Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Advies aankoop BMW 535d of Audi A6 3.0 TDI
Collapse
X
-
9000euro budget en een wagen kopen rond de 250k km. Ik begrijp zulke mensen niet maar zal wel aan mij liggen. Mij lijkt het gewoon dat je een premium wil rijden maar er eigenlijk het budget niet voor hebt. no offence. Een duitser is geen heilige koe hoor, je zoekt wel een zescilinder en die zullen over het algemeen sterker zijn maar zou het nooit doen.
Voor dat geld koop je een deftige jap of iets anders met nog geen 100k km waar je waarschijnlijk qua kosten veel beter af mee zult zijn.
Pas op je hebt zeker goede exemplaren met hoge kmstanden van mensen die gewoon heel veel rijden en een deftige onderhoudshistoriek maar dat zullen toch eerder de uitzonderingen ipv de gemiddelde wagens zijn.Last edited by SteakFriet; 21/09/2015, 08:34.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten9000euro budget en een wagen kopen rond de 250k km. Ik begrijp zulke mensen niet maar zal wel aan mij liggen. Mij lijkt het gewoon dat je een premium wil rijden maar er eigenlijk het budget niet voor hebt. no offence. Een duitser is geen heilige koe hoor, je zoekt wel een zescilinder en die zullen over het algemeen sterker zijn maar zou het nooit doen.
Voor dat geld koop je een deftige jap of iets anders met nog geen 100k km waar je waarschijnlijk qua kosten veel beter af mee zult zijn.
Pas op je hebt zeker goede exemplaren met hoge kmstanden van mensen die gewoon heel veel rijden en een deftige onderhoudshistoriek maar dat zullen toch eerder de uitzonderingen ipv de gemiddelde wagens zijn.previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten9000euro budget en een wagen kopen rond de 250k km. Ik begrijp zulke mensen niet maar zal wel aan mij liggen. Mij lijkt het gewoon dat je een premium wil rijden maar er eigenlijk het budget niet voor hebt. no offence. Een duitser is geen heilige koe hoor, je zoekt wel een zescilinder en die zullen over het algemeen sterker zijn maar zou het nooit doen.
Voor dat geld koop je een deftige jap of iets anders met nog geen 100k km waar je waarschijnlijk qua kosten veel beter af mee zult zijn.
Pas op je hebt zeker goede exemplaren met hoge kmstanden van mensen die gewoon heel veel rijden en een deftige onderhoudshistoriek maar dat zullen toch eerder de uitzonderingen ipv de gemiddelde wagens zijn.
Jij bent gewoon één van die mensen die denken dat auto's met hoge km stand versleten zijn of snel kapot gaan. Dat is gewoon niet zo hoor.
Comment
-
Boven de 250.000km moet je gewoon veel geluk hebben om met lage kosten verder te rijden.
Wat gaat er allemaal verslijten ...
- distributie (ja, zelfs als dat een ketting is)
- versnellingsbak of koppeling
- schokdempers
- ophangingsdelen
- injectoren
Allemaal geen onoverkomelijk dingen, maar die telkens wel rekeningen van 1000-3000€ kunnen opleveren.
De motor zelf (krukas, zuigers, kleppen), daar verwacht ik weinig miserie mee, maar er zijn er ook die ineens geconfronteerd worden met een gebarsten cilinderkop.
Punt is, je moet een deftig budget voorzien voor onderhoud en herstellingen, of je rijdt binnen de kortste keren met een wrak.
Ga in Polen eens een een oude Taxi zitten.
De laatste waar ik mee meereed was een 730d van 12 jaar oud met >300dkm. Op het dashboard waren bijna alle lampjes aan, Navigatie werkte niet meer, Er lag een losse radio in, en de ruiten konden niet meer open, maar hij reed nog, al was het met schokken, dus ik vermoded dat de versnellingsbak ook ver was.
Om dat allemaal in orde te krijgen betaal je makkelijk 10.000€. Die auto had zeker en vast te weinig onderhoud gehad, en ik ben zeker dat je die voor 5000€ kan vinden, maar wil je dat?
Met jouw budget zou ik een Superb zoeken met ca 150-170.000 km in deftige staat. Met wat geluk vind je er eentje met 170 pk. Kan je ook een beetje zot mee doen, en zal véél minder kosten bij je eerste onderhoudsbeurten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yusufk Bekijk Berichten530d kan ook, ik zelf wil een auto die net als een Porsche kan optrekken.
Vandaar dat ik dus ook voor 535d wilde gaan.
Mijn vraag ook duidt, hoe betrouwbaar zijn die auto's boven 200.000 km? kan ik bij E60 reeks veel kosten krijgen?
zoals jij al zei;
"Op 250k km zijn de meeste van die bakken toch redelijk versleten. Maar een E60 reeks is niet echt super betrouwbaar."
