Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe een BMW aankopen in Duitsland van BMW mitarbeider en invoeren naar Belgie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe een BMW aankopen in Duitsland van BMW mitarbeider en invoeren naar Belgie

Even samenvatten in een stappenplan omdat ik nogal veel PM krijg J
    1 ) Simuleer je wagen naar wens op BMW site Duitsland. Niet op de Belgische site want in Duitsland is een ander optie en prijzen beleid. www.BMW.de

2) Registreer je op het BMW mitarbeiderplatform.Na inloggen kan je de BMW die je configureerde op de Duitse BMW site ingeven alsook wanneer je hem wenst te ontvangen hoeveel km en hoe oud. Wagen moet min 6 maand oud zijn en 6000 km hebben anders betaal je BTW in Belgie en heb er niets aan.
    http://www.bmw.com/bmw_next/de/de/usedvehicles_/type_of_vehicles/employees_car/precontract_pool_popup_index.html

3) Na je registratie zal je mails ontvangen van BMWmedewerkers. Zij zullen je een voorstel doen om voor jou je gewenste wagen te kopen.Een BMW medewerker krijgt zelf een korting van 21% bij aankoop.Het hangt van jouw onderhandelingskunsten af hoeveel je verkrijgt. Maar neem als richtlijn dat die man niet meer dan 100 a 200 euro wil betalen per maand aan kost. Dus een wagen van 6 maand oud is dus (catalogusprijs – 21% + 6 x 100 a 200 euro extra korting). Wil je dus de prijs verder laten zakken dan kan je de looptijd verlengen van 6 maand naar bvb 12 maand. Maar niet echt voordelig daar je maar 600 tot 1200 euro extra wint op de aankoopprijs.
    Het is aangeraden te mailen in het Duits, je zal dan veelmeer mogelijkheden hebben.

4) Als je een medewerker hebt gevonden dan sluit je een aankoopcontract en betaal je een voorschot. Ook hier weer te onderhandelen ,tel op 5 a 10% van de aankoopprijs.
    Zorg voor een duidelijk contract met goede afspraken.
    Zet ik er altijd in : De wagen moet ongevalvrij zijn en bij ongeval gaat de koop niet door + voorschot terug. Verder vermelden : handgewassen, rookvrij, geen schade aan velgen , max aantal km, plaats van afhaling, levering met transitplaten, enz

Te regelen voor je naar Duitsland gaat via de BMWmedewerker zijn :
    Duitse transitplaten + verzekering. Je zal op papier volmacht moeten geven zodat de wagen op jouw naam kan ingeschreven worden op de transitplaten. De verzekering is enkel BA mogelijk geen Omnium J. Dus voorzichtig terug rijden

5) Na 6 maanden of de afgesproken termijn kan je de wagen afhalen . De meeste fabrieken van BMW zitten rond Munchen dus 99 % kans dat de wagen dus rond Munchen zit. Tenzij het een medewerker van een Bmwdealer is. Vraag dus levering aan de luchthaven van Munchen . Doe ik altijd en is geen probleem. Je vliegt dan op een uurtje van Brussel naar Munchen . De rest van de betaling doe je ofwel via overschrijving 2 weken vooraf of je neemt cash mee.
    Moet je meekrijgen :
    EWG –übereinstimmungsbescheiningung(COC)
    Zulassungsbescheinigungen1 und 2
    Koopcontract

