Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kale xc90 of xc60 met een hoop opties

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Mijn ervaring is dat kw niets met de omnium te maken heeft, wel de waarde van het voertuig.
    Kan ook in BA zitten , ik heb eigenlijk geen aparte prijs gehad bij de verzekering. Maar ik weet wel dat voor ieder 5KW meer ,de maandprijs van mijn verzekering 10 euro duurder werd.

Comment

Ik sluit me aan bij fujin. Auto's van deze categorie zijn normaal gezien standaard al redelijke goed voorzien. Lijst eens op wat voor jou de opties zijn die een meerwaarde bieden op de xc60.

Comment

XC90 is wel een volledig nieuw model, moet je ook rekening mee houden
        Met een XC60 ga je vrij snel met een oud model zitten, is al sinds 2008 op de markt en zal wellicht volgend jaar worden vervangen, vandaar ook de hoge kortingen.
        Nu als je zegt het stoort me niet om met een oud model te rijden, zoveel te beter dan voor uw portemonnee natuurlijk
        2.0 JTDm

Comment

Zou ook voor de XC90 gaan, nieuw model, en zelfs basic heeft hij al meer dan genoeg voor me

Comment

Sowieso de XC 90 Samen met BMW X5 de mooiste suv's opt ogenblik

Comment

XC90
              2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
              2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
              2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Kale XC90 D4 zou ik alvast niet nemen.
                Een goed uitgeruste XC60 D4 lijkt me het aangenaamste van de twee, zowel qua motorisatie als uitrusting.
                Maar persoonlijk vind ik die van Caryn te donker... Zwart binnen en buiten.

Deze staat er ook te koop zag ik: http://caryncar.com/NL/Stock_detail-XC70-211-1194.php (XC70 D4 Summum Xenium Geartronic)
                Supercomplete uitrusting, een niet zo sombere kleur binnenin, en vind ik zelf alvast qua hoogte ook plezanter dan de hogere XC's... SUV is gewoon mijn ding niet.

Comment

Het is allemaal te zien wat je voorkeur is he. Ik persoonlijk zou voor de XC90 gaan, de XC60 heb ik zelf gehad en ken ik wel goed. Heel aangename wagen, maar de XC90 is toch wel nog een andere categorie, zeker op vlak van comfort en klasse.

Wat me hier een beetje stoort is dat sommigen doen alsof een kale XC90 zo slecht uitgerust is. Je moet echt eens de uitrusting gaan bekijken, de meeste opties zijn leuke extra's, het meeste wat je echt nodig hebt zit erop.
                  In die zin verkies ik de XC90. Een XC60 rijdt amper beter dan een S60/V60 van de huidige generatie. Een XC90 rijdt als een klasse hoger.

Maar ik ben dan ook eerder een kilometervreter die gesteld is op comfort.

(voor sommigen is comfort gelinkt aan zinloze opties, voor mij is dat de intrinsieke kwaliteiten van een wagen: vering, zetels en geschikt om lange tijd in de auto te zitten zonder pijn of last, geluid)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                    Het is allemaal te zien wat je voorkeur is he. Ik persoonlijk zou voor de XC90 gaan, de XC60 heb ik zelf gehad en ken ik wel goed. Heel aangename wagen, maar de XC90 is toch wel nog een andere categorie, zeker op vlak van comfort en klasse.

Wat me hier een beetje stoort is dat sommigen doen alsof een kale XC90 zo slecht uitgerust is. Je moet echt eens de uitrusting gaan bekijken, de meeste opties zijn leuke extra's, het meeste wat je echt nodig hebt zit erop.
                    In die zin verkies ik de XC90. Een XC60 rijdt amper beter dan een S60/V60 van de huidige generatie. Een XC90 rijdt als een klasse hoger.

Maar ik ben dan ook eerder een kilometervreter die gesteld is op comfort.

(voor sommigen is comfort gelinkt aan zinloze opties, voor mij is dat de intrinsieke kwaliteiten van een wagen: vering, zetels en geschikt om lange tijd in de auto te zitten zonder pijn of last, geluid)

Voila, hiermee is alles gezegd

Zoals altijd zeer zinnige post van Bompa

Comment

soms kan ik zeveren ook hoor

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Sterk bezig bompa. Ik deel je mening. Als je GPS, cc, airco ...hebt op de 90, zou ik de 60 laten schieten. De 90 is mooier, groter en luxer. Dat zou ik niet opgeven voor wat toeters en bellen. Van m'n leven niet.

Ik begrijp niet dat de 90 met die opties kaal genoemd wordt. Het is hier echt geen afspiegeling van hoe de gemiddelde mens denkt.

Individual kleuren en lederen dashboarden zijn absurd en, in mijn ogen zelfs nutteloos (tenzij je leasebudget echt op MOET of zo). Hier wordt gedaan alsof alles wat minder is, te min is. Deze auto, in basisuitvoering zal in mijn ogen altijd vetter zijn dan welke 3reeks/xc60/...dan ook.

Verschil van smaken en prioriteiten zeker...

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Dat het geen "summum" zou zijn, is voor mij minder van belang, maar ik zou er in elk geval pas voor kiezen als er iets anders dan de D4 in zit.

Comment

Ik zou ... alleen maar spreken als ik er eens mee gereden heb. Ik weet niet of jij er al mee gereden hebt?
                            De D4 is de laagste motor. Iedereen wil een D5. Had de D3 de laagste geweest, wou iedereen diezelfde D4.
                            Da's zoals de tweede goedkoopste wijn op restaurant, daarom niet de beste, maar wel de meest gekozen. Want de goedkoopste kan niet goed zijn, we gaan een beetje meer betalen.

