Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto, welke kortingen kunnen we ongeveer krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    Hier ben ik . De prijzen liggen in Belgie +/- 20% hoger dan in sommige goedkopere EU landen zoals CZ , DK , ES... Daarom koop je inderdaad best in het buitenland en bespaar je makkelijk een paar duizend euro. De plaatselijke dealer voert met plezier het winstgevende onderhoud uit aangezien hij daar verhoudingsgewijs meer aan verdient dan aan de verkoop van een nieuwe wagen.

In welk land is bmw 20% goedkoper dan Belgie ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
      In welk land is bmw 20% goedkoper dan Belgie ?
      China...

Comment

Naar de dealer gaan en ondervinden. Tegenwoordig geven dealers al onmiddelijk hun maximum korting die ze krijgen van hun invoerder.(want iedereen doet het) dus de verdere onderhandelingsmarge is minimaal. Het grootste verschil tussen dealers zit hem eerder in de overname van de oude wagen.

De winstmarges op nieuwe wagens zijn idd enorm laag. Half jaar bij nissan gewerkt. Pixo verdiende je niets op, micra +/- 300€, quasqai +/- 600€, ... Hoe duurder de wagen hoe meer marge erop zit (wat logisch is natuurlijk).

Comment

Vindt korting toch zeer belangrijk, maar mag niet ten koste van de service gaan. Een vb wat wij gehad hebben, zonder namen te noemen. Een schitterende dealer, service, uitleg enz. Maar een goede 1200€ minder aan korting, en 1000€ minder overnameprijs! Als particulier is 2200€ veel geld, en hebben we elders gekocht. De service is daar minder, maar service kan je ook afdwingen! De dag van vandaag moet je uwe mond opendoen, en niet tevreden zijn met wat ze u eerst aanbieden. Wij hebben 9,5% korting dit samengesteld met percent, extra gratis optie's en afronding prijs. Ik denk dat dit een goede deal is. Dit voor een landrover evoque 2016. Goed onderhandelen, en onthoud dat jij de prijs maakt, niet de verkoper.
          Service is tevens ook belangrijk voor garantie enz, maar zoals gezegd garantie is wettelijk geregeld, dus ook hier moeten ze weer niet moeilijk doen, zolang je zelf recht in u schoenen staat, en voet bij stuk houdt, zal je ook in het gelijk gesteld worden. Zoals gezegd, ze verdienen op onderhoud, ze willen u dus niet kwijt als klant!

Comment

Haha, nu moet ik toch even lachen hoor... zelf de prijs maken en niet de verkoper. Geen enkele verkoper (of 't moet echt ne helen dommerik zijn) gaat onder zijn prijs verkopen. De speling is zo miniem.
            Commerce is niet afdwingen en zo hoor. Service afdwingen, als je dat moet doen ben je er vet mee. Slecht bezig dan zou ik zeggen en van garage veranderen om met schone lei te herbeginnen.
            Ikzelf zou teruggekeerd zijn bij die goede dealer en de offerte tonen. Misschien was er intussen een extra commerciele aktie. Kan op een dag verschil aankomen. Overnamepremie, verkooppremie,...
            Last edited by ; 31/10/2015, 03:01.

