Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4-wielaandrijving op personenwagen nuttig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    4-wielaandrijving op personenwagen nuttig?

    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Volgens sommigen zijn die Michelin pilots zo superieur dat je niets van wielspin hebt wat bullshit is en goede winterbanden je overal brengen .
    Dat zijn mensen die ook weinig km's doen . Tot ze ééns 40a50K per jaar doen dan zingen ze anders.
    Veel power en koppel smeekt gewoon om 4wd. Altijd grappig de blik van anderen aan de volgende lichten als het regent en ik vertrek met mijn xdrive.
    Ik moet je hier toch bij bijtreden. Als je een potente motor hebt is vierwiel altijd in het voordeel, ook in belgie met toch redelijk wat regendagen.
    Los daarvan is het niet zo dat je u niet kan aanpassen uiteraard. Gwn wat rekening mee houden, stoplichtsprinten hou ik me nu ook niet echt mee bezig .
    Op zich lukt het dus wel met fwd of rwd zonder toeren mee te maken maar ik ben wel akkoord dat vierweel beter is in deze omstandigheden.
    Last edited by SteakFriet; 23/08/2015, 09:57.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
      Mijn vrouw wil voor haar volgende Sharan 4motion.
      Ik denk dat dit met haar rustige rijstijl in België eigenlijk zinloos is, ze is nog nooit met haar vorige auto's in de problemen gekomen met FWD.

      We gaan ook 2x per jaar skiën, en mijn wederhelft denkt dat het daar wel nuttig zou zijn AWD te hebben. Maar meestal zijn de wegen sneeuwvrij tot aan appartement of hotel, en de keren dat er wel sneeuw lag, zijn we ook steeds ter plaatse geraakt.

      Voor mij is er dus geen echt objectieve reden om AWD te nemen voor haar volgende auto. Misschien wel een subjectieve reden, om het gevoel of het idee te hebben met AWD te rijden.
      als de centen er zijn, en het geeft je een goed gevoel... Waarom niet hé.

      Comment


      • #83
        Daar woont momenteel nog niemand. Daarom heet de branche ook projectontwikkeling 😄. Nu is dat ook niet alle dagen he.
        90% van de tijd blijft autostrade. De baas is Audi fan en de A8 is altijd Quattro. Maar voor de meerderheid van de tijd zou een rwd met winterbanden volstaan.

        Comment


        • #84
          Zware hellingen bedoel ik niet geasfalteerd. Van die typische berg weggetjes waar je eens je bovent bent ook terug achteruit moet.
          Ik heb hem al eens gezegd om een range rover lwb te kopen in plaats van de A8. Maar hij wil niet luisteren.
          Met de A8 in hoogste stand heb ik soms bang om iets kapot te rijden.
          Als het pad even ligt is dat doenbaar, eenmaal er links of recht grote putten liggen zit ik liever in mijn jeep.

          Daar woont momenteel nog niemand. Daarom heet de branche ook projectontwikkeling ��. Nu is dat ook niet alle dagen he.
          Geen foto van zo een pad? Ik stel me iets voor als een of andere padje in de Ardense bossen
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            als de centen er zijn, en het geeft je een goed gevoel... Waarom niet hé.
            Voila, punt uit.
            Er worden zoveel onnodige weinig gebruikte dure opties genomen.
            Zoals eerder gezegd zie ik dat ook als een gewone optie.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #86
              Toch raar dat sommige mensen blijven zweren bij RWD wegens een zogenaamde verhoogde rijplezier, alhoewel dit enkel op circuit zou kunnen bewezen worden, waar ze meestal nooit vertoeven... Personnlijk verkies ik per definitie AWD, je weet nooit wat er op de baan gebeuren kan. Onlangs heb ik een plotse ontwijkingsmanoeuver moeten uitvoeren, en ik was toch blij de wagen op de baan te hebben behouden, blijkbaar niet door mijn eigen rijkunst, maar omdat mijn quattro evidentelijk perfect gereageerd heeft op mijn bevel. Er is soms weinig verschil tussen een hevige angst en een total loss...

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Man man

                Ik doe 50k km per jaar verdeeld over 3RWD en 1FWD kar. 1 ervan heeft 400pk op de achterwielen en SS banden. Die bak heeft grip, zelfs in regen.

                Als je zegt dat SS geen grip bieden, zit je er compleet naast. Er is een reden waarom een SS zoveel gekozen wordt, ook al kosten ze wat geld.

                En proficiat dat je met je X-drive de snelste bent aan de lichten! Das zeker cool voor op café te stoefen
                Bij een porsche 911 steekt de motor achter de achteras, dus meer gewicht op de aangedreven wielen. Dat in combinatie met een goede band, doet wonderen.

                Ik mis bij mijn auto (SORRY DIABOLIC), enkel xdrive als het drassig ligt. Ook als de temperatuur lager ligt + nat wegdek.

