er is ook een groot verschil tussen een 4x4systeem dat maar bijspringt indien nodig buiten een permanente 4x4 zoals subaru heeft. wagen voelt gewoon veel stabieler aan met die permanente 4x4. rijd maar eens door een stortbui op de autostrade met een gewone voortrekker buiten met een subaru, je voelt je veel veiliger in een subaru.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
4-wielaandrijving op personenwagen nuttig?
Collapse
X
-
Een 4x4 moet je idd niet gaan vergelijken met bvb X-drive, dat doet totaal niet terzake. Ook andere merken hebben dergelijke systemen. Als je gaat kijken hoe bvb een X-drive systeem werkt, is het duidelijk veiliger in gladde omstandigheden. En dikke proficiat dat je nog geen problemen had zonder 4x4 hoor, ik ook niet, waw. Maar de beste stuurlui staan aan wal hier Ik heb er al mee gereden en vind het wel een super systeem, erg stabiel of the line en in de bochten. Probeer het eens. Kom dan nog eens terug“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenEen 4x4 moet je idd niet gaan vergelijken met bvb X-drive, dat doet totaal niet terzake. Ook andere merken hebben dergelijke systemen. Als je gaat kijken hoe bvb een X-drive systeem werkt, is het duidelijk veiliger in gladde omstandigheden. En dikke proficiat dat je nog geen problemen had zonder 4x4 hoor, ik ook niet, waw. Maar de beste stuurlui staan aan wal hier Ik heb er al mee gereden en vind het wel een super systeem, erg stabiel of the line en in de bochten. Probeer het eens. Kom dan nog eens terug
Ik denk toch wel dat ik genoeg wagens heb geprobeerd zelfs voor meerdere 1.000'en km's om hier iets over te posten
En ik blijf erbij, in België heb je imo echt geen 4wd systeem nodig.BMW X5 45e
Comment
-
heb een beetje van alles staan thuis(RWD,FWD en AWD haldex) en conclusie:
bij veel vermogen is AWD wel aan te raden, zeker in nattere omstandigheden
een fwd met 136pk heeft al tractieproblemen bij snel optrekken in de regen
een rwd met 116pk heeft minder tractieproblemen maar 't kon ook voorkomen
een awd met +300pk doet dit zonder problemen
om te trekken: awd zonder problemen gevolgd door de rwd, de fwd is 't minst aan te raden om te trekken (remorque van 1800kg)mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat een opmerking. Als ik met mijn tweewielaangedreven wagen nog nooit problemen heb gehad om mij op een verantwoorde manier voort te bewegen op de Belgische wegen. Dan zie ik niet in waarom ik een 4x4 zou moeten hebben. Ik ga op m'n koersfiets toch ook geen dikke noppenbanden steken als ik met m'n 23 mm brede slickjes lekker kan knallen?
Sent from my iPhone using TapatalkThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Ik heb xdrive op mijn daily 430d. We leven in een land waar het veel regent en vanaf een bepaald vermogen begint dat te irriteren vanaf stilstand , omdat ik een zware voet heb en altijd graag optrek. Er komt binnenkort een box op dat spel dus het vermogen zou moeten stijgen naar 320pk +600nm als daily met rwd ook maar niets is tenzij je kerstverlichting wilt zien.
Moest ik een funwagen kopen zou ik éérder voor rwd graag maar op een daily nooit nietmeer.
Comment
-
T is leuk als je t hebt, vorige winter naar de Ardennen gereden met de subaru, ik heb de top gehaald en had veel parking, de fwd en rwd stonden beneden te patineren
Ook bij watergladheid ( zoals Brechen zegt) is t een grote geruststelling.
Is t nodig nee, maar leuk is t wel als je t hebt.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJa hallo, ik heb al wel genoeg met 4x4 gereden hoor. En uiteraard is 4x4 beter en veiliger en nog wat vanalles. Een rolkooi in je 4x4 lassen is trouwens nog veiliger, of misschien nog een helm opzetten. Of gewapend glas, je weet maar nooit dat je een dikke steen door je vooruit krijgt. En ja die Michelins hebben een net iets betere grip dan die B-merk banden, enz... .
Voor gemiddeld algemeen Belgisch (...Vlaams) gebruik vind ik het niet echt nodig, zo'n 4x4.Hier kon iets interessant gestaan hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk BerichtenWas dus wel sarcastisch bedoeld op uw koersfiets hé Jakkel geen commentaar op wat je geschreven had over 4*4 Sorry als dat onduidelijk was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenEen 4x4 moet je idd niet gaan vergelijken met bvb X-drive, dat doet totaal niet terzake. Ook andere merken hebben dergelijke systemen. Als je gaat kijken hoe bvb een X-drive systeem werkt, is het duidelijk veiliger in gladde omstandigheden. En dikke proficiat dat je nog geen problemen had zonder 4x4 hoor, ik ook niet, waw. Maar de beste stuurlui staan aan wal hier Ik heb er al mee gereden en vind het wel een super systeem, erg stabiel of the line en in de bochten. Probeer het eens. Kom dan nog eens terug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmoest ik in mijn auto wonen zoals de griek, zou ik het toch ook overwegen, aloewel ik vrees dat mensen te overmoedig kunnen worden en een 4x4 remt niet beter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmoest ik in mijn auto wonen zoals de griek, zou ik het toch ook overwegen, aloewel ik vrees dat mensen te overmoedig kunnen worden en een 4x4 remt niet beter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenOp de motor wel he...
Comment
-
Ik vind het wel leuk en bekijk dit als gelijk ander optie die je maar een paar keer gebruikt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenIk vind het wel leuk en bekijk dit als gelijk ander optie die je maar een paar keer gebruikt.
Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk
Comment
-
Hahaha, jij hebt het al allemaal gereden en gedaan he en een ander heeft daardoor geen recht van spreken want jij weet het beter
Wat lees ik hier verder allemaal: een voorwielaandrijver die het moeilijk heeft op het natte met 136pk, op het natte glij je zo van de baan met een voorwielaandrijver, een 4X4 is onfeilbaar op ijzel,...
Man man man. Koop u anders eens een setje kwaliteitsbanden zou ik zeggen en wees enerzijds geen angsthaas als het regent zoals zoveel Vlamingen en wees anderzijds geen overmoedige held met je 4X4 want die plakken in de handen van sommigen even gewillig tegen een boom als een voor-of achterwielaandrijver.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik heb nog nooit geschoven hou me aan de natuurwetten, zelfs op c banden
houdt hout
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenHahaha, jij hebt het al allemaal gereden en gedaan he en een ander heeft daardoor geen recht van spreken want jij weet het beter
Het is een forum, er zijn discussies, get over itLast edited by order66; 20/08/2015, 09:53.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment