Mededeling

Collapse
No announcement yet.

naked bike of scooter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    en je betaalt veel te veel voor de badge.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
      kan je die 8 weken (stage) niet overbruggen met je huidige scooter?

      Persoonlijk vrees ik dat een 125cc in de Ardennen 'tekort' aan power gaat hebben om vlot de heuvels op en af te rijden. Ik zou dan eerder neigen naar een scooter + 300 CC.
      Kwestie van instelling. Toeren met een DNEPR met zijspan doe je bv ook niet harder dan 70 of 80...
      Maar ik begrijp het wel wel. Leuker is dat je niet naar het vermogen moet zien..

      Oorspronkelijk geplaatst door sportquest Bekijk Berichten
      Ja dat kan ik zeker. Maar die kan het elk moment begeven. Maar momenteel Voor een moto rijbewijs gaan is wat te duur. Is 1000 hé? In de winkel zeiden ze dat met een sym joymax je wel nog gemakkelijk naar de Ardennen kan als je het rustig doet. Ze zeiden dat dit 1 van de scooters waren die er uit viel en beter was dan de rest qua snelheid en afstand. Mja... Of dat effectief zo is.
      Elke handelaar gaat wel beweren dat hen product het beste is voor u..

      Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      een joymax is niet slecht, maar de ardennen mag je met elke 125cc vergeten.
      Mijn Suzuki gn125 (in 1995-96) heeft mij en mijn vrouw enkele keren probleemloos hier gebracht. Wederom, kwestie van instelling

      Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      een pcx is ook echt goed.
      heeft enkel een terugroepactie op de benzinepomp.
      En vooral heel zuinig!

      Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
      Een Kymco ...prijs/kwaliteit dik in orde.
      Of idd Sym...
      Kymco wou ik ook voorstellen.

      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Een Vespa is wat duurder, maar je hebt er ook wat voor. Nog wat metaal, en een prima rijwielgedeelte. Klap op de vuurpijl is de return die je ervan krijgt bij wederverkoop. En stijl, natuurlijk
      Nog de beste instelling... Voldoende krachtig (de GTS of zoiets), tonnen nostalgie en charme...

      Comment


      • #23
        De stabiliteit van een scooter is wegens zijn kleine wielen steeds bedenkelijk geweest. Even op nat een noodstop uitproberen, als u het niet gelooft. Bovendien is de zithouding niet optimaal om de machien te controleren.
        Ik vind een motorfiets al gevaarlijk genoeg.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          De stabiliteit van een scooter is wegens zijn kleine wielen steeds bedenkelijk geweest. Even op nat een noodstop uitproberen, als u het niet gelooft. Bovendien is de zithouding niet optimaal om de machien te controleren.
          Ik vind een motorfiets al gevaarlijk genoeg.
          Heb ik ook eerder aangeraden, om een grote wielen scooter te nemen... ABS is een oplossing voor het noodstop-probleem... Rotondes nam ik met mijn 400cc-scooter beter/sneller dan met mijn naked 500cc. Bocht nemen doe je best a la motorcrosser= beentje vooruit...
          Indien je een motorfiets al gevaarlijk genoeg vindt, best er van wegblijven...

          Comment


          • #25
            De scooters van nu hebben abs, tractiecontrole, grotere wielen en echt een goede wegligging.
            Ik heb ook jaren met een 125 mijn boodschappen gedaan in de Ardennen en dit is geen probleem. Tenzij je daar wil gaan racen.
            Kymco is heel goed en zeker als je naar de prijs kijkt.
            Weet ook dat ze daar BMW en Kawasaki badges ophangen voor een meer prijs.


            Sent from here
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Zonder zeveren, hebben jullie al eens met een Vespa GTS gereden? Ik had daar namelijk ook schrik voor, maar bij een proefrit bleef daar geen spaander van heel.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Zonder zeveren, hebben jullie al eens met een Vespa GTS gereden? Ik had daar namelijk ook schrik voor, maar bij een proefrit bleef daar geen spaander van heel.
                Yep, Vespa 125, 200, 300, T-max, X-max 400, Majesty 400, BMW sport, Burgman.
                Allemaal mee geamuseerd., kon mij dat als door rijdende motard vroeger niet voorstellen.


