Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto, welke kortingen kunnen we ongeveer krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe auto, welke kortingen kunnen we ongeveer krijgen?

hallo forumleden,

ik ga de eerste keer een volledig nieuwe auto kopen, maar ben nog niet zo thuis in de wereld van kortingen en hoever je bij bepaalde merken kan gaan.

onze voorkeur gaat uit naar ford mondeo, peugeot 508, hyundai i40, mazda 6. renault talisman (2016) lijkt ons ook mooi.
    We zijn er dus nog niet volledig uit.

wat zijn jullie ervaringen of de kortingen voor nieuwe auto's en de merken eraan verbonden? hoever kan je bij welk merk gaan. hoeveel korting kregen jullie op een nieuwe auto?

is het autosalon de periode om de grootste kortingen te krijgen?

mvg

Zijn al veel topics over. Je koopt een auto en geen korting. Wat je er afnijpt bij de aankoopprijs moeten ze ergens anders compenseren. Bovendien zijn die zaken dan ook nog is afhankelijk van interne richtlijnen en systemen waar je geen zicht op hebt. Zo kan een dealer op het einde van het jaar nog wat omzet nodig hebben of zo. Een nieuw model krijg je gewoonlijk niet veel op, maar er zijn dan soms wel interessante launch pakketten ...

Ik zou mij veel meer focussen op een goede relatie met een dealer dan op de prijs. Op termijn kan je dat veel geld besparen

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Eerst kijken welk budget je kunt besteden en dan kijken welke wagens ongeveer in dat budget passen (veelal kun je op de site van het merk ook de lopende promoties bekijken), uit die wagens kies je dan de wagens die jou iets zeggen en deze ga je dan bekijken bij de lokale dealer pas als je dan uit eindelijk een keuze gemaakt hebt kun je je zorgen beginnen maken of die dealer jou een mooie prijs voorgesteld heeft of niet (dan kun je nog een paar garages van dat merk doen als je dit echt wilt maar uiteindelijk zal het verschil waarschijnlijk minder groot zijn dan wat jij nu denkt ).

Er bestaan tegenwoordig geen beste periodes meer autosalon is meestal goed maar de meeste merken doen tijdens het jaar ook nog verschillende acties...
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Altijd dat geneut over die kortingen. Sommige mensen zijn niet geïnteresseerd in een auto maar wel in de korting die ze er op krijgen. Dan lopen ze de hele provincie af om toch nog ergens €50 minder te betalen. En als er dan iets fout loopt of de service wat minder is zijn ze de eerste om een groot keelgat open te zetten. Sommigen hun eerst vraag is 'hoeveel korting kunnen we krijgen'.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Altijd dat geneut over die kortingen. Sommige mensen zijn niet geïnteresseerd in een auto maar wel in de korting die ze er op krijgen. Dan lopen ze de hele provincie af om toch nog ergens €50 minder te betalen. En als er dan iets fout loopt of de service wat minder is zijn ze de eerste om een groot keelgat open te zetten. Sommigen hun eerst vraag is 'hoeveel korting kunnen we krijgen'.
          Dat is toch gewoon door de auto-industrie zelf in de hand gewerkt. Het zal wel marketing zijn, maar ik begrijp echt niet waarom iedereen korting moet krijgen. Als je dan toch iedereen korting geeft, maak dan de auto gewoon goedkoper.

Comment

Daar heeft de industrie zelf voor gezorgd door zo onrealistische basisprijzen te zetten. Verschillen tot 21% zijn ook enorm, nogal logisch dus dat mensen zich even willen informeren.
            Ik ging bij BMW binnen voor mijn eerste firma-wagen met het budget voor een 320dT en kwam buiten met een 520dT (einde reeks E61).

