Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies over suv of grote wagen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies over suv of grote wagen.

Hey allemaal ,

Het wordt zo stilaan tijd dat ik mijn eerste nieuwe auto ga kopen.
    Voor mijn beroep en bijberoep ben ik op zoek naar een wagen met zeer veel praktische kofferruimte.
    Toch wil ik nog steeds 5 plaatsen hebben ook indien dit nodig is.
    De koffervolumes zijn zeer verwarrend op de site's van de merken en ook kan je niet zien hoe praktisch deze wagens zijn.
    Uiteraard ben ik van plan de garages eens af te lopen binnenkort maar graag zou ik toch hier al eens horen en een eventuele shortlist opmaken.
    Graag zou ik met het budget onder de 30000 euro netto blijven.
    Iemand ideetjes?

Groeten
    en alvast bedankt

Veel ruimte tegen een redelijke prijs vind je bv. bij Ford. Zelf rij ik heel graag Mondeo.

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Comment

Persoonlijk vind ik de kofferruimte bij de meeste SUV's eerder tegenvallen. Als 't echt kofferruimte is waar je naar op zoek bent, ben je beter af met een grote break. Dan denk ik richting een Mondeo, of een V70. Maar er zijn er natuurlijk nog andere

Comment

Is de kofferruimte bij een break zoals deze dat je voorstelt beter als bij bijvoorbeeld een KIA sportage?

groeten

Comment

Mijn mondeo clipper mis ik nog steeds op geregelde tijdstippen. Qua kofferruimte en zitruimte was dat echt een zalige wagen.
          Een V70 heeft nog meer bruikbare kofferruimte denk ik.
          Het is gewoon kiezen of je diepte of hoogte nodig hebt als kofferruimte.
          Bij mijn huidige wagen moet vaak de achterbank deels plat of naar voren geschoven worden.
          Maar naar zithouding is deze wagen dan weer fijner dan mijn mondeo.

Comment

hey,

er zijn veel mooie breaks
            de Ford Mondeo, Mercedes C, Focus break.

wat is je budget als we dat mogen weten?
            dan kunnen we hier al iets gerichter zoeken en welke opties moeten er zeker opstaan bv?

Comment

Het gaat mij vooral om de ruimte als ik alleen in de auto zit , dus met alle zetels plat.
              Lengte moet ik niet echt specifiek hebben, voorral veel ruimte in het algemeen.
              Graag zou ik onder de 30000 blijven.mijn echte maximum is 35000

Al bedankt
              Last edited by ; 21/09/2015, 21:02.

Comment

Ford Mondeo

je krijgt veel voor wat je moet betalen, zee van ruimte, ook grote wagen, zowel binnen als buiten!

als het iets meer mag zijn
                Mercedes E class break met AMG pakket

Comment

Veel en praktische kofferruimte zal je vinden bij voertuigen zoals een VW Caddy, Ford Tourneo, Citroën Berlingo, Renault Kangoo en zo meer. Of deze wagens nog voldoen aan de eisen die jij aan rijkwaliteiten van een wagen vereist dat zul je zelf moeten beoordelen en voor een budget van 30.000 kun je al redelijk wat krijgen in dat segment.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Mercedes Vito Mixto

Comment

Monovolume = kofferruimte break X 1.5

Wat natuurlijk nog handiger en groter is, is een caddy, vito... Kan je helemaal aankleden voor dat geld. Niet suoermooi maar wel praktisch.

Of een pick-up?
                      Sent from my LG-D802 using Tapatalk

Comment

Hangt er vanaf wat je in je kofferruimte moet krijgen.
                        Is diepte belangrijk, of eerder hoogte?
                        Zijn het ruwe dingen of eerder kartonnen dozen, ....

Als je denkt aan een gewone break of SUV, dan zou ik niet twijfelen als kofferruimte belangrijk is en een "luxe-imago" niet nodig is: de nieuwe superb. Het aankomend weekend is het kennismakingsweekend. (klik)
                        Last edited by severijns; 22/09/2015, 09:36.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

Citroën Grand C4 Picasso : ruimte te over, praktisch, en mogelijk met het budget (kan je ook de optielijst er nog eens bijnemen). En ook nog eens redelijk zuinig.

Comment

Als praktische inrichting en maximaal koffervolume het essentieelst zijn, dan kies je beter voor een grote monovolume dan een break of SUV, gezien die meestal de grootste kofferruimte heeft (genre Sharan, S max, Galaxy, Alhambra, Voyager,..).

Voordeel van monovolume tav break: hogere laaddrempel (makkelijker in- en uitladen), plus hogere laadruimte (grotere objecten vervoeren).

Een SUV zal er sportiever en aantrekkelijker uitzien, maar de kofferruimte is vaak (teleurstellend) klein in verhouding tot grootte van de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichten
                              Ford Mondeo

je krijgt veel voor wat je moet betalen, zee van ruimte, ook grote wagen, zowel binnen als buiten!

als het iets meer mag zijn
                              Mercedes E class break met AMG pakket
                              wtf? Waarom met amg pakket? Heeft hij daarom meer ruimte? Een "gewone E klasse is ook al een heel stuk duurder dan een Mondeo hoor.

Comment

Veel hangt inderdaad af van wat uw juiste doelen zijn.
                                Moet de ook auto presenteren als je bij klanten komt, wat is uw doelgroep?
                                Moet je lange afstanden doen of eerder rond de kerk.

Het compromis van alles bij elkaar is een monovolume beetje genre Ford S-max / Kia Carens bv.

Comment

Nieuwe Espace toch even aanbevelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Nieuwe Espace toch even aanbevelen...
                                    andere prijsklasse.

Comment

hey, ik ben geluidstechnicus,DJ en muzikant. Het gaat dus vooral om luidsprekers,lichten,muziekinstrument,...
                                      Wel moet deze auto ook geschikt zijn voor privé gebruik. (eens naar de zee, eens naar frankrijk,....) en andere dagelijkse zaken.
                                      Hierdoor wil ik dus niet echt een camionette.
                                      En ja deze moet wel iets presenteren , maar hoeft daarvoor zeker geen Duitser te zijn.
                                      Kwa laaddrempel uiteraard liever niet te hoog. een pick up vind ik alles behalve praktisch en zeer duur.

Alvast enorm bedankt

Comment

Prijs na korting van de nieuwe Espace valt wel mee hoor. Zal voor de basis, die toch al heel goed uitgevoerd is, begin de 30k zijn. Ik bestelde een initiale met bijkomende opties en netto 38 k (duurste uitvoering...)

Comment

Working...
                                        X