Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies over suv of grote wagen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door thesoundofblues Bekijk Berichten
    hey, ik ben geluidstechnicus,DJ en muzikant. Het gaat dus vooral om luidsprekers,lichten,muziekinstrument,...
    Wel moet deze auto ook geschikt zijn voor privé gebruik. (eens naar de zee, eens naar frankrijk,....) en andere dagelijkse zaken.
    Hierdoor wil ik dus niet echt een camionette.
    En ja deze moet wel iets presenteren , maar hoeft daarvoor zeker geen Duitser te zijn.
    Kwa laaddrempel uiteraard liever niet te hoog. een pick up vind ik alles behalve praktisch en zeer duur.

    Alvast enorm bedankt
    Dan zou ik voor een grote monovolume gaan.

    Niet alleen heb je een grotere kofferruimte, maar ook een hogere, plus je moet ook niet telken je rug plooien om er iets te halen wat wat dieper zit zoals in een break.

    Voor je instrumenten leg je de tweede rij volledig plat, en in de weekends zet je die weer omhoog en heb je een ruime gezinswagen.

    Comment


    • #22
      Voor €30000 netto nieuw gaat ge denk ik redelijk beperkt zitten.
      SUV's hebben nu niet bepaald gigantische koffers.

      Denk dan eerder aan de nieuwe Superb die heel groot is. Anders ne Citroën Jumpy

      Comment


      • #23
        Seat alhambra zal nipt zijn vogens uw budget. Maar zeer veel plaats + 2 schuifdeuren. Zeer praktisch bij laden.

        Comment


        • #24
          Ford is momenteel zijn stocks van de Galaxy en S max aan het uitverkopen gezien van beide het nieuwe model eraan zit te komen.
          Veronderstel dat daar serieuze kortingen te krijgen zijn waardoor je toch rond of onder de 30 000 moet kunnen geraken.

          Comment


          • #25
            Een grote monovolume onder de 30K is toch echt geen probleem. Zelfs met opties.

            Comment


            • #26
              Dat denk ik ook.

              Comment


              • #27
                citroen Grand C4 Picasso 2L diesel 150pk Exclusive : catalogusprijs 33K. Als je offerte laat maken dan kom je vlot onder de 30K.
                peugeot 5008 nog meer. En dan heb je topuitvoeringen.

                Bij VW zal je voor de sharan wat meer moeite moeten doen om onder de 30K te blijven en zit je met minder opties.
                Maar de nieuwe Touran is geen probleem en ook wel ruim.

                Ik denk dat een monovolume in jouw situatie waarschijnlijk het meest praktische alternatief is. En da rijdt niet als een camionette (maar ook niet als een sport voiture natuurlijk).
                Als je echt zeker van het volume wil zijn, tja dan kan je nog naar de ssangyong rodius kijken. Kan je een feestje in bouwen, en binnen budget.

                Alternatief is inderdaad de skoda superb combi.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  citroen Grand C4 Picasso 2L diesel 150pk Exclusive : catalogusprijs 33K. Als je offerte laat maken dan kom je vlot onder de 30K.
                  peugeot 5008 nog meer. En dan heb je topuitvoeringen.

                  Bij VW zal je voor de sharan wat meer moeite moeten doen om onder de 30K te blijven en zit je met minder opties.
                  Maar de nieuwe Touran is geen probleem en ook wel ruim.

                  Ik denk dat een monovolume in jouw situatie waarschijnlijk het meest praktische alternatief is. En da rijdt niet als een camionette (maar ook niet als een sport voiture natuurlijk).
                  Als je echt zeker van het volume wil zijn, tja dan kan je nog naar de ssangyong rodius kijken. Kan je een feestje in bouwen, en binnen budget.

                  Alternatief is inderdaad de skoda superb combi.
                  echt man! Vorige week zo'n rodius gezien irl. Man. Onze kangoo was daar echt maar een kleine muts naast. Echt groot! Veel auto voor relatief beperkt budget.

                  Comment


                  • #29
                    zalig dikke auto, zo'n rodius

                    Comment


                    • #30
                      en RWD

                      Comment


                      • #31
                        Mijn collega-bassist rijdt met een Suberb break, en krijgt daar alles in dat ze nodig hebben om te gaan optreden. And then some

                        Comment


                        • #32
                          Goedkoop en ruim, dan denk ik toch ook onmiddellijk aan een Skoda Superb., een CItroën C4 Grand Picasso of een Peugeot 5008. Die twee laatste zijn ook een pajk handiger zijn (iets hogere laaddrempel, koffer ook een pak hoger). ALs je in die twee laatste de achterste zetels verwijdert, heb je een kleine bestelwagen...
                          BMW 420dA : >>>

                          Comment


                          • #33
                            wat ook nog een mogelijkheid is als je van wat zeldzamere examplaren houdt : fiat freemont.
                            Maar geen idee hoe dat rijdt en wat plus/min zijn van deze wagen.

