Het betreft hier een geplande aankoop van een tweedehands wagen in Italië. Gelijkaardige onderwerpen over wagens kopen in Duitsland heb ik reeds gelezen en blijft in grote lijnen hetzelfde qua papierwerk. Dat is althans wat ik op internet teruggevonden heb.
Mijn situatie is als volgt:
- Ik ga een tweedehands wagen kopen van een familielid in Italië
- De wagen is nu nog verzekerd op naam van mijn familielid in Italië. Om geen gedoe met transferplaten te hebben had ik gedacht om naar Italië te vliegen en met de wagen met Italiaanse nummerplaten, verzekering en alle wettelijke documenten naar België te rijden. Ik ga er vanuit dat dit kan?
- Wanneer ik thuis in België aankom demonteer ik de Italiaanse nummerplaten en stuur ik deze naar mijn familielid in Italië die de nummerplaat zal laten schrappen (hij heeft nu een firmawagen).
- Probleem is dat vervolgens de wagen thuis staat zonder nummerplaten.
- Ik rij met een firmawagen en kan mijn nieuwe wagen niet verzekeren via de makelaar die mijn firmawagen verzekert. Dus vragen om de nummerplaten van mijn firmawagen tijdelijk te gebruiken om naar de keuring te gaan met mijn nieuwe wagen is niet mogelijk.
- De wagen zal wel in België gekeurd moeten zijn vooraleer ik hem kan inschrijven.
- Ik lees dat een recente keuring (<2 maanden) uitgevoerd in Italië ook wel gedeeltelijk geldig is maar dat er dan blijkbaar toch nog een "visuele" keuring moeten plaatsvinden in België. Dus heb ik toch nog nummerplaten nodig om naar de keuring te gaan denk ik??
Link: http://www.wegcode.be/actueel/recent...ndere-lidstaat
Ik heb gelezen dat beroep doen op een garagist met Z-platen een optie is om het voertuig gekeurd te krijgen. Ik weet alleen niet direct bij wie ik kan gaan aankloppen en of ze daar happy mee zijn als de wagen niet van daar komt. Welk voordeel hebben zij eraan, buiten de prijs die ik hen zal moeten betalen?
Iemand ervaring/advies aangaande zulke situatie?
Mijn situatie is als volgt:
- Ik ga een tweedehands wagen kopen van een familielid in Italië
- De wagen is nu nog verzekerd op naam van mijn familielid in Italië. Om geen gedoe met transferplaten te hebben had ik gedacht om naar Italië te vliegen en met de wagen met Italiaanse nummerplaten, verzekering en alle wettelijke documenten naar België te rijden. Ik ga er vanuit dat dit kan?
- Wanneer ik thuis in België aankom demonteer ik de Italiaanse nummerplaten en stuur ik deze naar mijn familielid in Italië die de nummerplaat zal laten schrappen (hij heeft nu een firmawagen).
- Probleem is dat vervolgens de wagen thuis staat zonder nummerplaten.
- Ik rij met een firmawagen en kan mijn nieuwe wagen niet verzekeren via de makelaar die mijn firmawagen verzekert. Dus vragen om de nummerplaten van mijn firmawagen tijdelijk te gebruiken om naar de keuring te gaan met mijn nieuwe wagen is niet mogelijk.
- De wagen zal wel in België gekeurd moeten zijn vooraleer ik hem kan inschrijven.
- Ik lees dat een recente keuring (<2 maanden) uitgevoerd in Italië ook wel gedeeltelijk geldig is maar dat er dan blijkbaar toch nog een "visuele" keuring moeten plaatsvinden in België. Dus heb ik toch nog nummerplaten nodig om naar de keuring te gaan denk ik??
Link: http://www.wegcode.be/actueel/recent...ndere-lidstaat
Ik heb gelezen dat beroep doen op een garagist met Z-platen een optie is om het voertuig gekeurd te krijgen. Ik weet alleen niet direct bij wie ik kan gaan aankloppen en of ze daar happy mee zijn als de wagen niet van daar komt. Welk voordeel hebben zij eraan, buiten de prijs die ik hen zal moeten betalen?
Iemand ervaring/advies aangaande zulke situatie?
Comment