6) Terug in Belgie doe je de inschrijving van je BMW.
    A) Begin bij de Douane . Zij gaan je wagen inklaren in Belgie. Ze gaan dus controleren of op de wagen nog BTW moet worden betaald. Je wagen moet 6 maand oud zijn en minimum6000 km hebben.
    Moet je meenemen : Duits groen inschrijvingsbewijs deel 1 en2. Je indentiteitskaart. En je koopcontract. Zorg duidelijk dat het volgende in je koopcontract staat . aankoopdatum, KMstand en eerste inschrijvingsdatum en dat je beiden particulier bent.
    De douane stempelt je Duits inschrijvingsbewijs af en je krijgt een bewijs mee van inklaring en je roze inschrijvingsformulier.
    B) Maak een afspraak voor een 2dehandskeuring bij deautokeuring. Dit gaat enkel telefonisch om dat het een ingevoerde wagen is. Zie dat je alle gegeven bij de hand hebt van de wagen oa serienummer.
    Moet je meenemen : Duits inschrijvingsbewijs , COC ,verzekeringpapier transitplaten en roze inschrijvingsformulier.
    Na keuring krijg je een carpass en groen keuringsbewijs + afgestempeld roze inschrijvingsformulier.
    C) Naar de verzekering : Moet je meenemen koopcontact en roze inschrijvingsformulier.
    Sluit je verzekeringspolis af en de verzekeraar brengt een sticker aan opje roze inschrijvingsformulier.
    Omdat het om een ingevoerde wagen gaat kan men je NIET online inschrijven bij de DIV
    D) Je wagen inschrijven bij de DIV: Opgelet dit gaat alleen als er een douanier aanwezig is op de DIV.
    In Brussel is die altijd aanwezig. Je kan in Brussel ALLEEN op afspraak voor een ingevoerde wagen langs gaan.
    Meenemen : Duits inschrijvingsbewijs , roze inschrijvingsformulier en koopcontract.
    De DIV zal je duits inschrijvingsbewijs inhouden . Je nieuwe blauwgroene belgische inschrijving zal samen met je platen opgestuurd worden. (je krijgt ze dus niet meer mee L.
    Last edited by ; 14/11/2015, 00:46.

Die 21 % korting die BMW-medewerkers krijgen, is dat op de catalogusprijs, of op de echte prijs die gewone klanten ook krijgen ?
    Want als ik korting en acties op packs meetel, heb ik 16 % korting gekregen, en op een nieuwe wagen, niet een wagen van 6 maand oud.

Gewoon een vraagje hoor, voor de rest super dat je een dergelijk stappenplan zo gedetailleerd op het forum zet!
    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
      Die 21 % korting die BMW-medewerkers krijgen, is dat op de catalogusprijs, of op de echte prijs die gewone klanten ook krijgen ?
      Want als ik korting en acties op packs meetel, heb ik 16 % korting gekregen, en op een nieuwe wagen, niet een wagen van 6 maand oud.

Gewoon een vraagje hoor, voor de rest super dat je een dergelijk stappenplan zo gedetailleerd op het forum zet!
      Die 21% is op configuratieprijs, dus als je dus de Duitse acties op packs kan mee configureren in de configurator, dan zijn ze er bij. Heb je zelf iets kunnen regelen hierbuiten met de verkoper dan niet natuurlijk.

16% korting is zeer veel korting voor een BMW als particulier Maar is inderdaad perfect mogelijk, ik heb BMW 5 reeksen gezien in stock waar nog meer korting op was. Grote leasebedrijven krijgen vlot 21% anders is premium Lease niet meer haalbaar.

Bij aankoop wagen start ik gewoon vanuit een budget . Het is dus moeilijk om er een juist percentage op te plakken wat het verschil is tussen nieuw in Belgie en 6 maand oud in Duitsland om dat zowel startprijs als opties voor ieder BMW model anders liggen.

Bvb de start prijs van een BMW X5 M50d is in Duitsland 5750 euro goedkoper dan in Belgie.

BTW verschil 19% Duitsland in Belgie 21% .

Als je het verschil in startprijs en BTW en wat goed onderhandelen in aankoop optelt , kan je zelfs tot 30% verschil krijgen op de Belgische nieuwprijs

Maar dat is dus zeer verschillend , afhankelijk van model of er acties zijn in Belgie enz ...

Het grootste voordeel doe je als er een nieuw model uitkomt.
      Stap nu binnen voor offerte van de nieuwe X1 en je krijgt 7% en done.

Het is dus een persoonlijke keuze die je zelf maakt. Maar normale kortingen die ik krijg als particulier zijn nooit hoger dan 8% geweest bij BMW (zonder eventueel optiepakketten met extra korting). Voor mij was dus het aankoopverschil van 15% op een dure X5 , wat een paar 1000 euro maakt voldoende om voor de optie Duitsland te gaan.
      Met dat bedrag dek ik al mijn kosten voor onderhoud, verzekering en Diesel. Maar het blijft een persoonlijke keuze.
      Last edited by ; 14/11/2015, 16:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten

Wij hebben 17 procent gekregen mede door de actie waarbij je exclusief pack plus kreeg voor de prijs van exclusief pack. Dus occasie was geen optie. Als ik dit hier lees is het wel aantrekkelijk om de volgende keer op deze manier een wagen te kopen. Mocht ik terug 16 a 17 procent kunnen krijgen bij volgende aankoop is deze geen optie.

