Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies: Nieuwe sportwagen? maar wat? (vervanging voor 997.1 Turbo Cabriolet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
    Neem een R8 en een Gallardo (zelfde V10) en je bent blij dat je uit die R8 stapt. Totaal niet te vergelijken quasi funfactor (en ik heb met beiden al meerdere kilometers en testritten gereden). En naar de wauwfactor : een Audi blijft een Audi, een Lambo is een jongensdroom!!!
    Ik had het over de nieuwe R8, die in rijbeleving niet zo veel blijkt verschillen met zijn broer, de Huracan.
    Beiden vergelijkbaar potente en uitstekende sportwagens met uiteraard een niet te miskennen gemeenschappelijke basis.
    Maar het lijkt hier de vorige R8 te zijn die overwogen wordt, dat is inderdaad een ander verhaal.
    U zegt dat u met zowel de vorige R8 als de Gallardo ervaring hebt, dan is uw mening meer waard dan de mijne.

    Comment


    • #42
      Wat bedoel je juist met kwaliteit?
      Ik denk dat je met elk van die auto's wel 40-50k kan rijden zonder steeds in panne te vallen, als het dat is wat je zoekt.
      Echter, dergelijke auto's worden bijlange niet zo grondig getest op levensduur als een doorsnee Golf.

      Ik ken iemand die in ontwikkeling werkt bij Conti. Die hebben zowel het ABS/ASP ontwikkeld voor de Golf als voor de Veyron.
      Wel, om die Golf te testen en af te stellen worden er gedurende maanden een vloot van 20-30 voertuigen uitvoerig getest en bijgeregeld. De Veyron hebben ze 1 week gezien, en dan nog maar één auto.
      Hoe dichter een auto bij een seriemodel (massaauto) zit, hoe betrouwbaarder, omdat ze die componenten kunnen overnemen.
      Als je iets betrouwbaars moet maken, dan moet je denken in series van 100.000. Porsche haalt dat, Ferrari en Lambo niet.
      Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag.


      Wat ik eigenlijk lees is dat je een auto zoekt die ook vrijwel dagelijks te gebruiken is, en waarmee je op wintersport kan gaan.
      Ik vrees dat een Ferrari of Lambo meestal binnen blijven als er sneeuw ligt. Je wil daar toch echt geen besneeuwde bergpas mee over rijden. Vergeet het om daar kettingen op te leggen, en alleen winterbanden zijn onvoldoende denk ik.


      Je moet dan zeker een 4x4 aandrijving zoeken, want 400pk+ op de achterwielen met extreem brede banden in sneeuw is geen pretje.
      Last edited by Tommie1; 12/10/2015, 17:18.

      Comment


      • #43
        Ferrari FF?

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Ferrari FF?

          Goeike. Maar je moet zijn voor de looks, en het is geen cabrio..
          BMW X5 45e

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Wat bedoel je juist met kwaliteit?
            Ik denk dat je met elk van die auto's wel 40-50k kan rijden zonder steeds in panne te vallen, als het dat is wat je zoekt.
            Echter, dergelijke auto's worden bijlange niet zo grondig getest op levensduur als een doorsnee Golf.

            Ik ken iemand die in ontwikkeling werkt bij Conti. Die hebben zowel het ABS/ASP ontwikkeld voor de Golf als voor de Veyron.
            Wel, om die Golf te testen en af te stellen worden er gedurende maanden een vloot van 20-30 voertuigen uitvoerig getest en bijgeregeld. De Veyron hebben ze 1 week gezien, en dan nog maar één auto.
            Hoe dichter een auto bij een seriemodel (massaauto) zit, hoe betrouwbaarder, omdat ze die componenten kunnen overnemen.
            Als je iets betrouwbaars moet maken, dan moet je denken in series van 100.000. Porsche haalt dat, Ferrari en Lambo niet.
            Ik hoop dat dat een antwoord is op je vraag.


