...
        Nu hoe langer je het neemt hoe lager het kost ook volgens wat ik op wecare wat uitreken.
        Maar ik vind geen slechte of goede reacties dus

Comment

Idd belachelijk duur. Zeker voor aantal km en eindstand. De eerste vier jaar heb je met die km amper kosten. Moesten banden inclusief zijn en als je drie keer zoveel Km doet dan kan je erover nadenken.

Comment

Als ik effe bekijk hoeveel onkosten ik de laatste 7 jaren op 2 Audi's gehad heb: een A5 3.0 quattro en een A6 2.0TDI, dan is die WeCare sowieso duurder. Ik deed geen 30K km's per jaar, toch ben ik met de A5 jaarlijks op onderhoud gegaan. En zelfs ieder jaar op onderhoud gaan kost minder dan dat.
            Aantal defecten op de A5: één vlinderklep (300 euro) en 2 xenon lampen (prijs weet ik niet meer, was niet zo duur).
            Aantal defecten op de A6: nul.
            Je hebt 2 jaar garantie en als je toch pech hebt buiten de garantie, 9 kansen op 10 komt Audi nog tegemoet. Die vlinderklep op mijn A5 was daar een voorbeeld van.

Comment

als particulier vind ik het ook veel te duur
              mijn Q5 start zijn 7de jaar (81.000km) naast het gewoon onderhoud (gemiddeld 450 x3) en een gasklep (400) heb geen grote kosten gehad (probleem met de stuurinrichting was nog net onder waarborg)
              dat is nog geen 2000 euros, ver beneden de kostprijs van de AudiCare

Comment

wij hebben bij aankoop van onze peugeot wel een onderhoudscontract genomen. Daar zit alle normale onderhoud in en geen slijtage onderdelen (remblokken, remschijven, banden). Zolang dat contract loopt (wij hebben vijf jaar genomen) loopt ook de garantie. Bij dat contract zit europese pechbijstand en vervangwagen in heel europa. Dat kost ons 24€ en nog iets per maand.
                Wij hebben de rekening gemaakt en we komen goedkoper uit hiermee dan het zo te betalen.
                www.peugeotforum.be

Comment

Thanks iedereen voor de adviezen!
                  Ik ga het zo laten denk ik, het kost mij inderdaad veel te veel

Comment

Ik heb de wecare op mijn Caddy, ook 15k per jaar voor 6jaar. 52euro per maand. Ik betaal sinds mijn btw-attest maar 46euro, maar is niet van toepassing voor u wsch.
                    Behalve onderhoud heb je pechverhelping vab met vervangwagen europa. Wat kost dit jaarlijks? 150-180euro? En indien je met de wagen op verlof gaat, reisbijstandsverzekering voor alle inzittenden, wat ik hiervoor toch ook 120euro betaalde.
                    Alles samen gerekend moet er op die 6j 1x een kost komen van 1000euro voor ik winst maak. Dus, peace of mind. Maar als gehandicapte vind ik dit voor mezelf wel waard. Ik zit ook met de dsg, die, als er iets aankomt, ver boven de 1000euro kost aan herstelling.

Comment

Working...
                    X