Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf 1 1.6d als daily

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Golf 1 1.6d als daily

    Zoals de tital al zegt...

    Binnenkort (ik verwacht het binnen de 6 maand) mag ik niet meer privé rijden met camionette van 't werk.
    Dus al eens aan het uitkijken naar een daily, zou omwille van de fiscale voordelen een oldtimer (liefst 30 jaar of ouder) kopen.

    Er staat op kapaza een golf 1 te koop, een 54pk 1.6diesel van '83.
    Heeft volgens verkoper nieuwe cilinderkop en is voor de rest in uitstekende staat met aantal opties (oa een 5 bak, GTI interieur, schroefkit).

    Goei blokskes die ouwe diesels ? Ik zou denken van wel...
    Voor de rest bemerkingen ?

    En qua prijs ? Ik heb via mail een richtprijs gekregen, die ligt al lager dan wat zijn prijs is op autoscout (kwam em daar ook tegen).

  • #2
    Goeie blokken denk ik (maar traag), maar een MK1 is ook niet meer zo evident als daily, ivm roest en zo (al zou ik het zelf ook nog durven). Is een MK2 dan niet beter?

    Prijs is een beetje wat de zot ervoor geeft denk ik.

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #3
      zelfde blok als mijn golf.
      oerdegelijke blok, krijg je niet kapot en t gemakkelijke is ook dat je die koud niet kan kapot rijden. die houd vanzelf in.

      ding kan ook op frituurolie rijden (10% is geen probleem zonder verdere aanpassingen, meer kan je dan enkel in de zomer gebruiken).
      best ook zuinige blokjes, als je een beetje oplet zit je zo rond de 4-4,5liter. als je echt zuinig gaat rijden, geraak je onder de 3,8L.
      als je plankgas gaat zal je niet boven de 5,5liter geraken tenzij je zware aanhangers meezeult.
      de problemen dat ik op5jaar heb gehad met de motor:
      -1lekke waterdarm van thermostaat naar radiator
      -radiator vervangen (niet nodig want waterpomp was lek)
      -waterpomp vervangen
      -2injectoren al vervangen (okkasie)
      -injectorleiding vervangen
      -distributieriem ook eens gedaan want volgens de garage was dat al heel lang geleden gebeurd voor ik die kocht, en ik reed er zelf ook al 100K km mee

      Comment


      • #4
        Gewoon doen!

        Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Ik zou minstens voor een golf 4 gaan.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Ik zou minstens voor een golf 4 gaan.
            Zoals ik al zei : 'zou omwille van de fiscale voordelen een oldtimer (liefst 30 jaar of ouder) kopen.'

            Ik kan perfect legaal met oldtimer dagelijks rijden, heb geen woon-werkverplaatsing en school gaan doe ik al lang niet meer...
            En zal er al maar bij zeggen dat ik een oldtimer op dagelijkse platen heb, dus verzekering als oldtimer is ook geen probleem (andere oldtimer op dagelijkse platen heeft trouwens ook gewoon oldtimerverzekering). Die oldtimer is echter totaal niet geschikt als daily, volledige kooi, kuipzetels, vrij hoog verbruik, geen vrije kofferruimte, etc...

            Comment


            • #7
              met een golfje is zeker best te doen.
              kleine tip nog wel: plaatwerk en dergelijke van een golf 1 is al veel duurder nu en soms niet te vinden. van golf 2 is zowat alles nog te vinden (al komen er ook al wat zeldzame stukken).
              voordeel van golf 1 is dat die ouder is. als ze de oldtimerleeftijd omhoog trekken, zit je met die nog safe en met een 2'ke misschien nipt. een mk1 zal wel duurder uitvallen dan een mk2.

              had ik mijn golf 2 diesel niet gehad, ik was nu op zoek gegaan naar een caddy pickup, mechanisch identiek als de golf 1 kwa motor en interieur.
              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              ik zou het zeker doen. als je met een rally escort rijd, en een firma camionette, ga je niet inboeten aan comfort en verschieten van de zuinigheid :-). wel maar beperkt vermogen (als je eens een testritje wil doen,k heb zo een slak staan en wil jouw escort altijd wel eens van dichterbij zien. t is wel een mk2tje).
              ohja, zorg wel dat je GEEN 1.5D hebt uit de mk1, die hebben ook bestaan en zijn zo goed niet
              Last edited by ; 22/10/2015, 06:41.

              Comment


              • #8
                Het is inderdaad omwille van die aankomende verandering dat ik liefst een wagen van +30 jaar zou kopen.

                Comment


                • #9
                  Gisteren toegezegd voor deze Golf, morgen voorschot storten zodat verkoper em kan keuren.
                  Was nog gaan zien voor fiesta xr2 en 205gti maar deze golf staat zeer proper en zal qua gebruikskosten veel minder zijn....

