Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto, welke kortingen kunnen we ongeveer krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door auto'tje Bekijk Berichten
    Jullie vergeten wel een ding, wie zegt dat U de juiste service krijgt die jij wenst, met het niet vragen van extra kortingen?
    Je kan er van uit gaan, dat je correct en snel geholpen wordt, maar is dat zo??? Dat zal alleen de ervaring u leren. Ondertussen heb ik mijn korting, en ik zal mijn service ook krijgen, zij daar maar zeker van. Ze weten dat wij gesteld zijn op service, en willen ze ons behouden zullen ze moeten voldoen en een service geven die iedereen krijgt. Ik weet zeker dat er nog marge was, en ze de auto niet met verlies gaan verkopen, de garage wint altijd op dat gebied. Met die 2000€ ga ik lekker op reis, en dat jij ze niet hebben wilt, mag je ze altijd storten op mijn rek. Ons geld is hetzelfde als van een andere klant, mij gaan ze niet oplichten met stukken te vervangen die niet nodig zijn, ruitenwisser vloeistof bijvullen terwijl het vol is enz. Service is belangrijk, maar niet ten koste van alles. Ieder zijn strategie zeker, laat het ons daar op houden.
    En wat als ik perfect tevreden ben van mijn service en liever duizend euro meer betaal, bij een garage waar ik mij goed voel & weet dat ik erop mag rekenen?
    Mij lichten ze ook niet op, als ik de auto binnensteek voor onderhoud, weet ik waarvoor hij binnen gaat en wat er dient te gebeuren. En al wat ze extra zouden willen doen of er dient te gebeuren, gaan ze me bellen en vragen en zeggen wat en hoe.

Ik had net aangehaald dat ik correct & snel geholpen werd & ik daarom een vertrouwensrelatie heb met mijn garagist. Ik heb geen 2000euro teveel, maar ik ga niet voor de laatste 50euro daar de simpele ziel zitten uithangen om "het onderste uit de kan te willen halen". Zoals gezegd hier al, dat lappen we er zelf achteraf wel bij. Ik zit zelf ook in de verkoop, met een grote dienst na verkoop & elke klant die zich gedraagt bij mij wordt ter trouw en correct behandeld, maar als ze hier met veel zwier en zwaai het komen verkondigen van daar zoveel en daar dat, wel ga maar, dan steek ik mijn tijd wel in andere dingen. Van die type's die minachtend tegen de verkoper doen, die hoef ik niet en die zet ik zelf altijd in het zak, want wat ik eraf doe bij wat opvalt, lap ik er dubbel of driedubbel bij andere dingen bij. En ja, het zijn die type's waar we achteraf met de collega's nog mee lachen. En ja, ze kunnen dan gaan verkondingen dat ze daar nog dat, dit & zoveel minder hebben, maar dat zijn dan garage's die ofwel zichzelf kapot maken door te laat te blijven gaan, of je op andere manieren in het zak zetten.
    En ja, wat bij ons op het bedrijf gebeurt met onvriendelijke klanten, gebeurt overal...

Ik ben eerlijk & vriendelijk tegen mijn garagist, hij is dat ook, ik spreek hem aan met zijn voornaam, hij mij ook, ook als ik hem zie bij de afhaalchinees of in de Colruyt weet hij wie ik ben
    Bovendien heb ik hem op Whataspp, als er iets is, dan mag ik erop rekenen en gaan ze mij depanneren & uit de nood helpen. Veel verkopers van garage's moet je NA de aankoop nog eens iets proberen vragen, dan gaan ze je afwimpelen met vanalles en nog wat, als ze maar niets meer hoeven te doen, want de commissie is binnen. En nu valt er niets meer aan u te verdienen, dus ga maar bij onderhoud of secretaresse gaan zagen...

Comment

dus jij gaat daar van uit, dat wij niet geholpen gaan worden of slecht. Awel ik zal u op de hoogte houden! Bij mij staat de verkoper centraal, en hij zal het horen dat er iets niet naar wens is! Door uw post, geef jij toe dat je mensen oplicht! Das dus strafbaar! Let daar maar mee op! Wij spreken mekaar toevallig ook met de voornaam aan, ik weet dat ik correct zal behandeld worden, zij gerust.

Comment

dus jij gaat daar van uit, dat wij niet geholpen gaan worden of slecht. Awel ik zal u op de hoogte houden! Bij mij staat de verkoper centraal, en hij zal het horen dat er iets niet naar wens is! Door uw post, geef jij toe dat je mensen oplicht! Das dus strafbaar! Let daar maar mee op! Wij spreken mekaar toevallig ook met de voornaam aan, ik weet dat ik correct zal behandeld worden, zij gerust.
        Ik heb nergens gezegd dat jij niet of slecht geholpen gaat worden. En oplichten, let op met je beschuldigingen. Als je maatwerk en specifieke materialen verwerkt, dan is er geen catalogusprijs. Want zoals jij het hier schrijft is de garage die 100euro meer vraagt voor dezelfde auto dan ook een oplichter.

