Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer met LPG invoeren uit NL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimer met LPG invoeren uit NL

    Ik heb een auto uit NL op het oog, met een LPG-installatie erin van een 2-tal jaar oud. De auto is van '86 en ik zou ermee op gewone nummerplaten willen rijden. De homologatiekeuring zou afgeschaft zijn voor auto's die gekeurd zijn in de EU, maar hoe zit dit met auto's van voor '96 die nog geen COC hebben?

    Ook heb ik gehoord dat LPG-systemen uit NL een probleem kunnen geven op de Belgische keuring.. Iemand had een auto met LPG uit NL gehaald, in NL was er nooit een probleem op de keuring, maar eens in BE moest die blijkbaar de hele installatie laten aanpassen. Zou dit een alleenstaand geval zijn of is het met elke LPG installatie uit NL voor dagelijks gebruik (niet als oldtimer) miserie?

    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

  • #2
    in NL mogen ze hun LPG zelf monteren, in belgie MOET dat door een erkende LPG installateur gedaan worden.
    met een beetje sjans ga je naar een LPG boer, die overloopt alles ff, maakt u een installatieverslag op en de keuring aanvaard alles.
    met een beetje pech mag die LPG boer uw vulkoppeling, leidingen en tank verwisselen omdat die niet volgens de belgische normen is.

    toen ik mijn dodge de eerste keer keurde (was al een belg) moest ik 2 andere vulleidingen hebben (die mogen maar x aantal jaar oud zijn), en k geloof dat de overdrukventielen vervangen werden. daar moest ergens een R opstaan (iets van R43) en de mijne hadden dat niet.
    2 tanken herkeuren (2x300€) want de keuring was ook al verlopen (6jaar) en alles opnieuw monteren.

    6jaar lader heb ik mijn hele frame zelf herbouwd waar de tanken inliggen, omdat ik één van die tanken al eens verloren was op straat (daar sta je dan met een installatie die je zelf NIET mag doen maar door specialisten moet gedaan worden). heb een LPG boer gevonden die dan ook akkoord was mijn frame te aanvaarden en een verslag op te maken. dan ook nieuwe koperleidingen naar de motor moeten leggen, want de vorige waren te klein (alweer dankuwel specialisten). kostprijs +1000€ voor alles

    Comment


    • #3
      Hmm, in dat geval laat ik hem beter staan dan? Eigenlijk zou de auto in BE eens gecheckt moeten kunnen worden door een LPG installateur, voor ik begin met exporteren en importeren.. Maar de auto is niet meer verzekerd dus de eigenaar zal dit niet toestaan.

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • #4
        Ik heb hetzelfde voorgehad !

        Uiteindelijk ben ik overeengekomen met de verkoper in Nederland om de LPG te laten verwijderen en via rdw terug laten zetten op benzine.
        De wagen heb ik dan gewoon kunnen invoeren op papier als benzine.
        Dit heeft me 250 euro extra gekost.

        Comment


        • #5
          Pff, denk dat ik hem ga moeten laten schieten dan.. Kan dan evengoed met m'n huidige auto blijven bollen.


          Triestig dat dit anno 2015 nog kan in een 'eengemaakt Europa'..

          E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

          Comment


          • #6
            Wel ik heb dan weer wel positieve ervaring ermee.
            Nederlandse installaties worden ook aanvaard.

            Dus normaal gezien heb je geen problemen met een LPG installatie van 2 jaar oud, en aanvaarden ze het gewoon op de Belgische keuring.
            Zelf al een aantal wagens met recente LPG installaties gehad, en daar hebben ze het gewoon aanvaard...
            Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
              Wel ik heb dan weer wel positieve ervaring ermee.
              Nederlandse installaties worden ook aanvaard.

              Dus normaal gezien heb je geen problemen met een LPG installatie van 2 jaar oud, en aanvaarden ze het gewoon op de Belgische keuring.
              Zelf al een aantal wagens met recente LPG installaties gehad, en daar hebben ze het gewoon aanvaard...
              Met of zonder papieren erbij? Er zitten namelijk geen papieren bij van de LPG installatie. :/

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • #8
                geen papieren, VERGEET het.
                krijgt ge NOOOIT gekeurd. ergste van al is dat je de tank niet eens mag gebruiken dan. is oud ijzer, je moet gewoon een nieuwe tank steken. en nieuwe tank = nieuwe installatie.
                heel de nest moet eruit en vernieuwd worden. voor mij een goeie prijsbreker want de auto is minder waar nu.
                je hebt nu een auto op LPG die geen LPG heeft, overal gaten van leidingen en vijzen en je moet een hele nieuwe installatie monteren.

                ik heb hier ook nog een grote tank liggen, is in HEEEEL GOEIE staat, heeft alle nodige nummers op de tank staan, maar geen papieren. helaas, krijg je nooit meer gemonteerd in belgie.
                het was een gok en ik dacht dat ik het zou in orde krijgen door die toe te voegen aan mijn bestaande installatie in de dodge (had al 2tanken)

                Comment


                • #9
                  Duidelijk! Laten staan dus. Jammer, want het was een nette auto en mocht hem voor €700 mee pakken.

                  E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                  Comment


                  • #10
                    LPG eruit dan.
                    een nieuwe tank kost ook zo overdreven veel niet hoor en als het een oude installatie is, dan is zo een verdamper ook peanuts om te vervangen (LPi is een ander verhaal)

                    Comment


                    • #11
                      Heb de auto al afgezegd.

                      LPG laten demonteren kost ook centjes he. En dan moet je hem nog invoeren etc...

                      E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                      Comment


                      • #12
                        Uitbouwen kost 300 Eur en auto invoeren stelt niets voor.
                        Last edited by ; 07/11/2015, 10:42.

                        Comment

                        Working...
                        X