Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Midas, Auto5, Onafhankelijk of merk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Midas, Auto5, Onafhankelijk of merk?

Deze voormiddag op de trein met m'n collega een gesprek gehad. Z'n zoon, 18 jaar, heeft zich een occasiewagentje aangeschaft, Volkswagen Polo 1.9d bj 1997. De verzekering & de taksen zijn voor pa & ma, de brandstof en het onderhoud zijn voor de kerel zelve.

't Wagentje moet op onderhoud en het budget hiervoor speelt een rol.
    Midas en Auto5 bieden onderhoudsformule's aan die rond €50 schommelen, all-in. Een onafhankelijk garagist is iets duurder (€75) en de VW garage spant de kop met €135, excl olieliterprijs.

Deze laatste wordt dus al geschrapt.

Zijn er zaken waarom hij bij Midas of Auto5 zou moeten wegblijven of kan hij met 'n gerust gemoed z'n wagentje daar achterlaten? 'k Heb met die ketens namelijk zelf geen ervaring.

Eerlijk gezegd liever bij een onafhankelijke dan bij zo een keten waar ze 5 wagens per half uur doen ofzo...

Niet dat ik ervaring heb met die ketens, aangezien we alles zelf doen, maar ik ben nooit te vinden geweest voor Midas en auto5...

Comment

de onafhankelijke dan maar. auto 5 en midas in geen 100 jaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap Bekijk Berichten
        de onafhankelijke dan maar. auto 5 en midas in geen 100 jaar...
        reden?

Comment

Van Auto5 zou ik wegblijven... echt content ben ik daar toch niet van geweest die paar keren dat ik daar geweest ben.

Nu ga ik bij Midas Hasselt voor mijn onderhoud (en remmen, banden,...), maar ook daar is er een groot verschil tussen. Midas is geen keten zoals Auto5, 't zijn onafhankelijke garagisten die onder één naam werken om alzo goedkoop hun onderdelen te kunnen krijgen. Naar die in Genk ben ik ook maar één keer en dan nooit meer geweest, van die in Hasselt ben ik wél zeer tevreden, toch al zo'n 40k km.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
            reden?
            Onlangs mijn 75 daar binnengedaan voor het vervangen van batterij en alternatorriem, en toen ik de kap opendeed lag er een buis (luchtaanzuigbuis van een halve meter lang) los bovenop de motor, waren ze vergeten terug te plaatsen
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ben er ooit eens geweest om mijn lichten te regelen Geen probleem

Voor de rest geen ervaring. Ken wel iemand die al jaren daar gaat voor zijn remmen. Je krijgt daar naar het schijnt 30.000km garantie op de blokken/schijven. Telkens slaagt die erin om zijn blokken op te rijden binnen de 30.000km en hij krijgt altijd gratis een nieuw setje geplaatst

Mij zullen ze er nooit zien maar voor een Polo 1.9d kan het toch niet veel kwaad denk ik hoor...
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

geen klachten over de midas!
                onderhoudje laten doen, remblokken en remschijven laten plaatsen en zéér content van.
                goeie service en nog nooit problemen mee gehad...

Comment

Ik heb eens zo'n test gelezen in autoweek en in vele gevallen werden een hele reeks belangrijke en verplichte controles niet uitgevoerd ... ik zou er nooit gaan!
                  2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                  2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Bij de midas heb ik een aircoslang laten vervangen en terug laten vullen met gas....was perfect in orde.
                    Als je op onderhoud ga, maak een afspraak en blijf bij je wagen,...op een halfuurtje ben je terug weg. Olie en oliefilter is een werkje waar je moeite moet doen om iets fout te laten lopen!

edith: nog ff toevoegen...in't begin wist ik niet wat het probleem was met de airco. Ik rij er naartoe en leg uit dat de airco niet werkt. De man hangt z'n vulmachien eraan maar na 20 minuten merkt hij dat er weinig vordering is, circuit wordt niet vacuüm! Even met het oog controleren...niets te vinden. Dan maar de brug op....aircoslang afgebroken! Man maakt offerte voor mij...
                    In totaal iets meer dan uur heeft die eraan bezig geweest, offerte was gratis, goeie service dus!
                    Uiteindelijk moest ik ook maar de vervangauto betalen voor 1 dag ipv 3 dagen...

Ik heb er geen klagen over.
                    Last edited by ; 22/01/2007, 17:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                      Bij de midas heb ik een aircoslang laten vervangen en terug laten vullen met gas....was perfect in orde.
                      Als je op onderhoud ga, maak een afspraak en blijf bij je wagen,...op een halfuurtje ben je terug weg. Olie en oliefilter is een werkje waar je moeite moet doen om iets fout te laten lopen!

edith: nog ff toevoegen...in't begin wist ik niet wat het probleem was met de airco. Ik rij er naartoe en leg uit dat de airco niet werkt. De man hangt z'n vulmachien eraan maar na 20 minuten merkt hij dat er weinig vordering is, circuit wordt niet vacuüm! Even met het oog controleren...niets te vinden. Dan maar de brug op....aircoslang afgebroken! Man maakt offerte voor mij...
                      In totaal iets meer dan uur heeft die eraan bezig geweest, offerte was gratis, goeie service dus!
                      Uiteindelijk moest ik ook maar de vervangauto betalen voor 1 dag ipv 3 dagen...