                Sent from here
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #28
                  Vespa is te duur voor wat het is in vergelijking met andere merken. Naked 125 vind ik beetje belachelijk...

                  Prijs kwaliteit kijk je best eens naar sym of kymco. Even goed maar goedkoper dan suzuki, honda...

                  Ik heb op 4 jaar 30 000 km gereden met een kymco, zonder 1x de garage te bezoeken buiten voor een oliewissel. Uiterst betrouwbaar. Op een scoot bkijf je ook relatief droog als het regent.

                  Ik had een like 125, luchtgekoeld. Haalde bijna 100 op de teller. Als je iets meer budget hebt, kan je beter iets meer pk nemen en watergekoeld, die gaan op de teller 110 of. Evengoed wegblijven vd autostrade, maar iets meer reserve is altijd fijn. Ik hen nog dagelijks spijt dat ik mijne wegdeed voor een 2e auto, maarja, kids he..

                  Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Zonder zeveren, hebben jullie al eens met een Vespa GTS gereden? Ik had daar namelijk ook schrik voor, maar bij een proefrit bleef daar geen spaander van heel.
                    Ja, al meer dan eens. Rijdt echt kut. Slap, slechte gewichtsverdeling, roest gevoelig, duur in onderhoud, weinig stabiel, stugge vering en weinig comfort door kleine wielen. Echt erbarmelijk ding voor zijn prijs.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      Ja, al meer dan eens. Rijdt echt kut. Slap, slechte gewichtsverdeling, roest gevoelig, duur in onderhoud, weinig stabiel, stugge vering en weinig comfort door kleine wielen. Echt erbarmelijk ding voor zijn prijs.
                      Ik heb +30 motoren in bezit gehad in mijn carrière, en moet zeggen dat dit toch je reinste bullshit is. Alle punten kan ik weerleggen (want ik heb er eentje, dus kan het weten) maar iets zegt me dat het zinloos is. En heb je de restwaarde van die dingen al eens gezien? Daar kan geen enkele rijstkakker tegen op.
                      Last edited by order66; 09/07/2015, 10:39.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • #31
                        Vespa is compleet overpriced.
                        Gewoon een hype waar ze misbruik van maken.

                        Vroeger was een Vespa echt een cultmachine, nu stelt dat nog weinig voor.

                        De echte Vespaliefhebbers moeten ook van de nieuwe niet veel weten.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                          Vespa is compleet overpriced.
                          Gewoon een hype waar ze misbruik van maken.

                          Vroeger was een Vespa echt een cultmachine, nu stelt dat nog weinig voor.

                          De echte Vespaliefhebbers moeten ook van de nieuwe niet veel weten.
                          inderdaad.

                          en ja, de restwaarde is, hoog, maar de aankoop ook. Het verlies dat je maakt is groter dan op een andere scooter.

                          In de 125cc vond ik de MBK/Yamaha grootwielscooter echt een topper. Voorheen altijd fan van de SH125i geweest, maar die Yam/MBK Cityliner overtreft toch echt wel. Reed heel stabiel en zat best wat punch in (voor een 125cc). Doet makkelijk 110 en met wat slipstreamer tikte ik af op 128km/h
                          Nog Gent-waregem via de snelweg gedaan en had helemaal geen onveilig gevoel. Mijn zus heeft de Yamaha variant ervan en die doet het nu toch ook al 2 jaar erg goed. Vrij uitzonderlijk, meestal zingt een tweewieler het in haar handen maar een jaar uit. Ze kijkt niet echt om naar haar materiaal.

                          Tweedehands, nieuwe en occassions Diverse motor merken kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            Vespa is compleet overpriced.
                            Gewoon een hype waar ze misbruik van maken.

                            Vroeger was een Vespa echt een cultmachine, nu stelt dat nog weinig voor.

                            De echte Vespaliefhebbers moeten ook van de nieuwe niet veel weten.
                            Overpriced als je vergelijkt met die Chinese brol idd.
                            Who cares overpriced als je een goede return krijgt bij verkoop. Als je 5000€ duur vindt voor een 300 GTS, moet je geen moto kopen. Onlangs mijn onderhoud laten doen, plus montage uitlaat, enz... 100€, big deal. Daar kan ik nu minstens 2 jaar mee rijden. Ik heb al met oude Vespa gereden, en dan met GTS. Geen vergelijk. Als je zo'n oude bak wil, stel ik voor dat je goed kan sleutelen. Als je niets moet weten van de nieuwe, wel dat is pas snobisme en dedain.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #34
                              Chinese brol? bedoel je niet Japans als het over Honda gaat?

