Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe auto, welke kortingen kunnen we ongeveer krijgen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Nox Bekijk Berichten
    Fabeltje?

    Ik ben vorige week gaan informeren bij Mercedes, +/- 30% korting op een stockwagen (mercedes c-klasse break). Zeker in de premium merken zijn de marges enorm imo.
    Dat is dan wel ferm, maar enkel bij stockwagens veronderstel ik dan?

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
      20 % korting lijkt me wel het absolute minimum dat je mag eisen. De marges op nieuwe wagens zijn enorm in Belgie.
      Er zal zeker marge zijn, maar de vraag is, waar ze zit.

      Ik veronderstel dat het leeuwendeel bij de constructeur zit en slechts beperkt bij de dealer of garagist.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        kijk bij de duitsers gewoon voor hoeveel ze die auto in usa verkopen, een full option e500 bvb kost daar niet wat wij aan een platte 200 cdi betalen
        Ik dacht thans dat Europese wagens in de USA een stuk duurder waren omwille de hoge invoertaksen. Een kennis van mij uit NY had vroeger een Mistubishi 3000 nieuw gekocht voor een pak meer geld dan zijne maat aan ne nieuwe Viper had gegeven.

        Ge moet wel opletten, de prijzen op de websites van USA websites zijn altijd zonder BTW hé. Omdat de BTW van staat tot staat enorm verschilt. Er zijn staten waar ge bv 11% betaald en in een andere weer 4%.

        Ik zeg nu niet dat ge ongelijk hebt hé, maar daar moet men wel altijd even naar zien.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door auto'tje Bekijk Berichten
          en over service gesproken, wij hebben BMW, MERCEDES, LAND ROVER, VOLVO gecontacteerd via mail, niemand heeft geantwoord behalve VOLVO en dit binnen het half uur! Het woord service kennen ze de dag van vandaag niet meer precies, dat moet je afdwingen. In garages sta je gewoon te draaien, ze komen zelfs niet! Je moet zelf actie nemen, dan kom je ergens. Dat je dan ergens TOP service vindt, dan hebben ze schandalige eisen en worden ze opdringerig bij een 2de bezoek.
          Tja, vergeet het dan maar. Breng daar uwe auto binnen, heb liever iemand waarmee ik discussiëren dan ne toffe pee met drank en chips, waar je droog de rekening krijgt.
          Dat weet ik zo nog niet. Hangt denk ik ook af van uwe leeftijd en de pretentie van de garage. Toen ik in mijn 20ger jaren in garages kwam, werd ik er ook niet snel geholpen.
          Nu ik bijna 40 ben en in de zomer een 7-tal garages heb gedaan, heb ik nergens langer dan 15 min moeten wachten eer een verkoper bij me stond en ik uitstekend geholpen werd. Zeker als ze horen dat het voor een volgende firmawagen gaat. En van sommigen heb ik achteraf nog mailtjes gekregen om het verder op te volgen.

          Comment


          • #85
            Inderdaad, we zijn allebei nog jong en zien er ook jong uit. Maar heb ze dus duidelijk laten schrikken, want we hebben ongekende aflever service gekregen, bloemen + champagne + Relatiegeschenk + speelgoed auto + halve tank.
            contact met de dealer is dan ook super nu!

            Comment


            • #86
              Denk dat dit toch min of meer standaard is hoor. Auto afgedekt met doek, champagne een cadeautje van het merk, een buske olie en ruitenreiniger, een uurke of langer uitleg,...

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Denk dat dit toch min of meer standaard is hoor. Auto afgedekt met doek, champagne een cadeautje van het merk, een buske olie en ruitenreiniger, een uurke of langer uitleg,...
                Allemaal niet nodig voor mij , ik wil gewoon de beste prijs.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Denk dat dit toch min of meer standaard is hoor. Auto afgedekt met doek, champagne een cadeautje van het merk, een buske olie en ruitenreiniger, een uurke of langer uitleg,...
                  Dat heb ik idd ook al op
                  FB gezien als mensen de wagen ophalen. Ik nog nooit meegemaakt.
                  Dinsdag de DS5 afhalen en weet exact hoe het gaat gaan. Die staat in de kelder en dus rijden ze hem naar boven in de werkplaats. Daar krijg ik wa uitleg en deze keer wss wat gezaag omdat ze weten dat ik liever een ander merk had gehad. En daarna vertrekken. Als ik iets extra wil, dan moet ik aan de balie ne choco toff uit de pot gaan halen :-)
                  Last edited by ; 03/12/2015, 19:06.

                  Comment


                  • #89
                    Bloemen, champagne en prul????
                    OMG, ik zou er zot van worden. Rare gewoonte die al jaren in zwang bij onze noorderburen. Daar mag je je verheugen aan al dat moois, weliswaar na het betalen van een aanzienlijke "afleveringskost". De "cadeautjes" en attenties zijn dan wel dubbel en dik betaald maar dat mag de pret niet drukken. Wist niet dat ze ondertussen hier ook al zo gek deden.

