Mededeling

Collapse
No announcement yet.

naked bike of scooter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
    Persoonlijk toch ook geen fan van een Vespa 125. Ik vind dat echt niet goed rijden. De zwaardere heb ik nog niet mee gereden want het zegt me weinig.

Nakeds in 125cc zijn ook niet echt de moeite. Ze zijn echt traag en ik vind ze ook niet echt tof. Er is echter eentje dat er tussenuit springt. De Ktm Duke 125 rijdt echt wel tof. Als je toch een 'moto' zou nemen kan je eventueel de Honda Varadero 125 ook eens bekijken. Dat lijkt mij de 'stevigste' 125cc. Alé , voor mij lijkt dat de meest robuuste.
    GTS250 is nog mottiger om mee te rijden. Nog meer gewicht vanachter en een voorkant die daardoor véél te licht is.

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Jammer genoeg is de Varadero 125 ook echt duur te noemen, want het is idd één van de meest volwassen 125`s.
    Honda Varadero is idd pokke duur, maar eigenaars zijn er wel allemaal héél tevreden over. Heeft in het echt ook wel meer dan de 15pk die op op papier staan. Gaat eerder naar de 18-20pk. Heeft dan ook een top van +125km/h.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

En een honda PCX 125?
      RIP Den borre!

Comment

Chinese brol? bedoel je niet Japans als het over Honda gaat?

kan jij dan garanderen dat iedereen een hoge restwaarde krijgt bij verkoop van een Vespa? Ik niet.

Al eens gevallen met je Vespa? je zal de hoge verkoopwaarde zo zien zakken als je de herstellingskosten aftrekt.

In zo'n geval ben je beter af met die plastieken chinese brol inderdaad.
        Ik hoop dat jij het verschil kent tussen een Honda en alle Chinese en Taiwanese brol die tegenwoordig de markt overspoelt. Honda vind ik absoluut geen brol. Een Honda SH125/300 of een PCX is bvb iets waar ik zelf nog graag zou mee rijden.
        Tjeu kletst echt uit zijn nek, en dat is jammer.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Je kan ook eens kijken naar de Honda Forza of de Yamaha NMAX (die laatste is heel licht en biedt daardoor wss wat meer rijplezier en prestaties)
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            inderdaad.

en ja, de restwaarde is, hoog, maar de aankoop ook. Het verlies dat je maakt is groter dan op een andere scooter.

In de 125cc vond ik de MBK/Yamaha grootwielscooter echt een topper. Voorheen altijd fan van de SH125i geweest, maar die Yam/MBK Cityliner overtreft toch echt wel. Reed heel stabiel en zat best wat punch in (voor een 125cc). Doet makkelijk 110 en met wat slipstreamer tikte ik af op 128km/h
            Nog Gent-waregem via de snelweg gedaan en had helemaal geen onveilig gevoel. Mijn zus heeft de Yamaha variant ervan en die doet het nu toch ook al 2 jaar erg goed. Vrij uitzonderlijk, meestal zingt een tweewieler het in haar handen maar een jaar uit. Ze kijkt niet echt om naar haar materiaal.

http://www.2dehands.be/motoren/motor...244712724.html
            Ik zou Chinees en Taiwanees ook niet over 1 kam scheren hoor.

Aan een Chinees zou ik mij ook miet wagen, maar als je weet dat het Taiwanese kymco mee de motor ontwikkelde van de bmw 650 scooter, zou ik merken als kymco toch niet afschrijven.

Qua prijs liggen ze tussen bv honda/yamaha en de Chinezen in, maar qua kwaliteit kunnen ze met de duurdere merken mee. Ook heb je van bv kymco en sym veel dealers, met stukken die snel geleverd worden, net zoals bij de andere merken. Bij de Chinezen ontbreekt dat vaak.

Ik ken veel mensen die aan hun vespa veel stukken hebben gehad, terwijl mijn kymco, en die van een aantal collega's intussen al jarenlang probleemloos werken. Ik zou het geld alleszins niet aan een vespa geven, of het moest een oldie zijn.

Voor de restwaarde moet je het ook niet doen.
            Ik kocht een kymco van 1 jaar en voor 1300 euro en verkocht hem 4 probleemloze jaren en 30000km door alle seizoenen heen, voor 550 euro. 4 jaar gereden voor 750 euro. Dat doe je met een vespa niet hoor...

Als je niet te groot bemt is de honda pcx, zoals ze hierboven zeggen, ook een erg goed (en zuinig) alternatief.