                              kan jij dan garanderen dat iedereen een hoge restwaarde krijgt bij verkoop van een Vespa? Ik niet.

                              Al eens gevallen met je Vespa? je zal de hoge verkoopwaarde zo zien zakken als je de herstellingskosten aftrekt.

                              In zo'n geval ben je beter af met die plastieken chinese brol inderdaad.

                              Comment


                              • #35
                                Meestal kan ik Tjeu volgen met zijn meningen hier op het forum, maar in deze slaat hij toch de bal even mis, vind ik. De meerprijs van een Vespa is er natuurlijk wel en je betaalt voor de naam, maar puntje bij paaltje is het geheel zijn prijs toch wel waard. Vergelijk met Apple. Pedigree laat zich betalen maar in het geval van Vespa mag je wel zeker zijn van kwaliteit en meerwaarde. Uiteindelijk is de meerprijs een nuloperatie bij eventuele verkoop. Zelf geen fan (meer) van scooters in het huidige verkeer, maar als ikin de markt was, zou ik wss toch ook opnieuw voor Vespa gaan...
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                Comment


                                • #36
                                  en waar zit die meerwaarde bij Vespa dan?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Persoonlijk toch ook geen fan van een Vespa 125. Ik vind dat echt niet goed rijden. De zwaardere heb ik nog niet mee gereden want het zegt me weinig.

                                    Nakeds in 125cc zijn ook niet echt de moeite. Ze zijn echt traag en ik vind ze ook niet echt tof. Er is echter eentje dat er tussenuit springt. De Ktm Duke 125 rijdt echt wel tof. Als je toch een 'moto' zou nemen kan je eventueel de Honda Varadero 125 ook eens bekijken. Dat lijkt mij de 'stevigste' 125cc. Alé , voor mij lijkt dat de meest robuuste.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Jammer genoeg is de Varadero 125 ook echt duur te noemen, want het is idd één van de meest volwassen 125`s.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                        Meestal kan ik Tjeu volgen met zijn meningen hier op het forum, maar in deze slaat hij toch de bal even mis, vind ik. De meerprijs van een Vespa is er natuurlijk wel en je betaalt voor de naam, maar puntje bij paaltje is het geheel zijn prijs toch wel waard. Vergelijk met Apple. Pedigree laat zich betalen maar in het geval van Vespa mag je wel zeker zijn van kwaliteit en meerwaarde. Uiteindelijk is de meerprijs een nuloperatie bij eventuele verkoop. Zelf geen fan (meer) van scooters in het huidige verkeer, maar als ikin de markt was, zou ik wss toch ook opnieuw voor Vespa gaan...
                                        Het ontgaat me toch waar jullie die zekerheid van kwaliteit halen... Vespa heeft net veel kwaliteitsproblemen. Speling op voorvork, roest vorming, slecht gelakte uitlaten, elektrische storingen door slecht contact onder voetenplaat, water in batterij bakje, afbrekende spiegelbevestigingen, defecte remlichtcontacten en aflopende batterijen.

                                        Eigenlijk allemaal zaken die andere merken tot een jaar of 10 terug ook hadden, maar daar nu wel uit gegroeid zijn. Bij Vespa blijven ze daar zowat hangen.
                                        Uiteraard is er geen enkele andere scooter die ook maar half de uitstraling heeft van een Vespa, daar ben ik wel volledig mee akkoord. Een Vespa is een heel knappe scooter. De nieuwe modellen zijn naar mijn gevoel wel erg vrouwelijk, maar ze blijven knapper dan gelijk welk alternatief.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                          Jammer genoeg is de Varadero 125 ook echt duur te noemen, want het is idd één van de meest volwassen 125`s.
                                          Dat wel, erg duur. Nieuw zitten die aan 4a5k ofzo

                                          Comment

                                          Working...
                                          X