Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 306 cabrio van '99, doen of niet en waarop letten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 306 cabrio van '99, doen of niet en waarop letten?

Vandaag kreeg ik via via de vraag of ik niet geïnteresseerd was in een Peugeot 306 cabrio. Vluchtig wat foto's gezien en wat info meegekregen: hij is van '99, 72 kW, ~95k km, automaat, beige leder interieur, donker groen exterieur, krijgt nog een nieuw setje voorbanden en wordt gekeurd. Meer dan dat weet ik (voorlopig) niet. Vraagprijs zou 2000 zijn.

Indien (hypothetisch) de koop doorgaat zou deze de huidige wagen van de vrouw vervangen: Renault Megane 1.6 driedeurs van '04 met nu een 108k km. Halfleder interieur, keyless entry, verder geen interessante zaken te vertellen. Vrouw doet ~6k/jaar.

De nadelen van omwisselen: oudere wagen (ook model een generatie ouder), minder praktisch. Voordelen: is volgens mij iets exclusiever, automaat en leder. En cabrio rijden uiteraard

Het overwegen waard? Wanneer we de auto gaan bekijken, waarop moet ik dan letten? Waar moet ik naar vragen? Slijtageonderdelen, automaat, cabriodak, weetikveel, wat moet ik weten?

Alle meningen welkom!

Oorspronkelijk geplaatst door Haroddin Bekijk Berichten
    Vandaag kreeg ik via via de vraag of ik niet geïnteresseerd was in een Peugeot 306 cabrio. Vluchtig wat foto's gezien en wat info meegekregen: hij is van '99, 72 kW, ~95k km, automaat, beige leder interieur, donker groen exterieur, krijgt nog een nieuw setje voorbanden en wordt gekeurd. Meer dan dat weet ik (voorlopig) niet. Vraagprijs zou 2000 zijn.

Indien (hypothetisch) de koop doorgaat zou deze de huidige wagen van de vrouw vervangen: Renault Megane 1.6 driedeurs van '04 met nu een 108k km. Halfleder interieur, keyless entry, verder geen interessante zaken te vertellen. Vrouw doet ~6k/jaar.

De nadelen van omwisselen: oudere wagen (ook model een generatie ouder), minder praktisch. Voordelen: is volgens mij iets exclusiever, automaat en leder. En cabrio rijden uiteraard

Het overwegen waard? Wanneer we de auto gaan bekijken, waarop moet ik dan letten? Waar moet ik naar vragen? Slijtageonderdelen, automaat, cabriodak, weetikveel, wat moet ik weten?

Alle meningen welkom!
    Een Peugeot cabrio van 16 jaar oud als dagelijkse auto... ik zou het persoonlijk niet doen. Volgens mij haal je 'gedoe' op je nek...

Comment

bij ons op het forum staat er een heel goede te koop

is van 2003

ik ken de eigenaar goed genoeg om te weten dat die geen rommel verkoopt, integendeel
      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
        Een Peugeot cabrio van 16 jaar oud als dagelijkse auto... ik zou het persoonlijk niet doen. Volgens mij haal je 'gedoe' op je nek...
        Daar probeer ik dus achter te komen what could possibly go wrong?

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        bij ons op het forum staat er een heel goede te koop

is van 2003

ik ken de eigenaar goed genoeg om te weten dat die geen rommel verkoopt, integendeel
        Ziet er idd proper uit. Mochten we specifiek naar dit model op zoek zijn zou ik mss zelfs overwegen te gaan kijken, ook al betekent dat het hele land doorbollen.

Comment

Zo'n oude Peugeot is volgens mij niet bepaald betrouwbaar en ik denk dat dat een rammelbak is. Je moet daar natuurlijk eens mee rijden om dat zeker te weten maar zoiets zou ik niet kopen. Naar mijn gevoel is €2000 ook veel voor zo'n oude auto maar ik kan er ook naast zitten

Comment

2000€ voor een 16jaar oude franse wagen. cabrio of niet, lijkt mij teveel.
            maarja, wie ben ik om te oordelen als ik al die topprijzen online zie ...

als ik dan online kijk: voor 2000€ heb je deze dan uit 2004
            Peugeot 306 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

1800€ voor hetzelfde jaar en automaat
            Peugeot 306 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
            Last edited by ; 03/08/2015, 12:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              2000€ voor een 16jaar oude franse wagen. cabrio of niet, lijkt mij teveel.
              maarja, wie ben ik om te oordelen als ik al die topprijzen online zie ...

als ik dan online kijk: voor 2000€ heb je deze dan uit 2004

1800€ voor hetzelfde jaar en automaat
              http://www.2dehands.be/autos/peugeot...247068709.html
              Eerste heeft wel een pak meer kms. Hoeft op zich geen probleem te zijn natuurlijk.

Tweede zou wel eens degene kunnen zijn waar ik 't over had: locatie klopt, kms klopt, jaartal klopt, kleur binnen en buiten komt overeen, leer, automaat. What are the odds. Hmm.

Comment

Mensen die auto's aangeboeden krijgen van kennissen betalen altijd te veel

Comment

So it seems Als er elke dag 10% afgaat wacht ik nog wel een weekje

Comment

Working...
                  X