Comment

Ik kan je wel als tip geven bij 2 verschillende garages van hetzelfde merk te gaan.
              De ene verkoper was op de hoogte van een actie op het exclusive line plus pakket, de andere niet, zodat ik voor iets meer opleg veel extra opties erbij kreeg.
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door auto'tje Bekijk Berichten
                Vindt korting toch zeer belangrijk, maar mag niet ten koste van de service gaan. Een vb wat wij gehad hebben, zonder namen te noemen. Een schitterende dealer, service, uitleg enz. Maar een goede 1200€ minder aan korting, en 1000€ minder overnameprijs! Als particulier is 2200€ veel geld, en hebben we elders gekocht. De service is daar minder, maar service kan je ook afdwingen! De dag van vandaag moet je uwe mond opendoen, en niet tevreden zijn met wat ze u eerst aanbieden. Wij hebben 9,5% korting dit samengesteld met percent, extra gratis optie's en afronding prijs. Ik denk dat dit een goede deal is. Dit voor een landrover evoque 2016. Goed onderhandelen, en onthoud dat jij de prijs maakt, niet de verkoper.
                Service is tevens ook belangrijk voor garantie enz, maar zoals gezegd garantie is wettelijk geregeld, dus ook hier moeten ze weer niet moeilijk doen, zolang je zelf recht in u schoenen staat, en voet bij stuk houdt, zal je ook in het gelijk gesteld worden. Zoals gezegd, ze verdienen op onderhoud, ze willen u dus niet kwijt als klant!
                Als je voor een evoque gaat onderhandelen is de marge gewoonweg veel groter en heeft de verkoper meer ruimte om iets weg te geven. Moest je een wagen van pakweg 10.000€ kopen zou je verhaal helemaal anders zijn.
                Je hebt nu ook eenmaal garages/verkopers die de markt "kopen" door belachelijke hoge kortingen toe te kennen, wagens aan 0€ marge af te geven(voor de eindejaarbonus te halen, meer clienteel voor onderhoud aantrekken,...), maar deze houden het ook niet vol. Paar jaar kan je dat als garage volhouden maar daarna zie je dat ze terug de normale kortingen aanhouden en zelfs terug duurder zijn dan hun concurrenten.

Comment

Beste,

Dit hebben wij inderdaad geprobeerd, en hij kon niet aan de prijs! Ook hadden zij torenhoge schadeclaims 10% (€5000) bij beschadiging demowagen tijdens een testrit! Dit was bij andere €750! Ze werden ook opdringerig, na een tweede bezoek. Jammer, maar zo werkt het bij ons niet. Ik bedoel natuurlijk, met jij bepaald de prijs, dat je dit wel realistisch houd, dus dat de wagen 10.000 kost, dat je geen 6000 euro korting moet verwachten. Bij mij lukt het meestal toch, de gewenste korting los te krijgen. Er is gerust marge, daar geloof ik niks van! Op autosalons gaan ze hoger in korting. Maar de korting die zij voorstellen, is nooit het maximale, maar het ideale voor hun. De truck is deze, zij zeggen bv 6%, dan zeg jij mmmm had toch 8% gewild, en je staat recht en gaat door. Voor je aan de deur bent, roepen ze u terug om u 8% te geven, of te compenseren zodat u toch 8% hebt. Probeer maar, altijd succes.

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Haha, nu moet ik toch even lachen hoor... zelf de prijs maken en niet de verkoper. Geen enkele verkoper (of 't moet echt ne helen dommerik zijn) gaat onder zijn prijs verkopen. De speling is zo miniem.
                  Commerce is niet afdwingen en zo hoor. Service afdwingen, als je dat moet doen ben je er vet mee. Slecht bezig dan zou ik zeggen en van garage veranderen om met schone lei te herbeginnen.
                  Ikzelf zou teruggekeerd zijn bij die goede dealer en de offerte tonen. Misschien was er intussen een extra commerciele aktie. Kan op een dag verschil aankomen. Overnamepremie, verkooppremie,...

Comment

Beste,

Dit hebben wij inderdaad geprobeerd, en hij kon niet aan de prijs! Ook hadden zij torenhoge schadeclaims 10% (€5000) bij beschadiging demowagen tijdens een testrit! Dit was bij andere €750! Ze werden ook opdringerig, na een tweede bezoek. Jammer, maar zo werkt het bij ons niet. Ik bedoel natuurlijk, met jij bepaald de prijs, dat je dit wel realistisch houd, dus dat de wagen 10.000 kost, dat je geen 6000 euro korting moet verwachten. Bij mij lukt het meestal toch, de gewenste korting los te krijgen. Er is gerust marge, daar geloof ik niks van! Op autosalons gaan ze hoger in korting. Maar de korting die zij voorstellen, is nooit het maximale, maar het ideale voor hun. De truck is deze, zij zeggen bv 6%, dan zeg jij mmmm had toch 8% gewild, en je staat recht en gaat door. Voor je aan de deur bent, roepen ze u terug om u 8% te geven, of te compenseren zodat u toch 8% hebt. Probeer maar, altijd succes.
                    iedere dealer heeft quasi dezelfde marge. Het is de bonus op het einde van het jaar die het verschil maakt tussen een kleine en grote dealer. Wss wilde de tweede garage die prijs niet geven. Sommige dealers hanteren een minimummarge. Moeten ze een wagen verkopen onder dat minimum, verkopen ze hem liever niet.

