Oorspronkelijk geplaatst door Nox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
nieuwe auto, welke kortingen kunnen we ongeveer krijgen?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten20 % korting lijkt me wel het absolute minimum dat je mag eisen. De marges op nieuwe wagens zijn enorm in Belgie.
Ik veronderstel dat het leeuwendeel bij de constructeur zit en slechts beperkt bij de dealer of garagist.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenkijk bij de duitsers gewoon voor hoeveel ze die auto in usa verkopen, een full option e500 bvb kost daar niet wat wij aan een platte 200 cdi betalen
Ge moet wel opletten, de prijzen op de websites van USA websites zijn altijd zonder BTW hé. Omdat de BTW van staat tot staat enorm verschilt. Er zijn staten waar ge bv 11% betaald en in een andere weer 4%.
Ik zeg nu niet dat ge ongelijk hebt hé, maar daar moet men wel altijd even naar zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door auto'tje Bekijk Berichtenen over service gesproken, wij hebben BMW, MERCEDES, LAND ROVER, VOLVO gecontacteerd via mail, niemand heeft geantwoord behalve VOLVO en dit binnen het half uur! Het woord service kennen ze de dag van vandaag niet meer precies, dat moet je afdwingen. In garages sta je gewoon te draaien, ze komen zelfs niet! Je moet zelf actie nemen, dan kom je ergens. Dat je dan ergens TOP service vindt, dan hebben ze schandalige eisen en worden ze opdringerig bij een 2de bezoek.
Tja, vergeet het dan maar. Breng daar uwe auto binnen, heb liever iemand waarmee ik discussiëren dan ne toffe pee met drank en chips, waar je droog de rekening krijgt.
Nu ik bijna 40 ben en in de zomer een 7-tal garages heb gedaan, heb ik nergens langer dan 15 min moeten wachten eer een verkoper bij me stond en ik uitstekend geholpen werd. Zeker als ze horen dat het voor een volgende firmawagen gaat. En van sommigen heb ik achteraf nog mailtjes gekregen om het verder op te volgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDenk dat dit toch min of meer standaard is hoor. Auto afgedekt met doek, champagne een cadeautje van het merk, een buske olie en ruitenreiniger, een uurke of langer uitleg,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDenk dat dit toch min of meer standaard is hoor. Auto afgedekt met doek, champagne een cadeautje van het merk, een buske olie en ruitenreiniger, een uurke of langer uitleg,...
FB gezien als mensen de wagen ophalen. Ik nog nooit meegemaakt.
Dinsdag de DS5 afhalen en weet exact hoe het gaat gaan. Die staat in de kelder en dus rijden ze hem naar boven in de werkplaats. Daar krijg ik wa uitleg en deze keer wss wat gezaag omdat ze weten dat ik liever een ander merk had gehad. En daarna vertrekken. Als ik iets extra wil, dan moet ik aan de balie ne choco toff uit de pot gaan halen :-)
Comment
-
Bloemen, champagne en prul????
OMG, ik zou er zot van worden. Rare gewoonte die al jaren in zwang bij onze noorderburen. Daar mag je je verheugen aan al dat moois, weliswaar na het betalen van een aanzienlijke "afleveringskost". De "cadeautjes" en attenties zijn dan wel dubbel en dik betaald maar dat mag de pret niet drukken. Wist niet dat ze ondertussen hier ook al zo gek deden.
Bij mijn dealer staat die gewoon klaar in de werkplaats en als ik wil kan ik wat uitleg krijgen. Maar normaal gezien geeft de baas me een hand bij overhandiging van de papieren en hup, ik kan vertrekken. Staat de wagen wat ingesloten dan zullen zij hem met plezier achteruit buiten rijden en anders doe ik het zelf. Meer moet dat niet zijn.
(Maar als er iets is of ik wil dat er iets aan gebeurt, dan kan ik er altijd dezelfde of de volgende dag terecht. En dàt spreekt me nu net wat meer aan.)King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenAllemaal niet nodig voor mij , ik wil gewoon de beste prijs.
Voor leasings zullen ze dat niet doen omdat ze de bestuurder niet kennen en enkel de gegevens van de koper hebben veronderstel ik.
Ah ja, je krijgt per mail ook nog een fotooke van de aflevering lol. In afwachting van de nieuwe kreeg ik een usb stick met info over de wagen.
Sommige zaken zijn erover, andere vind ik wel zeer goed. Die champagne hoeft niet voor mij, dat doek ook niet. Maar een busje olie, zo'n usb stick met uitleg, dat tel nr zijn dingen die ik wel apprecieer. Ook het feit dat ze uitgebreid uitleg geven vind ik goed. Tegenwoordig kan je één en ander met het multimediasysteem en ik ga niet zo graag zoeken in de boekjes hoe ik alles moet bedienen. Dus koppelen ze de telefoon, zetten ze je posten gereed in het geheugen, enz.
Afleveringskosten heb ik niet betaald. Tja, de merken doen altijd meer om hun klanten in de watten te leggen. Maar het komt wel allemaal terecht op de nek van de garages die moeten verkopen met kleine winstmarges en enorm gepushed worden door de invoerder.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHaha neeje... ik ben dus niet alleen lol. Liever klooien dan het te lezen. Heb gisteren onze printer aangesloten, alles werkte behalve kopieren. Uiteindelijk naar Nederland gebeld en t was direct gefikst. Begin maar te zoeken in zo'n handleiding pff.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenBij de Dacia's net hetzelfde gekregen. Bij Logan was er wel geen uur uitleg Dit is uw contact om hem te starten...
Meer zat er ni op zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenMeer zat er ni op zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenEr zal zeker marge zijn, maar de vraag is, waar ze zit.
Ik veronderstel dat het leeuwendeel bij de constructeur zit en slechts beperkt bij de dealer of garagist.
Betreft een "modern premium" merk.
Comment
Comment