                Nu moet je met een RWD al het zwijn uithangen om dat te doen uitbreken. Bij gewone vlotte rijstijl geraak je even veilig van A naar B. Zelfs in de sneeuw met een deftige winterband.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  Toch raar dat sommige mensen blijven zweren bij RWD wegens een zogenaamde verhoogde rijplezier, alhoewel dit enkel op circuit zou kunnen bewezen worden, waar ze meestal nooit vertoeven... Personnlijk verkies ik per definitie AWD, je weet nooit wat er op de baan gebeuren kan. Onlangs heb ik een plotse ontwijkingsmanoeuver moeten uitvoeren, en ik was toch blij de wagen op de baan te hebben behouden, blijkbaar niet door mijn eigen rijkunst, maar omdat mijn quattro evidentelijk perfect gereageerd heeft op mijn bevel. Er is soms weinig verschil tussen een hevige angst en een total loss...
                  Al de elektronica als reddingsbrigade op een RWD zou je ook wel gered hebben.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Toch raar dat sommige mensen blijven zweren bij RWD wegens een zogenaamde verhoogde rijplezier, alhoewel dit enkel op circuit zou kunnen bewezen worden, waar ze meestal nooit vertoeven... Personnlijk verkies ik per definitie AWD, je weet nooit wat er op de baan gebeuren kan. Onlangs heb ik een plotse ontwijkingsmanoeuver moeten uitvoeren, en ik was toch blij de wagen op de baan te hebben behouden, blijkbaar niet door mijn eigen rijkunst, maar omdat mijn quattro evidentelijk perfect gereageerd heeft op mijn bevel. Er is soms weinig verschil tussen een hevige angst en een total loss...
                    Het is wel zo dat een rwd iets beter de bocht instuurt. Ik voel het hogere neusgewicht bij de Audi toch ook hoor.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Nu moet je met een RWD al het zwijn uithangen om dat te doen uitbreken. Bij gewone vlotte rijstijl geraak je even veilig van A naar B. Zelfs in de sneeuw met een deftige winterband.
                      Veel moeite moet je met uw wagen niet doen als het nat is hoor. De ESP helpt U gewoon heel hard. Zonder hulpmiddelen compleet ander verhaal
                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                      current : BMW 330D F30

                      Comment


                      • #91
                        alle sjans is dat intussen standaard

                        moet 4wd ook standaard worden of is dat verspilling ?

                        Comment


                        • #92
                          Op een FWD zou ik de optie 4x4 nemen, op een RWD niet. Ik kan kiezen op mijn wagen. RWD, auto 4x4, manueel 4x4 en dan nog eens sperren en lage versnellingen. Staat altijd gewoon in RWD. En ja, op natte ondergrond durven de achterwielen wel eens doorslippen (moto heeft dan ook 440Nm/285pk en de ophanging is alles behalve gesofisticeerd), maar dat maakt het in mijn ogen enkel leuk. Ik vind het heerlijk als de wagen zijn gat eens zet. Mss dat ik deze winter een paar dagen in 'auto' stand ga rijden, maar betwijfel het. Ook als ik een aanhanger trek blijft ie in RWD staan.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Veel moeite moet je met uw wagen niet doen als het nat is hoor. De ESP helpt U gewoon heel hard. Zonder hulpmiddelen compleet ander verhaal
                            Tenzij bij volgas kan je deftig vlot rijden zonder de tractiecontrole te laten oplichten. Een stoplicht sprintje is dan wel andere koek. Die elektronische nest nijpt al je vermogen af.

                            Nu ben ik wel van mening dat het wat onnodig is om op de openbare weg die tractie volledig uit te schakelen (dus niet dynamisch maar volledig uit) bij sportief rijden in slechte weersomstandigheden.

                            Comment


                            • #94
                              Heb zowel een fwd als een rwd en een 4x4. Ondanks de rwd asr heeft kan je er in sneeuw en modder niet echt vlot mee rijden. De fwd doet het goed in sneeuw en modder, maar dat is enkel omdat hij weinig weegt (steek er wat gewicht in en je zit vast in de modder). De 4x4 doet het het best, heb hem laatste tijd wel meermaals vastgereden in modder, maar wat wil je de banden hebben 130.000km. Ik herinner mij nog 2 jaar geleden dat er niemand de inrit van de parking van het station in aalst opraakte (kleine helling en ijs) en dat de ik er met de 4x4 probleemloos op reed.

                              Heb je 4x4 echt nodig in België? Niet meer of minder dan dat je een wagen zou nodig hebben met meer dan 150pk. Het kan soms nuttig en leuk zijn, maar doorgaans is het niet nodig.

                              Comment


                              • #95
                                En op circuit,voordeel of niet?

                                Comment


                                • #96
                                  Als eens gaan kijken op circuit ?

                                  Comment


                                  • #97
                                    Heb je heel het topic al eens doorgelezen?


                                    Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X