als ik een nieuwe wagen koop, doe ik twee, drie garages van hetzelfde merk(voordeel voor mzelf is dat ik op voorhand perfect weet wat ik wil, ik twijfel niet tussen meerdere merken). Met de goedkoopste offerte ga ik nazr de tweede goedkoopste, vraag of hij eronder kan, indien hij dit kan, ga je met die offerte terug naar de eerder goedkoopste dealer en presenteer je hem die andere offerte. Ik probeer er wel steeds voor te zorgen dat de dealer die mijn voorkeur heeft, de laatste kans krijgt.

Comment

Beste,

Als je altijd succes hebt waarom dan niet bij die dealer dat jij wou gaan met de betere service??? Je spreekt jezelf wat tegen hé
                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Omdat ze opdringerig werden, belachelijke voorwaarden hadden. Het lukt niet overal, daarmee dat je ook verschillende moet afgaan. Ik bedoel, aan het eind van de rit, lukt het me dus wel.je moet inderdaad wel wat moeite doen, gratis geven ze niks :-)

Comment

Wat een mentaliteit... <zucht> Heb je er al eens aan gedacht dat je die zogezegde extra korting uiteindelijk wel betaalt? En dat er bij jouw naam als opmerking bijstaat in het systeem 'klant puurt maximum eruit, wil geen cent betalen en komt hier gewoon omdat hij het hier goedkoper zou krijgen. Als er een andere garage ooit betere prijs geeft, is die weer weg. Geen klant om tijd en moeite in te spenderen dus.' Daar al eens over nagedacht? Die garages zijn geen ezels hoor. En volgende keer dat je op onderhoud komt, moet er toevallig iets extra vervangen worden dat geld kost.. oeps, daar gaat je korting.

Ken je het verhaal van het restaurant waar de klant bleef zeuren over vanalles en nog wat en op alles korting wou? Achter de schermen werd er in hun eten gespuwd door de garçon. Niet dat ik dergelijke praktijken goedkeur, integendeel, dat is ook verwerpelijk, maar om dergelijke dingen vraag je met jouw geleuter om de grootste korting...

Pas op, ik zeg niet dat je geen prijsvergelijk mag doen hé. Al doe ik dat persoonlijk weinig. Ik ben voor aankoop van een nieuwe auto nu naar 2 garages geweest en heb bij beide prijs gevraagd. Bij de garage waar ik best ontvangen werd voor de meest sympatieke verkoper heb ik besteld. En nadien heb ik pas nagezien hoe hun prijs was vergeleken met de andere waar ik geweest ben. Die bleek net hetzelfde, de standaard korting en ik heb daar niet op afgedongen. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb dat ook gezegd. 'Ik ga niks afdingen op de prijs, iedereen moet zijn boterham verdienen. Maar als ik iets voor heb met de auto, verwacht ik dan wel dat ik goed geholpen wordt'.

Maar ieder zijn manier van handelen zeker...

Comment

Altijd grappig hoe sommigen denken: 'we hebben er het maximum uitgeperst, ze konden nergens lager gaan, niemand heeft ooit zo'n korting gekregen...' Daar lach ik toch eens goed mee hoor net zoals in de garage waar ze uiteindelijk hun auto kopen, die lachen nog meer.

Comment

Gewoon onderhandelen en als alles ongeveer rond is vraag je er nog een trekhaak en porte bagage bij

Dat kost hun minder dan nog extra korting. Voor mij is bv een korte bagage 200 euro, terwijl zij hem inkioen aan pak 100 en er geen werk aan hebben. Ze geven dus 100 en voor mij is het 200. Dat is een ander verhaal dan 200 extra korting geven omdat dat voor hun ook 200 kost.

Dat is mij al 2x gelukt. Ik ga wel altijd bij dezelfde garage en ben dus een trouwe (vaste) klant.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Niet tegen jou hoor Metalpe, maar bedoeld naar echte kortingkopers toe...

