Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Action: "Dunlop" 6/12v druppellader

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Action: "Dunlop" 6/12v druppellader

Gisteren liep ik in de Action en botste ik op een druppellader van "Dunlop", voor €7,95.
    Op de website staat er meer qua prijs, maar in de winkel was het dus 7,95. Heb er ook eentje mee gedaan, aan de autobatterij durf ik het (nog) niet hangen. Maar gebruik nogal eens een accu voor iets anders ook, dus kan nog wel van pas komen.

De info die erop staat:

-6volt & 12 volt lood & gel accu's
    -van 4 tot 120 Ah Ampère-uur
    -"5-step charging"

Op 2dehands vind ik hem ondertussen ook, met wat wazige foto's & dus ene die er al meer probeert uit te krijgen dan het kostte.

Tweedehands of nieuwe Accu's en Toebehoren of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

Nu weet ik niet of je hiermee een normale auto batterij mee kunt opladen. Want mijn lader dat ik nu heb (oud oranje/roest) ijzeren geval weegt als lood, gaat wel tot 18Ampère en dit maar 1. Bovendien weegt dit dingetje zoveel als een stuk van 2Euro...

Iemand een idee of dit veilig is om effectief autobatterij mee te laden?

Spotprijs . Kopen is de boodschap.

Comment

Laag gewicht van deze druppellader wijst op lichte en goedkope transfo.
      Is ook het fragielste onderdeel wat op termijn wel eens stuk gaat.
      Dus hier een beperkte laadstroom, vandaar dunne laadkabels en klemmen.

Wordt gebruikt om batterijen op niveau te houden bij langdurige stockage.
      Kun je eigenlijk weinig mee mis doen.
      Gewoon proberen en in de gaten houden tijdens laadcyclus.
      Wanneer 'm overschakelt naar onderhoudsmodus ( druppelladen ) is't in orde.

Comment

Voor dat geld kunnen daar onmogelijk deftige onderdelen inzitten. Ik heb eentje van Ctek en dat ding wordt toch redelijk warm als hij de eerste keer moet laden. Ik zou het niet vertrouwen. Dat ligt hier maanden na elkaar dag en nacht aan bij mij.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Voor dat geld kunnen daar onmogelijk deftige onderdelen inzitten. Ik heb eentje van Ctek en dat ding wordt toch redelijk warm als hij de eerste keer moet laden. Ik zou het niet vertrouwen. Dat ligt hier maanden na elkaar dag en nacht aan bij mij.
          Action en kwaliteit zie je niet vaak in een zin, tenzij negatief...

Comment

in mijn oude loodzware accu lader. zo een metalen groten bak, daar zit 1 ordinair oude dikke transfo in en 2 grote diodes om gelijk te richten. ding lever 8A op 12V.
            als ik nu kijk naar mijn laptoplader dat is een klein plastic doosje dat amper groter is dan mijn gsm, levert 19,5V aan 4,6A.

dat ding van de action is gewoon een goedkoop schakelend voedingske (zoals uwe gsm lader nu, uwe laptoplader, de voeding in uwe tv, dvdpeler...) met daarachter een heel klein stukje electronica om te laden.

bv dit

die LM317 chip is HET HART van die lader en kost $5,98 voor 10stuks op amazon.com. die weerstandjes, condensatortjes en transistortje kosten nog minder.
            het kan dus wel perfect, maar t zal eerder een druppellader zijn om in de winter aan je oldtimer te hangen.
            als je auto accu van 72AH leeg is, moet dat ladertje ongeveer 80uur laden aan 1A om ze vol te krijgen (3,5dagen).

ik heb ook een CTEK hangen, dat is een lader die ook desulfeert en de accu test. ding kan 5A leveren en kan je dus NIET bouwen met zo een goedkoop regelaartje als hierboven. (kost 80€)

ik heb ook zo een universele lader liggen die li-ion, nimh, nicd en lood kan opladen.
            kost 35€ en kan tot 5A opladen.

dat action ladertje kan dus best, maar 1A is niet geschikt voor lege batterijen op te laden. hoogstens goed om ze door de winter te krijgen.

ik koop toch regelmatig in de action:
            -spuitbussen satijn zwart
            -motorolie
            -cocoswater
            -led fietslampen (die vaste reflectoren voor achteraan met zo ledjes in op 2xAA batterijen. ik sloop de batterijen eruit en hang de ledjes rechtstreeks aan het accupak voor mijn led koplamp)
            -kadertjes voor fotos
            -powerbank voor telefoon te laden
            -beschermfolie voor de tablet
            ...
            Last edited by ; 08/11/2015, 10:15.

Comment

Ik heb ook een goedkope van de lidl of aldi . Voor die paar keer dat ik dat nodig heb ieder jaar werkt dat spel goed genoeg en had zelfs 3jaar garantie.
              Trouwens als het echt moet heb ik ook startkabels.
              Een accu dat opgeladen is moet ook niet maanden aan een stuk aan de druppellader hangen . Steek dat spel om de 3a4weken terug in voor een dag of 2.

Comment

Working...
              X