Comment

Die 16% korting is de klassieke 7,5% korting op alles + het exclusive plus pakket aan halve prijs.

Het verschil in catalogusprijs en verschil in BTW had ik niet aan gedacht bij vergelijken nieuw en zeer recente occasie.
          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
            Die 21% is op configuratieprijs, dus als je dus de Duitse acties op packs kan mee configureren in de configurator, dan zijn ze er bij. Heb je zelf iets kunnen regelen hierbuiten met de verkoper dan niet natuurlijk.

16% korting is zeer veel korting voor een BMW als particulier Maar is inderdaad perfect mogelijk, ik heb BMW 5 reeksen gezien in stock waar nog meer korting op was. Grote leasebedrijven krijgen vlot 21% anders is premium Lease niet meer haalbaar.

Bij aankoop wagen start ik gewoon vanuit een budget . Het is dus moeilijk om er een juist percentage op te plakken wat het verschil is tussen nieuw in Belgie en 6 maand oud in Duitsland om dat zowel startprijs als opties voor ieder BMW model anders liggen.

Bvb de start prijs van een BMW X5 M50d is in Duitsland 5750 euro goedkoper dan in Belgie.

BTW verschil 19% Duitsland in Belgie 21% .

Als je het verschil in startprijs en BTW en wat goed onderhandelen in aankoop optelt , kan je zelfs tot 30% verschil krijgen op de Belgische nieuwprijs

Maar dat is dus zeer verschillend , afhankelijk van model of er acties zijn in Belgie enz ...

Het grootste voordeel doe je als er een nieuw model uitkomt.
            Stap nu binnen voor offerte van de nieuwe X1 en je krijgt 7% en done.

Het is dus een persoonlijke keuze die je zelf maakt. Maar normale kortingen die ik krijg als particulier zijn nooit hoger dan 8% geweest bij BMW (zonder eventueel optiepakketten met extra korting). Voor mij was dus het aankoopverschil van 15% op een dure X5 , wat een paar 1000 euro maakt voldoende om voor de optie Duitsland te gaan.
            Met dat bedrag dek ik al mijn kosten voor onderhoud, verzekering en Diesel. Maar het blijft een persoonlijke keuze.
            Was het nu 15 of 23 % ?
            x3driver

Junior Member Ingeschreven12/2012LocatielandenLeeftijd43Berichten41

Er is niks mis met vergelijken

Kan alleen maar volgende tips meegeven aan de vraagsteller.

1) Als je prijzen vergelijkt zal het niet veel maken op je nieuwe wagen , je grootste winst zit hem in de overname van je 2dehands , bij mij in premium BMW kan er vlot 4000 euro verschil op zitten in de overname.

2) Kijk verder als de zakdoek Vlaanderen. Ga op z'en minst is over de taalgrens , nog nooit een wagen in Vlaanderen gekocht, de Walen geven veel meer voor je 2de hands in mijn geval vorige keer 4000 euro op een X3.

3) Een nieuwe wagen is nooit een goede koop als hij 1 meter buiten rolt uit de garage is hij 21% minder waard. Bekijk de markt van jonge 2dehands ook zeker (zelfs BMW geeft nu 3 jaar extra garantie deze maand)

4) Durf in het buitenland shoppen . Hoe groter de afzetmarkt hoe beter de prijzen . Ik vlieg volgende week naar Munchen om een mijn nieuwe BMW X5 te gaan ophalen. Ik spaar 23% op de nieuwprijs. Voor een wagen van 6 maand oud en 6000 km.

