Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is er ene werknemer die niet klaagt/staakt?
Die bal kets ik zo terug hoor
Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje
Als alle garagisten samen zouden afspreken om hun handelaarsplaat niet te gebruiken voor wagens die ze niet zelf verkocht hebben, zou het gedaan zijn met "de eerlijke particulier die wegens sterfgeval een auto verkoopt".
Jammer genoeg kan samenwerken in de garagesector blijkbaar niet. Broek tot op de enkels, handelaarsplaten verhuren, ...
Just my 2 cents ...
En specifiek over dit geval ? Tsja, ik zou het ook doen ...
Met eigen platen keuren kan, maar dan moet de auto ingeschreven worden op de naam die op de eigen platen staat.
Tenzij jij hem had ingeschreven uiteraard, dan kan je hem gewoon zo keuren voor verkoop.
Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje
Als alle garagisten samen zouden afspreken om hun handelaarsplaat niet te gebruiken voor wagens die ze niet zelf verkocht hebben, zou het gedaan zijn met "de eerlijke particulier die wegens sterfgeval een auto verkoopt".
Ik koop zoals in mijn geval particulier een liefhebbersauto die gerestaureerd moet worden die intussen al een paar jaar stil staat en dus ook niet meer ingeschreven is , mijn enige mogelijkheid is in zo'n geval dan de garagist, in mijn geval zal dat de garage zijn die de overhaul van de motor gaat doen waarschijnlijk wel gaan keuren met garageplaten, maar er zijn ook mensen die alles zelf reviseren en opknappen, die hebben ook geen andere optie dan garageplaten te regelen tenzij zo'n auto al oldtimer is, dan kan men met zijn eigen platen gaan.
Edit : ik zie bij Solleke dat dat niet noodzakelijk een oldtimer moet zijn, hij zal het wel weten.
ik dacht dat ENKEL oldtimers nog op uw eigen daily platen naar de keuring mag.
voor daily's mag dit volgens mij niet meer.
eigenlijk is de wet zo dat je voertuig mag gekeurd worden met die platen. er staat NERGENS dat jij met die platen mag RIJDEN naar de keuring. houd de politie je onderweg tegen met dat voertuig, heb je nog prijs voor
-niet ingeschreven of gekeurde wagen op de openbare weg
-platen die niet bij het voertuig horen (ge gaat vervolgt worden wegens het rijden met een gestolen voertuig, men broer aan de hand gehad)
-verzekering niet in orde (wat de verzekering u ook wijsmaakt, ik jammer genoeg aan de hand gehad bij een klapband op weg naar de keuring).
dus zolang ik men eigen bedrijf met Z platen niet heb, moet ik ook altijd de garage/handelaar laten gaan. ook al koop en verkoop ik veel 'hobby'autos. de garages hebben toch al veel aan mij verdiend zenne (men fiesta mk1 werd voor onzin 4keer afgekeurd. de garage heeft dus 5x een factuur kunnen schrijven voor Z platen).
dodge gekeurd met Z platen
golf gekeurd met Z platen
mercedes gekeurd met Z platen.
de capri en de escort heb ik beide zelf gekeurd mat eigen daily plaat, en 1 fiesta + 1 escort heb ik verkocht zonder ooit in te schrijven (8 x garage betaald en 4keer heeft de garage niks aan mij verdient).
PS: de verkoper van mijn benz heeft waarschijnlijk niet aangegeven dat ik 150€ betaald heb voor de auto zo te keuren. waarschijnlijk heeft diene 90€ zwartgeld verdient, pak hem maar
Comment