Mededeling

Collapse
No announcement yet.

naked bike of scooter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik ben 1x gevallen aan 60, zonder beschermende kledij en dat was toch niet mals.

sindsdien draag ik altijd alles, zelf een aparte rugbeschermer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik vind dat eigenlijk dikke zever. Je moet niet als een halve gare gaan rijden, maar als je wat gaat cruisen vind ik daar niks mis mee om zonder beschermende kledij te rijden. En trouwens, als je onderuit gaat in uw t-shirt, buiten jezelf kwets je niemand van buitenaf ermee. Al die regeltjes, allemaal onder impuls van de verzekeringen in 't leven geroepen, maar mijn polis is er niet goedkoper op geworden hoor.
      Je kwetst niet alleen jezelf maar ook de belastingbetaler die opdraait voor de bijleg van de ziekenkas..
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        ik ben 1x gevallen aan 60, zonder beschermende kledij en dat was toch niet mals.

sindsdien draag ik altijd alles, zelf een aparte rugbeschermer.
        Ja ik kan dat begrijpen. Maar 't leven zit vol met risico's hé. Als ik met m'n MTB in de Alpen een met dikke stenen bezaaide afdaling tegen 70 per uur afknal in m'n spannend lycra pakje, dan is dat eigenlijk ook niet echt verantwoord. Maar je leeft maar één keer hé.

Comment

Ja ik kan dat begrijpen. Maar 't leven zit vol met risico's hé. Als ik met m'n MTB in de Alpen een met dikke stenen bezaaide afdaling tegen 70 per uur afknal in m'n spannend lycra pakje, dan is dat eigenlijk ook niet echt verantwoord. Maar je leeft maar één keer hé.
          Sinds wanneer is lycra dragen verantwoord?
          Ooit met de moto tegen max 25 onderuit gegaan in t-shirt. Met een gekwetst ego en en een serieus bloederige rechtzijde naar huis gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
            Sinds wanneer is lycra dragen verantwoord?
            Dus ik ga me op m'n MTB moeten gaan inpakken als een robocop? Zal leuk worden als ik eerst de berg op moet gaan fietsen.
            Last edited by Jakkel; 13/07/2015, 21:46.

Comment

Ooit met de moto tegen max 25 onderuit gegaan in t-shirt. Met een gekwetst ego en en een serieus bloederige rechtzijde naar huis gereden.
              Als je met zoiets niet kunt leven ==> moto verkopen.

Comment

De berg op, daar zijn die liften toch voor? Moest een smiley achter men lycra-opmerking

De motor en de 125cc-scooter zijn idd al weg. En eigenlijk me nog niet beklaagd.

Comment

De berg op, daar zijn die liften toch voor? Moest een smiley achter men lycra-opmerking
                  Die liften zijn voor die dikke engelsen met hun volgeveerde fietsen van 20 kilo.

Comment

met de fiets ben ik nog nooit rapper dan aan 40/u gevallen.
                    eigenlijk is dat ook al gestoort.
                    Zoals die mannen in de koers die vallen in volle sprint...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten

zonder beschermende kledij rijden is gewoon zelfmoord.

Ik mis het wel enorm hard
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

dat zal wel.
                        wat een heerlijk gevoel!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Ik mis het wel enorm hard
                          Klopt. Toen ik mijn 125 pas had ging ik gewoon in mijn korte broek surfles geven. Ik reed dan binnendoor, tegen 40kmu, zoals ik met een "gewone" scooter ook zou doen. Door die nieuwe wetgeving indertijd kon dat niet meer en kwam ik met een lange broek en botinnen op het strand aan, een paar km van huis, met als gevolg dat ik op de ECHT mooie dagen, die vroeger mijn favorieten waren, de auto nam.

Ik vind het "moeten" en de hele wetgeving eeromd, ook wat te ver gaan. Ik had 98% van de keren beschermende kledij aan (omdat ik dat zelf belangrijk vind), maar vind het belachelijk om een boete te riskeren als ik, met mijn scootertje even naar de broodautomaat of de frituur ging op een zomerse dag, zonder mij voor die 2 minuten helemaal om te kleden.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                            Klopt. Toen ik mijn 125 pas had ging ik gewoon in mijn korte broek surfles geven. Ik reed dan binnendoor, tegen 40kmu, zoals ik met een "gewone" scooter ook zou doen. Door die nieuwe wetgeving indertijd kon dat niet meer en kwam ik met een lange broek en botinnen op het strand aan, een paar km van huis, met als gevolg dat ik op de ECHT mooie dagen, die vroeger mijn favorieten waren, de auto nam.

