Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hybride of toch gewoon een diesel 4x4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hybride of toch gewoon een diesel 4x4?

    Hallo iedereen,

    ik ben sedert enkele maanden gestart met een zelfstandige activiteit namelijk zelfstandige thuisverpleegkundige.
    Voor mijn job doe ik +/- 5000km per maand.

    Nu is mijn auto aan vervanging toe en ik heb van mijn boekhouder een budget gekregen van rond de 40 000€ voor een nieuwe.

    Ik werk in een zeer heuvelachtige streek met veel kasseiwegen, landweggetjes en ben een absolute schrikkepiet in sneeuw en ijzel.

    Daarom zou mijn keuze uitgaan naar een 4x4, dit staat voor mij al vast.

    Nu heb ik 2 4x4's op het oog die voor mij ideaal zouden zijn.

    Mijn vereisten zijn AWD, grote kofferruimte, automatic en veilige wagen.

    Op 1 staat voorlopig de Mitsubishi Outlander PHEV, op 2 staat de Land Rover Discovery sport diesel.

    Qua design spreekt de Land Rover mij het meest aan maar als ik kijk naar de opties die je hebt bij Land Rover, dan zitten die een pak lager dan bij Mitsubishi en het is een diesel, met de aankomende maatregelen van de regering niet echt interessant.

    EDIT: na een telefoontje naar mijn boekhouder moet ik de 90% inbrengen in de belastingen wijzigen naar 75% aangezien ik een eenmanszaak heb (iemand had me iets anders wijsgemaakt).

    Enige minpunt voor mij aan de Mitsubishi is dat het een benzine is. Oké, het is wel een hybride maar ik vraag me af of hij de 4 jaar die ik er moet mee doen wel gaat trekken, gezien de vele km's.

    Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen bij mij keuze, alvast bedankt!
    Last edited by ; 08/10/2015, 12:48.

  • #2
    In Nederland rijdt de phev veel rond. Misschien is er een ook Nederlands (mitsu)forum waar je je antwoorden kan vinden?

    Het zijn beide mooie wagens!

    Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Ik heb vorig jaar getwijfeld over zo'n Mitsu. Best wel een leuke wagen maar ik wilde uiteindelijk toch nog een 6cilinder vooraleer de regering het helemaal onmogelijk maakt. Belastingtechnisch is de Mitsu veruit de beste keuze, afwerking is wel iets minder... ook al zou de recente facelift wel 't een en 't ander verbeterd hebben.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
        In Nederland rijdt de phev veel rond. Misschien is er een ook Nederlands (mitsu)forum waar je je antwoorden kan vinden?

        Het zijn beide mooie wagens!

        Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

        ja, dat misschien wel maar zouden die neutraal zijn? Ik wil graag eerlijke antwoorden, zodat ik geen spijt krijg van mijn aankoop..

        Comment


        • #5
          Japanse benzinemotoren zijn een stuk betrouwbaarder dan Europese diesels. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

          Doe wel zeker met beide een testrit want wie weet komt ge voor verrassingen te staan.

          Comment


          • #6
            grote koffer 4x4 en dsg heb je een skoda octavia combi en geld over nog

            Comment


            • #7
              Net mijn beginbericht aangepast.

              De inbreng in de belastingen blijft 75% ipv 90, iemand had me dit wijsgemaakt maar dit klopt niet aangezien ik een eenmanszaak heb...
              Zo komen er natuurlijk meer opties naar boven qua merken...

              Comment


              • #8
                goedkoop, veel kofferruimte, automaat en 4x4 beschikbaar : ssangyong rodius
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                Comment


                • #9
                  Uw inbreng in de belastingen met een bvba hangt af van de co2 uitstoot en daaring zal de mitsu veel interessanter zijn dan de land rover.

                  Hoe je die echter kan configureren mat 40 k is mij een raadsel.

                  Comment


                  • #10
                    Ik vind die Mitsu wel echt iets hebben. Betrouwbaarheid zit normaal altijd wel goed bij de meeste jappen en het is is iets anders.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                      grote koffer 4x4 en dsg heb je een skoda octavia combi en geld over nog
                      Ik zou wel een iets minder grote wagen nemen als wat jij voorstelt, tenzij je de ruimte privé ook nodig hebt.

                      Dan denk ik ook in de richting van Skoda Octavia Scout of iets dergelijks dat ruimte en 4x4 heeft.