Man man man, ik heb zo honderden auto's verkocht aan mensen die dachten dat ze de zaak van hun leven deden lol...
                                Als 't echt kortingkopers waren dan kregen ze die boemerang toch weer. Bvb een stockwagen met minder uitrusting aan een iets lagere prijs, een winkeldochter die er al jaren staat, hen naar een demowagen leiden, ... Allez, 'k ga al mijn truuken nie vertellen lol. Mogelijkheden genoeg om ze in de zevende hemel te brengen.
                                In een goede relatie zijn beide partijen tevreden. Voelt één van de twee zich tekort gedaan, tja dan wringt het.
                                Diabolic slaat de nagel op z'n kop met het laatste zinnetje (met de rest ook, maar dat laatste is echt treffend)

Comment

mijn ervaring is dat niet de kortingen het verschil maken, maar wel de overnameprijs die de garage biedt.... Ik koop iedere 3 jaar een nieuwe auto, beslis eerst exact welke auto ik wil aankopen, loop telkens 10 garages van dat merk af en vraag de overnameprijs van mijn "oude" auto --> dat rendeert pas, want ik krijg altijd verschillen van pakweg 3 tot 5000 overname verschil (bij aankoop van een identieke auto overal natuurlijk) Iemand die zegt van "die kortingkopers, verfoeilijk, so marchanderen voor 100 euro " wel ja, mij niet gelaten, maar voor mij is het simpel : ik neem 2 dagen verlof om 10 garages af te lopen en daarbij verdien ik een paar 1000 euro.... iemand die dat de moeite niet vindt, is nen onnozelaar :-) just my 2 cents...

Comment

Ik wordt zelfs nerveus als ik sommige reacties lees.

Elke auto die ik al in de garage gekocht heb, heb ik enkel en alleen daar gekocht omdat ik vertrouwen had in die garage en als er iets is, ik geholpen wil worden.

Zo was mijn eerste nieuwe auto op 20jarige leeftijd er ene in de garage waar ik toen al ging op onderhoud met de firmawagen. Ik deed met die auto pak kilometers en had ondertussen al 3dealers gehad voor het onderhoud van dat merk.

De eerste keer had ik een afspraak in een garage voor het onderhoud, ik breng wagen binnen keurig op afspraak. Dag later om afgesproken uur stond ik daar terug, komen ze af: "Ja, je gaat nog eens moeten terugkeren, want zijn er nog niet kunnen aan beginnen". Ok, einde verhaal hier met die garage

De keer erna bij een andere garage, zijn ze erin geslaagd vooruit te breken bij normaal onderhoud & was de afhandeling daarvan ronduit droevig... dus ook geen interesse.

Garage drie, op een stormachtige dag, breekt achterdeur af. Daar ik met een volledig ingerichte servicewagen op baan ben, kan ik niet zomaar met een vervangauto de weg op. Dus gebeld naar de laatste garage van dat merk in mijn regio, probleem uitgelegd & mocht onmiddellijk langskomen. De carrosserie heeft me toen daar onmiddellijk door wat knutselen & hameren toch achterdeur weer gemonteerd en afgesloten gekregen, ik kon tijdelijk met de zijdeur verder werken en toen ze de stukken binnen hadden, hebben ze dat ook mooi op afspraak gemonteerd, dit terwijl ook zij op voorhand wisten dat het een leasing van ALD was en die slechte betalers zijn.
                                    Kortom, garage 3 was voor mij erg gedienstig, terwijl ik daar nog nooit geweest was voor onderhoud of wat dan ook. Wagen ging daarna altijd op onderhoud en sindsdien heb ik daar al twee wagens gekocht.

Omdat ik toch eens vreemdging van merk (naar een VW) en enkel garages van dat merk kende van kennissen maar die niet tevreden zijn, zelf een ander moeten uitkiezen. Keuze is dan op Decancq Tielt gevallen, uiteindelijk bleek de service en vriendelijkheid enkel te lopen tot de auto afgeleverd was. Erna wat problemen gehad met de wagen, maar nooit geholpen geweest en problemen nooit weggeweest, dus dit is mss een garage voor de kortingsgeiler die niet naar service kijkt?

