Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterschade bij Opel Insignia SW met automatische koffer en schuifdak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door K&K Bekijk Berichten
    2 weken na de eerste herstelling heb ik terug waterschade gehad. Terug naar de garage en deze keer hebben ze wel de afvoer uitgeboord want deze was inderdaad nogal 'nipt'.... De stuurmodule hebben ze onder garantie vervangen maar voor dat uitboren hebben ze me wel een nieuwe factuur gestuurd! Nu vraag ik me dan toch af wat ze de eerste keer dan wel gemaakt hebben? Volgens de garage waren er 2 lekken en dus 2 facturen want de tweede keer was het een ander probleem... In mijn ogen hebben ze dat dan de eerste keer ook moeten zien en ik ga deze facturen dan ook betwisten, de ingebrekestelling is onderweg.
    Nou dan was je nog slechter af dan mij. Spijtig voor jou dat mijn voorspelling is uitgekomen dat als die afloop niet wordt uitgeboord het probleem blijft duren. Opel biedt toch garantie op zijn herstelling met originele onderdelen? Daar moet de dealer zich gewoon aan houden en er zich niet uitlullen (het is zo al erg genoeg dat Opel de beschikbare info niet doorgeeft aan het dealernetwerk.
    Ik ben in elk geval overgestapt van een ketendealer naar een kleine lokale dealer. Daar kenden ze na één keer mijn naam tenminste al wat bij de vorige na 11 jaar nog niet gelukt was. Belangrijker is dat de service (tot nu toe) top en familiair was en het standaard onderhoud goedkoper. Direct maar ook de kofferveer voor de derde keer (terugroepactie) laten vervangen.
    Was ook de enige waar ik moest langskomen toen ze onlangs tegen de linker buitenspiegel gereden waren (vluchtmisdrijf) zodat ze konden zien welke onderdelen er moesten vervangen worden. Bij dealer "carcity" was dat, zonder kijken, gewoon een heel nieuwe spiegel (bijna 600 € ).
    Last edited by ivob2; 12/02/2016, 19:45.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door DavidVB Bekijk Berichten
      Beste,
      ik heb dit weekend hetzelfde probleem gehad met mijn Opel Insignia Sports Tourer. Tijdens een fikse regenbui kreeg ik verschillende foutmeldingen op het display (service airbag / service elek handrem / service parkeerhulp). Na een tijdje viel het dashbord gewoon uit... Het elektrische kofferdeksel functioneerde ook niet meer, de elektronische handrem werkte dan weer, dan weer niet... Airco / infotainement vielen eveneens uit
      De volgende dag startte de wagen ook gewoon niet meer, dus getakeld door Touring.
      Vandaag gebeld met garage om na te vragen wat het probleem nu was: er zouden 26 fouten zijn uitgelezen, te wijten aan waterinsijpeling via de koffer (oorzaak: verduurde rubberafdichting, volgens Opel dealer gewoon slijtage, waar zij niks aan kunnen doen...). Hierdoor zouden 2 regelmodules gecrasht zijn (module voor de elek koffer en module voor de verwarming). Totale kostenplaatje wordt geraamd op 870€.
      Op mijn vraag of ze dit normale slijtage vinden, antwoordden ze dat dit inderdaad als "normaal" beschouwen. Ik vind dit echter niet kunnen dat een auto van net geen 5 jaar oud, dergelijke gebreken vertoont....
      Exact dezelfde uitleg bij mij de eerste keer dat ik dat voorhad (en dus alles mocht betalen). De rubber (waar niets aan scheelde) hebben ze toen voor niets vervangen. Toen zich enkele weken later weer hetzelfde voordeed (met nu de kosten voor hen want herstelling onder garantie) was ik wel even bij dat ik die rubber toch heb laten vervangen de eerste keer zodat ze de tweede keer het excuus niet konden gebruiken dat de uitval kwam omdat ik de rubber weigerde te vervangen.