                  Comment


                  • #10
                    fiesta laten staan, zijn bijlange zo goed niet als een golfke om daily te gebruiken.
                    mijn fiesta mk1 kwam van een oudere man en had 28 000km. ding was al half rot. mijn golf is gezonder (en die heeft ook al wat roest) en heeft 20x zoveel asfalt gezien.

                    waarom geen 4deurs escort mk2 gaan zoeken als daily? zou toch ook de max zijn. ik begin er meer en meer over te denken om de mijne daarvoor te gebruiken (doe geen km's nu en heb al een diesel benz ook)

                    Comment


                    • #11
                      Hopelijk binnekort een topic, proficiat.
                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                      Current:
                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                      Ex:
                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        fiesta laten staan, zijn bijlange zo goed niet als een golfke om daily te gebruiken.
                        mijn fiesta mk1 kwam van een oudere man en had 28 000km. ding was al half rot. mijn golf is gezonder (en die heeft ook al wat roest) en heeft 20x zoveel asfalt gezien.

                        waarom geen 4deurs escort mk2 gaan zoeken als daily? zou toch ook de max zijn. ik begin er meer en meer over te denken om de mijne daarvoor te gebruiken (doe geen km's nu en heb al een diesel benz ook)
                        Meeste escorts zijn 1300 met 4bak, hoogtoerig dus. Snellere escorts zijn te duur.
                        Dit golfke heeft een gti 5 bak, als ik dan eens autosnelweg moet doen veel interessanter .

                        Comment


                        • #13
                          de mijne krijgt dan ook een 5bak van een sierra. past gewoon op het motorblok hoor. dan ben ik niet meer hoogtoerig.

                          bijkomend ga ik ook een capri as eronder bouwen (moet eens zoeken of een capri mk1 as veel verschilt met escort mk2). nog eens extra het hoogtoerige eraf.
                          k heb men capri 1.3 omgebouwd zodat die van 4500rpm naar 2850rpm is gegaan op 120km/h (verbruik van 15 naar 10liter ermee). hetzelfde moet te doen zijn met escort.

                          die golf heeft ook al niet meer de originele bak dan. vraag me zelf af of een GTI bak zomaar op een dieselblok past???
                          volgens mij liggen de versnellingen ook te ver uit elkaar om vlot te rijden met een diesel.

                          Comment


                          • #14
                            GTI bak op een diesel past.
                            Ik heb jaren geleden het omgekeerde gedaan.
                            Diesel vitessebak op een opgevoerde GTI 1.
                            Reed veel beter.
                            4e versnelling dieselbak kwam overeen met 5e versnelling GTI bak.

                            Comment


                            • #15
                              In welke zin bedoel je dat ? Dat eindverhouding van die 2 versnellingsbakken zelfde zijn ? Dat je dus een zelfde snelheid rijdt in 4e met dieselbak als in 5e met gtibak? Dan is gtibak toch per versnelling korter en dus beter voor een niet al te krachtige diesel ?

                              Comment


                              • #16
                                en heb je hem nu gekocht?

                                Ben ook aant zien voor een andere auto, mijn golf 3 wrak begint op z'n einde te geraken...

                                Collega van me vroeg deze week of ik interesse had in een golf 1.
                                Is nog garagist geweest en is aant opruimen.
                                Gisteren gaan kijken, tis een diesel 1.6 van 83 denk ik. Draait en rijd, maar voorste remmen moeten es bekeken worden en ook één dorpel heeft wat roest.
                                312.000km
                                (aléja, er zit overal wel wat roest maar tis nog doenbaar denk ik).
                                ook de kleppendeksel pakking moet vervangen worden want achterkant blok hing vol met olie van helemaal bovenaan, vooraan proper en droog blokl.

                                Hij vraagt er 700eu voor.

                                Verder heeft hij nog een golf 1 diesel staan voor onderdelen (staat laaaang vanchter in een serre, en nog een golf 1 naft die er nog redelijk cava uit ziet maar niet meer rijd momenteel. Die mag ik erbij kopen voor 100eu....

                                twijfel twijfel!

                                Comment


                                • #17
                                  €100 per Golf of voor de 2 samen? €700 lijkt me wel wat veel voor die 1.6. Anders wel een ideaal projectje voor jou.

                                  E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                  Comment


                                  • #18
                                    100€ voor de 2de golf bij aankoop van de eerste.

                                    Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onbegrijpelijk dat men zoiets als daily wil gebruiken.....Als oldtimer integendeel, super.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Devildriver Bekijk Berichten
                                        Onbegrijpelijk dat men zoiets als daily wil gebruiken.....Als oldtimer integendeel, super.
                                        Als oldie toch liever een naftje..

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X