Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kale xc90 of xc60 met een hoop opties

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • kale xc90 of xc60 met een hoop opties

    Ben mij es aan het oriënteren om wat hoger te gaan zitten.
    Vroeger enorm content geweest van mijnen S60 en ik heb wel iets met die Zweden(of hun vrouwen geen idee eigenlijk).

    Bij mijn garagist kan ik een nieuwe xc60 kopen met flink wat opties voor een 40K. http://caryncar.com/NL/Stock_detail-XC60-64-1179.php
    Heb die configuratie al es bij Volvo bekeken en dan zitten we toch al aan begin de 50K catalogusprijs. Dus wat ze beweren dat ze 13K onder de catalogusprijs zitten das just(heb niet alle details nagekeken).
    Dat is toch veel auto voor dat geld, bij audi en bmw kom je echt niet ver met zo een bedrag.

    Vooralsnog was een xc90 een verdere toekomstdroom maar de vanaf prijs valt in se wel mee. De basis D4 heeft standaard een automaat en een mooie uitrusting. Ben ik even gaan kijken in Duitsland en er zijn daar handelaren/volvospecialisten die een nieuwe auto zonder opties aanbieden voor een 43000. (xc90 d4 kinetic)
    In het geval van een xc90 kan je zonder problemen er 20K opties opzetten en dan doe je echt nog niet zot maar daar wil ik op dit moment niet in meegaan. Enkel een gps en daar zou ik het qua opties bij laten. metaalkleur natuurlijk ook.

    Qua prestaties is een D4 XC60 toch nog vlotjes te noemen.
    Een xc90 D4 kan goed mee met het verkeer maar dan stopt het ook.

    Looks: een kinetic xc90 is wel nogal herkenbaar: front is anders, onderaan plastic delen niet in kleur gespoten.
    Dat zou me niet echt storen.

    Handigheid: Een xc60 is toch makkelijker te parkeren dan zo een bakbeest van een xc90, parkeergarages zie ik dan toch wel als een uitdaging met een auto van 2 meter breed.

    Veiligheid: Ik heb een passie voor pk's en snelle auto's maar in the end gaat een pk meer of minder je niet redden bij een ongeval.
    Omdat een xc90 een nieuwe ontwikkeling is ga ik er vanuit dat deze dus beter scoort dan een xc60.

    Wat zouden jullie kiezen?
    Een kale xc90 of een xc60 met redelijk wat opties?

  • #2
    Is er geen andere merk mogelijk want alle volvo's zijn zo lelijk als een hond.

    Comment


    • #3
      Heb deze zomer mij een vierkante oude volvo station(740 turbo)gekocht om enkel een roadtrip te doen.
      Mijn nickname is iets met Volvo, er is nogal een voorliefde voor het merk.
      Het zijn niet de meeste mooie auto's maar ze hebben iets afwijkend.
      Vroeger vierkante koekendozen en nu toch wel een leuk design.
      Een GLE of een X5, Q5 zijn zeker ook mooie dingen maar daar heb ik niks mee.
      En de eerste goed uitgeruste jeep van die merken vergelijkbaar met bvb een xc60 qua prijs moet ik nog tegenkomen.

      Comment


      • #4
        xc90 met minder uiterlijk gedoe maar met alle veiligheid en welzijn

        Comment


        • #5
          ik blijf die XC60 een echt mooie wagen vinden waar je eigenlijk overal mee kan komen.
          De XC90 vind ik persoonlijk wat minder ingetogen, wat te groot, en in jouw geval...gewoon te basis (ik heb het graag goed uitgerust)
          Ik ben vooraleer ik de 330E bestelde ook bij volvo gaan kijken voor een V60CC T5AWD (wegens schrik van echt TE grote afschrijving (2.5 benzinemotor) toch maar niet gedaan). Terloops dan even in de XC90 gaan zitten en ik had de indruk dat ook de zetels daarin minder goed zaten dan die in de andere volvo's...kan mss aan mij gelegen hebben...
          Maar Volvo = zeker leuk...die staan telkens in de top van auto's als ik aan het kiezen ben, en telkens vliegen ze er op het laatst nog uit (maar daar zit de partner voor veel tussen ) Dus voorlopig nog maar eentje gehad, maar good memories
          Last edited by berengun; 17/11/2015, 18:08.
          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

          Comment


          • #6
            Ik zou voor een XC60 kiezen die goed in de opties zit ipv een kale XC90.

