als je post 1045 leest in onderstaande thread, dan zie je de realiteit van de Mitsu PEHV. Zoals hierboven gezegd, de enige reden waarom die interessant is, is fiscaal.
Gebruiksgewijs valt die tegen, dat lees je ook op nogal wat nederlandse fora.
Persoonlijk heb ik het niet zo voor SUVs, ik vind die meestal te log en inefficiënt tov. van een goede break bv.
Ze zijn niet ruimer dan zo'n break, verbruiken meer, zijn iets minder overzichtelijk (kan belangrijk zijn als je vaker kleinere wegen neemt). Nogal wat SUVs hebben een hoge laaddrempel. Het rijgevoel/rijgemak vind ik minder dan bij een berline/break.
Tenzij je van de algemene stijl houdt van een SUV en daar echt voor valt, zou ik in jouw situatie toch ook eens naar bv. de Octavia, Peugeot 508 RXH, Volvo V60 Cross Country, Subaru, ... enz. kijken. Die hebben wat meer bodemvrijheid, met het gemak van een break.
Heel wat merken hebben nu zoiets in hun gamma.
Ik weet niet of de AWD/automaat versies altijd binnen je budget vallen, maar dat kan je snel checken. Nogal wat merken hebben zoiets.
Gebruiksgewijs valt die tegen, dat lees je ook op nogal wat nederlandse fora.
Persoonlijk heb ik het niet zo voor SUVs, ik vind die meestal te log en inefficiënt tov. van een goede break bv.
Ze zijn niet ruimer dan zo'n break, verbruiken meer, zijn iets minder overzichtelijk (kan belangrijk zijn als je vaker kleinere wegen neemt). Nogal wat SUVs hebben een hoge laaddrempel. Het rijgevoel/rijgemak vind ik minder dan bij een berline/break.
Tenzij je van de algemene stijl houdt van een SUV en daar echt voor valt, zou ik in jouw situatie toch ook eens naar bv. de Octavia, Peugeot 508 RXH, Volvo V60 Cross Country, Subaru, ... enz. kijken. Die hebben wat meer bodemvrijheid, met het gemak van een break.
Heel wat merken hebben nu zoiets in hun gamma.
Ik weet niet of de AWD/automaat versies altijd binnen je budget vallen, maar dat kan je snel checken. Nogal wat merken hebben zoiets.
Comment