Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Midas, Auto5, Onafhankelijk of merk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
    auto 5 heb ik zo men twijfels over al zal het meer vooroordeel zijn.
    midas is zeker niet slecht te noemen in mijn ogen. De prijzen die zij hanteren voor bv. brembo blokken en schijven is tegenover een merkgebonden garage.
    Je gaat bv. oo kbi jeen bandencentrale om je wielen te vernieuwen ipv de dealer. Puur door het prijsverschil. Zo ga ik ook bij midas om remmen of uitlaat te vernieuwen. (specialiteit van midas) Olieverversen tja, zo moeilijk is dat niet en veel kunnen ze niet misdoen in mijn ogen. dus zou ik ook gaan waar het het voordeligst is.
    idd, ik heb remschijven+blokken laten wisselen voor 218€ incl. btw, incl. werkuren!
    bij een dealer vroegen ze bijna het dubbele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
      Iemand ervaring met een Bosch Car Service Center?
      Ik hou het bij voorkeur op de merkendealer, immers moderne wagens slaan alles op, op chips en ik betwijfel of iedere kleinere generalisten-garage die apparatuur bezit
      Wij gingen met onze wagens ook altijd bij een onafhankelijke. Die had enkel voor Toyota de apparatuur om die uit te lezen, met de andere merken rijdt die gewoon tot bij de lokale merkdealer en laat die daar ff aan de computer hangen. No problem dus.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Alles van remmen is bij Midas precies wel goedkoop ... keer op keer hoor ik dat terugkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          met de andere merken rijdt die gewoon tot bij de lokale merkdealer en laat die daar ff aan de computer hangen. No problem dus.
          Behalve dat je bij die merkendealer niet meer moet passeren met uw kar zonder genadeloos uitgelachen te worden
          wat als je met een merk rijdt waar de merkendealer niet zo meewerkend is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Wij gingen met onze wagens ook altijd bij een onafhankelijke. Die had enkel voor Toyota de apparatuur om die uit te lezen, met de andere merken rijdt die gewoon tot bij de lokale merkdealer en laat die daar ff aan de computer hangen. No problem dus.
            Ik heb destijds mijn Golf IV bij een garagist gekocht die enkel 2dehands auto's verkoopt van de VAG-groep. Alle auto's die bij hem voor onderhoud komen worden ook aan de VAG-com gekoppeld.
            Je kan bij hem ook eventueel een nieuwe uit deze groep kopen maar dan gaat het via de officiële VAG-garage in zijn buurt.
            Koop je bij een andere Audi-verdeler een nieuwe auto dan kan je nog steeds bij bovenvermelde garagist van de 2 jaar garantie genieten.
            Voor dit laatste heb ik niet gekozen omdat ik vind dat degene die mijn cheque in ontvangst heeft mogen nemen ook maar hun deel mogen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
              Alles van remmen is bij Midas precies wel goedkoop ... keer op keer hoor ik dat terugkomen
              én je hebt een goeie garantie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                auto 5 heb ik zo men twijfels over al zal het meer vooroordeel zijn.
                midas is zeker niet slecht te noemen in mijn ogen. De prijzen die zij hanteren voor bv. brembo blokken en schijven is tegenover een merkgebonden garage.
                Je gaat bv. oo kbi jeen bandencentrale om je wielen te vernieuwen ipv de dealer. Puur door het prijsverschil. Zo ga ik ook bij midas om remmen of uitlaat te vernieuwen. (specialiteit van midas) Olieverversen tja, zo moeilijk is dat niet en veel kunnen ze niet misdoen in mijn ogen. dus zou ik ook gaan waar het het voordeligst is.
                bij de dealer krijgt ge vaak zoveel procent korting.
                zou de bandencentrale dan nog goedkoper uitkomen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Precarious Bekijk Berichten
                  bij de dealer krijgt ge vaak zoveel procent korting.
                  oh ja!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Precarious Bekijk Berichten
                    zelfs het even rondbellen tussen verschillende bandencentrales kan immense prijsverschillen naar boven brengen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                      Behalve dat je bij die merkendealer niet meer moet passeren met uw kar zonder genadeloos uitgelachen te worden
                      wat als je met een merk rijdt waar de merkendealer niet zo meewerkend is?
                      Waarom zou ik naar een merkendealer gaan als ik een goede garagist heb? Waarom zouden die daar mee lachen?

Tot nu toe nog geen probleem mee gehad en ik ben daar toch al met een 6-tal verschillende merken geweest. Het zijn twee ervaren rotten die op zichzelf begonnen zijn en ik denk dat die hun 'netwerk' uitgebreid doordat ze al heel hun leven garagist zijn en altijd in de streek hebben gewerkt.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                        Ik heb destijds mijn Golf IV bij een garagist gekocht die enkel 2dehands auto's verkoopt van de VAG-groep. Alle auto's die bij hem voor onderhoud komen worden ook aan de VAG-com gekoppeld.
                        Je kan bij hem ook eventueel een nieuwe uit deze groep kopen maar dan gaat het via de officiële VAG-garage in zijn buurt.
                        Koop je bij een andere Audi-verdeler een nieuwe auto dan kan je nog steeds bij bovenvermelde garagist van de 2 jaar garantie genieten.
                        Voor dit laatste heb ik niet gekozen omdat ik vind dat degene die mijn cheque in ontvangst heeft mogen nemen ook maar hun deel mogen doen.
                        Ze doen daar net hetzelfde voor Toyota, geen showroom maar je kan er wel nieuwe wagens kopen. Ze doen wel geen tweedehandsverkoop, daarvoor verwijzen ze je door naar een tweedehandshandelaar in de buurt. Die handelaar laat zijn Toyota's eerst bij hen checken voor hij ze te koop aanbied.
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

De M breng ik binnen bij Belien te Neerpelt, ivm enorm veel ervaring in M modellen.

De 320 regel ik zelf wel, met onderdelen van autoplus

Comment

Working...
                          X