      Als ik van jou was zou ik ze schriftelijk op de hoogte brengen van de 2 identieke gevallen die je hier hebt vernomen en dat de oorzaak niet ligt in een verduurde rubber maar in een verstopte afvoer (en de goedkope oplossing daarvoor) en als dat bij de eerste herstelling niet verholpen wordt je de verantwoordelijkheid bij hen legt.
      Anders heb je het nadien weer vlaggen.
      Last edited by ivob2; 12/02/2016, 19:32.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Amai zeg!
        Dat verwacht je inderdaad niet bij een jonge auto.
        Bij mijn Insignia begonnen de kofferproblemen al in het tweede jaar (bij ieder onderhoud vonden ze natuurlijk niets) en is hij uiteindelijk in de loop van het vierde 2 keer gecrasht. Net buiten garantie natuurlijk.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door K&K Bekijk Berichten
          Ik ben op zoek naar mensen met een Opel Insignia sports tourer met het elektrische schuifdak en de elektrische koffer. Ik heb waterschade aan de printplaat en stekker van de elek. koffer, het water zou door een verstopping ter hoogte van het schuifdak op deze module druppelen waardoor de koffer vroeg of laat problemen vertoont (niet meer openen of sluiten). In het Insignia topic heb ik reeds iemand gevonden met exact hetzelfde probleem dus nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die problemen hebben gehad met hun elektrische koffer en of dit hersteld is geweest en hoe. In het Insignia topic werd ook gesproken over buitendienst oplossingen voor dit probleem, weet hier iemand iets meer van? In het Insignia topic vind ik geen antwoorden op mijn vragen...
          Hier heeft u nog een gedupeerde gevonden. Ook wij hebben een Insignia met schuifdak en elektrische koffer. leuk als het werkt

          Wat ik hier allemaal gelezen heb, heb ik ook meegemaakt. De koffer die niet wil openen met de drukschakelaar op de koffer of via de bestuurdersdeur of via de afstandsbediening op de sleutel. met de afstandsbediening deed hij het af en toe nog wel eens totdat het helemaal niet meer ging.

          Ook het uitvallen van de elektronica met de meldingen service airbag, service dit service dat heb ik meegemaakt. Kan u verzekeren dat als uw servopomp ineens uitvalt tijdens het rijden dat dat geen lachertje is. Het was juist kermis in de auto met al die flikkerende lampjes.

          Het probleem is inderdaad vocht op de module in de koffer. Ook bij ons dus het geval alsook een gecorrodeerde stekker met afgebroken contactpinnekes. Dat vocht komt er inderdaad doordat de afvoerkanaaltjes verstopt zijn maar die uitleg was niet genoeg voor mij dus heb ik de hele hemel eruit laten halen. De voorkant van de auto omhoog gekrikt en een emmer water in die afvoerkanaaltjes van het schuifdak gegoten.

          Ongeveer 50cm voor die afvoerdarmpjes de koffer bereiken is er een koppelstukje gebruikt. Dus als die afvoerkanaaltjes dicht zitten lopen die dus vol water tot ze aan dat koppelstukje komen en daar loopt het water dus langs af want die sluiten niet goed af blijkbaar. Aangezien mijne Insignia geen alleenstaand geval is lijkt het mij dat die ook bij jullie niet tegoei afsluiten. Dit lijkt me dus meer een constructieprobleem want als die darmpjes uit 1 stuk bestonden dan kon het daar natuurlijk niet lekken.

          Het vocht op die module is een gekend probleem. Ook BMW heeft dit. Dan hadden ze maar een terugroepactie moeten doen en ervoor zorgen dat die koppelstukjes niet meer lekten want wie is er de dupe? De klant natuurlijk.

          Nu staat mijn wagen al 5 weken in de garage want het is nog allemaal niet in orde. De module is vervangen maar blijkbaar is er een probleem met de contactpinnen. Ik zou denken dat er bij de module een stekker en contactpinnen zouden zitten maar dat is dus niet. Dat zijn 3 aparte artikelnummers. Het probleem is nu dat die contactpinnen, geleverd door Opel, niet passen in de stekker. Ondertussen zijn daar al heel wat contactpinnen geleverd maar nog steeds niet de juiste. Opel lost het probleem op door de kabelboom te vervangen dat wil dus zeggen een +/- 1500 euro bovenop de 900 euro voor het vervangen van de module. Ja dag Jan, ik denk het. De garagist zoekt verder achter een alternatief.