Ik zou zeggen, geniet van uw weekend en uw reisje met het bespaarde geld, want uw mening & mijn mening zijn verschillend, wat perfect mag. Ik ben gelukkig met mijn garagist en zijn prijssetting. En als jij gelukkig bent om het onderste uit de kan te halen, dan is dat uw volste recht. Misschien moet je de TS maar aanspreken om met hem een gouden zaakje te gaan doen.

Comment

inderdaad, we verschillen van mening. En dat kan en mag gerust he
          Wie uiteindelijk de echte winnaar is, zal men nooit weten. Zolang de economie maar draait zeker, dat is iets waar we bijde aan bijdrage!

T'was niet de bedoeling om u aan te vallen! Dat wil ik wel even rechtzetten.

Comment

en over service gesproken, wij hebben BMW, MERCEDES, LAND ROVER, VOLVO gecontacteerd via mail, niemand heeft geantwoord behalve VOLVO en dit binnen het half uur! Het woord service kennen ze de dag van vandaag niet meer precies, dat moet je afdwingen. In garages sta je gewoon te draaien, ze komen zelfs niet! Je moet zelf actie nemen, dan kom je ergens. Dat je dan ergens TOP service vindt, dan hebben ze schandalige eisen en worden ze opdringerig bij een 2de bezoek.
            Tja, vergeet het dan maar. Breng daar uwe auto binnen, heb liever iemand waarmee ik discussiëren dan ne toffe pee met drank en chips, waar je droog de rekening krijgt.
            Dat is toch net wat ik zeg. Ik heb de garage gekozen aan de hand van de ontvangst, uitleg en sympatiek overkomen van de verkoper. Het gevoel dat ze je belangrijk vinden als klant. Prijs is zeker belangrijk, ,maar niet het meest belangrijk in de zin van dat ik garages tegen elkaar ga uitspelen. Wat jij duidelijk wel doet zei je.

En dat je van zoveel geen offertes krijgt, wel, daarmee bewijs je mijn punt. Meestal heb je aan de mail al door welk soort klant je bent en als ze door hebben dat je voor een euro al elders gaat, gaan ze geen tijd en energie in je steken.

Ik heb altijd offertes ontvangen, van BMW, Mercedes, Volvo en Renault. Maar ik zeg dan ook altijd bij waarom ik bij hen offerte vraag. Bv. omdat ze vlakbij zijn, of omdat ik iemand ken die tevreden van hen is, enz. Ik zal nooit mailen met 'kunnen jullie me je beste prijs geven...', ik durf wedden dat dat in jouw mail wel stond? Dan geef je aan dat de prijs het belangrijkste (of enige) argument gaat zijn om bij hen te kopen.

Comment

Het voorkomen van de verkoper is wel het laatste criterium waar ik rekening mee houd bij aankoop van een auto. Ik kijk naar mijn portefeuille.

Comment

en over service gesproken, wij hebben BMW, MERCEDES, LAND ROVER, VOLVO gecontacteerd via mail, niemand heeft geantwoord behalve VOLVO en dit binnen het half uur! Het woord service kennen ze de dag van vandaag niet meer precies, dat moet je afdwingen. In garages sta je gewoon te draaien, ze komen zelfs niet! Je moet zelf actie nemen, dan kom je ergens. Dat je dan ergens TOP service vindt, dan hebben ze schandalige eisen en worden ze opdringerig bij een 2de bezoek.
                Tja, vergeet het dan maar. Breng daar uwe auto binnen, heb liever iemand waarmee ik discussiëren dan ne toffe pee met drank en chips, waar je droog de rekening krijgt.

Je hebt ergens wel gelijk dat de service en de algemene aanpak bij veel garages (grondig) fout zit. Maar jou 'afdwingen' van service slaat echt nergens op. Ofwel krijg je ergens goede service ofwel krijg je die niet en dan kan je enkel nog uw mond open doen om te klagen (wat je volgens mij zeker moet doen) en elders gaan of gewoon zwijgen en het slikken zoals er zoveel Vlamingen zijn die dat doen. Goede service is niet afdwingbaar, zo simpel is het.

Comment

Beste,

Dit hebben wij inderdaad geprobeerd, en hij kon niet aan de prijs! Ook hadden zij torenhoge schadeclaims 10% (€5000) bij beschadiging demowagen tijdens een testrit! Dit was bij andere €750! Ze werden ook opdringerig, na een tweede bezoek. Jammer, maar zo werkt het bij ons niet. Ik bedoel natuurlijk, met jij bepaald de prijs, dat je dit wel realistisch houd, dus dat de wagen 10.000 kost, dat je geen 6000 euro korting moet verwachten. Bij mij lukt het meestal toch, de gewenste korting los te krijgen. Er is gerust marge, daar geloof ik niks van! Op autosalons gaan ze hoger in korting. Maar de korting die zij voorstellen, is nooit het maximale, maar het ideale voor hun. De truck is deze, zij zeggen bv 6%, dan zeg jij mmmm had toch 8% gewild, en je staat recht en gaat door. Voor je aan de deur bent, roepen ze u terug om u 8% te geven, of te compenseren zodat u toch 8% hebt. Probeer maar, altijd succes.