            Comment


            • #7
              ik vind heel veel van de opties die je er op kan nemen in geval van de xc60 niet echt noodzakelijk om een goede auto te hebben.
              wat heb je meer nodig dan elektrische ruiten en vergrendeling, gps airco en een automaat is al helemaal de max.
              pano dak en alle tierlanteintjes in god weet welke kleur gespoten, grotere wielen led verlichting etc, allemaal niet ECHT comfort verhogend.

              dus ik zou in uw geval de xc 90 nemen. moderne techniek, zeldzamer, beter restwaarde (want word binnen paar jaar nog steeds hetzelfde nieuw verkocht aangezien hij pas nieuw is), etc.

              Comment


              • #8
                Focus je niet alleen op aankoop Dat is een eenmalig bedrag.
                Belangrijker is je vaste kosten en wat je er voor over hebt iedere maand.
                Ik ben van BMW X3 naar X5 gegaan en ik wist dat mijn kost met 30% per maand omhoog ging gaan.
                Vooral omnium boven x aantal KW gaat plots zeer snel omhoog , en is belangrijker dan de aankoopprijs . Dus een kale XC90 gaat in verzekering en onderhoud en verbruik veel duurder zijn.
                Dus verkijk u er niet op.

                Daarom ben ik wijselijk van de Macan afgebleven die ook op mijn lijstje stond.

                Het zou niet de eerste zijn die met spijt terug verkoop wegens te dure onderhoudskosten.

                Comment


                • #9
                  Ze zijn allebei heel mooi.
                  Ik zou de 90 nemen. Als je een gps en airco etc hebt, heb je toch wat je nodig hebt? Dan rij je met een heel nieuw model!

                  Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    kale xc90 zal imbo qua restwaarde 'tzelfde of slechter scoren als een goed uitgeruste XC60, okkaziekopers willen wel opties, liefst zoveel mogelijk maar willen daar niks voor betalen maar laten een 'kale' auto wel sneller links liggen

                    ik zou eerder voor een volle XC60 gaan, zeker omdat dit een breder publiek zal aanspreken op de 2ehandse markt dan een XC90
                    mijn autootjes:

                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                    Comment


                    • #11
                      Ik ga altijd voor een goed uitgeruste wagen, dus zou nooit een kale 90 nemen. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur ;-)
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Ik ga altijd voor een goed uitgeruste wagen, dus zou nooit een kale 90 nemen. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur ;-)

                        +1
                        Bij een 'grote kale' heb ik zo het gevoel van : de auto is gekocht voor de buren hun ogen
                        Een 'kleine goed uitgeruste' dat zie je zo niet van buitenaf .
                        Nu ieder zijn mening hoor, ik wil niemand veroordelen, iedereen koopt wat hem wil.

                        Comment


                        • #13
                          Ik zou die auto professioneel gaan gebruiken dus restwaarde bij kmstand +250000 zal bij beide gevallen niet al te denderend meer zijn.
                          Die D4 motoren moeten zich nog bewijzen maar als ze ook 4 a 500000km mee kunnen dan kan het zomaar zijn dat ik er na afschrijving nog even mee door ga rijden.

                          Voor de buren koop ik geen auto. Ik draai enkel asociaal luid muziek en hang mijn wasdraad vol met strings op zondag ;-)

                          Ik kom van een goed uitgeruste s60 met bijna alle denkbare opties.
                          De laatste jaren rij ik nu een bedrijfswagen met in het eerste geval juist een gps als optie en nu op dit moment glazen schuifdak en gps.
                          Dus ik heb al even een stap terug moeten zetten op het vlak van opties.
                          Het enigste wat ik 's morgens mis als ik instap zijn de volvozetels en die gps die zo mooi uit het dashbord kwam.

                          Het formaat van zo een xc90 is ook nog een issue.
                          Mijn s60 had een heel grote draaicirkel en dat zal met zo een bakbeest zeker niet beter zijn.
                          Net even gekeken en het scheelt 30 centimeter ik dacht het meer ging zijn.

                          Testritten zullen ook meer inzicht geven.
                          Ik vermoed dat het iets sportievere karakter: 7.9(gemeten) naar de honderd vs iets in de 9 seconden wel merkbaar zal zijn.
                          Niet dat ik een stoplichtsprinter ben maar een beetje vooruit kunnen is altijd handig.
                          Dat er geen AWD tussen zit daar heb ik me al bij neergelegd qua co2 zet mijn boekhouder het licht dan op orangje.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
                            Ik zou die auto professioneel gaan gebruiken dus restwaarde bij kmstand +250000 zal bij beide gevallen niet al te denderend meer zijn.
                            Die D4 motoren moeten zich nog bewijzen maar als ze ook 4 a 500000km mee kunnen dan kan het zomaar zijn dat ik er na afschrijving nog even mee door ga rijden.