Ik vind het "moeten" en de hele wetgeving eeromd, ook wat te ver gaan. Ik had 98% van de keren beschermende kledij aan (omdat ik dat zelf belangrijk vind), maar vind het belachelijk om een boete te riskeren als ik, met mijn scootertje even naar de broodautomaat of de frituur ging op een zomerse dag, zonder mij voor die 2 minuten helemaal om te kleden.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                            Dit is ook reglementair.

Comment

Had er zo al in de jaren 80.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik vind dat eigenlijk dikke zever. Je moet niet als een halve gare gaan rijden, maar als je wat gaat cruisen vind ik daar niks mis mee om zonder beschermende kledij te rijden. En trouwens, als je onderuit gaat in uw t-shirt, buiten jezelf kwets je niemand van buitenaf ermee. Al die regeltjes, allemaal onder impuls van de verzekeringen in 't leven geroepen, maar mijn polis is er niet goedkoper op geworden hoor.
                                Dit. Het is een eigen keuze hoe je er wil door komen. Ik stam uit een tijd dat al die regeltjes er niet waren. Deze zijn er gekomen omdat de verzekeringen liever ons op kosten jagen dan zichzelf, dat is toch duidelijk. Als ik met de Vespa naar het centrum rij aan 20km/u moet ik dus gekleed zijn als een alien. Een dikke fuck you is hier op zijn plaats. Eens de secundaire weg op, of zeker de autostrade, is het volledig logisch. Bij stadsverkeer gewoon belachelijk.
                                Wat een onlogische bedoening ook. Het moet niet eens een lederen vest/broek zijn. Als je dan jeans aan hebt, en dat brandt in uw vel, ben je slechter af dan met korte mauwen. Als je regeltjes wil, doe het dan goed.
                                Last edited by order66; 14/07/2015, 08:16.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                  Had er zo al in de jaren 80.
                                  Ik ook, als antwoord op de All Star, en nu draag ik ze nog. Mijn dochters zeggen wel dat ik er wat te oud voor aan het worden ben.
                                  Je hebt ze nu in alle kleurtjes. Ik heb onlangs nog deze gekocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Dit. Het is een eigen keuze hoe je er wil door komen. Ik stam uit een tijd dat al die regeltjes er niet waren. Deze zijn er gekomen omdat de verzekeringen liever ons op kosten jagen dan zichzelf, dat is toch duidelijk. Als ik met de Vespa naar het centrum rij aan 20km/u moet ik dus gekleed zijn als een alien. Een dikke fuck you is hier op zijn plaats. Eens de secundaire weg op, of zeker de autostrade, is het volledig logisch. Bij stadsverkeer gewoon belachelijk.
                                    Wat een onlogische bedoening ook. Het moet niet eens een lederen vest/broek zijn. Als je dan jeans aan hebt, en dat brandt in uw vel, ben je slechter af dan met korte mauwen. Als je regeltjes wil, doe het dan goed.
                                    Ik ben het volledig eens met je.

Comment

De regels zijn er gekomen omdat er op de spoed veel te veel binnen komen die er voor lief uit zien. En omdat er jaarlijks nog steeds veel te veel sterven. In een auto moet je ook je gordel dragen, of je nu stapvoets rijdt, in de file staat of hard rijdt. Je moet je gordel dragen. Ieder slachtoffer minder, is een zorg minder voor de overheid. Iedere zieke/gewonde minder kost ook pakken geld. Als je ziet wat medicatie in het echt kost (niet wat wij betalen), dan verschiet je wel.

Helaas is niet iedereen even goed voorzien van centen, anders zouden ze iedereen op een tweewieler wss snel verplichten om in full leder te rijden. Maar dat is niet haalbaar, waardoor je zo halfslachtige regels krijgt waar niemand eigenlijk blij is en die ook maar weinig resultaat zullen geven. Maar ze zetten we de deur open om ze binnen x aantal jaar opnieuw wat te verstrengen en zo stap voor stap te komen bij een verplichting van full protectie outfit.

Vergelijk het met de prijs van sigaretten. Die hebben ze ook niet in 1 keer van 2 naar 6 euro gebracht, maar dat over 10 jaar rustig aan laten oplopen, zo valt het minder op en komt er minder protest.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Op mijn blackbird heb ik eigenlijk zo goed als altijd in full leather gereden ... de enkele keren dat ik dat niet deed voelde ik mij daar echt ongemakkelijk bij; maar handig is inderdaad anders : je omkleden voor en na elke rit hoe kort ook, bakken in de zomer als je niet snel genoeg reed etc ...

Op eens scooter zie ik soms menen in een full race outfit zitten ... is ook weer geen zicht
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Alsof de extra taxen op sigaretten naar de medische zorg gaan... Wake up. Het draait niet rond onze veiligheid, maar om geld. Die kledij komt verschillende sectoren ten goede, en een overtreding is goed voor de staat. Voor alle partijen win/win dus. Vandaar dat ze ingevoerd zijn.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X