Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Opel Astra H

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem met Opel Astra H

Hallo,

Ik sta op het punt om een opel astra h van 2004 te kopen, maar ik weet echt niet of ik hem zou kopen of niet.

De wagen is echt heel proper, zo een propere en nette occassiewagen heb ik nog nooit gezien. Het probleem is dat de auto net voor hij aanslaat een piepend geluid maakt, als de wagen gestart, dan valt het geluid weg. Het is dus echt net voor hij aanslaat, direct daarna is het geluid weg.
    Als hij stationair draait, dan hoor je geen piepend geluid, maar als je mee gaat rijden, dan hoor je wel als je gas geeft, bij het schakelen valt het geluid weg.

Zouden het de druklagers van de koppeling kunnen zijn?
    Het vreemde is dat de wagen altijd onderhouden is geweest bij de Opel garage en nooit vonden ze het belangrijk of wisten ze niet wat het probleem was om het te herstellen.

Momenteel ben ik enorm aan het twijfelen of ik hem zou kopen, als het de koppeling is, dan ben ik meer dan 500-600 euro kwijt en dat wil ik niet.

Kan iemand aub helpen? Ik moet die mensen deze avond laten weten of ik nog interesse heb.

Groetjes

Als hij een M32 versellingsbak heeft, dan is de kans groot dat die in de soep is gedraait. Zéér gekend probleem... google het maar een keer. Laten staan dan.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Kerel, overdrijf anders keer

Is natuurlijk gissen zo, heb je geen filmpje?
      Ik gok op de starter.

Comment

Helaas pindakaas, ik had al een voorschot gegeven, dus ik ben verplicht om de wagen te kopen.

Hij heeft 5 versnellingen, geen idee welke versnellingsbak eronder zit;
        Weet nog iemand misschien iets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
          Helaas pindakaas, ik had al een voorschot gegeven, dus ik ben verplicht om de wagen te kopen.

Hij heeft 5 versnellingen, geen idee welke versnellingsbak eronder zit;
          Weet nog iemand misschien iets?
          Geen M32.
          Welke motor?

Comment

Het is niet omdat je een voorschot gegeven hebt dat je moet kopen.
            Je kan dat voorschot ook gewoon laten schieten.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
              Geen M32.
              Welke motor?
              1.7 CDTi, 100 pk(73kW)
              Ik heb een contract ondertekend, dus ik moet me ook aan dat contract houden.

Ik hoop gewoon dat het niet het vliegwiel of koppeling is.

Comment

zo'n piepend geluid, komt dat niet meestal van een riem die even doorslipt? (bv. zoals in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=8oLMXLxVBbk )
                bij het starten draait er in de versnellingsbak niks mee dus kan mij moeilijk voorstellen dat het daar aan ligt.

Comment

Ik begrijp niet als je zoveel twijfels hebt dat je dan toch een voorschot geeft voordat je kan checken/navragen wat er aan de hand is . Mijn eerste vermoeden zou echter een ook riem zijn.
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Hopelijk is het de riem, anders verkoop ik hem gewoon verder.
                    Als student ga ik geen zotte kosten doen.

Comment

Niet verkeerd bedoeld maar als je een wagen koopt van die ouderdom, houd je best altijd iets achter de hand voor onderhoud of herstelling.

Daarom is het nog geen slechte wagen, als iets moet hersteld worden op die leeftijd.
                      Positief is toch dat deze bij Opel werd onderhouden, dus met boekje en facturen.

Comment

Ja, dat geld had ik ook opzij gehouden, maar toen wist ik niet dat het zo een groot probleem.
                        Ik dacht bij de aankoop gewoon v-riem en remblokken vervangen, max 100 euro.
                        Maar toen ik naar huis kwam, wist ik eigenlijk niet zeker dat het de v-riem was aangezien bij het ontkoppelen het geluid weg was.
                        Remblokken vervangen doe ik zelf (€20) en v-riem doet de garagist ( ik denk max. €80)

Comment

V - riem kan je ook makkelijk zelf hoor.
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AutoImport Bekijk Berichten
                            1.7 CDTi, 100 pk(73kW)
                            Ik heb een contract ondertekend, dus ik moet me ook aan dat contract houden.

Ik hoop gewoon dat het niet het vliegwiel of koppeling is.
                            Deze motor is vrij probleemloos.
                            Ik denk eerder aan een lager van de alternator. Nu is het zo dat je een jaar garantie hebt als je bij garage koopt. Dus geen zorgen.
                            Of is het particulier?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              Deze motor is vrij probleemloos.
                              Ik denk eerder aan een lager van de alternator. Nu is het zo dat je een jaar garantie hebt als je bij garage koopt. Dus geen zorgen.
                              Of is het particulier?
                              Ja, ik heb het particulier aangekocht, maar hij is steeds bij de Opel verdeler onderhouden geweest. Laatste grote onderhoud was 2 maanden geleden volgens het boekje. De verkoopster heeft zelf 3 jaar met dit probleem rond gereden...

Comment

Working...
                              X