Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hybride of toch gewoon een diesel 4x4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    als je post 1045 leest in onderstaande thread, dan zie je de realiteit van de Mitsu PEHV. Zoals hierboven gezegd, de enige reden waarom die interessant is, is fiscaal.
    Gebruiksgewijs valt die tegen, dat lees je ook op nogal wat nederlandse fora.



    Persoonlijk heb ik het niet zo voor SUVs, ik vind die meestal te log en inefficiënt tov. van een goede break bv.
    Ze zijn niet ruimer dan zo'n break, verbruiken meer, zijn iets minder overzichtelijk (kan belangrijk zijn als je vaker kleinere wegen neemt). Nogal wat SUVs hebben een hoge laaddrempel. Het rijgevoel/rijgemak vind ik minder dan bij een berline/break.

    Tenzij je van de algemene stijl houdt van een SUV en daar echt voor valt, zou ik in jouw situatie toch ook eens naar bv. de Octavia, Peugeot 508 RXH, Volvo V60 Cross Country, Subaru, ... enz. kijken. Die hebben wat meer bodemvrijheid, met het gemak van een break.
    Heel wat merken hebben nu zoiets in hun gamma.
    Ik weet niet of de AWD/automaat versies altijd binnen je budget vallen, maar dat kan je snel checken. Nogal wat merken hebben zoiets.

    Comment


    • #22
      Nou nou. Ik vind het net andersom. Ik hou van SUV
      Maar Di Rupo vond dan weer van niet waatdoor de C5.

      ik hoop zelfs dat er binnen 3 jaar SUV's zijn met normaal prijskaartje die fiscaal aantrekkelijk zijn.

      Comment


      • #23
        Ik ook. De rxh is erg mooi, maar een mooie SUV vind ik nog beter.

        Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

        Comment


        • #24
          wat bedoel je met beter ?

          Comment


          • #25
            Wat hogere instap, wat kortere draaicirkel op kleine wegjes en ook, maar dat is weer persoonlijk, gewoon mooier.

            Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

            Comment


            • #26
              Ik heb een grote koffer nodig, voor mijn materiaal en ik ben ook nog het baasje van 3 grote honden (die uiteraard niet meerijden als mijn materiaal in de auto staat en in een bench zitten tijdens de rit).
              Verder maak ik idd een verplaatsing naar mijn werkgebied, 33km enkel, dit soms tot 2x per dag heen en terug.

              Ik rij nu met een Ford Mondeo break diesel en ben er heel tevreden van, kleiner dan van mijn Mondeo mag de koffer dus niet zijn. Alleen heeft hij zijn beste tijd wel gehad... 211000km op de teller, 7 jaar oud, versnellingspook is aan vervanging toe, een kost die ik niet meer ga maken.

              Peugeot is out of the question, dat komt hier nooit van zijn leven niet meer binnen. Geen Fransen, heb ik alleen maar miserie mee

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Bij 60.000 km per jaar is een diesel onklopbaar in totale gebruikskost.
                De meerprijs van hybride ga je er niet uithalen, en ik betwijfel of je verbruik gunstig gaat zijn, tenzij je tussenin continu electrisch kan bijladen.
                De plug-in hybrides zijn alleen echt zuinig als je om de 50km kan opladen.
                Vermits je veel korte bezoeken doet zal je auto pas na een paar ritjes warm zijn, maar krijgt dan amper de tijd om af te koelen. De auto zal dat wel uithouden.
                Ik vind 200km per dag wel veel als thuisverpleegkundige, dan zitten er toch wel wat langere ritten in denk ik.

                Alternatief is natuurlijk volledig electrisch, dus wachten op de kleine Tesla.... ? Maar of die onder de 50.000€ duikt is nog een dikke vraag.
                dank u, dat wilde ik weten (y)

                Comment


                • #28
                  Als ik dat allemaal lees, dan moet je gewoon voor de XC60 met D4 en 4x4 gaan.

