Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies: Nieuwe sportwagen? maar wat? (vervanging voor 997.1 Turbo Cabriolet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Advies: Nieuwe sportwagen? maar wat? (vervanging voor 997.1 Turbo Cabriolet)

    Beste Autoforummers,

    Mijn vader heeft in 2008 een nieuwe Turbo Cabriolet gekocht ter vervanging voor zijn 993 carrera S. Geluid viel tegen (zeker omdat de 993 straight pipe was), zijn we naar Europipes gegaan. Stage 2 uitlaat gekozen omdat deze ook meer PK's geeft dan stage 1 en veel meer lawaai creeërt.(bekijk het zoals een GT3 met sportuitlaat en turbo's erop).

    Echter zijn we nu vijf jaar verder, bijna zes en mijn vader (en ik, ben ook chauffeur van de T.) willen graag iets nieuw hebben. Echter graag eens wat tips gekregen van jullie wat een turbo kan overtreffen.

    Mijn vader kijkt uit naar de volgende wagens maar echter wegens weinig ervaring met de merken, zijn we er niet zeker van en daarom ook beetje raad hier op forum willen vragen:

    - Lamborghini Gallardo & Murcielago
    - Ferrari 458
    - Audi R8 V10
    - SLS AMG & AMG GT.


    OF iets dat sportief is, cabrio kan, en mssh vier stoelen (voor een hond, nu rijdt een hond soms meer op de achterbank)

    Zijn degene hierboven goede vervangers in prestatie en kwaliteit, of hebben ze toch gebreken, zijn er nog andere? (geen GTR of M3-M5). We zijn beetje bang voor de kwaliteit van de Lambo en ferrari.

    Alvast bedankt voor de tips !
    Last edited by ; 12/10/2015, 12:06.

  • #2
    Het forum zit echt vol met mensen die veel over die auto's praten, maar weinig (of geen) die er eentje hebben.

    Zoiets koop je toch met je hart, en voor het design en de mogelijke prestaties. Je gaat dan toch niet wakker liggen van een onderhoud- of bandenfactuurtje van 10.000€ zeker.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Het forum zit echt vol met mensen die veel over die auto's praten, maar weinig (of geen) die er eentje hebben.

      Zoiets koop je toch met je hart, en voor het design en de mogelijke prestaties. Je gaat dan toch niet wakker liggen van een onderhoud- of bandenfactuurtje van 10.000€ zeker.
      Pardon? Moet wel beetje realistisch blijven, en serieus reageren. De factuur van een Porsche is nog steeds drastisch verschillend met dat van een Ferrari. Het enigste dat we weten over het onderhoud van een Ferrari is van 'horen zeggen'. Het heeft absoluut geen nut om je droomwagen (in dit geval een Lamborghini) te kopen als hij van de 10 keer rijden, 6 keer kapot gaat. Dat is gewoon belachelijk, ook al is het je droomwagen.

      Als ik alleen zo'n antwoorden krijg dan zoek ik wel ergens anders een antwoord.

      Daarom dat ik het vraag aan een Autoforum waar er mensen zijn die er één hebben. Wat zijn de kosten? Wat is het niveau van kwaliteit-> prestaties. (vijf keer optrekken en dan kapot?)
      Last edited by ; 12/10/2015, 12:08.

      Comment


      • #4
        Ik heb geen ervaring met bovenstaande wagens, maar moest ik kiezen uit het lijstje, dan nam ik de Ferrari. Naar het schijnt (kijk eens op Ferrarichat of 6speedonline) zouden de Ferrari's van de laatste jaren redelijk betrouwbaar zijn.

        Edit: ikzelf heb ook lange tijd zitten denken om mij zo iets te kopen. Ik twijfelde tussen een Porsche, Ferrari en een Aston Martin. Het is uiteindelijk dat laatste geworden. Misschien niet de snelste of de meest opvallende, maar het was voor mij altijd een droom om dat eens te hebben.
        Last edited by orange; 12/10/2015, 12:30.

        Comment


        • #5
          De R8 zou ik zowiso al laten liggen, zeker als dat nog een R-tronic is. Deze zijn gewoon niet aangenaam om mee te rijden.
          De R8 is ook veel te onderstuurd imo.

          De 458 is een hemelse machine om mee te rijden, atmo V8 en dat gaat zo precies en soepel om mee te rijden. Qua onderhoudskosten vallen ze "naart schijnt" nogal mee. Maar daar kan ik niet veel over zeggen.

          Ik zie dat je ook een gallardo/murci overweegt. Waarom dan geen F430?