Ik heb er geen klagen over.
                      Ooit gelezen op een forum. Ze lieten de versnellingsbak olie weglopen en deden nog eens 5l olie in de motor...

Weet niet of het waar was maar bij de Saab 900 is de plug van de versnellingsbak idd beter te vinden dan die van de motorolie...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Ooit gelezen op een forum. Ze lieten de versnellingsbak olie weglopen en deden nog eens 5l olie in de motor...

Weet niet of het waar was maar bij de Saab 900 is de plug van de versnellingsbak idd beter te vinden dan die van de motorolie...
                        Ow...mja, dit is dan de uitzondering

Comment

Iemand ervaring met een Bosch Car Service Center?
                          Ik hou het bij voorkeur op de merkendealer, immers moderne wagens slaan alles op, op chips en ik betwijfel of iedere kleinere generalisten-garage die apparatuur bezit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                            Ik hou het bij voorkeur op de merkendealer, immers moderne wagens slaan alles op, op chips en ik betwijfel of iedere kleinere generalisten-garage die apparatuur bezit
                            Mijn ex-alfa ging voor ik die vroeger had (was van broer) altijd daar op onderhoud. Voor onderhoud, alle riemen,remmen....waren die heel goed. Sinds ik een probleem heb gehad met de motor (motor kwam op temperatuur en viel dan stil) ben ik er nooit meer geweest. Enorm veel geld kwijt geweest aan 'zoekwerk'...ze hebben het nooit gevonden. Uiteindelijk heb ik met de hulp via een medeforummer het probleem gevonden en hebben we dan zelf tegen hen gezegd wat ze moesten vervangen....problem solved

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                              Deze voormiddag op de trein met m'n collega een gesprek gehad. Z'n zoon, 18 jaar, heeft zich een occasiewagentje aangeschaft, Volkswagen Polo 1.9d bj 1997. De verzekering & de taksen zijn voor pa & ma, de brandstof en het onderhoud zijn voor de kerel zelve.

't Wagentje moet op onderhoud en het budget hiervoor speelt een rol.
                              Midas en Auto5 bieden onderhoudsformule's aan die rond €50 schommelen, all-in. Een onafhankelijk garagist is iets duurder (€75) en de VW garage spant de kop met €135, excl olieliterprijs.

Deze laatste wordt dus al geschrapt.

Zijn er zaken waarom hij bij Midas of Auto5 zou moeten wegblijven of kan hij met 'n gerust gemoed z'n wagentje daar achterlaten? 'k Heb met die ketens namelijk zelf geen ervaring.
                              ik ben met mijne polo binnengegaan bij vw garage voor een klein onderhoudje (vraag me nu ni wat er allemaal gebeurd is want ik heb geen idee) en moest "maar" 88€ betalen!

Comment

Totaal geen ervaring mee.

De S gaat in Maasmechelen bij Jaguar binnen
                                De 500 en de 250 gaan bij Modern (Mercedes) in Bree op onderhoud. Alleen het hoofd van de garage te Modern mag aan mijn 500 komen, en dat doet ie met alle plezier.

Comment

Als het snel moet, of het mag niet te veel kosten, dan ga ik wel bij Midas, maar ik laat m'n wagen er niet met hetzelfde vertrouwen achter dan bij een merkgarage.

Vlak voordat onze 4runner verkocht was heb ik zo nog een uitlaat aan dingelen gereden (wou nog even offroad gaan ). De volgende middag hing er een volledig nieuwe onder, voor nog niet de helft van de prijs van bij Toyota ofzo.

Maar een nieuwere wagen, of een wagen waar liever niet aan geprutst mag woden, die breng ik liever naar iemand die er specifiek iets van kent.

Comment

Officiële garages zijn klootzakken. Zeg dat ik het gezegd heb!
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

auto 5 heb ik zo men twijfels over al zal het meer vooroordeel zijn.
                                      midas is zeker niet slecht te noemen in mijn ogen. De prijzen die zij hanteren voor bv. brembo blokken en schijven is tegenover een merkgebonden garage.
                                      Je gaat bv. oo kbi jeen bandencentrale om je wielen te vernieuwen ipv de dealer. Puur door het prijsverschil. Zo ga ik ook bij midas om remmen of uitlaat te vernieuwen. (specialiteit van midas) Olieverversen tja, zo moeilijk is dat niet en veel kunnen ze niet misdoen in mijn ogen. dus zou ik ook gaan waar het het voordeligst is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                        Mijn vader ging daar vroeger met zijn Mercedes.
                                        Veel goedkoper dan de dealer en goede service. 'k Weet wel niet of ze allemaal even goed zijn.

Comment

Working...
                                        X