Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterschade bij Opel Insignia SW met automatische koffer en schuifdak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waterschade bij Opel Insignia SW met automatische koffer en schuifdak

    Ik ben op zoek naar mensen met een Opel Insignia sports tourer met het elektrische schuifdak en de elektrische koffer. Ik heb waterschade aan de printplaat en stekker van de elek. koffer, het water zou door een verstopping ter hoogte van het schuifdak op deze module druppelen waardoor de koffer vroeg of laat problemen vertoont (niet meer openen of sluiten). In het Insignia topic heb ik reeds iemand gevonden met exact hetzelfde probleem dus nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die problemen hebben gehad met hun elektrische koffer en of dit hersteld is geweest en hoe. In het Insignia topic werd ook gesproken over buitendienst oplossingen voor dit probleem, weet hier iemand iets meer van? In het Insignia topic vind ik geen antwoorden op mijn vragen...
    Last edited by ; 25/11/2015, 13:14.

  • #2
    Is ook een typisch BMW probleem. Ik had het bij de Insignia nog niet eerder gehoord.
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      Ik wil toch nog eens benadrukken dat het kofferprobleem slechts het begin van de problemen is. Na verloop van tijd (bij mij na bijna 2 jaar nadat de kofferklep kuren vertoonde) valt al je
      elektronica gewoon uit.
      En ja dat was het antwoord van Opel voor mij ook. De BMW5 heeft dat ook en daar kost een herstelling nog meer wat zaag je dan.

      Comment


      • #4
        Is de schakelaar van je kofferklep al vervangen geweest?
        Ivm het schuifdak moet je die afvoeren links & rechts proper maken.
        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
        Current:
        1987 Mercedes-Benz W124 200D
        1979 Mercedes-Benz W123 280E
        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
        Ex:
        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
        1976 Mercedes-Benz W123 250
        1987 Mercedes-Benz W124 230E

        1979 Mercedes-Benz W123 300d
        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

        1990 Mercedes-Benz C124 300CE
        1980 Mercedes-Benz W123 280
        1989 Mercedes-Benz W124 230E

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
          Is de schakelaar van je kofferklep al vervangen geweest?
          Ivm het schuifdak moet je die afvoeren links & rechts proper maken.
          Voorlopig is enkel de printplaat vervangen, volgende week moet ik terug om de stekker te vervangen. De laatste dagen kon ik de koffer enkel open doen met de afstandsbediening, dus niet met de kofferschakelaar of de knop op de deur. Ze gingen dit bekijken, maar bij de garage dachten ze dat dit ook kon daar de beschadiging aan de printplaat? Intussen heb ik wel reactie gekregen van Opel België, ze gaan dit probleem intern bespreken. Ik ben eens benieuwd...

          Comment


          • #6
            Pff zou ook niet mogen, hopelijk komt er een juist oplossing van opel uit
            hou ons verder op de hoogte.

            Comment


            • #7
              Rond de pot draaien kunnen ze wel bij Opel. Net reactie gekregen op mijn mail waarin ik de getuigenis van ivob2 aanhaalde. Ik denk niet dat je raketwatenschappen moet gestudeerd hebben om in te zien dat onze beide gevallen toch wel zeer veel gelijkenissen hebben. Blijkbaar moet ik nog dankbaar zijn dat het niet nog duurder uitvalt! Iemand trouwens een idee hoe er zonder aanwijsbare reden water aan de printplaat van de koffer kan komen? En toch wil Opel hier niet op in gaan. Misschien dat een advocaat hier iets mee zou kunnen doen? Ik veronderstel dat ik dit dan zal moeten doen voor ze dit herstellen?

              Het antwoord van Opel België:

              In opvolging van uw dossier en naar aanleiding van uw recente opmerking contacteerden wij uw Opel dealer.

              Tijdens het vervangen van het stuurapparaat van uw voertuig werd inderdaad vastgesteld dat de pinnen van de stekker behoorlijk gecorrodeerd waren; deze moesten dus vervangen worden.
              Uw Opel dealer heeft geopteerd voor de gunstigste oplossing en een nieuwe stekker werd geplaatst. Het andere alternatief was een volledige kabelboom, welke een veel hogere kost zou meegebracht hebben.
              Een reden voor de corrosie van dit onderdeel kon niet gegeven worden. Het kan soms voorkomen dat zonder aanwijsbare reden of door invloeden van buitenaf een onderdeel aan vervanging toe is. Het spijt ons dat dit voor uw voertuig het geval was.
              Wij rekenen erop dat uw voertuig weer helemaal in orde is.

              Comment


              • #8
                Uw Opel dealer heeft geopteerd voor de gunstigste oplossing en een nieuwe stekker werd geplaatst. Het andere alternatief was een volledige kabelboom, welke een veel hogere kost zou meegebracht hebben.
                Zal mijn dealer (Autostad) eens aan zijn oren moeten trekken! Had al een klein vermoeden dat dat van die volledige kabelboom een verzinsel was. En de rubbers hadden ze ook al overbodig vervangen.
                Nu Autostad Heverlee had er toch al gelegen. Mijn linker spiegel afgereden terwijl ik geparkeerd stond en natuurlijk de Belgische ziekte vluchtmisdrijf. Eigenlijk alleen de zwarte plastic rand die de spiegel op zijn plaats houdt gebarsten. Bij G-Man (waar ik niet eens klant ben) 300 euro voor een nieuwe spiegel geplaatst. Bij autostad 469 euro voor hetzelfde. En bij een familiale dealer uit de buurt gingen ze eerst kijken of ze het stuk niet afzonderlijk konden bestellen en vervangen (bij de vorige twee was daar niet eens sprake van).