            Wat ik eigenlijk lees is dat je een auto zoekt die ook vrijwel dagelijks te gebruiken is, en waarmee je op wintersport kan gaan.
            Ik vrees dat een Ferrari of Lambo meestal binnen blijven als er sneeuw ligt. Je wil daar toch echt geen besneeuwde bergpas mee over rijden. Vergeet het om daar kettingen op te leggen, en alleen winterbanden zijn onvoldoende denk ik.


            Je moet dan zeker een 4x4 aandrijving zoeken, want 400pk+ op de achterwielen met extreem brede banden in sneeuw is geen pretje.

            Bwa, dat heeft VW toch iets verkeerds gedaan met al hun TSI'kes die niet zo betrouwbaar bleken te zijn




            en +400pk op de achterwielen met een deftige winterband en je komt al heel ver hoor. Je moet natuurlijk niet constant stampen en vloeren maar gewoon rijden zal zeker gaan.
            Gaat toch met een 911 met 400pk..
            BMW X5 45e

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              Goeike. Maar je moet zijn voor de looks, en het is geen cabrio..
              Ik vind zo'n FF machtig knap
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

              16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

              Comment


              • #47
                Idem hier.

                Maar de TS wilt een cabrio
                BMW X5 45e

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Goeike. Maar je moet zijn voor de looks, en het is geen cabrio..
                  Cabrio is toch geen absolute vereiste.

                  Comment


                  • #49
                    Zou toch ook liever de FF hebben.

                    Comment


                    • #50
                      Klopt, maar dat is ook niet echt een 4wd.

                      vooraan hangt er een bak die 20% van het totale koppel aankan.

                      2 vooruit versnelling en 1 achteruit.

                      Die 1ste vooruit staat gelijk met versnelling 1 en 2 achteraan en de tweede vooruit is dan 3 en 4.

                      Vanaf 5 is het een pure RWD.

                      dus of het veel gaan helpen, geen idee van..

                      Maar ik vind het zelf wel een prachtige auto.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #51
                        ik denk dat je beter gespecialiseerde forums kan bezoeken als je effectief meer info wilt ...
                        Hier op Autoforum gaan er bitter weinig mensen zijn die met dat type wagen veel persoonlijke ervaring hebben...maar ik kan me zo voorstellen dat het wel een geanimeerd topicje wordt met alle "professsionele" meningen die tegen mekaar opbieden (iedereen kent wel iemand met een auto "X" die dan wel een probleem gehad kan hebben en dus volgt de conclusie ...auto "X" is rommel)
                        Good luck
                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                        Comment


                        • #52
                          Easy one . 458 please .
                          De 458 is knapper , sneller , klinkt beter , betere versnellingsbak , moderner ....... dan de 430.

                          Comment


                          • #53
                            Hmm, moeilijk deze.....
                            Of toch niet,
                            TS wilt iets:
                            snel/exclusief/redelijk betrouwbaar.

                            1: Mercedes Mclaren SLR

                            2: Lexus LFA (voor de sound alleen al &#128513

                            2: SLS Black Series (al dan niet cabrio)

                            3: bij Brabus gaan shoppen

                            Comment


                            • #54
                              Advies: Nieuwe sportwagen? maar wat? (vervanging voor 997.1 Turbo Cabriolet)

                              Ik zou voor de SLS roadster gaan. Zo'n mooie auto!

                              Echter, als de achterbank belangrijk is, dan zal je terug naar Porsche moeten gaan. 991 GTS? Turbo (s)?
                              Last edited by BMWMB; 12/10/2015, 21:33.
                              OO 00 OO

                              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                              Comment


                              • #55
                                991 GT3, ik zou nie lang twijfelen!

