Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Run Flat banden wisselen (zomer=>winter)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Run Flat banden wisselen (zomer=>winter)

Hi,

in juli kocht ik een BMW 116 D (BJ 2014). Aangezien dit een Premium Selection is, geniet ik van 2 jaren BMW garantie. Met de winter in aantocht is het dus tijd om de banden te wisselen, de zomer van de velgen af en de winter erop. Gisteren maakte ik een afspraak met de garage en ik kan pas binnen 4 weken terecht! Bandenwissel Run Flat duurt ook nog eens een 2-tal uren. Kan ik deze bij een andere erkende (niet BMW) garage risicoloos laten vervangen en waar moet ik op letten? Vervalt mijn BMW garantie dan niet in geval van latere problemen? Wordt de (connect drive) software niet aangetast? Wat is jullie mening en ervaring en wat kost dit vervangen überhaupt in een (erkende) BMW garage?

Alvast bedankt hé,

Arnaud

Waarschijnlijk heeft die gast geen machine voor runflats . Dat duur niet langer als een gewone band .
    Op 20min moeten ze erop staan.

Comment

Runflat duurt ietsje langer, maar zeker geen 2 uur.

Grootste risico is dat de TPMS ventielen beschadigd worden.

20 minuten voor 4 banden + balanceren lijkt me wel heel sterk! de waarheid ligt ergens in het midden, ongeveer 1 uur...

Comment

t'is bij de BMW verdeler waar ik hem gekocht heb, dat de bandenwissel gaat gebeuren en dat zou 2 uren in beslag nemen

Comment

Halfuur van BMW garage naar bandencentrale rijden, uurtje wisselen en halfuurtje terug? :-P
          Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
          BMW E90 320d:

Comment

heb uiteindelijk bij de garage maar een nieuwe set velgen + bijbehorende winterbanden aangeschaft en de zomerwielen laten stockeren ben ik van alle gedoe af

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
              Runflat duurt ietsje langer, maar zeker geen 2 uur.

Grootste risico is dat de TPMS ventielen beschadigd worden.

20 minuten voor 4 banden + balanceren lijkt me wel heel sterk! de waarheid ligt ergens in het midden, ongeveer 1 uur...
              Wat Blackhorse zegt klopt, toen ik nog in een bandencentrale werkte kregen wij exact 20 min voor een complete wissel. Onder echte druk deden we het zelfs op een kwartier. Is natuurlijk wel met 3 man per kant.

Comment

Toch iemand die mij gelooft

Comment

Ja, precies of ze in een garage 6 man ter beschikking hebben om die banden van 1 wagen te wisselen...
                  Ik denk toch ook een klein uurtje. Als je doorwerkt en het goed wil doen.
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

binnenrijden en op de brug zetten,
                    nieuwe banden bijhalen,
                    demonteren wielen,
                    demonteren banden,
                    monteren nieuwe banden (en eventueel de tpms ventielen die ge kapot gedaan hebt vervangen)
                    balanceren,
                    monteren wielen,
                    natrekken op koppel van de wielbouten,
                    buitenrijden,
                    stockeren zomerbanden + administratie hier omtrent in orde brengen
                    werkfiche afwerken

1 manuur is snel gewerkt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                      Ja, precies of ze in een garage 6 man ter beschikking hebben om die banden van 1 wagen te wisselen...
                      Ik denk toch ook een klein uurtje. Als je doorwerkt en het goed wil doen.
                      Euh, wij werkten daar met een kleine 10 man, 8 man voor de gewone wagens en 2 voor trucs.
                      Vanaf de wagen op de brug staat tot er terug af deed ik er op m'n eentje een dik half uur over (normale wielen welteverstaan, geen blaften zoals je soms onder een X5 tegenkomt).
                      Demonteren 6 min, banden afduwen 5 min, demonteren / monteren band 10 min, balanceren 8 min, monteren 6 min.
                      Da's als ge goed doorwerkt en niet afgeleid wordt.
                      Unterschlagen ga ik bijtreden als je alles meetelt qua werk, dat het op 1 werkuur komt.

Comment

Working...
                      X