Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4-wielaandrijving op personenwagen nuttig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Zeker niet alles gereden, maar wel toch al redelijk wat. Heb er de leeftijd voor
    Het is een forum, er zijn discussies, get over it

    Ja, ge hebt er naar eigen zeggen de leeftijd voor maar je hebt blijkbaar ook de leeftijd om oeverloos in het luchtledige te lullen. Zet je er zelf over jongen.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Ja, ge hebt er naar eigen zeggen de leeftijd voor maar je hebt blijkbaar ook de leeftijd om oeverloos in het luchtledige te lullen. Zet je er zelf over jongen.
      Zinvolle post, knul
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        Zinvolle post, knul
        Dat kan m he!
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Het is een forum, er zijn discussies, get over it
          Wel, hou u dan ook enkel bij wat ge te zeggen hebt over dit topic en zet niet direct de grote klep op door de rest voor onwetende twetteraars uit te maken.

          Zo typisch, eerst de grote klep, en als er reactie komt, dan is het van "tis een forum, er is discussie, get over it". Wel, zeg dan wat ge te zeggen hebt, en zwijg.
          Last edited by Vitus; 20/08/2015, 10:16.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Hahaha, jij hebt het al allemaal gereden en gedaan he en een ander heeft daardoor geen recht van spreken want jij weet het beter


            Wat lees ik hier verder allemaal: een voorwielaandrijver die het moeilijk heeft op het natte met 136pk, op het natte glij je zo van de baan met een voorwielaandrijver, een 4X4 is onfeilbaar op ijzel,...

            Man man man. Koop u anders eens een setje kwaliteitsbanden zou ik zeggen en wees enerzijds geen angsthaas als het regent zoals zoveel Vlamingen en wees anderzijds geen overmoedige held met je 4X4 want die plakken in de handen van sommigen even gewillig tegen een boom als een voor-of achterwielaandrijver.
            Tja, 170pk en 400nm diesel heeft het nochtans ook moeilijk in de regen. En die heeft a-merk banden erop liggen.
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

            16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

            Comment


            • #46
              Zelf een 2 tal jaar met xDrive gereden.
              Zoals eerder al aanhaalt idd veiliger als je wat pk's en koppel aanboord hebt, zeker als je al eens doorgeeft.
              Doet me denken toen ik op de E19 ineens door een hevige aanhoudende stortbui reed, dan voel je het systeem echt werken als de krachten over de wielen verdeeld worden.
              Had ik toen geen xDrive gehad twijfel ik zeer sterk of dit had kunnen controleren.

              Was ook de enige keer dat het systeem ook echt geholpen heeft.

              Of het nodig is moet ieder voor zich uitmaken, meestal is het toch een optie.
              Dus voor elk was wils 😊😉

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Wel, hou u dan ook enkel bij wat ge te zeggen hebt over dit topic en zet niet direct de grote klep op door de rest voor onwetende twetteraars uit te maken.

                Zo typisch, eerst de grote klep, en als er reactie komt, dan is het van "tis een forum, er is discussie, get over it". Wel, zeg dan wat ge te zeggen hebt, en zwijg.
                Als je er geen ervaring mee hebt, kan je toch niet oordelen? Dat zal ik zelf niet doen als ik er onvoldoende over weet. Ik heb 5 maand X-drive gereden, wie van de andere praters nog? Dat heeft niets met een "grote klep" te maken, gewoon ervaringsgericht.
                Uw laatste lijn doet net hetzelfde btw
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • #48
                  4*4 tov fwd
                  Plakt beter in bochten
                  Rondpunt over vlammen zonder onderstuur(als er geen ander verkeer is)
                  Sliert niet door op een zebrapad dat meestal aan de rode lichten ligt.
                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #49
                    voor mij heeft het ook te maken met de trend waarbij autos veiliger worden en minder interactief, zodat de chauffeur altijd op dezelfde manier kan rijden zonder zich bewust te zijn van grip en wegdek. 4WD is in bepaalde zaken intrinsiek sterker. Met 4WD kunt ge 'meer' een stortbui inrijden zonder er u iets van aan te trekken. Iemand die interactief rijdt past snelheid en koppel aan. Met betere banden kunt ge 'meer' rijden zonder rekening te houden met de weg. Met nieuwe electronische gadgets kunt ge sms-en zonder dat ge van uw baan afwijkt of op uw voorligger moet letten. Maar in het totaaleffect is het grootste stuk de chauffeur die zich al dan niet aanpast. Daarom dat ik de toegevoegde waarde van 4wd eerder minimaliseer.
                    30 jaar Mr Yuge!