          Dat is een van de betrouwbaarste ferrari's van de laatste jaren, weinig problemen mee en itt z'n voorgangers moet de motor niet telkens verwijderd worden voor een onderhoud. Het enige waar een 430 last van heeft, is dat de achterlichten regelmatig hun geest durven geven en dat de knopjes in het interieur ook wel eens kuren durven hebben. Kennis van mij bolt er nu een jaar of 5 mee rond en doet er 20k km mee. Jaarlijks onderhoud kost hem ongeveer € 2.000. Natuurlijk zijn ferrari onderdelen duur, maar dat kan je zelf opzoeken .

          een 991 kan ik zeker al niet aanbevelen, porsche heeft een nieuwe weg gekozen om hun 911's minder betrouwbaar te maken. Daar kan ik wel wat verhalen over posten uit 1ste hand en andere eigenaars, maar dan gaat dit een lange post worden .

          Ik weet niet welk type gallardo je wilt, maar deze zijn best betrouwbaar ( audi kwaliteit ) maar een tikkeltje saai, in die zin dat het wat makkelijker rijdt dan een 430 of 458.

          De murci is natuurlijk een klasse apart met z'n V12, maar ook zééér duur in onderhoud.
          reken maar op 10k voor een koppeling en afhankelijk van de rijstijl gaat die tussen de 15.000 en 30.000km mee.
          schokdempers 6k
          uitlaatlijn dik 10k
          vervangblok als je het echt te gortig maakt, 50k
          en bumpers zitten toch ook tussen de 5 a 7k voor eentje..


          Ik zou persoonlijk voor een 430 gaan of een murci
          BMW X5 45e

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            De R8 zou ik zowiso al laten liggen, zeker als dat nog een R-tronic is. Deze zijn gewoon niet aangenaam om mee te rijden.
            De R8 is ook veel te onderstuurd imo.

            De 458 is een hemelse machine om mee te rijden, atmo V8 en dat gaat zo precies en soepel om mee te rijden. Qua onderhoudskosten vallen ze "naart schijnt" nogal mee. Maar daar kan ik niet veel over zeggen.

            Ik zie dat je ook een gallardo/murci overweegt. Waarom dan geen F430?

            Dat is een van de betrouwbaarste ferrari's van de laatste jaren, weinig problemen mee en itt z'n voorgangers moet de motor niet telkens verwijderd worden voor een onderhoud. Het enige waar een 430 last van heeft, is dat de achterlichten regelmatig hun geest durven geven en dat de knopjes in het interieur ook wel eens kuren durven hebben. Kennis van mij bolt er nu een jaar of 5 mee rond en doet er 20k km mee. Jaarlijks onderhoud kost hem ongeveer € 2.000. Natuurlijk zijn ferrari onderdelen duur, maar dat kan je zelf opzoeken .

            een 991 kan ik zeker al niet aanbevelen, porsche heeft een nieuwe weg gekozen om hun 911's minder betrouwbaar te maken. Daar kan ik wel wat verhalen over posten uit 1ste hand en andere eigenaars, maar dan gaat dit een lange post worden .

            Ik weet niet welk type gallardo je wilt, maar deze zijn best betrouwbaar ( audi kwaliteit ) maar een tikkeltje saai, in die zin dat het wat makkelijker rijdt dan een 430 of 458.

            De murci is natuurlijk een klasse apart met z'n V12, maar ook zééér duur in onderhoud.
            reken maar op 10k voor een koppeling en afhankelijk van de rijstijl gaat die tussen de 15.000 en 30.000km mee.
            schokdempers 6k
            uitlaatlijn dik 10k
            vervangblok als je het echt te gortig maakt, 50k
            en bumpers zitten toch ook tussen de 5 a 7k voor eentje..


            Ik zou persoonlijk voor een 430 gaan of een murci
            Dit ! Dank je voor zo'n post. We dachten dat de F430 juist een brokke wagen en over de Murci en R8 wisten we ook niet. Dan is het eerder de F430 (458 mssh maar kostenplaatje onderhoud..) waar we naar toe zouden leunen. Echter in vergelijking met de turbo, gaat dit dan niet langzaam zijn ? De 991 hadden we van garage Spiesen al gehoord dat er enorm veel zever met is. Turbo is ook sowieso de laatste dat we kopen. Ontevreden bij porsche Antwerpen/Wommelgem en kostenplaatje over 15k voor stomme reparatie (kosten bij andere garage nog niet eens de helft, long story).

