Oorspronkelijk geplaatst door thesoundofblues
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Advies over suv of grote wagen.
Collapse
X
-
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
-
Ik heb de 1.6 hdi 115 pk en voor mij voldoet hij. De 2.0 zal ongetwijfeld vlotter rijden, maar ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn wagen niet mee kan of niet vlot genoeg is. Ik heb bij aankoop de 2.0 niet eens overwogen. (meer biv, taks, verbruik, en waarom eigenlijk?)
Ik trek er zelfs regelmatig een boot mee. Ik denk wel dat je, als je een boot/caravan de Alpen over wil trekken, dat de 2.0 wellicht verstandiger is, maar ik ben uitermate tevreden van mijn 1.6 en zou ook zonder twijfelen terug een 1.6 nemen.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenik geloof dat je regelmatig wel wat lading meeneemt. Enig idee van het gewicht dat je dan meesleurt ?
Voor degene die de 1.6 hdi hebben, wat is jullie reëel verbruik ? Met de 2.0 hdi zit ik aan 5,8/5,9 liter reëel verbruik (5,4 op BC)
De 1.6 is inderdaad wel nog en stuk zuiniger naar wat ik heb willen horen. De 2.0 BlueHDI 120 zou ook heel wat zuiniger zijn dan de 150.Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
heb een c4 Picasso van 2015 genomen op spritmonitor en daar liggen de verschillende motorisaties heel dicht bij elkaar en random door elkaar. er zit dus niet zoveel verschil in dat de 150pk meer zou verbruiken dan een 90pk
Citroen
C4 Picasso II e-HDI
Diesel, 116 PS4,68 shaba Citroen
C4 Picasso e-HDI
Diesel, 92 PS5,12 vrhncan Citroen
BlueHDi 150 Selection
Diesel, 150 PS5,24 citronateur Citroen
C4 Picasso
Diesel, 116 PS5,32 mondifly Citroen
C4 Picasso 1.6 e-HDi 115 INTENSIVE
Diesel, 116 PS5,46 tassona Citroen
e-HDI 115 Business Edition
Diesel, 116 PS5,50 Spongy Citroen
C4 Picasso BlueHDi 150 EAT 6 Exclusive
Diesel, 150 PS5,53 Broesi_007 Citroen
C4 Picasso Selection Blue HDI
Diesel, 120 PS5,65 hessenpower74 Citroen
C4 Picasso BlueHdi 150 Intensive
Diesel, 150 PS5,91 jandercito Citroen
C4 Picasso
Diesel, 150 PS6,03 vogelgreiff Citroen
Grand 1.6 e-HDi ETG Bus.
Diesel, 111 PS6,48 gkleijn Citroen
Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI Exclusive
Diesel, 150 PS6,58 lolo1878 Citroen
C4 Picasso II Blue HDi 150 S&S BVM6 Exclusive 5 Pl (2015)
Diesel, 150 PS6,58 DRARVUO99 Citroen
Picasso Black Edition
Diesel, 92 PS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thesoundofblues Bekijk BerichtenHey allemaal,
Ik ben op dit moment de dealers zowat aan het afgaan. heb vandaag citroen al gedaan en hoop van morgen peugeot en eventueel opel te doen.
Over de motorisatie gesproken, om vlot te rijden . hoe zwaar zouden jullie dan gaan? Denken jullie dat bvb de 1.6 115PK van citroen genoeg te bieden heeft of zeggen jullie toch voor een trapje hoger te gaan?
Mvg
Als ge graag met ne Citroën rijdt, is een C4 grand picasso een enorm grote wagen en kunt ge toch wel deftig onder uw budget blijven. Zelf heb ik de C5 tourer die ook wel redelijk ruim is voor een break. En vermits daar volgend jaar pas een nieuw model van komt, worden ze jaar na jaar goedkoper, omdat het model nu al 7 jaar bestaat en de nieuwe volgend jaar zelfs maar ne deftige facelift gaat zijn ipv van een compleet nieuw model.
Dus als u dat niet stoort om enerzijds met ne citroën te rijden en anderzijds met een oud model op de baan te zitten, is de C5 tourer wel een koopje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenAls ik echt een minpunt moet bedenken, kan ik er maar 1 vinden en dat is dat er te weinig bekerhouders zijn (1 gewone en a gekoelde, allen slecht bereikbaar). Echt gek, al is dit in de facelift misschien opgelost.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
Dus ben van blikjes redbull moeten overschakelen naar afsluitbare flesjes icetea
Dit is een enorm veel terug komende klacht bij PSA rijders en dus snap niet dat ze daar niets aan doen. Niets zo fijn als een beker koffie voor onderweg. Per chance heb ik ne EGMV en hoef ik niet manueel te schakelen en kan ik dus mijne koffie vast houden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenIk heb de 1.6 hdi 115 pk en voor mij voldoet hij. De 2.0 zal ongetwijfeld vlotter rijden, maar ik heb nog nooit het idee gehad dat mijn wagen niet mee kan of niet vlot genoeg is. Ik heb bij aankoop de 2.0 niet eens overwogen. (meer biv, taks, verbruik, en waarom eigenlijk?)