                    Comment


                    • #50
                      Met mijn rijstijl en het soort ritten dat ik doe is er geen toegevoegde waarde. Dat is in mijn ogen dan ook heel persoonlijk of het nut heeft of niet.

                      Sommige van die systemen zijn ook wat fragieler, dus als je daar 2 ton door een modderbaan gaat mee slepen zou dat wel eens kunnen tegenvallen, zeker in combinatie met grote zware velgen.

                      Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • #51
                        Mijn S3 met winterbanden was toch een zaligheid. Waar ik de meeste zag sukkelen in de sneeuw reed ik zonder problemen door en ik ben zeker niet een overmoedige zot.
                        Maar om het puur daarvoor te kopen sneeuwt het te weinig in België spijtig genoeg.
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                        Comment


                        • #52
                          Goh, ik vind sneeuw altijd een zaligheid Met versleten zomerbanden misschien niet, maar voor de rest..
                          30 jaar Mr Yuge!

                          Comment


                          • #53
                            rijden in de sneeuw is meestal het probleem niet, dat lukt me ook wel met versleten zomerbanden.
                            kunnen stoppen daarentegen... en dat beseffen veel van van die 4x4 terreinwagenrijders niet. die vlammen dan ook maar door aan 90 waar de rest 50 rijd

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                              Tja, 170pk en 400nm diesel heeft het nochtans ook moeilijk in de regen. En die heeft a-merk banden erop liggen.

                              Hoezo zo'n auto heeft het moeilijk? Over welke auto gaat dit en omschrijf "het moeilijk hebben" eens duidelijk.

                              Comment


                              • #55
                                Volgens sommigen zijn die Michelin pilots zo superieur dat je niets van wielspin hebt wat bullshit is en goede winterbanden je overal brengen .
                                Dat zijn mensen die ook weinig km's doen . Tot ze ééns 40a50K per jaar doen dan zingen ze anders.
                                Veel power en koppel smeekt gewoon om 4wd. Altijd grappig de blik van anderen aan de volgende lichten als het regent en ik vertrek met mijn xdrive.

                                Comment


                                • #56
                                  Bij regen aan een stoplicht moet ik zachtjes vertrekken of ik blijf ter plaatse trappelen. Zelfs als ik dan aan 60-70 zit en dan volle petrol heb ik er nog last van. Alleen daarvoor zeg ik 4x4 ! En als je gaat skiën en er valt wat sneeuw of weet ik wat is het toch een voordeel. Anderzijds verbruik je wel constant meer :s
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Veel power en koppel smeekt gewoon om 4wd.
                                    Niemand verplicht je om bij slechte weersomstandigheden dat koppel en vermogen te gebruiken.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      Volgens sommigen zijn die Michelin pilots zo superieur dat je niets van wielspin hebt wat bullshit is en goede winterbanden je overal brengen .
                                      Dat zijn mensen die ook weinig km's doen . Tot ze ééns 40a50K per jaar doen dan zingen ze anders.
                                      Veel power en koppel smeekt gewoon om 4wd. Altijd grappig de blik van anderen aan de volgende lichten als het regent en ik vertrek met mijn xdrive.
                                      Man man

                                      Ik doe 50k km per jaar verdeeld over 3RWD en 1FWD kar. 1 ervan heeft 400pk op de achterwielen en SS banden. Die bak heeft grip, zelfs in regen.

                                      Als je zegt dat SS geen grip bieden, zit je er compleet naast. Er is een reden waarom een SS zoveel gekozen wordt, ook al kosten ze wat geld.

                                      En proficiat dat je met je X-drive de snelste bent aan de lichten! Das zeker cool voor op café te stoefen
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Niemand verplicht je om bij slechte weersomstandigheden dat koppel en vermogen te gebruiken.
                                        Inderdaad.
                                        Uiteraard zal het helpen doordat het vermogen over al je wielen verdeeld wordt.

                                        Maar je kan je ook gewoon aanpassen aan de omstandigheden en het gaspedaal minder hevig indrukken.

                                        Probleem is echter dat velen in alle omstandigheden op dezelfde manier op dat pedaal willen stampen, al dan niet met brokken tot gevolg.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Man man

                                          Ik doe 50k km per jaar verdeeld over 3RWD en 1FWD kar. 1 ervan heeft 400pk op de achterwielen en SS banden. Die bak heeft grip, zelfs in regen.

                                          Als je zegt dat SS geen grip bieden, zit je er compleet naast. Er is een reden waarom een SS zoveel gekozen wordt, ook al kosten ze wat geld.

                                          En proficiat dat je met je X-drive de snelste bent aan de lichten! Das zeker cool voor op café te stoefen
                                          zijn je 400pk benzine of diesel pk's ? Ik vrees dat het koppel de dooddoener is...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X