                  Gooi daar een automaat en wat leren zetels in, en je bent OK voor de volgende 4-5 jaar.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Als ik dat allemaal lees, dan moet je gewoon voor de XC60 met D4 en 4x4 gaan.

                    Gooi daar een automaat en wat leren zetels in, en je bent OK voor de volgende 4-5 jaar.
                    Dit kwam ik ook zeggen! Kwaliteit, comfort, en toch iets beschaafder om mee aan te komen bij klanten dan een Rangerover

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                      Rav 4 hybrid komt pas begin volgend jaar op de belgische markt dacht ik, ben niet zeker.

                      Is wel volledig zelfde techniek als Lexus NX 300h.
                      als alles goed gaat, komt hij begin december uit. Ik ga hem zeker eens gaan testen want hij staat bij de top 3 momenteel.

                      Comment


                      • #31
                        Ik kan geen enkele thuisverpleegster een diesel aanraden, dat is gewoon vragen om problemen. We hebben er helaas bij ons wel enkele in onderhoud, waarvan er al 1 in brand is gevlogen nadat de motor al eens opgeblazen was, en nagenoeg elke andere problemen heeft om de roetfilter geregenereerd te krijgen. Dat was trouwens de oorzaak van de opgeblazen motor en de uiteindelijke brand (geparkeerd boven verdord onkruid terwijl een regeneratie bezig was).

                        Belangrijker dan die 5000 km per maand is de lengte van de ritten. Een roetfilter regenereren vraagt toch wel zo'n 20 minuten rijden met een volledig warme motor, en dit zal elke 2 dagen ongeveer moeten gebeuren aan de km die jij rijd. Als je dus niet regelmatig minstens een minuut of 40 rijdt zonder de motor stil te leggen krijg je vrij snel problemen.

                        De PHEV waarvan we er een paar in onderhoud hebben zijn totnogtoe allemaal probleemloos. Het verbruik is vergelijkbaar met een diesel als je hem niet oplaadt. Binnenkort kost benzine trouwens hetzelfde per liter als diesel...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ivitelle Bekijk Berichten
                          De Outlander PHEV kost 46000€, heb dit al voorgelegd aan mijn boekhouder, dit was ook een optie voor hem.
                          Ik hoop dat uw boekhouder ook uw man/vrouw is 😳
                          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                          current : BMW 330D F30

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                            Ik hoop dat uw boekhouder ook uw man/vrouw is 

                            En wat heeft dat er mee te maken?
                            Ik denk dat ik oud en wijs genoeg ben om zelf mijn rekening te maken (neen, ik ben geen snotneus van 21 jaar) en dat mijn financieel adviseur en boekhouder ook bekwaam zijn om te bekijken wat ik aankan met hetgeen ik verdien. Tenzij jij mijn maandelijkse prestatielijst van het RIZIV ontvangt natuurlijk??

                            Kortom gelieve mijn rekening niet te maken, dank u!
                            Last edited by ; 20/11/2015, 13:59.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                              Ik kan geen enkele thuisverpleegster een diesel aanraden, dat is gewoon vragen om problemen. We hebben er helaas bij ons wel enkele in onderhoud, waarvan er al 1 in brand is gevlogen nadat de motor al eens opgeblazen was, en nagenoeg elke andere problemen heeft om de roetfilter geregenereerd te krijgen. Dat was trouwens de oorzaak van de opgeblazen motor en de uiteindelijke brand (geparkeerd boven verdord onkruid terwijl een regeneratie bezig was).

                              Belangrijker dan die 5000 km per maand is de lengte van de ritten. Een roetfilter regenereren vraagt toch wel zo'n 20 minuten rijden met een volledig warme motor, en dit zal elke 2 dagen ongeveer moeten gebeuren aan de km die jij rijd. Als je dus niet regelmatig minstens een minuut of 40 rijdt zonder de motor stil te leggen krijg je vrij snel problemen.