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Ik hoop dat jij het verschil kent tussen een Honda en alle Chinese en Taiwanese brol die tegenwoordig de markt overspoelt. Honda vind ik absoluut geen brol. Een Honda SH125/300 of een PCX is bvb iets waar ik zelf nog graag zou mee rijden.
            Tjeu kletst echt uit zijn nek, en dat is jammer.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
            Last edited by metalpe; 09/07/2015, 12:42.

Comment

De punten die Tjeu aanhaalt zijn er wel geweest maar dat ligt al even achter ons.
              Het laatste pijnpunt bleef de uitlaat die roestte.
              Dit was blijkbaar geen prioriteit omdat het op de grootste afzetmarkt minder regent dan in de rest van Europa maar vooral omdat het merendeel er een aftermarket opsteekt en hij anders nog in prijs zou stijgen.
              Deze uitleg komt van de CEO van Vespa, niet van mij.
              Sinds ongeveer 2 jaar zou ook dat probleem uit de wereld verholpen zijn.
              Prijzen van 2de hands Wespen liggen dikwijls maar 500 a 800€ lager dan de nieuwprijs.
              Ik koop mij dan liever een nieuwe maar bij velen telt elke euro en zo blijven ze snel en aan een hoge prijs verkocht worden.

Sent from here
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                De punten die Tjeu aanhaalt zijn er wel geweest maar dat ligt al even achter ons.
                Het laatste pijnpunt bleef de uitlaat die roestte.
                Dit was blijkbaar geen prioriteit omdat het op de grootste afzetmarkt minder regent dan in de rest van Europa maar vooral omdat het merendeel er een aftermarket opsteekt en hij anders nog in prijs zou stijgen.
                Deze uitleg komt van de CEO van Vespa, niet van mij.
                Sinds ongeveer 2 jaar zou ook dat probleem uit de wereld verholpen zijn.
                Prijzen van 2de hands Wespen liggen dikwijls maar 500 a 800€ lager dan de nieuwprijs.
                Ik koop mij dan liever een nieuwe maar bij velen telt elke euro en zo blijven ze snel en aan een hoge prijs verkocht worden.

Sent from here
                Nu dit is pas een zinnige post.
                Sommigen weten het altijd beter, ondanks dat ze zelf niet met eentje rijden. Ik kan alvast zeggen dat een 300 peper genoeg heeft om 99% van het verkeer voor te zijn. Dat je het niet moet kopen om op de snelweg kilometers te malen, lijkt mij evident. Maar voor stad/secundaire weg is het perfect.
                Die 2dehands prijzen zijn idd erg fors, vandaar dat ik ook een nieuwe heb gekocht. De service van Vespa is tot nu toe ook perfect. Ik had bij levering een haarscheurtje gemerkt onderaan de koplamp. Ik kreeg prompt een nieuwe, zonder discussie. 2 jaar mobile care erbij. Toch niet mis.
                Last edited by order66; 09/07/2015, 15:18.
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als budget geen argument is zou je ook naar een BMW C Evolution kijken die al de andere 125's het nakijken geeft (zowel in prestaties als in prijs).
                  Daartegenover staat een heel lage running kost (zeer laag verbruik en veel minder onderhoud) ... maar die prijs he
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

15500... Ik denk dat ik een beetje buikpijn krijg

Comment

Idd voor dat geld koop je al een moooe wagen.

Nu, ik denk wel dat er, moesten de elektrische scooters ooit serieus in prijs zakken, succesnummers worden. In tegenstelling tot bij auto's is, voor een scooter, de range van 200km bijna altijd genoeg. Voor woonwerk is deze bmw ideaal, maar dan wel voor 10k minder.... Hij ziet er wel beestig uit..

Comment

Heb beslist om een sym joymax te kopen. Is een sym van 2012 met 11000km ok of zijn dit te veel km?

Comment

Y
                          Oorspronkelijk geplaatst door sportquest Bekijk Berichten
                          Heb beslist om een sym joymax te kopen. Is een sym van 2012 met 11000km ok of zijn dit te veel km?
                          Normaal geen probleem. Alles valt of staat met het juist gebruik en onderhoud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sportquest Bekijk Berichten
                            Wij hebben een 125cc rijden die tegen de 50.000km aan zit en nog steeds geen problemen vertoont. 11.000 is zo goed als nieuw.
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Als hij goed onderhouden is is dat geen probleem.