                            Voor de buren koop ik geen auto. Ik draai enkel asociaal luid muziek en hang mijn wasdraad vol met strings op zondag ;-)

                            Ik kom van een goed uitgeruste s60 met bijna alle denkbare opties.
                            De laatste jaren rij ik nu een bedrijfswagen met in het eerste geval juist een gps als optie en nu op dit moment glazen schuifdak en gps.
                            Dus ik heb al even een stap terug moeten zetten op het vlak van opties.
                            Het enigste wat ik 's morgens mis als ik instap zijn de volvozetels en die gps die zo mooi uit het dashbord kwam.

                            Het formaat van zo een xc90 is ook nog een issue.
                            Mijn s60 had een heel grote draaicirkel en dat zal met zo een bakbeest zeker niet beter zijn.
                            Net even gekeken en het scheelt 30 centimeter ik dacht het meer ging zijn.

                            Testritten zullen ook meer inzicht geven.
                            Ik vermoed dat het iets sportievere karakter: 7.9(gemeten) naar de honderd vs iets in de 9 seconden wel merkbaar zal zijn.
                            Niet dat ik een stoplichtsprinter ben maar een beetje vooruit kunnen is altijd handig.
                            Dat er geen AWD tussen zit daar heb ik me al bij neergelegd qua co2 zet mijn boekhouder het licht dan op orangje.
                            Mijn boekhouder hoeft zich niet te moeien met mijn wagenkeuze.
                            Anderzijds : die XC 90 is ne mooie auto
                            Last edited by ; 17/11/2015, 22:08.

                            Comment


                            • #15
                              Tzit vort van de boekhouders in mijn familie, kslaap zelfs naast eentje.
                              Dus moeien is er wel bij :-)

                              Kwil ze beiden ook op de autostrade goed testen. Als de ene meer springerig reageert dan de ander of niet genoeg vertrouwen geeft bij plotse stuurreactie dan wordt het al zeker dat model niet.

                              Comment


                              • #16
                                Liever naast 1 slapen of er mee getrouwd zijn .

                                Comment


                                • #17
                                  Zonder twijfel de XC90. Veel moderner en knapper. Zeker als je belang hecht aan de navigatie gaat die je volgens mij veel beter bevallen bij de XC90 dan op zo een smurfenschempje van de XC60. Voorwaarden zouden voor mij zijn, cruise control, navigatie, automaat en Xenon/LED. Maar dat zit allemaal wel op de XC90 vermoed ik?

                                  Comment


                                  • #18
                                    @Gastje, mja dat is nog niet het geval maar dat zit er ooit wel in.

                                    cruise control zit daar standaard op dacht ik, een xc90 is altijd een automaat. Xenon/led is op een kinetic niet standaard.

                                    Comment


                                    • #19
                                      kale xc90 of xc60 met een hoop opties

                                      Oorspronkelijk geplaatst door x3driver Bekijk Berichten
                                      Focus je niet alleen op aankoop Dat is een eenmalig bedrag.
                                      Belangrijker is je vaste kosten en wat je er voor over hebt iedere maand.
                                      Ik ben van BMW X3 naar X5 gegaan en ik wist dat mijn kost met 30% per maand omhoog ging gaan.
                                      Vooral omnium boven x aantal KW gaat plots zeer snel omhoog , en is belangrijker dan de aankoopprijs . Dus een kale XC90 gaat in verzekering en onderhoud en verbruik veel duurder zijn.
                                      Dus verkijk u er niet op.

                                      Daarom ben ik wijselijk van de Macan afgebleven die ook op mijn lijstje stond.

                                      Het zou niet de eerste zijn die met spijt terug verkoop wegens te dure onderhoudskosten.
                                      Mijn ervaring is dat kw niets met de omnium te maken heeft, wel de waarde van het voertuig.

                                      Ik zou 2600 moeten betalen voor full omnium voor een macan.

                                      Een X3/X5 of XC90/60 met dezelfde prijs zouden evenveel moeten kosten in omnium wanneer ze dezelfde aankoopprijs hebben.

                                      Onderhoud van een macan zou ( zelfs ) iets goedkoper zijn dan bij BMW. Dat hebben ze mij toch wijsgemaakt ( oa door een factuur te laten zien van een onderhoud van een andere klant )

                                      Mijn ervaring is dat een nieuwe auto de eerste 150 a 200.000 km geen extra kosten met zich meebrengt behoudens regulier onderhoud.

                                      Om op de vraag van de TS te antwoorden : ik zou kijken naar de ruimte de je nodig hebt
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        Is er geen andere merk mogelijk want alle volvo's zijn zo lelijk als een hond.
                                        onze hond is nochtans een hele mooie
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X