Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi... 1.6 of 2.0 CR TDI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Superb Combi... 1.6 of 2.0 CR TDI

Ben wat aan het twijfelen tussen 2 okkaziewagens. Beide skoda superb combi

Optie 1;
    1.6 CR TDI Greenline van 04/2012 met 89000km. GPS Amundsen, PDC achter en 16" lichtmetalen velgen als optie.

Optie 2;
    2.0 CR TDI Ambiente van 02/2011 met 87000km. Trekhaak en PDC als optie. Ambiente heeft meer standaarduitrusting dan de Greenline uiteraard.

Iemand ervaring met een van deze beide motortypes? Ik heb met beide gereden en de de 2.0 is uiteraard veel leuker om mee te rijden... maar anderzijds duurder in taksen... en de 2.0 is een jaar ouder.

Bedoeling is wel dat ik er nog 4-5j mee rij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Wat is je budget? Heb zelf DEZE 2.0 CR Elegance.

Je moet beslissen wat je zelf belangrijker gaat vinden. Persoonlijk ben ik van mening dat comfort belangrijker is dan PK's. Probeer een Elegance te vinden. Véél meer standaarduitrusting, en tweedehands zou het prijsverschil niet zoveel mogen uitmaken. Ik zou liever gaan voor een Elegance 1.6 CR met 120k km, dan een Ambiente 2.0 CR met 80k...

Dat gezegd zijnde...als je eerder eens door wil duwen, laat je dan niet het hoofd gekmaken door taksen, leeftijd of kilometerstand. Ga dan eerder voor de 2.0 CR. Let wel, dat gaat zeker geen sprintmonster zijn ofzo hé. Blijft een grote zware slee.

Qua motor, de Superb is een boot. Een zware boot. Heb meerdere keren gereden met een Superb 1.6 CR, en dat gaat wel vooruit zonder problemen. Verwacht echter geen mirakels, en je zal af en toe wat moeite moeten doen. Nu is het ook niet zo dat je met een 2.0 CR ineens een snelheidsduivel zal worden, denk dat een 140PK motor in een auto als de Superb niet overdreven zwaar is. Mijn Superb is daarenboven nog gechipt naar 186PK/406Nm, en dat + het elegance uitrustingsniveau is voor mij iets wat me nog elke dag doet glimlachen...

Klopt dat de 2.0 CR inschrijvingsgewijs duurder zal zijn. Persoonlijk kijk ik daar niet naar. Dat is een éénmalige kost mbt. de BIV, en daarna 1 keer per jaar...plan dat op voorhand en zet het geld opzij, en je voelt er niets van. Maar je zit wel elke dag in de auto...

Voor mezelf, moest ik morgen een nieuwe nodig hebben weet ik (nu) dat ik perfect zou kunnen leven met een 1.6 CR, zolang het een elegance zou zijn. Ik zou zéér ontevreden zijn moest mijn nieuwe een 2.0 CR zijn, maar geen elegance...
    Last edited by TooTall; 15/10/2015, 13:32.
    Mijn Skoda

Comment

Hier thuis hebben we een 2.0TDI Superb, ook bewust voor gekozen omdat de 1.6 toch wat power mist, zeker als je ermee op vakantie gaat, of gewoon al naar de Ardennen wil. Ook ligt het verbruik van de 2.0 lager dan de 1.6 heb ik ervaren. Het is ook deels wat je gewend bent, hadden ervoor een 2.0TDI Octavia, en wouden zeker niet downgraden :p

Comment

Tja, ge zegt het zelf. De 2.0 is de fijnste om mee te rijden en die zou ik dan ook kiezen ondanks dat die iets meer kost aan biv en wegentaks.

Comment

Budget is eigenlijk gelijk bij deze twee. Maar in die prijsklasse vind ik geen elegance helaas. (14000-15000€)

Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

Toch wel hoor. kijk maar op autoscout24.be, en dan zoeken op Skoda, Superb, Break, en bij 'uitvoering' tik je in elegance.

KLIK

En dan kan je nog sorteren op kilometers, leeftijd,...