Ik trek er zelfs regelmatig een boot mee. Ik denk wel dat je, als je een boot/caravan de Alpen over wil trekken, dat de 2.0 wellicht verstandiger is, maar ik ben uitermate tevreden van mijn 1.6 en zou ook zonder twijfelen terug een 1.6 nemen.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Ik ben blij dat ik in december eentje met 180pk krijg.
Maar goed, ieder heeft daar zijn eigen gedacht en mening over. En kan begrijpen dat vele mensen dat toch vlot vinden. Want in het dagelijkse verkeer is dat toch nog vrij vlot en hebt ge nooit het gevoel dat uw achterliggers gaan toeteren of flikkeren met de lichten.
Dus ja, als verbruik prioriteit is, dan raad ik de 1.6 aan. Wat meer gebruiksgemak, zou ik toch voor de 2.0 gaan.
Comment
-
Mijn verbruik zit gemiddeld rond de 6.1. De afgelopen 10 000 zat ik op 6.4, maar daar waren 3000km 135km/u met een groot dakoffer bij, en enkele honderden KMS met de boot. Dat trekt het wel wat omhoog.
Dat is het verbruik via bc. Ik ga bij de volgende tankbeurt eens rekenen om te zien of er verschil in zit. Ik heb het eigenlijk nog nooit nageteld.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Comment
-
Er is echt wel een verbruik tussen BC en gemeten. Ik gebruik aCar op Android om mijn verbruiks- en andere kosten bij te houden en MyCitroen voor live data bij te houden.
MyCitroen laatste 3 maand : 303.19 liter verbruikt, 6.7l gemiddeld
aCar laatste 3 maand : 307.24l verbruikt, 7.084 gemiddeld.
Hij verbruikt wel wat meer de laatste maanden tov vroeger vind ik, maar mogelijk hebben de rioleringswerken voor de deur er wat mee te maken (kilos modder die we overal mee naartoe sleuren)Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenMijn verbruik zit gemiddeld rond de 6.1. De afgelopen 10 000 zat ik op 6.4, maar daar waren 3000km 135km/u met een groot dakoffer bij, en enkele honderden KMS met de boot. Dat trekt het wel wat omhoog.
Dat is het verbruik via bc. Ik ga bij de volgende tankbeurt eens rekenen om te zien of er verschil in zit. Ik heb het eigenlijk nog nooit nageteld.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Dan zitten al die citroëns rond de 6 liter met die 1.6. Alhouwel mijne beste maat ne 2.0 manueel heeft van 2008 (C5 tourer) en die zijn verbruik volgens bc is hetzelfde als mijne 1.6d EGMV. Lager geraken die fansooskes niet. Maat van ons heeft ne BMW318 en zit aan 5,1 liter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDus ja, als verbruik prioriteit is, dan raad ik de 1.6 aan. Wat meer gebruiksgemak, zou ik toch voor de 2.0 gaan.
Ik verbruik met een oude 2.2 tdci 6 à 6,5 liter. Pedaal hoeft ook zelden tot de bodem want trekkracht is er bij elk toerental in overvloed.
Als ik al die nieuwere eco-modellen zie passeren waarin men bij de minste nood aan acceleratie plankgas zit te geven om wat vooruit te geraken, dan denk ik niet dat die het verbruik van 5 liter halen dat de constructeur op gaf. Integendeel... Gaat ook eerder 6 liter of meer zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenLager geraken die fansooskes niet. Maat van ons heeft ne BMW318 en zit aan 5,1 liter.
Een collega met een 308sw met dezelfde motor (iets nieuwer) zit vooraan op de 5 liter. Een sedan/station met dezelfde motor verbruikt dus een litertje minder dan dezelfde motor in een monovolume. Ik denk niet dat je gelijkaardige auto's vindt met minder verbruik. De scenic van pa zit ook op hetzelfde terwijl de gewone megane meer dan een liter lager zit. De aërodynamica van een hoge auto is natuurlijk veel minder goed dan die van een lage.
Een espace, of een sorento of zo (nog een maat groter dan 5008/c4) verbruikt weer een liter meer.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk BerichtenEen 5008 is natuurlijk wel dubbel zo hoog als een 318.
Een collega met een 308sw met dezelfde motor (iets nieuwer) zit vooraan op de 5 liter. Een sedan/station met dezelfde motor verbruikt dus een litertje minder dan dezelfde motor in een monovolume. Ik denk niet dat je gelijkaardige auto's vindt met minder verbruik. De scenic van pa zit ook op hetzelfde terwijl de gewone megane meer dan een liter lager zit. De aërodynamica van een hoge auto is natuurlijk veel minder goed dan die van een lage.