5) Laat u niet afschrikken door forumleden die zeggen dat ze hun klanten daarna de rekening laten betalen in onderhoud . Een autodealer zal heus zijn licentie niet willen verliezen door u extra aan te rekenen voor dingen die niet vervangen zijn geweest.
            Ik ga al 20 jaar op onderhoud bij BMW Juma ik heb er nog nooit een wagen gekocht en heb er perfecte service. Na iedere servicebeurt krijg ik telefoon of mail van de invoerder uit Bornem om te vragen of alles naar wens is verlopen Ze zitten er dus bij de invoerder met de neus op en ze hebben echt geen kans om te prutsen . Bij Juma krijgen ze iedere keer een eerlijke kans om een prijsofferte te maken maar altijd duurder. Ik onderhandel trouwens nooit over de prijs De dealer die mij van de eerste keer de beste prijs geeft inclusief overname daar koop ik. Nu terug in het buitenland X5 en ben zeker dat Juma dat terug goed gaat doen voor mij de onderhoud. Ze mogen er zelf hun nummerplaathouder met hun reclame op zetten en mij duurder onderhoud rekenen dat betaal ik met plezier in vergelijking met wat ik aan de koop in Duitsland win

Comment

EWG –übereinstimmungsbescheiningung(COC)
              Deze is niet meer verplicht wanneer je een tweedehandsje met Europese goedkeuring invoert.

Je nieuwe blauwgroene belgische inschrijving
              Dacht dat die geel / zandkleurig was of is de kleur recent gewijzigd ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Was het nu 15 of 23 % ?
                x3driver
                Ja wat is het nu ?
                Even uitleggen dat 23% op de nieuwprijs of 15 % aankoopverschil ver het zelfde is.

23% op de nieuwprijs is de korting op de catalogusprijs .

15% aankoopverschil zegt het eigenlijk zelf toch ? Dat is mijn verschil tegenover als ik hem bij de Belgisch BMW dealer zou kopen.

Dus het prijsverschil tussen ( de aankoop in Duitsland + mijn huidige X3 zelf verkopen) en (de prijs van de dealer met korting en overname X3) is het aankoopverschil

Ben je terug mee Beeimwee3 ?
                Last edited by ; 15/11/2015, 15:09.

Comment

Ja wat is het nu ?
                  Even uitleggen dat 23% op de nieuwprijs of 15 % aankoopverschil ver het zelfde is.

23% op de nieuwprijs is de korting op de catalogusprijs .

15% aankoopverschil zegt het eigenlijk zelf toch ? Dat is mijn verschil tegenover als ik hem bij de Belgisch BMW dealer zou kopen.

Dus het prijsverschil tussen ( de aankoop in Duitsland + mijn huidige X3 zelf verkopen) en (de prijs van de dealer met korting en overname X3) is het aankoopverschil

Ben je terug mee Beeimwee3 ?
                  Ja, ben terug mee. Bedankt voor de uitleg. (al zal het feit van een goede nachtrust tussendoor ook wel enige invloed hebben gehad).
                  Dus met goede moed en vol spanning een 116 da samengesteld op de duitse site (heb hier namelijk een zeer recent prijsaanbod liggen voor zo'n ottoke).
                  Wat stel ik vast :
                  1.op de duitse site is deze wagen duurder
                  2.de genomen opties zijn duurder
                  3.de gekozen configuratie is in totaal dus duurder
                  4.als ik op de duitse configuratieprijs 21 % korting neem (ik neem aan dat die duitse meneer er ook wat aan wil verdienen en dus minstens 6 maand gratis wil rijden), dan is die prijs 1600 € lager dan de aanbieding die ik heb liggen voor een 100 % nieuwe.
                  Besluit : voor mij is het niet zo interessant als voor u om in DE te kopen

Anderzijds moet ik u wel toegeven dat uw redenering wel klopt voor enkele andere modellen die ik voor de lol effe heb samengsteld.

Comment

Post de configuratie eens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Post de configuratie eens...
                      effe wachten, eerst eentje bestellen.