Voor de rest mag je toch een redelijke spaarpot achter de hand houden. Dit waren ooit de top off the line modellen en dus veel dure onderdelen. Als er iets defect gaat zal het helaas nooit goedkoop zijn. Wat je bij een dergelijke km-stand zeker mag incalculeren: stukken aan de ophanging achteraan (luchtvering), koppelomvormer, mogelijks problemen met de turbosturing, egr-koeler, DPF,...
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten9000euro budget en een wagen kopen rond de 250k km. Ik begrijp zulke mensen niet maar zal wel aan mij liggen. Mij lijkt het gewoon dat je een premium wil rijden maar er eigenlijk het budget niet voor hebt. no offence. Een duitser is geen heilige koe hoor, je zoekt wel een zescilinder en die zullen over het algemeen sterker zijn maar zou het nooit doen.
Voor dat geld koop je een deftige jap of iets anders met nog geen 100k km waar je waarschijnlijk qua kosten veel beter af mee zult zijn.
Pas op je hebt zeker goede exemplaren met hoge kmstanden van mensen die gewoon heel veel rijden en een deftige onderhoudshistoriek maar dat zullen toch eerder de uitzonderingen ipv de gemiddelde wagens zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenMeestal laag budget aankoop. = laag budget onderhoud en taksen en dan beginnen de problemen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenMan man man ...
Als ge een beetje zoekt, dan zult ge voor die prijs wel iets vinden dat goed in orde is. Laat uw kop hier maar niet zot maken.
Voila. Als je leest wat sommigen hier neerzetten moet je sowieso €5000 aan de kant hebben om alle kosten op te vangen...
Zorg gewoon dat een auto met dergelijke km stand goed onderhouden is, check de zwakke punten, doe een uitgebreide testrit en zorg vooral dat je je er goed bij voelt. Ben je niet zeker roep dan de hulp in van een deskundige of laat een VAB check doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJij bent gewoon één van die mensen die denken dat auto's met hoge km stand versleten zijn of snel kapot gaan. Dat is gewoon niet zo hoor.
Comment
-
+-9.000€ vind je toch een BMW 525D of 530D met max. 120.000km en jaar garantie (als k snel even op autoscout keek).
Bij Mercedes thuis pas na+-450.000km serieuze kosten gehad (2x Vito 220cdi , 1x C220cdi). Dus een Mercedes E eventueel een aanrader.Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
www.musclecarrent.be
Comment
-
De pfl 535d is rotzooi . Die met de 272pk versie links laten .
De Facelift 535d met de nieuwere generatie idrive en de 286pk versie motor is een pak beter .
Persoonlijk zou ik geen 535d kopen met zo een hoge km stand tenzij er nieuwe turbo's , automaat en injectoren inzitten .
Dan heb ik het nog niet over de complexe techniek van de 535d .
Zelfde Geld ook voor de A6 . Zulke wagens moet je met een lage km stand kopen en rond de 200000km verkopen want alles wat er aanzit kost bakken geld en 3liter onderdelen vind je ook niet rap occasie.
Comment
-
Ik heb een 535d gehad van eind 2006, motorisch perfect, in de laatste 3 maand dat ik hem had pano dak kapot gegaan, een paar modules in de koffer stuk en de navi computer stuk. Verkocht met 125k en 4jaar oud.
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Wij hebben voor de mercedes een audi a6 break gehad van 2007 met de 3 liter erin.
Deze heeft wel wat mankementen gehad
Vlotter in brandstoftank stuk
wervelkleppen die defect waren. Komt heel vaak voor. Maar bij bmw ook.
Batterij management dat effe begon te flippen en nietmeer wilde bijladen.
Als ze echt allebei in gelijke staat zijn zou ik voor de bmw gaan.
Die is mooier en een 6 in lijn draait mooier
Comment
-
Ik zou de 535d vergeten, omdat deze minder betrouwbaar is. Zelf heb ik een E60 530dA gehad, en daarmee bijna 300k km gereden, zonder heel veel problemen. Ik zou dus een 530d aanraden.
Een 535d heeft een ander karakter dan de 530d. Een 535d is heel lineair, en voelt daarom minder snel aan dan de 535d die veel lineairder is. Een 535d maakt het verschil in de laatste 500 toeren.
Ondertussen heb ik alweer een 530d, en heb alweer zorgeloos 165k km op de teller.
Audi heb ik geen ervaring mee qua betrouwbaarheid, maar die gaat minder snel zijn,, en ook minder leuk rijden dan de BMW.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Voila bmwmb legt het goed uit en als je de 4deurs facelift met de 30d motor neemt heb je een fantastische wagen die zeer betrouwbaar is + vlot. De prf 30d krijgt wel na 200dkm last van de verstuivers.
Bi turbo techniek kost gewoon een smak geld als het verkeerd gaat en niet alleen bij de diesels van bmw maar ook de éérste generatie 35i is rotzooi .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenHet voordeel van de Audi is wel dat het verbruik laag ligt. Een een lage uitstoot heeft!
Comment
Comment