          Nu vind ik niet dat ik voor die kosten moet opdraaien aangezien ik geen alleenstaand geval ben. Is er een mogelijkheid om met alle gedupeerde in contact te komen om zo als 1 groep naar buiten te komen?
          Last edited by ; 12/08/2016, 14:40.

          Comment


          • #25
            Lastig lezen hoor als alles aan elkaar hangt.

            Zoek anders achter gedupeerden op (Opel) forums en FB groepen.
            Er zullen er nog wel zijn.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Opel en water, goed huwelijk

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • #27
                die koppelstukken zijn er bij alle merken en als er water in blijft staan lekken die ook bij alle merken

                Het is belangrijk om regelmatig zelf de afvoerkanalen van een schuifdak te reinigen. Normaal doet men dat ook bij een onderhoud, maar in praktijk vaak enkel op de factuur...

                verschil is wel dat bepaalde merken hun modules beter afschermen tegen water.

                Comment


                • #28
                  Nog nooit een merk tegengekomen waar bij een bepaald model steevast water in de deur zit, gezien het geklungel van de klantendienst en dealer heb ik het zelf maar opgelost. 6 maand oude wagen btw
                  Heb ondertussen begrepen dat het bij het nieuwe model ook al voorgevallen is.


                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Joost.D Bekijk Berichten
                    die koppelstukken zijn er bij alle merken en als er water in blijft staan lekken die ook bij alle merken

                    Het is belangrijk om regelmatig zelf de afvoerkanalen van een schuifdak te reinigen. Normaal doet men dat ook bij een onderhoud, maar in praktijk vaak enkel op de factuur...

                    verschil is wel dat bepaalde merken hun modules beter afschermen tegen water.

                    Dat zou goed kunnen zijn en inderdaad bij elke onderhoudsbeurt zouden die afvoerkanaaltjes moeten opengemaakt worden maar bij de Insignia is het niet echt voorzien om deze vrij te maken. Aan het uiteinde zit er een plastieke plaat over zodat je er niet aankan. Alleszins eentje dat niet voorzien is om elke keer te demonteren. Dus in tegenstelling tot andere merken, waar die kanaaltjes onderkant koffer of in de wielkappen uitkomen, wordt het hier niet gedaan.

                    Comment


                    • #30
                      Stokoud probleem bij de BMW 5 (Touring?) daar begon het er meestal mee dat men de ruitenwissers niet meer af kon zetten, lachen tot men hoorde wat het ging kosten. En dan zit Opel jaren later met hetzelfde probleem zeg maar gerust constructiefout, onbegrijpelijk.
                      Last edited by ; 14/08/2016, 19:28.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Axtronix Bekijk Berichten
                        Nu vind ik niet dat ik voor die kosten moet opdraaien aangezien ik geen alleenstaand geval ben. Is er een mogelijkheid om met alle gedupeerde in contact te komen om zo als 1 groep naar buiten te komen?
                        Ik heb me hierover al eens geïnformeerd maar ik vrees dat dit een hopeloze zaak is. Via de ombudsdienst van de overheid kan je een klacht indienen maar aangezien mijn wagen overgenomen is van een leasingcontract kan ik Opel niet aanklagen (enkel het lease bedrijf). Ook andere getuigenissen (van dit forum) komen niet in aanmerking omdat men niet kan nagaan of deze echt zijn. Het kan zijn dat je via een advocaat hier een zaak van kan maken maar wie moet je dan aanklagen? De dealer, Opel België of Opel AG? Via Test Aankoop kan je het misschien proberen? In ieder geval, ik heb de 2de herstelling uiteindelijk niet moeten betalen dus voor mij is daarmee (voorlopig?) de kous af. Moest u toch iets ondernemen, ik ben altijd bereid mee te werken.