                                Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

                                Comment


                                • #56
                                  Zoals eerder werd aangehaald, lijkt de California (T) de beste keuze.
                                  Sportief, 4 zitplaatsen mogelijk, cabrio, een luxe gt dus op (winter)vakantie gaan is geen probleem.
                                  En je hebt een 7 jaar onderhoudsprogramma.
                                  7 year Maintenance - F.M.A. NV, Official Ferrari dealer in Wijnegem, ANTWERPEN

                                  General maintenance for first seven years of the car's life

                                  Ferrari is taking the lead in the luxury supercar segment with the introduction of an innovative “Ferrari Genuine Maintenance” programme that covers all the scheduled maintenance for the first seven-years. Customers ordering a new Ferrari California, 458 Italia, FF, 458 Spider or F12berlinetta via the authorized dealership network will receive complimentary scheduled maintenance for the first seven years of the vehicle's life.
                                  Genuine Maintenance is Ferrari's exclusive programme that helps to ensure that its vehicles are maintained to the highest level for maximum performance and safety.
                                  The program is unique - this is the first time a vehicle manufacturer offers such coverage worldwide and is evidence of the attention Ferrari gives to its clients.
                                  The Genuine Maintenance programme covers the individual vehicle, and extends to any subsequent owner within the seven years.
                                  The programme covers the scheduled maintenance labour along with the relative original spare parts, engine oil and brake fluid.
                                  The advantage to the owner is the assurance that the vehicle will be subject to regular annual inspections by Ferrari trained personnel using Factory-approved dedicated diagnostic equipment.
                                  Please contact us for further information.


                                  Comment


                                  • #57
                                    Iedereen alvast bedankt voor deel te nemen in de topic. Echter mag er stilletjes aan wel een slot op.

                                    Ik begin hier stillekes aan te lezen of McLaren SLR's, Lexus LFA's enz. Straks zien ik hier nog Bugatti Veyron verschijnen

                                    Ik heb via hier, en andere fora's al wel een mooi lijstje van auto's gekregen waar ik naar kan gaan kijken.

                                    Aston martin Virage/DBS/DB9 Volante
                                    AMG GTS
                                    Maserati Grancabrio Stradale
                                    McLaren mp4 cabrio
                                    ...

                                    Ook lees ik over Ferrari en Lambo's dat onderhoud duur is en dat er nog steeds (vooral de oudere modellen) nog steeds akkefietjes kunnen zijn. Bij sommige gebeurt er niets en bij andere weer wel. Better safe than srry.

                                    Alvast bedankt iedereen en wanneer er een nieuwe wagen verschijnt uit het lijstje, dan zal ik het zeker hier laten weten !

                                    Comment


                                    • #58
                                      Tegenwoordig zit er bij een nieuwe Ferrari toch 7j garantie en onderhoud bij.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Sovereign001 Bekijk Berichten
                                        Iedereen alvast bedankt voor deel te nemen in de topic. Echter mag er stilletjes aan wel een slot op.

                                        Ik begin hier stillekes aan te lezen of McLaren SLR's, Lexus LFA's enz. Straks zien ik hier nog Bugatti Veyron verschijnen

                                        Ik heb via hier, en andere fora's al wel een mooi lijstje van auto's gekregen waar ik naar kan gaan kijken.

                                        Aston martin Virage/DBS/DB9 Volante
                                        AMG GTS
                                        Maserati Grancabrio Stradale
                                        McLaren mp4 cabrio
                                        ...

                                        Ook lees ik over Ferrari en Lambo's dat onderhoud duur is en dat er nog steeds (vooral de oudere modellen) nog steeds akkefietjes kunnen zijn. Bij sommige gebeurt er niets en bij andere weer wel. Better safe than srry.

                                        Alvast bedankt iedereen en wanneer er een nieuwe wagen verschijnt uit het lijstje, dan zal ik het zeker hier laten weten !
                                        Moest ik nu uit dat lijstje kiezen: de DBS. Die 6.0 V12 heeft een fantastisch geluid. En brute looks.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                          Moest ik nu uit dat lijstje kiezen: de DBS. Die 6.0 V12 heeft een fantastisch geluid. En brute looks.

                                          Zou persoonlijk nog hier of daar een Mosler op de kop proberen tikken...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X