Begin december doe ik eens een testrit met eentje. Ik zal het weten te zeggen, eerder doe ik geen uitspraken behalve dat ik denk dat dat allemaal best wel zal meevallen.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
                              Ik zou die auto professioneel gaan gebruiken dus restwaarde bij kmstand +250000 zal bij beide gevallen niet al te denderend meer zijn.
                              Die D4 motoren moeten zich nog bewijzen maar als ze ook 4 a 500000km mee kunnen dan kan het zomaar zijn dat ik er na afschrijving nog even mee door ga rijden.

Voor de buren koop ik geen auto. Ik draai enkel asociaal luid muziek en hang mijn wasdraad vol met strings op zondag ;-)

Ik kom van een goed uitgeruste s60 met bijna alle denkbare opties.
                              De laatste jaren rij ik nu een bedrijfswagen met in het eerste geval juist een gps als optie en nu op dit moment glazen schuifdak en gps.
                              Dus ik heb al even een stap terug moeten zetten op het vlak van opties.
                              Het enigste wat ik 's morgens mis als ik instap zijn de volvozetels en die gps die zo mooi uit het dashbord kwam.

Het formaat van zo een xc90 is ook nog een issue.
                              Mijn s60 had een heel grote draaicirkel en dat zal met zo een bakbeest zeker niet beter zijn.
                              Net even gekeken en het scheelt 30 centimeter ik dacht het meer ging zijn.

Testritten zullen ook meer inzicht geven.
                              Ik vermoed dat het iets sportievere karakter: 7.9(gemeten) naar de honderd vs iets in de 9 seconden wel merkbaar zal zijn.
                              Niet dat ik een stoplichtsprinter ben maar een beetje vooruit kunnen is altijd handig.
                              Dat er geen AWD tussen zit daar heb ik me al bij neergelegd qua co2 zet mijn boekhouder het licht dan op orangje.
                              Modular Drive Motoren van Volvo zijn onwaarschijnlijk betrouwbaar op motormechanisch gebied. Van D2 tot T6 gebruiken ze allemaal dezelfde layout en zijn toch al een poosje in de verkoop....Weet er al met dik over de 200dkm (benzine en diesel) en geen centje pijn aan de motor,nergens lekken en geen olieverbruik. Bij de diesels durft de EGR klep wel eens voor kopzorgen zorgen. De benzines zijn 100% troublefree...Heb er zelf twee gekocht en zou dat echt niet doen als ik nog maar iets van problemen afwist hoor
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                Ik zou ... alleen maar spreken als ik er eens mee gereden heb. Ik weet niet of jij er al mee gereden hebt ?
                                Tja, ik spreek ook als ik er nog niet mee gereden heb (voor zover ik weet zijn er ook geen forumbeperkingen daarrond), en ik spreek ook enkel maar over mijn persoonlijke voorkeur hé .
                                Ik weet wat een D4 in een V70 oplevert, en ik weet dat een XC90 zo'n 300 kg meer weegt. Ik ben niet zo'n fan van SUV's, en eentje die heel vlot uit de hoek komt zou het nog wel OK kunnen maken voor me, maar anders hoeft het niet.
                                Ieder zijn ding hé.

Comment

Een D4 in een xc60 rijdt vlot zover zijn we al. De 181pk had ik al es gereden en de 190 is niet zoveel verschil.
                                  Na wat contacten te hebben gelegd met mensen die parallelle import doen is het blijkbaar vanaf april/mei 2016 interessanter om eentje voor een scherpe prijs te kunnen scoren(xc90). Wel gaat een D5 veel meer te vinden zijn dan een D4 blijkbaar in xc90.

In een V60 cross country, V40 en v70, xc60 is die niet te krijgen maar in een gewone v60 blijkbaar wel.
                                  Een D5(2literblok, fwd) met 225pk en co2 van 125 gram. 0-100 in 6.5 seconden. Dat lijkt mij amusant speelgoed te zijn.
                                  Maar als je bijna 2 meter bent dan verlang je wel es naar een auto waarbij je comfortabel kan instappen.
                                  Waar zit tuningkid om mij af te raden om een 190pk versie te chippen naar die 225pk?(ironie)

Die 8-trapsautomaat in die xc60 is redelijk bij de les maar als je zo even snel wil gaan inhalen zit er toch wel een vertraging op.
                                  In Nederland biedt Volvo een optie aan om een Polestar kuur te laten doen. Pk's gaan maar 10 omhoog maar blijkbaar is de responstijd echt wel goed aangepast van de automaat. Spijtig genoeg niet in België leverbaar(legaal dan).

Over de tijd dat er een nieuwe xc60 komt, dat schat ik in dat het iets voor 2019 zal zijn naar wat ik hoor uit sommige bronnen.

Comment

Dit weekend met een xc90 gereden wel de D5 versie.
                                    Wat een auto, die lag wel op 22 inchers en dat zorgde voor rolgeluiden.
                                    Pas niet echt op een volvo jeep zo van die echt dikke velgen mijn inziens.
                                    Op dit moment nog geen xc90 gevonden die scherp geprijsd is. Hem zelf gaan halen in een Oost blok land is net iets teveel avontuur.

Zo een xc90 is echt een totaal andere auto dan een xc60. Je zit als een vorst, stuur geeft voldoende feedback in de bochten.
                                    Het commentaar dat die 8-traps automaat te traag zou zijn heb ik niet echt last van gehad. Even handmatig versnelling kiezen voor je wil gaan inhalen en een verzet lager kiezen. Voor een auto van dat gewicht echt wel vlot mee te rijden.
                                    Natuurlijk was die testwagen uitgerust met het inscription pack, het geluidsysteem kost trouwens evenveel als een oldtimer kever...

Wel nog even goed nadenken of mijn klanten me liever met een xc60 of 90 gaan zien komen.

Comment

Working...
                                    X