Een espace, of een sorento of zo (nog een maat groter dan 5008/c4) verbruikt weer een liter meer.
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Die 318 is niet veel lager als mijne C5 en deze morgen nog gekeken en AVG ligt op 6.3 liter momenteel. Mijne volgende lees ik berichten van 7 liter (DS5). Dus ben benieuwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk heb veel Meganes gezien die gemiddeld onder de 5 liter zaten als ze binnenkwamen voor onderhoud. Die 1,5 dCi is een superzuinige wagen. Ook de nieuwe 1,6 van Renault die Mercedes oa aandrijft verbruikt zo weinig dat men vergeet te tanken.
Enige pluspunt was het verbruik. Weet niet meer juist hoeveel, maar kon er meer dan 1000km mee rijden. Voor de rest toch triestige motoren.
Nu, met de huidige geraak ik ook boven de 1000km, maar er gaat ook 71 liter in.
Hetgeen ik wel niet snap is dat we vroeger al tevreden waren met auto's met 65pk, en dat ik nu al niet meer tevreden ben met 120pk.
Comment
-
moet je eens een Renault kangoo 1.5dci rijden met 69pk. ik heb de 85pk 1.5dci gehad in een clio (best leuk) en megane break (goeie cruiser), maar die kangoo was traag.
Hetgeen ik wel niet snap is dat we vroeger al tevreden waren met auto's met 65pk, en dat ik nu al niet meer tevreden ben met 120pk.
als je zo een oude bak van 30jaar hebt met 70pk in, dan was dat al een vlot ding.
weggedrag een ramp, geluidsisolatie een ramp en nog bruut vermogen. als je daar aan de gaspedaal kwam, werd je ff in de zetel getrokken.
recente wagens hebben dat niet, daar duw je de pedaal in en die komen langzaam op. zelf bij mijn golf goed merkbaar, als druk ff het gas in in 5de en die snokt zo ff (daarna wel geen acceleratie). bij de benz van men vrouw doe ik hetzelfde en die reageerd niet. maar als je volgas duwt, begint die eerst langzaam op te trekken en versnelt alsmaar meer waardoor je langzaam in de zetel gedrukt wordt.
die brute kracht die zo zegt: "JA!!! WE ZIJN Weg... nee toch niet" is nu eerder "we gAaN VERTREKKEN !!!!". een reventere auto voelt trager aan omdat die ook een pak meer massa moet meesleuren.
een escortje vroeger was 750kg, een sportcoupe zoals de capri een goei 1000kg en een grote Granada gezinswagen was 1200kg.
een huidig autootje nu weegt 1200kg, een sportcoupe 1300kg en gezinswagens zitten tussen 1500 en 1800kg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk heb ne Megane break 2007 gehad met de 1.5 met een luttele 85pk
Enige pluspunt was het verbruik. Weet niet meer juist hoeveel, maar kon er meer dan 1000km mee rijden. Voor de rest toch triestige motoren.
Nu, met de huidige geraak ik ook boven de 1000km, maar er gaat ook 71 liter in.
Hetgeen ik wel niet snap is dat we vroeger al tevreden waren met auto's met 65pk, en dat ik nu al niet meer tevreden ben met 120pk.
Moet toch zijn dat ge content zijt van die Fransooskes, ge kiest weer voor ene zie ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenIk heb ne Megane break 2007 gehad met de 1.5 met een luttele 85pk
Enige pluspunt was het verbruik. Weet niet meer juist hoeveel, maar kon er meer dan 1000km mee rijden. Voor de rest toch triestige motoren.
Nu, met de huidige geraak ik ook boven de 1000km, maar er gaat ook 71 liter in.
Hetgeen ik wel niet snap is dat we vroeger al tevreden waren met auto's met 65pk, en dat ik nu al niet meer tevreden ben met 120pk.
Passat van 1984 gehad met 54pk. Zolang het plat was, ging dat wel. Bergop, terugschakelen, en in Barchon aan 85km/h tussen de vrachtwagens.
Die woog ook 1200kg, dat is nu het gewicht van een Polo, en die kan je ook nog krijgen met 60pk of zo.
Comment
-
Heb ook nog zo'n Passat gehad vroeger. Een 1500 diesel. En die bolde 140 en daar was ik toen ook blij mee eigenlijk. Mijn volgende was een Golf GTI 16V, man... wat verschoot ik toen. Zie me nog altijd naar drie schakelen en mijn vriendin met haar hoofd tegen de hoofdsteun vliegen. Dat was nog de tijd dat de camions de berg moeilijk op geraakten. Als de brandweer hier vertrok met loeiende sirenes werden ze rechts ingehaald door brommers lol.
Comment
Comment