Mededeling

Collapse
No announcement yet.

naked bike of scooter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• naked bike of scooter?

Ik heb even jullie advies nodig. Ik ben op zoek naar een 125cc met b rijbewijs. Ik ben aan het twijfelen tussen een naked bike of een scooter; Een naked bike vind ik mooier, maar een scooter is handiger naar het schijnt. Ik ben het niet gewend om te schakelen. Het zou voor elke dag naar het werk te rijden zijn maar ook recreatief. Wat raden jullie aan?

Oorspronkelijk geplaatst door sportquest Bekijk Berichten
    Ik heb even jullie advies nodig. Ik ben op zoek naar een 125cc met b rijbewijs. Ik ben aan het twijfelen tussen een naked bike of een scooter; Een naked bike vind ik mooier, maar een scooter is handiger naar het schijnt. Ik ben het niet gewend om te schakelen. Het zou voor elke dag naar het werk te rijden zijn maar ook recreatief. Wat raden jullie aan?
    Bij een 125-er zou ik niet twijfelen... scooter! Kijk wel dat je richting het maximale toelaatbare vermogen gaat van 15pk... scooter met 8 of 10pk kan je beter links laten liggen. 125cc- schakelmotor is keihard werken om mee te kunnen met het verkeer. Dit plus ge handigheid van een scooter maakt dat de scooter zo populair is...

Comment

da's een persoonlijke keuze hè , wat zie je liever ?
      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Dien je veel autostrade te overbruggen naar je werk? Indien ja, dan zou ik je ten stelligste een 125 CC moto/scooter afraden. Een 125cc is goed om mee rond de kerktoren te rijden en op secundaire & tertiaire wegen te tuffen.
        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Autostrade is 125cc echt niet aangenaam, daarbuiten is dat wel lekker tuffen.
          Als ge veel autostrade moet doen kunt ge eens naar een Piaggio MP3 gaan kijken, heel leuk (wel prijzig).

Comment

Ik zou sowieso niet op autostrade rijden. Vind ik iets te gevaarlijk met 125cc. Mijn werk is voorlopig maar 5km van mijn huis.

Comment

Naked bike vind ik mooier mja door weer en wind mss minder aangenaam en Het schakelen is misschien moeilijker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sportquest Bekijk Berichten
                Ik zou sowieso niet op autostrade rijden. Vind ik iets te gevaarlijk met 125cc. Mijn werk is voorlopig maar 5km van mijn huis.
                Ik ga hier misschien weer de wind van voren krijgen. Maar dan kocht ik gewoon een fiets.

Comment

Ja das idd waar. Maar tis voorlopig stage Voor 8weken en geen idee waar ik daarna beland. Het is ook het enigste vervoermiddel dat ik zou hebben maar bijvoorbeeld voor naar mijn ouders is brommer wel handiger... Ik ga nu met mijn scooter overal naar toe binnen 10km. Ik zou graag bijvoorbeeld met een goede naar de Ardennen willen toeren

Comment

sowieso de scooter.
                    Anders toch maar continu schakelen, EN veel minder opbergruimte.
                    + je benen zitten beter beschermd in de winter.

Maar voorlopig geef ik Jakkel gelijk: de fiets!

Comment

mijn antwoord is dan steeds hetzelfde , de Vespa GTS ...

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Vespa is net iets te duur :-) ze raden mij vooral sym aan

Comment

Is geen slecht merk... Ik raad dan ook een grote wielen scooter aan. Als je dan toch in de ardennen rijdt, geeft dit betere stabiliteit in de bochten.

Comment

Welke merken raad je nog aan? Ik denk dat het best is dat ik voor een scooter ga

Comment

kan je die 8 weken (stage) niet overbruggen met je huidige scooter?

Persoonlijk vrees ik dat een 125cc in de Ardennen 'tekort' aan power gaat hebben om vlot de heuvels op en af te rijden. Ik zou dan eerder neigen naar een scooter + 300 CC.
                              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                              2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Ja dat kan ik zeker. Maar die kan het elk moment begeven. Maar momenteel Voor een moto rijbewijs gaan is wat te duur. Is 1000 hé? In de winkel zeiden ze dat met een sym joymax je wel nog gemakkelijk naar de Ardennen kan als je het rustig doet. Ze zeiden dat dit 1 van de scooters waren die er uit viel en beter was dan de rest qua snelheid en afstand. Mja... Of dat effectief zo is.

Comment

een joymax is niet slecht, maar de ardennen mag je met elke 125cc vergeten.

Comment

een pcx is ook echt goed.
                                    heeft enkel een terugroepactie op de benzinepomp.

Comment

Een Kymco ...prijs/kwaliteit dik in orde.
                                      Of idd Sym...

Comment

Een Vespa is wat duurder, maar je hebt er ook wat voor. Nog wat metaal, en een prima rijwielgedeelte. Klap op de vuurpijl is de return die je ervan krijgt bij wederverkoop. En stijl, natuurlijk
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                        X