            Comment


            • #7
              Join the club over Antwerpen/Wommelgem .
              Ben overlaatst naar Aken geweest en daar is het toch een pak beter. Maar die auto blijkt wel enorm onbetrouwbaar te zijn.

              Vanaf de 360 zijn de ferrari's betrouwbaarder geworden, de 430 is toch een van de betere/betrouwbaardere ferrari's idd

              Het verschil met een atmo V8 en de porsche Turbo's zul je wel voelen, een turbo is gas geven * ff wachten, turbo's spoelen op* en je schiet weg.
              Een atmo reageert instant op het gaspedaal en gaat er vandoor MAAR dan ga je harder moeten "werken" omdat deze hun vermogen en koppel veel later vrijkomt.
              Een 430 komt echt tot leven boven de 4,5k - 5k toeren en gaat door tot 8,5k toeren. Dat heb je bij de turbo niet.
              Mss kan je beter zo een auto proef rijden om te zien of het u wel ligt.

              De 458 is nog recenter en ferrari is zeer zeker van hun betrouwbaarheid want ze geven daar 7 jaar garantie op vanaf de eerste inschrijving.
              Maar ik vind persoonlijk het interieur van de 458 minder, iets teveel knoppen naar mijn zin en die pinkers op het stuur is ook niet alles. Ook niet nadat je er een tijdje mee bolt.

              Een murci is een klasse apart, als je het u kunt ( en wilt ) verloorloven zou ik er eens mee gaan rijden. zo'n grote V12 vlak achter u dat u uitdaagt om constant te knallen is toch iets fantastisch
              Last edited by kefkie; 12/10/2015, 12:46.
              BMW X5 45e

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Join the club over Antwerpen/Wommelgem .
                Ben overlaatst naar Aken geweest en daar is het toch een pak beter. Maar die auto blijkt wel enorm onbetrouwbaar te zijn.

                Vanaf de 360 zijn de ferrari's betrouwbaarder geworden, de 430 is toch een van de betere/betrouwbaardere ferrari's idd

                Het verschil met een atmo V8 en de porsche Turbo's zul je wel voelen, een turbo is gas geven * ff wachten, turbo's spoelen op* en je schiet weg.
                Een atmo reageert instant op het gaspedaal en gaat er vandoor MAAR dan ga je harder moeten "werken" omdat deze hun vermogen en koppel veel later vrijkomt.
                Een 430 komt echt tot leven boven de 4,5k - 5k toeren en gaat door tot 8,5k toeren. Dat heb je bij de turbo niet.
                Mss kan je beter zo een auto proef rijden om te zien of het u wel ligt.

                De 458 is nog recenter en ferrari is zeer zeker van hun betrouwbaarheid want ze geven daar 7 jaar garantie op vanaf de eerste inschrijving.
                Maar ik vind persoonlijk het interieur van de 458 minder, iets teveel knoppen naar mijn zin en die pinkers op het stuur is ook niet alles. Ook niet nadat je er een tijdje mee bolt.

                Een murci is een klasse apart, als je het u kunt ( en wilt ) verloorloven zou ik er eens mee gaan rijden. zo'n grote V12 vlak achter u dat u uitdaagt om constant te knallen is toch iets fantastisch
                Kun je in een PM sturen wat de problemen zijn met die turbo? (en welke problemen jij had naast A/W)

                Het is zo dat je nooit deftige launch kunt doen met de turbo. Die wagen schiet naar alle kanten op. Zoals je zegt, het is -------^^^^ (even niets en dan power). Misschien dan echt eens in een dealership met zo'n F430 (scuderia ?) en 458.


                Wat valt er naast ferrari ook nog te zien ? Het moet een cabrio zijn en indien mogelijk (moet niet maar zou fijn zijn) om een vierzitter te hebben.

                Comment


                • #9
                  Als ik aan een pc zit sevens op kantoor zal ik dat verhaal wel uitschrijven .


                  Wat doen jullie met de auto? Is dat ook circuit of bv op zondag een mooi ritje doen?


                  Bv een bentley continental GTC (speed) of een maserati gran cabrio of een aston dbs roadster als je niet de supersportiefste auto zoekt.

                  Een 430 roadster koop je rond de 100k ongeveer. Maar een scuderia 16M ( de roadster ) gaan echt voor veel geld weg. Die gaan al +250k €.
                  Last edited by kefkie; 12/10/2015, 12:58.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Bv een bentley continental GTC (speed) of een maserati gran cabrio of een aston dbs roadster als je niet de supersportiefste auto zoekt.
                    Als het over pure cijfers en prestaties gaat, deze best links laten liggen.