                Comment


                • #9
                  Oorzaak van het probleem volgens de dealer (die overigens de gelijkenissen niet ziet tussen mijn voorval en dat van ivob2 ): water in stuurapparaat gelopen door waterlek bovenaan opening kofferklep. En daar moet ik het mee doen, geen verdere verklaring of antwoorden. Ze hebben de opening nu afgekit en daarmee zou het probleem moeten opgelost zijn. Vrijdag gaat het regenen, eens kijken of m'n koffer 's avonds nog open gaat...

                  Comment


                  • #10
                    Nou hopelijk (of misschien wel) moet je ook iet alles opnieuw laten overdoen. Bij mij hebben ze ook pas de tweede keer (toen he top hun kosten in garantie was) naar de echte oorzaak gezocht.

                    Comment


                    • #11
                      update: voor wat het waard is: na het uitboren van het afloopsysteem en een paar liter wateroverlast en sneeuw- en ijsdruk later moet ik zeggen dat tot nu toe het probleem zich niet meer voordoet.
                      Dus dat zal waarschijnlijk de oorzaak en de oplossing geweest zijn. Alleen spijtig dat Opel daar zo moeilijk over deed en vooral dat het zolang duurde (en via een dure omweg van 2 softwareboxen later) voor de gepaste remedie (die 2 keer niks kost) werd uitgevoerd.
                      Heet k&K een positievere respons van Opel(dealer) gekregen? Of heeft Opel nu wel wat anders aan zijn (software)hoofd?

                      Comment


                      • #12
                        Naar mijn ervaring zijn veel Opel dealers gewoonweg waardeloos. Die Insignia's zijn ook gekend voor veel verschillende problemen en in plaats van die direct op te lossen kloppen veel Opel dealers graag eerst nog wat geld uit de zakken van hun klanten.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Naar mijn ervaring zijn veel Opel dealers gewoonweg waardeloos. Die Insignia's zijn ook gekend voor veel verschillende problemen en in plaats van die direct op te lossen kloppen veel Opel dealers graag eerst nog wat geld uit de zakken van hun klanten.
                          Zelfde ervaring met de Astra. En of je garantie hebt of niet, ze laten het zo lang naslepen dat ze het niet moeten doen. Wat een kut service.

                          Comment


                          • #14
                            waarom dan nog een opel kopen? dacia bied meer waar voor uw geld en is van uitmuntende kwaliteit.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door guidoman Bekijk Berichten
                              waarom dan nog een opel kopen? dacia bied meer waar voor uw geld en is van uitmuntende kwaliteit.
                              Dacia is brandgevaarlijk.
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                              Comment


                              • #16
                                2 weken na de eerste herstelling heb ik terug waterschade gehad. Terug naar de garage en deze keer hebben ze wel de afvoer uitgeboord want deze was inderdaad nogal 'nipt'.... De stuurmodule hebben ze onder garantie vervangen maar voor dat uitboren hebben ze me wel een nieuwe factuur gestuurd! Nu vraag ik me dan toch af wat ze de eerste keer dan wel gemaakt hebben? Volgens de garage waren er 2 lekken en dus 2 facturen want de tweede keer was het een ander probleem... In mijn ogen hebben ze dat dan de eerste keer ook moeten zien en ik ga deze facturen dan ook betwisten, de ingebrekestelling is onderweg.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door K&K Bekijk Berichten
                                  Volgens de garage waren er 2 lekken en dus 2 facturen want de tweede keer was het een ander probleem...
                                  Die eerste keer was het een marter die een (helaas te klein) gat in uw carrosserie heeft gevreten. Lijkt me onbetwistbaar, want dat kan onmogelijk een fout zijn van Opel.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door chaosGP Bekijk Berichten
                                    Die eerste keer was het een marter die een (helaas te klein) gat in uw carrosserie heeft gevreten. Lijkt me onbetwistbaar, want dat kan onmogelijk een fout zijn van Opel.
                                    Dat ze dat nog niet als excuus gebruikt hebben!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Beste,
                                      ik heb dit weekend hetzelfde probleem gehad met mijn Opel Insignia Sports Tourer. Tijdens een fikse regenbui kreeg ik verschillende foutmeldingen op het display (service airbag / service elek handrem / service parkeerhulp). Na een tijdje viel het dashbord gewoon uit... Het elektrische kofferdeksel functioneerde ook niet meer, de elektronische handrem werkte dan weer, dan weer niet... Airco / infotainement vielen eveneens uit
                                      De volgende dag startte de wagen ook gewoon niet meer, dus getakeld door Touring.
                                      Vandaag gebeld met garage om na te vragen wat het probleem nu was: er zouden 26 fouten zijn uitgelezen, te wijten aan waterinsijpeling via de koffer (oorzaak: verduurde rubberafdichting, volgens Opel dealer gewoon slijtage, waar zij niks aan kunnen doen...). Hierdoor zouden 2 regelmodules gecrasht zijn (module voor de elek koffer en module voor de verwarming). Totale kostenplaatje wordt geraamd op 870€.
                                      Op mijn vraag of ze dit normale slijtage vinden, antwoordden ze dat dit inderdaad als "normaal" beschouwen. Ik vind dit echter niet kunnen dat een auto van net geen 5 jaar oud, dergelijke gebreken vertoont....

                                      Comment


                                      • #20
                                        Amai zeg!
                                        Maar je hebt geen garantie meer en blijkbaar laten ze jou dan opdraaien. Dat verwacht je inderdaad niet bij een jonge auto.
                                        Volgende keer een ander merk zeker?
                                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                        Comment

                                        Working...
                                        X