Tips;

-Een elegance heeft chrome strips op de zijflank (soms bieden mensen deze aan als elegance maar feitelijk is het er geen).
            -GPS; 6 knoppen is een Amundsen, 8 knoppen is de Columbus. Beide zijn oude systemen, maar de Columbus past zoveel beter in het interieur...
            -Kijk naar de zetelverstelling, strookje met 4 knopjes = memory seats
            -Kijk naar de knoppen rond de pook voor eventuele opties te zien;

Links = ESP, dan bandenspanning, dan start/stop
            Rechts = Parkeersensoren, dan Park Assist, dan Elektrische Koffer (aanrader!)
            Last edited by TooTall; 15/10/2015, 15:42.
            Mijn Skoda

Comment

Had er misschien moeten bijzetten dat je voor dzt buget geen vind met minder dan 100k km... en dat is wel een vereiste voor mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Comment

Is toch heel simpel: wil je vot rijden, hoort er een 2.0 in de superb. 1.6 is gewoon vééél te traag. Stond tijdens een ritje aan een de lichten met de 1.6 met naast mij een scenic, wilde eens optrekken en kon amper de scenic bijhouden. Toen voor mij heel duidelijk: in een superb hoort een 2.0tdi. Toen ook de keuze gemaakt: 2.0tdi binnen budget of geen. En nu na vier jaar nog steeds super(b)tevreden met mijn keuze. Panoramisch dak, leder, ... zorgen bij mij niet voor de smile op mijn gezicht wanneer ik met de superb vertrek, de 140(ondertussen 180 en binnenkort nog een extraatje)pk geven mij dit wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
                  Had er misschien moeten bijzetten dat je voor dzt buget geen vind met minder dan 100k km
                  Toch wel hoor...

Mijn Skoda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                    Is toch heel simpel: wil je vot rijden, hoort er een 2.0 in de superb. 1.6 is gewoon vééél te traag. Stond tijdens een ritje aan een de lichten met de 1.6 met naast mij een scenic, wilde eens optrekken en kon amper de scenic bijhouden. Toen voor mij heel duidelijk: in een superb hoort een 2.0tdi. Toen ook de keuze gemaakt: 2.0tdi binnen budget of geen. En nu na vier jaar nog steeds super(b)tevreden met mijn keuze. Panoramisch dak, leder, ... zorgen bij mij niet voor de smile op mijn gezicht wanneer ik met de superb vertrek, de 140(ondertussen 180 en binnenkort nog een extraatje)pk geven mij dit wel.
                    En zo is het voor iedereen anders ikzelf heb een testrit gedaan met een 1.8Tsi en 1.4Tsi wel het is een 1.4 geworden en ben er zeer tevreden van, hou ook meer van de luxe maar smaken verschillen, gelukkig maar
                    www.skodaforum.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                      En zo is het voor iedereen anders ikzelf heb een testrit gedaan met een 1.8Tsi en 1.4Tsi wel het is een 1.4 geworden en ben er zeer tevreden van, hou ook meer van de luxe maar smaken verschillen, gelukkig maar
                      Is niet dezelfde vergelijking. 1.4 is dan ook al 125pk. Weet niet hoe dat rijdt, maar kan mij wel voorstellen dat 20pk extra al een merkbaar verschil maakt tov 105pk.

nu voor rustig cruisen is een 1.6 ook goed genoeg, dan heb je de power van een 2.0 niet nodig. Maar als je de versnelling/ power nodig hebt, kom je wel ferm tekort met de 1.6.

Aangezien voor mij de power wel belangrijk was, was een 1.6 dus een no-go. Echter in de octavia vind ik dit een ander verhaal.

Comment

Ik heb de superb 2.0 CR TDI meegekregen en mag er twee dagen mee testrijden. In vergelijking met mijn Leon SC is het comfort echt super. Enige dat mij echt stoort is dat het een rokerswagen geweest is ... die geur krijg je daar zeker nooit helemaal uit ?

Comment

Geen ervaring mee, vraag dat anders eens na op http://forum.carclean.nl/ of anders bij wat bekende detailers.
                          Mijn Skoda

Comment

Heb je nagegaan of deze motoren ook de bewuste VW cheat- software hebben.

Want dan ga je waarschijnlijk na de "aanpassing" wat van het huidig vermogen er mogen afdoen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Heb je nagegaan of deze motoren ook de bewuste VW cheat- software hebben.

Want dan ga je waarschijnlijk na de "aanpassing" wat van het huidig vermogen er mogen afdoen..
                              Deze is er helaas ook mee "uitgerust"
                              Something to think about :-/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Novastar Bekijk Berichten
                                Deze is er helaas ook mee "uitgerust"
                                Something to think about :-/

Inderdaad, want als de aanpassing enkel mogelijk is in combinatie met verlies aan vermogen zal dit de prijzen tweedehands onder druk zetten.
                                Want je zal gelijkaardige motoren hebben bij andere merken met meer vermogen.

Toch rekening mee houden zou ik zeggen.

Comment

Working...
                                X