                    Maar wilt ge een alternatieve sportkar, met een fantastische sound en bijbehorende looks, dan kunt ge bijna niet om een Maserati of Aston Martin heen.

                    Comment


                    • #11
                      Deze schiet me net te binnen, de gefacelifte california T.

                      Heeft turbo's maar ze zijn zo afgesteld dat het aanvoelt als atmo. Dankzij de facelift ziet die er beter uit en het is een 2+2 ook.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Als ik aan een pc zit sevens op kantoor zal ik dat verhaal wel uitschrijven .


                        Wat doen jullie met de auto? Is dat ook circuit of bv op zondag een mooi ritje doen?


                        Bv een bentley continental GTC (speed) of een maserati gran cabrio of een aston dbs roadster als je niet de supersportiefste auto zoekt.

                        Een 430 roadster koop je rond de 100k ongeveer. Maar een scuderia 16M ( de roadster ) gaan echt voor veel geld weg. Die gaan al +250k €.
                        In de week (1-2 dagen) rijdt ik ermee (sportief). Mijn vader rijdt ermee in de weekend. Uitstappen naar de kust enz. In de winter worden de winterbandjes (gt3rs zwart) erop gelegd en dan wordt ermee naar het werk gereden. Ook wordt die wagen gebruikt voor wintervakanties.

                        Aston martin is geen optie. Bentley is mssh een optie idd.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk Berichten
                          Pardon? Moet wel beetje realistisch blijven, en serieus reageren. De factuur van een Porsche is nog steeds drastisch verschillend met dat van een Ferrari. Het enigste dat we weten over het onderhoud van een Ferrari is van 'horen zeggen'. Het heeft absoluut geen nut om je droomwagen (in dit geval een Lamborghini) te kopen als hij van de 10 keer rijden, 6 keer kapot gaat. Dat is gewoon belachelijk, ook al is het je droomwagen.

                          Als ik alleen zo'n antwoorden krijg dan zoek ik wel ergens anders een antwoord.

                          Daarom dat ik het vraag aan een Autoforum waar er mensen zijn die er één hebben. Wat zijn de kosten? Wat is het niveau van kwaliteit-> prestaties. (vijf keer optrekken en dan kapot?)
                          Hierboven staat al een idee van wat een Lambo kost.
                          Hier heb je een idee over Ferrari:
                          Alleen staat er een tikfout in het Jobat artikel. Voor onderhoud voorzie je best 10.000€ per jaar als je er 20k mee gaat rijden.
                          Kijk naar de leaseprijs per maand, dan heb je een goed idee wat zo'n auto aan onderhoud en afschrijving kost.
                          Bij munsterhuis zie je prijzen, maar bedenk wel dat daar geen enkel onderdeel inbegrepen is.


                          Verder kan ik niet geloven dat een setje banden maar 1000€ zou zijn. Als je voor een gewone auto (BMW 3-5 of A6) wat gaat shoppen tussen de laagprofieltjes, dan zit je rap aan 200€ per band.




                          Velen onder ons dromen van een Ferrari, ondanks de niet zo racevriendelijke Belgische banen. Maar wat kost zo’n racewagen nu eigenlijk?


                          Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.


                          Comment


                          • #14
                            10k?

                            grapjas.
                            een 488GTB heeft een onderhoudsinterval van 20.000km.

                            Een 430 is 7,5k km. Zonder grote kosten, puur onderhoud kom je met 2 a 3 k toe per jaar.



                            een PSS ( zowat de beste allround band) kost voor een 458 vooraan 208€ / stuk
                            voor een achterband betaal je +- € 300 stuk.

                            Mijn ervaring met een PSS band waar geregeld mee op circuit gereden wordt is +- 25k km. En dat is bij redelijk vlot doorrijden.
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • #15
                              10k is misschien iets overdreven.

                              Als je 20k per jaar doet ga je aan het volgende zitten:

                              Gewoon onderhoud: ca 1000€
                              Filterjes en olie: 350€
                              Setje remblokken: 400€
                              Set schijven om de 2 jaar (1000/2=500)
                              Om de 50k een distributieriem (3000/2.5 = 1200€)
                              Eén setje banden : 1000€
                              Koppeling om de 50k: (5000€/2.5= 2000€)

                              Gemiddeld per jaar: 5950€

                              We komen in de buurt denk ik.


