Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies: Nieuwe sportwagen? maar wat? (vervanging voor 997.1 Turbo Cabriolet)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zou snel klaar zijn met kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk Berichten
      Ok maar wat is nu het punt?

Kan ik dan geen Ferrari of iets anders kopen ?
      Dat zal van het budget van je pa afhangen zeker. Weet ik hoe diep zijn zakken zijn?
      De meeste eigenaars van een Ferrari hebben genoeg geld om er 5 te kopen, cash.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        Dat zal van het budget van je pa afhangen zeker. Weet ik hoe diep zijn zakken zijn?

Ge moogt maximum 3K cash betalen...

Comment

Ik ben in ieder geval al blij met de reacties (ook al zijn ze gemengd).

Conclusie uit de paar uren dat het hier online staat (en op ander fora).

R8: wegblijven. Log, traag enz
          Murci: Problemen en duur
          Gallardo: Ene zegt een hok (traag en weinig fun), de andere zegt plezant (generatie 2, ik neem aan post 200
          F430: ene zegt problemen, andere zegt dat ze al betrouwbaar zijn geworden
          F458: beter maar steeds problemen
          Aventador: wegblijven + te duur
          Mercedes: geen opmerkingen

Echter krijg ik nog te horen dat een Maserati, Mcclaren MP4 nog goed zouden zijn?

Comment

Ik wil hier absoluut niet de kenner uithangen en mijn ervaringen als jan modaal met dergelijke sportwagens zijn uiteraard zeer beperkt
            maar als ik lees dat een R8 V10 "log en traag" zou zijn, sta mij toe toch even zwaar de wenkbrauwen te fronsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
              Ik wil hier absoluut niet de kenner uithangen en mijn ervaringen als jan modaal met dergelijke sportwagens zijn uiteraard zeer beperkt
              maar als ik lees dat een R8 V10 "log en traag" zou zijn, sta mij toe toch even zwaar de wenkbrauwen te fronsen.
              Even opnieuw aanvullen. Log en traag is fout gezegd. Prestaties zijn ok, maar in vergelijking met de rest is het middelmatig. Ook vind ik de nieuwe er bijna audi tt uitzien.

Comment

Je kan ook eens wat op de aankoop- en onderhoudsfactuur besparen en naar een GT-R gaan (althans als de cabrio geen vereiste is want dat kon ik niet zo opmaken uit de OP) of een F-type R.
                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Je moet er eens mee gaan rijden en dan vergelijken met een 911. Je voelt dat verschil onmiddellijk.
                  Traag is veel gezegd want dat ding is snel natuurlijk.

Maar log best en ondersturend best wel, zeker als je direct vergelijkt met de 911.

imo uiteraard. Ik ken andere mensen die zot lopen van een R8. Het is maar wat je wensen zijn
                  BMW X5 45e

Comment

Ik heb het al gezegd, maar moest ik in topicstarter zijn plaats zijn, en na 2 Porsches gehad te hebben, zou ik de overstap maken naar het allerhoogste; een Ferrari; Draai en keer het hoe ge wilt: een Lambo, een Porsche ... maar een Ferrari is in mijn ogen nog altijd het allerhoogste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Je moet er eens mee gaan rijden en dan vergelijken met een 911. Je voelt dat verschil onmiddellijk.
                      Traag is veel gezegd want dat ding is snel natuurlijk.

Maar log best en ondersturend best wel, zeker als je direct vergelijkt met de 911.

imo uiteraard. Ik ken andere mensen die zot lopen van een R8. Het is maar wat je wensen zijn
                      De nieuwe of de vorige R8?

Wat ik van de nieuw lees, is dat het een verdomd potente, leuke machine is met een fabelachtige motor en haarscherp weggedrag...
                      Uiteraard niet de meest exotische badge maar objectief gezien blijkt dat als sportwagen echt een bom te zijn.

Comment

De nieuwe of de vorige R8?

Wat ik van de nieuw lees, is dat het een verdomd potente, leuke machine is met een fabelachtige motor en haarscherp weggedrag...
                        Uiteraard niet de meest exotische badge maar objectief gezien blijkt dat als sportwagen echt een bom te zijn.

Oude V10, ik dacht dat de TS daarvoor zou ging gaan omdat de meeste in de rij allemaal oudere modellen waren

Nieuwe heb ik jammer genoeg nog niet gereden want die zou idd een PAK beter zijn dan de oude.
                        BMW X5 45e

Comment

Als je toch een open wagen zoekt, Maserati GranCabrio (evt mc stradale) of SLS AMG hebben echt wel een dikke sound.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                            Ik heb het al gezegd, maar moest ik in topicstarter zijn plaats zijn, en na 2 Porsches gehad te hebben, zou ik de overstap maken naar het allerhoogste; een Ferrari; Draai en keer het hoe ge wilt: een Lambo, een Porsche ... maar een Ferrari is in mijn ogen nog altijd het allerhoogste.

Idem hier, maar das ieder z'n keuze natuurlijk

Ferrari
                            Last edited by kefkie; 12/10/2015, 16:04.
                            BMW X5 45e

Comment

Zijn een Donkervoort D8 GTO of een Caterham 620 R ook een optie, of primeert het comfort van de wagen ?
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Neen geen optie. Is echt voor ook op winterverlof te vertrekken :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Denk het maar niet. 9 op de 10 van deze dure sportwagens geven de eigenaars veel kopzorgen. Er zijn er genoeg die zich daar serieus op forceren. We wonen niet in Dubai of Marbella

Neem een R8 en een Gallardo (zelfde V10) en je bent blij dat je uit die R8 stapt. Totaal niet te vergelijken quasi funfactor (en ik heb met beiden al meerdere kilometers en testritten gereden). En naar de wauwfactor : een Audi blijft een Audi, een Lambo is een jongensdroom!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                    Tweede hoogste. Een Lambo blijft de absolute nummer 1. Een wagen waar je in moet werken maar waar je ook met een grote smile op je gezicht uit stapt. En een Gallardo 2e generatie is minstens even betrouwbaar als een 458. Prijskaartje qua onderhoud en onderdelen zijn identiek. Ga je voor nog hoger en duurder dan zou ik eerder voor een ferrari F12 opteren dan voor een Aventador. Of je hebt een ezel staan die geld sch...

Comment

Zoals Publisher zegt. Als het allemaal geen zorgen is voor een Ferrari man, waarom doen ze ze dan weg. (en kopen ze er geen ferrari meer). Het is niet omdat je 250k kunt uitgeven aan een wagen dat de kosten je ook geen barst raken. Mensen verwachten gewoon soms dat voor dat geld het ook gewoon bolt en even 10k ophoesten (manier van spreken die 10k) doet gewoon pijn.

Comment

En een Maserati? Daar kan je met 4 man in

Comment

Ziet er voor mij allemaal goed uit (moet is ne keer naar de oude man gaan en het allemaal is bespreken met hem).

Echter kwaliteit? Ik lees in heel wat autogidsen dat deze zodanig achterlopen met kwaliteit enz?

Comment

Working...
                                          X