Bij mijn kymco moesten de kleppen gesteld worden op 10000 en was de achterband versleten op 10000. Vraag misschien of de kleppen al bijgesteld zijn en bekijk zeker de banden en de remmen eens.

Mooie scooter, heb ik altijd een zwak voor gehad, al weet ik niet wat het verschil is tussen de joymax en de sym gts? Ik zie er hier (ben op vakantie in het zuiden) dagelijks honderden van dit soort (gts, granddink,burgman. Xmax,...) passeren en krijg toch heimwee naar de mijne, die onlangs verkocht is

Investeer in 1 keer in een goede waterdichte (bescherming biedende) jas, en je komt compleet droog op je werk aan als je nergens moet stilstaan.

Je weet dat je hierop ook altijd lange mouwen, een lange broek, hoge schoenen en handschoenen moet dragen? Daar wordt op gecontroleerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                Als hij goed onderhouden is is dat geen probleem.

Bij mijn kymco moesten de kleppen gesteld worden op 10000 en was de achterband versleten op 10000. Vraag misschien of de kleppen al bijgesteld zijn en bekijk zeker de banden en de remmen eens.

Mooie scooter, heb ik altijd een zwak voor gehad, al weet ik niet wat het verschil is tussen de joymax en de sym gts? Ik zie er hier (ben op vakantie in het zuiden) dagelijks honderden van dit soort (gts, granddink,burgman. Xmax,...) passeren en krijg toch heimwee naar de mijne, die onlangs verkocht is

Investeer in 1 keer in een goede waterdichte (bescherming biedende) jas, en je komt compleet droog op je werk aan als je nergens moet stilstaan.

Je weet dat je hierop ook altijd lange mouwen, een lange broek, hoge schoenen en handschoenen moet dragen? Daar wordt op gecontroleerd.

Maak daar maar een niet waterdichte jas van + dun regenvestje. Zal je véél meer genot aan hebben. De helft van de tijd is het toch te warm om met een waterdichte jas te rijden. En voor die paar keer dadde in de regen zit.... Zo een regenovertrek jasje kost nix en biedt nog een veel betere bescherming tegen kou en regen.
                                Tis iets meer gedoe, maar echt wel het juiste zolang je voornamelijk bij +12 graden rijdt (lees maart-november). En die paar andere keren lukt het wel met een trui extra. Maar neem uw outfit niet te groot. 80% van de tijd rij je enkel met een Tshirt eronder. Als je een trui aan hebt mag het allemaal echt wel lekker strak zitten!
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

ik rij net 80% wel met trui, en dan nog met de binnenvoering er in.
                                  Maar ik ben dan ook ne vree koudelijken.

Comment

Ik had. een jas met bescherming erin, in de winter zat er een extra warme vulling in en in de zomer niet. Niks te warm in de zomer. Bovendien zou ik met een trui of een regenvestje niet graag een schuiver maken. Ik had een jas waar je niet eens aan zag dat het een motorjas was, zag er gewoon deftig uit. Voor verre tochten had ik trouwens ook een gewone jeansbroek met kevlar in. Niks aan te zien, maar met wat veiliger.

Rijden in een trui of regenvestje zou ik zeker niemand aanraden. Kameraad van mij is eens tegen 40(!) gevallen met een tshirt. Je wil niet zien hoe hij eruit zag. Als hij een gewone trui aanhad hadden ze de stukken stof ook nog met een pincet eruit kunnen pulken..

Om effe naar de bakker te gaan of zo, tot daar toe, maar om altijd te gebruiken zou ik toch iets fatsoenlijks kopen en dat hoeft daarom niet eens duur te zijn.

Comment

Toch niemand die zegt om enkel een regenjasje of trui aan te doen?
                                      Wel als extraatje bovenop de motojas.

zonder beschermende kledij rijden is gewoon zelfmoord.

Comment

Toch niemand die zegt om enkel een regenjasje of trui aan te doen?
                                        Wel als extraatje bovenop de motojas.

Dan ben ik al 30 jaar dood.

Comment

Ik vind dat eigenlijk dikke zever. Je moet niet als een halve gare gaan rijden, maar als je wat gaat cruisen vind ik daar niks mis mee om zonder beschermende kledij te rijden. En trouwens, als je onderuit gaat in uw t-shirt, buiten jezelf kwets je niemand van buitenaf ermee. Al die regeltjes, allemaal onder impuls van de verzekeringen in 't leven geroepen, maar mijn polis is er niet goedkoper op geworden hoor.

Comment

Working...
                                          X