Comment

Hallo extremebuddy,
              Even je proberen op weg te zetten ipv te zeggen dat prijs niet belangrijk zou zijn. Inderdaad, je koopt in eerste instantie de wagen die je wil binnen je mogelijkheden. Het % korting speelt niet zo veel rol, wel wat je onderaan de streep zal betalen.
              - Sommige merken hanteren een (quasi) strikte nettopolitiek, met andere woorden er gaat niets van de prijs af. Voorbeelden zijn bv Dacia en Tesla.
              - Andere merken werken met nettoprijzen: ze tonen een catalogusprijs maar zetten daar direct een forse korting tegenover: Citroën, Koreaanse merken,... Hierbij schiet er voor de dealer niet zo veel over als negociatie. Je kan al bij zijn met een percentje extra. Hier moet je sterk gaan kijken bij wie je jou goed voelt en een een deftige naverkoopservice zal kunnen verwachten. Imago / reputatie van de dealer is belangrijk.
              - Andere merken geven upfront (in de reclame bv) iets minder korting, maar zullen ietsje meer extra korting geven (Audi,...).
              Als je grote verschillen merkt kan het ook te maken hebben met stockmanagement van dealer, druk van de invoerder.
              Soms is het beter in december al te gaan shoppen in plaats van met het salon. Als een dealer nog persé wat wagens moet verkopen om zijn eindejaarsbonus te halen, vallen er koopjes te doen.
              at Diabolic zegt is ook wel waar: stel niet als eerste vraag hoeveel korting er is, verschil tussen dealers is toch niet altijd geweldig, maar focus op je echte vragen en de professionaliteit van de dealer.
              Succes,

Comment

Jongen vraagt gewoon wat kortingen er zoal courant zijn. En wordt hij hier haast de huid vol gescholden

Ga voor de merken die u interesseren in de garage horen. Shoppen tussen de garages voor dezelfde wagen kan een paar €100 schelen, maar dan moet ge de afweging maken of ge daar verder voor wilt rijden of een garage neemt met een slechtere reputatie.

Onlangs ben ik nog gaan zien naar auto's en kortingen liggen echt verschillend. Bij mij is het voor een firmawagen, en dan liggen ze ook nog eens anders. Bij VW bijvoorbeeld 7.5%, bij BMW 8%, bij volvo 12%.

Dus gewoon lekker gaan zien. Daar puurt ge ook al plezier uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dus gewoon lekker gaan zien. Daar puurt ge ook al plezier uit
                  Dit.

Die procenten maken allemaal zoveel niet uit voor een partikulier. Het is de uiteindelijke prijs die ge moet betalen die van belang is.

Ga naar een paar dealers en laat u een prijs uittellen.

Comment

Er zijn twee dingen die ge op autoforum absoluut niet moogt doen.

1 korting vragen op een auto want dan zijt ge een pauper
                    2 een lening afsluiten om een auto te kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

maar als je een leasing afsluit ben je de grote man
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                        Dat is toch gewoon door de auto-industrie zelf in de hand gewerkt. Het zal wel marketing zijn, maar ik begrijp echt niet waarom iedereen korting moet krijgen. Als je dan toch iedereen korting geeft, maak dan de auto gewoon goedkoper.
                        probleem is dat iedereen korting krijgen gewoon is, dus als je de auto goedkoper maakt met je daar nog es korting op geven

Comment

Zeggen dat een 318d goed rijdt mag ook niet. ENKEL EEN 335i of M3 TELT ZEG IK U!!!

Comment

Het probleem met zo'n algemene vraag is dat er geen correct antwoord op bestaat, er is inderdaad enerzijds al een merkcultuur voor wat kortingen betreft (Dacia versus Citroën bijvoorbeeld) maar zelfs binnen hetzelfde merk kunnen er nog grote verschillen zijn tussen de modellen (einde reeks versus nieuw model)...
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                              Zeggen dat een 318d goed rijdt mag ook niet. ENKEL EEN 335i of M3 TELT ZEG IK U!!!
                              of een FWD overwegen

Comment

Maar wat dan als ge een 318d (of godbetert een 316d) wilt leasen??

Orange is confused.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                  Maar wat dan als ge een 318d (of godbetert een 316d) wilt leasen??

Orange is confused.
                                  pauperheld!!

Comment

Oei en ik heb zelfs extra korting bij de invoerder gevraagd (en gekregen)

Comment

waar zit ons muizeke ? (die zou u zeker en vast een aankoop in het buitenland aansmeren )

Comment

Hier ben ik . De prijzen liggen in Belgie +/- 20% hoger dan in sommige goedkopere EU landen zoals CZ , DK , ES... Daarom koop je inderdaad best in het buitenland en bespaar je makkelijk een paar duizend euro. De plaatselijke dealer voert met plezier het winstgevende onderhoud uit aangezien hij daar verhoudingsgewijs meer aan verdient dan aan de verkoop van een nieuwe wagen.

Comment

Working...
                                        X