Comment

Meeste voordeel doe je op nichemodellen die in Belgïe niet zoveel verkocht worden.
                        Heb zo een 225d in bestelling bij mitarbeider in Duitsland, volledig samengesteld volgens mijn eigen wensen.
                        Korting hier in Belgie 6.5% op prijs zonder opties.
                        Mijn effectief voordeel is +/- 20% . 22% korting van mitarbeider, BTW-verschil, auto was zowiezo in Duitsland al 1000 euro goedkoper.
                        Persoonlijk begrijp ik niet goed dat men hier nog particulier een BMW bij een dealer zou kopen.
                        Je moet enkel iets meer geduld hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kermit954 Bekijk Berichten
                          Meeste voordeel doe je op nichemodellen die in Belgïe niet zoveel verkocht worden.
                          Heb zo een 225d in bestelling bij mitarbeider in Duitsland, volledig samengesteld volgens mijn eigen wensen.
                          Korting hier in Belgie 6.5% op prijs zonder opties.
                          Mijn effectief voordeel is +/- 20% . 22% korting van mitarbeider, BTW-verschil, auto was zowiezo in Duitsland al 1000 euro goedkoper.
                          Persoonlijk begrijp ik niet goed dat men hier nog particulier een BMW bij een dealer zou kopen.
                          Je moet enkel iets meer geduld hebben.
                          Omdat er nog altijd mensen zijn die een nieuwe auto willen kopen hé.

Comment

Het meeste winst maak je mi nog altijd op courante modellen die in Duitsland voor 50-60% van de catalogus worden aangeboden. Dit zijn dan jahrenswagens met ongeveer 25.000 km op de teller.

Persoonlijk zou ik voor een paar 1000 euro verschil niet willen dat er iemand een half jaar 'mijn' auto afragged.

Ik heb nu ( voor het eerst ) een nieuwe auto gekocht omdat dit niet zo een courant model is, anders had ik dat nooit gedaan. Tweedehands vroeg/vraagt men er mijn inziens VEEEL te veel geld voor ( Macan )
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

Comment

Wat is het verschil tussen iemand die 'jouw' wagen afragt en een jahreswagen? Buiten dat je zelf alle opties en kleuren kan kiezen?

Nu nog zo een mechanisme vinden voor bedrijven/professionelen en ik bestel mijn cabrio!
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

D
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Wat is het verschil tussen iemand die 'jouw' wagen afragt en een jahreswagen? Buiten dat je zelf alle opties en kleuren kan kiezen?

Nu nog zo een mechanisme vinden voor bedrijven/professionelen en ik bestel mijn cabrio!
                                Als zelfstandige kan je da ook perfect doen hoor.

Op zich geen verschil al denk ik dat je veel meer korting krijgt op een jahreswagen. In mijn geval 45%, die 6 maanden en 10.000 km extra zijn mi wel 20-25% korting waard, maar dat dient ieder voor zich te beslissen

Comment

Als bedrijf wil je een factuur zonder BTW, als je van een BMW mitarbeiter koopt is dat van een particulier en kan je de BTW niet recupereren...

Ik heb op zich ook geen enkel probleem met een jahreswagen maar ik vind er geen zoals ik hem wil. Wellicht ben ik gewoon te kieskeurig...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                    Als bedrijf wil je een factuur zonder BTW, als je van een BMW mitarbeiter koopt is dat van een particulier en kan je de BTW niet recupereren...

Ik heb op zich ook geen enkel probleem met een jahreswagen maar ik vind er geen zoals ik hem wil. Wellicht ben ik gewoon te kieskeurig...
                                    Voor een bedrijf is een jahreswagen dan de oplossing... Tja het is een beetje water bij de wijn doen he.. Je hebt 40% korting maar niet alle opties die je wil en/of de kleur.. Anderzijds bij een nieuwe denk je na de aankoop misschien ook, ik had beter die of die optie toch nog genomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                      Voor een bedrijf is een jahreswagen dan de oplossing... Tja het is een beetje water bij de wijn doen he.. Je hebt 40% korting maar niet alle opties die je wil en/of de kleur.. Anderzijds bij een nieuwe denk je na de aankoop misschien ook, ik had beter die of die optie toch nog genomen
                                      Ik moet toegeven dat ik regelmatig kijk op de gebrauchtwagenborse van BMW Duitsland ondanks dat de onze nog 2 jaar moet worden in januari. Ik zie toch regelmatig eentje passeeren dat mij wel aanstaat. Zo onlangs nog een 535d xdrive gezien van een jaar oud, van rond de 60000 euro met meer opties dan op de mijne. Dan zeg ik toch tegen mezelf, gemiste kans?

Comment

Working...
                                      X