                    Bij mijn dealer staat die gewoon klaar in de werkplaats en als ik wil kan ik wat uitleg krijgen. Maar normaal gezien geeft de baas me een hand bij overhandiging van de papieren en hup, ik kan vertrekken. Staat de wagen wat ingesloten dan zullen zij hem met plezier achteruit buiten rijden en anders doe ik het zelf. Meer moet dat niet zijn.
                    (Maar als er iets is of ik wil dat er iets aan gebeurt, dan kan ik er altijd dezelfde of de volgende dag terecht. En dàt spreekt me nu net wat meer aan.)
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                      Allemaal niet nodig voor mij , ik wil gewoon de beste prijs.
                      Goh ja, ik had de beste prijs en zelfs een extra korting rechtstreeks bij de invoerder bekomen. Maar blijkbaar wordt dit de nieuwe tendens. Was bij mijn vorige auto's ook zo en elke keer komt er wat extra bij. Nu kreeg ik een speciaal tel nr waar je dag en nacht terecht kan met eender welke vraag over je voertuig. Dat is weer wat nieuws dat voor een bepaald gedeelte van het gamma voorbehouden is. Je begrijpt iets niet, telefoontje en je krijgt uitleg. Dit voor onbepaalde tijd. Paar dagen na de aflevering word je door de garage gebeld of alles in orde is, nog een paar dagen later belt de invoerder eens...
                      Voor leasings zullen ze dat niet doen omdat ze de bestuurder niet kennen en enkel de gegevens van de koper hebben veronderstel ik.
                      Ah ja, je krijgt per mail ook nog een fotooke van de aflevering lol. In afwachting van de nieuwe kreeg ik een usb stick met info over de wagen.
                      Sommige zaken zijn erover, andere vind ik wel zeer goed. Die champagne hoeft niet voor mij, dat doek ook niet. Maar een busje olie, zo'n usb stick met uitleg, dat tel nr zijn dingen die ik wel apprecieer. Ook het feit dat ze uitgebreid uitleg geven vind ik goed. Tegenwoordig kan je één en ander met het multimediasysteem en ik ga niet zo graag zoeken in de boekjes hoe ik alles moet bedienen. Dus koppelen ze de telefoon, zetten ze je posten gereed in het geheugen, enz.
                      Afleveringskosten heb ik niet betaald. Tja, de merken doen altijd meer om hun klanten in de watten te leggen. Maar het komt wel allemaal terecht op de nek van de garages die moeten verkopen met kleine winstmarges en enorm gepushed worden door de invoerder.

                      Comment


                      • #91
                        Mannen en gebruiksaanwijzingen. Het zal nooit goed komen.

                        Comment


                        • #92
                          Haha neeje... ik ben dus niet alleen lol. Liever klooien dan het te lezen. Heb gisteren onze printer aangesloten, alles werkte behalve kopieren. Uiteindelijk naar Nederland gebeld en t was direct gefikst. Begin maar te zoeken in zo'n handleiding pff.

                          Comment


                          • #93
                            Bij mijn laatste wagen (Jennes Machelen) probeerde men nog een onderhoudscontact te verkopen. Niks doek, niks extra.

                            Bij de aflevering lease auto zoon bij Landrover Wilrijk : doek , bloemen en champagne

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Denk dat dit toch min of meer standaard is hoor. Auto afgedekt met doek, champagne een cadeautje van het merk, een buske olie en ruitenreiniger, een uurke of langer uitleg,...
                              Bij de Dacia's net hetzelfde gekregen. Bij Logan was er wel geen uur uitleg Dit is uw contact om hem te starten...

                              Comment


                              • #95
                                'Goed dat jij al een BMW rijdt, dan gaat het vlot lukken' -> 1 uur later op de baan waarbij zowat alles me uitgelegd was (Voor de Connected drive services moet je je apart inschrijven voor een cursus van 2 uur). Champagne, bloemen hoef ik niet (en waren ook niet van de partij).
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Haha neeje... ik ben dus niet alleen lol. Liever klooien dan het te lezen. Heb gisteren onze printer aangesloten, alles werkte behalve kopieren. Uiteindelijk naar Nederland gebeld en t was direct gefikst. Begin maar te zoeken in zo'n handleiding pff.
                                  Zo een handleiding heeft een inhoudsopgave, altijd handig als je iets specifiek zoekt.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #97
                                    Ja weet het, maar vind da maar ne keer. Kopieren ging niet omdat ik de pagina instelling zonder randen genomen had terwijl het met randen moest zijn. Zoiets stoms (van mij) en t spel ging niet lol...

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                      Bij de Dacia's net hetzelfde gekregen. Bij Logan was er wel geen uur uitleg Dit is uw contact om hem te starten...

                                      Meer zat er ni op zeker

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                        Meer zat er ni op zeker
                                        Niet echt nee toch niks waar uitleg voor nodig is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Er zal zeker marge zijn, maar de vraag is, waar ze zit.

                                          Ik veronderstel dat het leeuwendeel bij de constructeur zit en slechts beperkt bij de dealer of garagist.
                                          wij steken toe op elke verkochte wagen... Wanneer je alle kosten telt: klaarmaken, afschrijven showroom, loon verkopers, publiciteit...

                                          Betreft een "modern premium" merk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X