Bij het autosalon is de korting hoger omdat de prijs vlak voor het salon ook wat hoger wordt gelegd.

Comment

we zitten aan 48 reacties intussen ... waar blijft die budgetkoper zijn eerste reactie ?

Comment

Die is aan 't vergelijken...

Comment

Er is niks mis met vergelijken

Kan alleen maar volgende tips meegeven aan de vraagsteller.

1) Als je prijzen vergelijkt zal het niet veel maken op je nieuwe wagen , je grootste winst zit hem in de overname van je 2dehands , bij mij in premium BMW kan er vlot 4000 euro verschil op zitten in de overname.

2) Kijk verder als de zakdoek Vlaanderen. Ga op z'en minst is over de taalgrens , nog nooit een wagen in Vlaanderen gekocht, de Walen geven veel meer voor je 2de hands in mijn geval vorige keer 4000 euro op een X3.

3) Een nieuwe wagen is nooit een goede koop als hij 1 meter buiten rolt uit de garage is hij 21% minder waard. Bekijk de markt van jonge 2dehands ook zeker (zelfs BMW geeft nu 3 jaar extra garantie deze maand)

4) Durf in het buitenland shoppen . Hoe groter de afzetmarkt hoe beter de prijzen . Ik vlieg volgende week naar Munchen om een mijn nieuwe BMW X5 te gaan ophalen. Ik spaar 23% op de nieuwprijs. Voor een wagen van 6 maand oud en 6000 km.

5) Laat u niet afschrikken door forumleden die zeggen dat ze hun klanten daarna de rekening laten betalen in onderhoud . Een autodealer zal heus zijn licentie niet willen verliezen door u extra aan te rekenen voor dingen die niet vervangen zijn geweest.
                        Ik ga al 20 jaar op onderhoud bij BMW Juma ik heb er nog nooit een wagen gekocht en heb er perfecte service. Na iedere servicebeurt krijg ik telefoon of mail van de invoerder uit Bornem om te vragen of alles naar wens is verlopen Ze zitten er dus bij de invoerder met de neus op en ze hebben echt geen kans om te prutsen . Bij Juma krijgen ze iedere keer een eerlijke kans om een prijsofferte te maken maar altijd duurder. Ik onderhandel trouwens nooit over de prijs De dealer die mij van de eerste keer de beste prijs geeft inclusief overname daar koop ik. Nu terug in het buitenland X5 en ben zeker dat Juma dat terug goed gaat doen voor mij de onderhoud. Ze mogen er zelf hun nummerplaathouder met hun reclame op zetten en mij duurder onderhoud rekenen dat betaal ik met plezier in vergelijking met wat ik aan de koop in Duitsland win

Comment

In plaats van een Mercedes C koop u een A classe dan heb je direct 40 cm korting.

Comment

X3 driver, als je met 21% de BTW bedoelt is dit een waardeverlies van 17,4%

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                              In plaats van een Mercedes C koop u een A classe dan heb je direct 40 cm korting.
                              Beste reactie in deze thread tot hiertoe

Comment

Om 23 % korting te krijgen op een tweedehandswagen (berekend op de kataloogprijs) hoef je echt niet naar Duitsland te rijden.

Comment

Weer een topic starter die we niet meer zien.
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Weer een topic starter die we niet meer zien.
                                    En hoe zou dat komen? Pek en veren omdat hij durft vragen hoeveel korting ge kunt krijgen. Een onderhoud gaat plots x 2 worden en naar garantie kunt ge fluiten als ge naar korting durft vragen. Enfin, dat maken ze hem hier toch wijs.

De volgende leaselul die hier komt zagen omdat hij twijfelt tussen 2 karren zal natuurlijk wel weer met open armen ontvangen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                      En hoe zou dat komen? Pek en veren omdat hij durft vragen hoeveel korting ge kunt krijgen. Een onderhoud gaat plots x 2 worden en naar garantie kunt ge fluiten als ge naar korting durft vragen. Enfin, dat maken ze hem hier toch wijs.

De volgende leaselul die hier komt zagen omdat hij twijfelt tussen 2 karren zal natuurlijk wel weer met open armen ontvangen worden.
                                      Dat bedoelde ik dan ook.
                                      den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Dat bedoelde ik dan ook.
                                        Ah, ok, ik kon het niet echt afleiden uit uw post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                                          Ah, ok, ik kon het niet echt afleiden uit uw post
                                          Smiley vergeten.
                                          den borre

Int3x0r

Comment

Working...
                                          X