Ondertussen in de zomer ook weer een auto besteld, bij een garage waar ik met de vriendin het jaar ervoor eens binnen gevallen was met een kapotte waterpomp op haar tweedehands. Volle verlofperiode, 20min voor sluitingstijd, zoon van de garagehouder is met ons wagen nog gaan bekijken, kon probleem direct vaststellen, heeft toen bestek gemaakt, stelde zelf direct ook een gereviseerde pomp voor, auto daar gelaten, dag erna werken uitgevoerd voor zelfs nog iets minder dan er op bestek stond, daar ze minden tijd nodig hadden.
                                    Wel, in deze garage (Opel Dhondt), heb ik nu in alle vertrouwen de nieuwe auto besteld, ik wist wat ik wou (model, kleur, opties, maar ook uitbreidingen en accessoires), hebben daar offerte gemaakt en voor die prijs heb ik hem gekocht. Mijn trekhaak enz. zaten allemaal in wat ik wou & heb ik dus ook niet dan nog na onderhandeld.
                                    Heb ik teveel betaald? Misschien wel, misschien niet. Maar ben ik tevreden? JA! Want ik ben er helemaal gerust in dat de overeenkomst goed is en als er problemen zijn, ik geholpen wordt tot de oplossing er is.

En ondanks dat ik nu het halve forum tegen mij gekeerd kan krijgen, heb ik veel liever iets meer te betalen om te weten dat als er iets is, ik geholpen wordt. Iets goedkoop online kan iedereen kopen, maar een auto, die voor mij een hele dure aankoop is, wil ik zeker zijn dat ik ook geholpen wordt in de jaren erna.

Comment

Jullie vergeten wel een ding, wie zegt dat U de juiste service krijgt die jij wenst, met het niet vragen van extra kortingen?
                                      Je kan er van uit gaan, dat je correct en snel geholpen wordt, maar is dat zo??? Dat zal alleen de ervaring u leren. Ondertussen heb ik mijn korting, en ik zal mijn service ook krijgen, zij daar maar zeker van. Ze weten dat wij gesteld zijn op service, en willen ze ons behouden zullen ze moeten voldoen en een service geven die iedereen krijgt. Ik weet zeker dat er nog marge was, en ze de auto niet met verlies gaan verkopen, de garage wint altijd op dat gebied. Met die 2000€ ga ik lekker op reis, en dat jij ze niet hebben wilt, mag je ze altijd storten op mijn rek. Ons geld is hetzelfde als van een andere klant, mij gaan ze niet oplichten met stukken te vervangen die niet nodig zijn, ruitenwisser vloeistof bijvullen terwijl het vol is enz. Service is belangrijk, maar niet ten koste van alles. Ieder zijn strategie zeker, laat het ons daar op houden.

Comment

inderdaad! mogen de slimste winnen :-)

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                                        mijn ervaring is dat niet de kortingen het verschil maken, maar wel de overnameprijs die de garage biedt.... Ik koop iedere 3 jaar een nieuwe auto, beslis eerst exact welke auto ik wil aankopen, loop telkens 10 garages van dat merk af en vraag de overnameprijs van mijn "oude" auto --> dat rendeert pas, want ik krijg altijd verschillen van pakweg 3 tot 5000 overname verschil (bij aankoop van een identieke auto overal natuurlijk) Iemand die zegt van "die kortingkopers, verfoeilijk, so marchanderen voor 100 euro " wel ja, mij niet gelaten, maar voor mij is het simpel : ik neem 2 dagen verlof om 10 garages af te lopen en daarbij verdien ik een paar 1000 euro.... iemand die dat de moeite niet vindt, is nen onnozelaar :-) just my 2 cents...

Comment

en over service gesproken, wij hebben BMW, MERCEDES, LAND ROVER, VOLVO gecontacteerd via mail, niemand heeft geantwoord behalve VOLVO en dit binnen het half uur! Het woord service kennen ze de dag van vandaag niet meer precies, dat moet je afdwingen. In garages sta je gewoon te draaien, ze komen zelfs niet! Je moet zelf actie nemen, dan kom je ergens. Dat je dan ergens TOP service vindt, dan hebben ze schandalige eisen en worden ze opdringerig bij een 2de bezoek.
                                          Tja, vergeet het dan maar. Breng daar uwe auto binnen, heb liever iemand waarmee ik discussiëren dan ne toffe pee met drank en chips, waar je droog de rekening krijgt.

Comment

Working...
                                          X