                      En met de benzine motor : ik veronderstel dat je veel kortere afstanden (minder dan 10-15 Km) tussen afspraken doet ? Een diesel die zijn kilometers aflegt via kortere ritten en minder vaak op snelwegen is niet echt veel zuiniger dan een benzine motor.
                      En als je correct onderhoud laat uitvoeren gaat een benzine ook wel die kilometers kunnen afleggen.
                      Ik denk dat we ook stilletjesaan mogen beginnen rekening houden met een fiscaal iets minder gunstig regime voor dieselwagens dat er zit aan te komen.

                      Wat hybride betref, ik weet niet of je veel voordeel gaat halen tov. een goede benzine motor. Je legt toch wel wat afstand af per dag en je zal waarschijnlijk redelijk vaak op de motor een beroep moeten doen. Maar ik ben daar geen kenner van.

                      Wat ik van die Mitsu hoor is dat de range full electric mode toch wel beperkt is en dat hij daarna serieus wat gaat verbruiken. Ik denk dat je dagelijkse afstanden te groot zijn hiervoor.

                      Comment


                      • #12
                        Keuze Hybride of diesel heeft idd veel te maken met het soort verplaatsingen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                          Uw inbreng in de belastingen met een bvba hangt af van de co2 uitstoot en daaring zal de mitsu veel interessanter zijn dan de land rover.

                          Hoe je die echter kan configureren mat 40 k is mij een raadsel.

                          Daarom dat ik mijn beginpost heb aangepast. Ik heb een eenmanszaak en daarbij maakt de co2-uitstoot niet veel uit mbt de inbreng in de belastingen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                            Uw inbreng in de belastingen met een bvba hangt af van de co2 uitstoot en daaring zal de mitsu veel interessanter zijn dan de land rover.

                            Hoe je die echter kan configureren mat 40 k is mij een raadsel.
                            De Outlander PHEV kost 46000€, heb dit al voorgelegd aan mijn boekhouder, dit was ook een optie voor hem.

                            Comment


                            • #15
                              Nog even verder zitten kijken met iemand die redelijk wat van auto's kent.

                              Op het lijstje zijn bijgekomen:

                              - Hyundai Tucson
                              - Toyota RAV4 hybride (afhankelijk van de prijs natuurlijk)
                              - Honda CR-V

                              Comment


                              • #16
                                Dan zou ik voor de beproefde rav4 gaan.
                                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                                Comment


                                • #17
                                  Rav 4 hybrid komt pas begin volgend jaar op de belgische markt dacht ik, ben niet zeker.

                                  Is wel volledig zelfde techniek als Lexus NX 300h.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Bij 60.000 km per jaar is een diesel onklopbaar in totale gebruikskost.
                                    De meerprijs van hybride ga je er niet uithalen, en ik betwijfel of je verbruik gunstig gaat zijn, tenzij je tussenin continu electrisch kan bijladen.
                                    De plug-in hybrides zijn alleen echt zuinig als je om de 50km kan opladen.
                                    Vermits je veel korte bezoeken doet zal je auto pas na een paar ritjes warm zijn, maar krijgt dan amper de tijd om af te koelen. De auto zal dat wel uithouden.
                                    Ik vind 200km per dag wel veel als thuisverpleegkundige, dan zitten er toch wel wat langere ritten in denk ik.

                                    Alternatief is natuurlijk volledig electrisch, dus wachten op de kleine Tesla.... ? Maar of die onder de 50.000€ duikt is nog een dikke vraag.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Zelf heb ik de Citroën C-Crosser gehad die identiek was aan het vorige model van de Outlander. Wauw gevoel krijg je daar niet bij. De Land Rover heb ik nog nooit bekeken.

                                      In mijn zoektocht naar een opvolger kwam ik dan ook uit op de PEHV en die prijs voor business valt heel goed mee, MAAR ...
                                      Ze geven een fabrieksverbruik op van 1,9l/100km. Tests hebben uitgewezen dat deze alsnog 6,6L/100km aan benzine zuipt, wat ik dan niet meer interessant vindt om met een plug-in hybride te rijden. Want dat zuipt meer dan mijne C5 diesel momenteel en mijne DS5 die gaat komen zit aan de 6,5 liter diesel.

                                      Dus de enige meerwaarde aan die PEHV is fiscaliteit.

                                      Zelf zou ik dan eerder de Volvo XC60 overwegen. Ik had prijs laten maken voor de D3 met een heel mooie uitrusting en kwam op €33000 excl. BTW. Die zuipt dan wel 8,5 liter diesel en is maar 75% voor de zaak.

                                      Succes met de zoektocht.

                                      Comment


                                      • #20
                                        de skoda octavia scout 4x4 en je hebt nog veel geld over
                                        Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                                        Klikerdeklikhier
                                        Car name: Octavius Rsus

                                        Comment

                                        Working...
                                        X