                            Comment


                            • #34
                              Ik denk na dit te lezen en wat verder op te zoeken , dat ik voorlopig tussen deze drie aan het kijken ben: Peugeot 5008,Citroen C4 grand Picasso en fiat freemont.
                              Als ik de kofferruimte van deze met bv een Tiguan vergelijk maak ik toch wel zeer veel winst en kan ik ook een veel beter uitgeruste auto kopen.
                              Dus als iemand ervaring heeft met deze? hoor ik het graag!

                              Al enorm bedankt

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb sinds 2.5 jaar een 5008. Ik kocht deze nieuw.

                                Na ongeveer 70000km is hij nog steeds rammel-en mankementloos. Om de 20k een onderhoud en verder zien ze mij niet in de garage.

                                Met zijn 800l is de kofferruimte zowat onovertroffen. Hiervoor had ik een 407 sw m deze auto was veel langer. Qua draaicirkel en zo, dus een pak onhandiger. De binnenruimte was kleiner en de koffer, en dan zeker de vorm van de kofferopening, had zo een vorm dat er echt niet veel in kon.

                                In de 5008 heb je, als je de zetels plat legt, een volledig vlakke laadvloer. 3 kinderstoelen passen op de achterbank.

                                Ik heb een 1.6hdi en voor mij is dat een vlotte auto. Het verbruik volgens de bc is gemiddeld 6.1 liter. In de zomer wat meer (3000km met dakkoffer tegen 130, 500 met boot erachter), maar overall kan je hem rond de 6l houden.

                                Hij rijdt zeer comfortabel al is hij wel iets harder dan de 407, maar dat was echt een boot.

                                Tegenover de Citroën is het dash zeer klassiek. Ik hou niet van alle futuristische knopjes en plastiekjes bij Citroën maar dat is persoonlijk. Ik kan me wel voorstellen dat iemand die met de c4 rijdt, de 5008 wat ouderwets vindt omdat hij traditionele klokken heeft.

                                Nu. Voor 30000 koop je deze, met de kortingen van september, quasi full option. Ik heb de style uitvoering (pre fl) en betaalde maar liefs 6000 euro minder dan de catalogusprijs, met nog eens een trekhaak en porte bagage erbij. (wel een stockwagen omdat we haast hadden).

                                Als ik echt een minpunt moet bedenken, kan ik er maar 1 vinden en dat is dat er te weinig bekerhouders zijn (1 gewone en a gekoelde, allen slecht bereikbaar). Echt gek, al is dit in de facelift misschien opgelost.

                                Moest ik mijne morgen total loss rijden, ik zou denk ik dezelfde opnieuw kopen.

                                Sent from my LG-D802 using Tapatalk

                                Comment


                                • #36
                                  Nog dit: ik heb de 5zitversie. Dat wil zeggen dat er onder het koffer, in de vakken waar normaal de 2 zetels zitten, nog eens bagage kan. Ook kunnen de 3 zetels van de achterbank individueel naar voor geschoven worden, waardoor je kofferruimte nog eens aanzienlijk groeit terwijl de zetels recht staan.