                              De PHEV waarvan we er een paar in onderhoud hebben zijn totnogtoe allemaal probleemloos. Het verbruik is vergelijkbaar met een diesel als je hem niet oplaadt. Binnenkort kost benzine trouwens hetzelfde per liter als diesel...

                              Ik rij iedere dag min 2x 35 min aan een stuk zonder dat motor stil ligt, soms tot 4x aangezien ik op 33km van mijn werkplaats woon.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ivitelle Bekijk Berichten
                                En wat heeft dat er mee te maken?
                                Ik denk dat ik oud en wijs genoeg ben om zelf mijn rekening te maken (neen, ik ben geen snotneus van 21 jaar) en dat mijn financieel adviseur en boekhouder ook bekwaam zijn om te bekijken wat ik aankan met hetgeen ik verdien. Tenzij jij mijn maandelijkse prestatielijst van het RIZIV ontvangt natuurlijk??

                                Kortom gelieve mijn rekening niet te maken, dank u!
                                ?

                                Ik zou gewoon denken dat je als ondernemer en zaakvoerder wel weet wat je kan betalen ? Als een boekhouder al moet zeggen welke auto je al dan niet mag/kan kopen dan heeft die wel heel veel te zeggen

                                Meer bedoelde ik niet met die post.
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  ?

                                  Ik zou gewoon denken dat je als ondernemer en zaakvoerder wel weet wat je kan betalen ? Als een boekhouder al moet zeggen welke auto je al dan niet mag/kan kopen dan heeft die wel heel veel te zeggen

                                  Meer bedoelde ik niet met die post.
                                  Snap dat ook niet altijd. Een ondernemer die niet weet wat hij kan spenderen. Overlaatst ook zo nog eens iemand tegen gekomen. Wilde een 328i kopen maar mocht niet van boekhouder. Uiteindelijk is het dan een 320i geworden

                                  On topic: XC60 heeft toch niet zo'n grote koffer. Zal zeker niet groter zijn dan je huidige Mondeo. Op dat vlak : Skoda Superb (echter heb je dan wel geen hoge zit).

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                    Snap dat ook niet altijd. Een ondernemer die niet weet wat hij kan spenderen. Overlaatst ook zo nog eens iemand tegen gekomen. Wilde een 328i kopen maar mocht niet van boekhouder. Uiteindelijk is het dan een 320i geworden

                                    On topic: XC60 heeft toch niet zo'n grote koffer. Zal zeker niet groter zijn dan je huidige Mondeo. Op dat vlak : Skoda Superb (echter heb je dan wel geen hoge zit).

                                    Ik laat me liever begeleiden door mensen met kennis van zaken want daarvoor dienen ze toch?


                                    Ontopic nu:

                                    Vandaag gaan kijken naar de Mitsubishi Outlander PHEV maar het nieuwste model geraak ik dit jaar niet meer aan (niet in stock), terwijl er dit jaar nog de nummerplaten moeten op hangen.
                                    Ook al bij LR geweest om de Disco sport te bekijken en te testrijden.
                                    Volledig mijn smaak maar helaas heb je weinig keuze aangezien het ook een stockwagen moet zijn. Wel eentje gezien die dicht in de buurt kwam maar 49000€ voor een auto zonder voorruitverwarming... tja.. neen merci zeg ik dan.

                                    Nu weet ik dus totaal niet meer wat gedaan.
                                    Ik heb geen zin om een auto van bij de 50000€ te kopen die niet volledig is wat ik wil


                                    Andere merken komen eigenlijk niet meer in de buurt van deze 2, maw geen optie.

                                    Comment


                                    • #38
                                      heh, ik heb verleden week mitsubishi techische training gevolgd met een 2016 PHEV. Die is dus in stock, en de lessen zijn afgelopen. Neem contact op met Beherman zelf, die weten waar er een PHEV is.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X