                              Dat het nog duurder kan lees je hier:

                              Onderhoud
                              De Veyron tart de wetten van de fysica: hij gaat van 0 naar 100 km/u in 2,5 seconden en heeft een topsnelheid van 407 of 420 km/u. De grenzen van de fysica worden opgezocht, maar dat geldt ook voor die van de mechanica. Wie stevig met zijn Veyron aan de slag gaat, die moet alle onderdelen een keer per jaar laten controleren. Bugatti raadt overigens aan om, ongeacht het aantal kilometers per jaar dat je aflegt, een keer per jaar alles te laten nakijken. Kostprijs: 16.000 euro.
                              Vanuit veiligheidsoverwegingen wordt er aangeraden om elke 4.0000 km je banden te laten vervangen. Of elke keer nadat je harder dan 400 km/u hebt gereden. De Michelins die speciaal voor de Veyron werden gemaakt, kosten 30.000 euro voor een set van vier. En je banden, die vervang je allemaal samen. Maar daar stopt het niet. Ook de velgen zijn van cruciaal belang. Bugatti raadt aan om ze na 10.000 à 15.000 km te vervangen. Kostprijs? 35.000 euro!

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb van Pirelli altijd banden gekocht voor die wagen. 1 keer een nieuwe set zomerbanden gekocht Pirelli P zero's en 1 nieuwe set winterbanden gekocht. Geen 1000'den euro's hoor..

                                Wagen heeft 42000km gelopen en geen circuit. Dus zoveel banden slikken doet hij niet.. Volgens mij neem jij je prijzen wel serieus met witte poeder.

                                De turbo is nu al bijna 8 jaar in mijn bezit en heeft 42000km gelopen.. Dus dat is geen 20k per jaar eh :p

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  10k?



                                  Mijn ervaring met een PSS band waar geregeld mee op circuit gereden wordt is +- 25k km. En dat is bij redelijk vlot doorrijden.

                                  25K en regelmatig circuit ? Ik doe 800/1000 km circuit en de draden hangen er, bij wijze van spreken, uit...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk Berichten
                                    Ik heb van Pirelli altijd banden gekocht voor die wagen. 1 keer een nieuwe set zomerbanden gekocht Pirelli P zero's en 1 nieuwe set winterbanden gekocht. Geen 1000'den euro's hoor..

                                    Wagen heeft 42000km gelopen en geen circuit. Dus zoveel banden slikken doet hij niet.. Volgens mij neem jij je prijzen wel serieus met witte poeder.

                                    De turbo is nu al bijna 8 jaar in mijn bezit en heeft 42000km gelopen.. Dus dat is geen 20k per jaar eh :p
                                    Snap ook niet waar ik die 20k gezien heb.

                                    Maar bon: op 42k heb je 3 sets banden gebruikt (originelen en 2 gekochte sets), dat is gemiddeld 16-20k per setje.

                                    Deel de prijzen hierboven dan maar door 4, zit je aan 1500€ gemiddeld, in het begin minder, maar tegen je naar de 50k gaat krijg je een 5000€ beurtje aan je broek.
                                    Verzekering (omnium) a gecheckt?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ok maar wat is nu het punt?

                                      Kan ik dan geen Ferrari of iets anders kopen ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Audi R8 niet : is een gewone audi geworden. Zelfs de facelift blijft maar gewoon. Prestaties Ok maar wauwgehalte nul.
                                        Gallardo = zeker de 2e generatie is heel betrouwbaar en groot fungehalte. Rijdt veel leuker dan de audi R8.
                                        F430 en 458 : F430 is vrij duur in onderhoud (veel problemen). 458 is dan veel betrouwbaarder maar ook veel sterieler.
                                        Murcielago : afblijven, is constant problemen. Zelfs de aventador iblijkt een grote ramp te zijn (wel geen ervaring mee).
                                        Mercedes = betrouwbaarheid en voor zover ik weet weinig problemen mee.
                                        Als je van een 997 turbo komt dan is misschien de 991 turbo (S) een kandidaat? Ken er twee en die hebben nul, nul problemen.

                                        Ik weet dat de 991 veel fouten heeft. Zelfs de GTS blijkt al veel garagebezoeken te hebben. Wat de 991.2 met hun turbomotoren gaat zijn? Ik weet het binnen een jaartje te vertellen. Voor weekendwagen zou ik nu opteren voor een Huracan. Zelfs boven de Ferrari 488.

                                        Gouden raad : naar Duitsland gaan en België links laten liggen. Verschil in klantvriendelijkheid voor een potentiële koper is dag en nacht verschil. Ook service naverkoop is niet te vergelijken. Zelfs met zware problemen en op een trailer naar Duitsland rijden is nog goedkoper, beter en en sneller dan hier in België iets te laten herstellen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X