                                  Sent from my LG-D802 using Tapatalk

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik rijd zelf met de C4 met de 150 pk BlueHDi met automaat. Ben er best tevreden van, lage CO², alle opties behalve panoramadak genomen.
                                    Het touchscreen is wat moeilijk, maar dat is bij alle wagens met touchscreen zo. De software is heel soms wat buggy maar niets extreems. Na een jaar en een dikke 30k km verder soms eens een rammeltje, maar altijd zelf snel op te lossen (bv. zonnescherm aan de achterramen dat verkeerd werd opgerold, of iets in de hoogdsteun ... het volstaat om het eens omhoog en omlaag te schuiven).
                                    Het is wel een wagen die uitnodigt tot gezapig rijden. Mijn echtgenote houdt er een iets vinnigere rijstijl op na met de auto, maar mij interesseert dat niet met de Pic. Verbruik zit ik op 5.5l gemeten en zij eerder rond de 7l, valt dus heel goed mee voor een relatief grote wagen.
                                    De 7 zitjes zijn ook bruikbaar, weliswaar of voor korte ritjes of voor kinderen; maar ik heb bv met mijn 1m87 ook al achteraan gezeten over 80km.
                                    De kofferruimte is ruim en goed bereikbaar en helemaal plat, ook als de 2e rij neergaat. Er is ook nog enorm veel plaats onder de koffervloer om kleine spullen in kwijt te raken.
                                    Als je automaat gaat, altijd kiezen voor een motorisatie met de EAT6, de BMP6 is echt niet leuk om mee te rijden vind ik persoonlijk, maar dat is kwestie van smaak.
                                    Als je een BTW nummer hebt kijk dan zeker ook eens naar de business versies die best wel ok zijn uitgerust en bovendien netto prijzen zijn wat maakt dat je VAA naar beneden gaat.
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Idem hier : cit Grand C4 150 Pic BlueHDI automaat. Ik heb nu 45K km gedaan.
                                      Ik ben er ook tevreden van : comfort, ruimte, licht, goede motor met voor dit soort wagen een goed verbruik. Ik zit momenteel rond de 5,8 à 5,9 liter (reëel, BC staat op 5,4).
                                      Met de exclusive versie heb je wel de meeste dingen die je wil op een wagen. 't is echt een wagen om kilometers mee te doen. Geen stoplicht sprinter, maar met meer dan voldoende kracht om op een heel vlotte manier in het belgisch verkeer mee te gaan. De automaat vind ik persoonlijk goed zijn werk doen. GPS is goed, snel en accuraat genoeg. Ik heb er al slechtere gezien. De centrale schermen is even wennen en persoonlijk ben ik niet zo aan de touchscreens (overigens niet echt zoals een tablet, je moet wel wat kracht zetten). De wagen is makkelijk moduleerbaar. Laadvloer is quasi vlak. Opbergvakken genoeg (ook gesloten : tussen voorstoelen, onder kofferruimte, onder passagierszetel).
                                      De massagefunctie van de stoelen gebruikte ik in het begin wat, maar stelt eigenlijk niet zo veel voor (maar 't zit standaard op de exclusive).


                                      Minpuntjes : besturing is een beetje aan de vage kant, mocht iets directer zijn. Een paar kleine tics waar zonder al te veel problemen mee te leven valt :
                                      - gevoelsmatig 'liegt' de airco toch wel : 21 graden voelt eerder als 18 graden aan. Oplossing : wil ik 20-21 graden, dan zet ik die op 23. Kan mij het schelen wat de cijfers aanduiden ..
                                      - buitenspiegels (glas) kantelen wat naar beneden bij het naar achteren rijden en ik heb de indruk dat die niet altijd 100% teruggaan naar de oorspronkelijke positie. Om de paar weken pas ik die opnieuw wat aan. No probs ..
                                      - Stop Start is in de file soms wat irritant. Bij mijn vorige wagen sloeg die sneller af en kon je daar meer op afgaan, hier aarzelt hij soms wat.

                                      Enige wat ik nog als optie zou nemen nu, is de audio upgrade (JBL). De standaard audio is niet al te goed als je muziek niet enkel als achtergrond wil hebben.
                                      Als je geregeld wat langere afstanden doet is dit echt een super goede wagen. Ik kijk er naar uit om er een langere trip mee te maken.

                                      Qua dealers : ik ben over de jaren bij verschillende citroendealers geweest en eigenlijk geen slechte ervaringen.

                                      Als je beslist hebt, laat zeker iets weten.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Hey allemaal,

                                        Ik ben op dit moment de dealers zowat aan het afgaan. heb vandaag citroen al gedaan en hoop van morgen peugeot en eventueel opel te doen.
                                        Over de motorisatie gesproken, om vlot te rijden . hoe zwaar zouden jullie dan gaan? Denken jullie dat bvb de 1.6 115PK van citroen genoeg te bieden heeft of zeggen jullie toch voor een trapje hoger te gaan?

                                        Mvg

                                        Comment


                                        • #40
                                          Hangt ervan af in welk model zou ik denken...
                                          De andere motoren van Citroën ken ik niet, maar bv. Ford heb je zelfs een 1.0 die zeker voldoet in een Fiesta of Focus.
                                          Zelf heb ik liever wat grotere longinhoud, maar noodzakelijk voor goed rijden is dat zeker niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X