                        Comment


                        • #32
                          De onderdeelcode van de stekker is OPE 1287421 en kostte eind 2014 43.30 euro ex. BTW.
                          De module kostte toen 333.00 euro excl. BTW (OPE 1232244).
                          De tochstrook van de koffersluiting (maar die heeft er dus niets mee te maken zoals iedere Insignia gebruiker al weet maar blijkbaar geen enkele Opeldealer) 109 euro (excl. BTW)
                          De rest waren allemaal "werkuren".
                          Voor de Insignia (die sinds de laatste herstelling 10/2014 normaal functioneert) ben ik wel overgestapt naar een lokale kleine dealer ipv zo'n ketendealer.
                          Onze bedrijfswagen is een 2 jaar oude Zafira. Sinds mijn vriendin daar mee rondtoert heeft de radio/gps console kuren (vastlopen/verkeerde aanwijzingen/geen radiostation meer kunnen kiezen/...). Opel 'kent' het probleem en werkt aan een 'update'. Maar die is er na 2.5 jaar nog steeds niet.
                          Nu begint het instrumentenbord ook kuren te verkopen (de ene keer is de benzinetank vol, dan weer bijna leeg, etc. allemaal heel lollig).
                          Gelukkig een full omnium bedrijfswagen.
                          Last edited by ivob2; 21/08/2016, 13:05.

                          Comment


                          • #33
                            Opel is niet goed bezig.
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • #34
                              Ik ben van plan mijn Astra in januari om te zetten tegen een Astra K ST, incl electrische kofferklep. Maar als ik dit zo lees
                              2012 Opel Astra ST Ecoflex
                              2009 Opel Astra Ecoflex

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                Ik ben van plan mijn Astra in januari om te zetten tegen een Astra K ST, incl electrische kofferklep. Maar als ik dit zo lees
                                De K heeft last van water in de koffer, niet allemaal maar er zijn er al een paar.

                                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                Comment


                                • #36
                                  Ik heb 13 jaar Opel gereden en heb bijna elk jaar een nieuwe gekocht (ivm korting). Met de laatste wagens die ik gehad heb, heb ik niks anders dan miserie gekend! Opel is er zéér zwaar op achteruit gegaan! Hun techniek laat de wensen over, net als hun klantenservice. Alles moet snel snel uitgebracht worden om maar te kunnen verkopen. Het blijkt dan later dat het allemaal niet deugd en dan moet je zogezegd gaan wachten op een "verbetering/update". Deze zou dan volgens de klantenservice binnen zovéél weken later beschikbaar zijn. Ik heb nooit update's of verbeteringen gekregen (of ik moest er hemel en aarde voor verzetten wat véél stress met zich meebracht). Ik denk dat ze me daar onderhand goed genoeg kennen. Maar ik heb het merk afgezworen en er zal er nooit meer een nieuwe op mijn oprit staan. Het enige waar Opel nog goed in is, is om met de mensen hun voeten te spelen en ze aan het lijntje te houden tot ze het zelf zouden opgeven.
                                  DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                    Ik heb 13 jaar Opel gereden en heb bijna elk jaar een nieuwe gekocht (ivm korting). Met de laatste wagens die ik gehad heb, heb ik niks anders dan miserie gekend! Opel is er zéér zwaar op achteruit gegaan! Hun techniek laat de wensen over, net als hun klantenservice. Alles moet snel snel uitgebracht worden om maar te kunnen verkopen. Het blijkt dan later dat het allemaal niet deugd en dan moet je zogezegd gaan wachten op een "verbetering/update". Deze zou dan volgens de klantenservice binnen zovéél weken later beschikbaar zijn. Ik heb nooit update's of verbeteringen gekregen (of ik moest er hemel en aarde voor verzetten wat véél stress met zich meebracht). Ik denk dat ze me daar onderhand goed genoeg kennen. Maar ik heb het merk afgezworen en er zal er nooit meer een nieuwe op mijn oprit staan. Het enige waar Opel nog goed in is, is om met de mensen hun voeten te spelen en ze aan het lijntje te houden tot ze het zelf zouden opgeven.
                                    BAM!
                                    Exact hoe ik erover denk, NOOIT meer een Opel.
                                    Garantie kennen ze niet, het is te zeggen, als ze het probleem niet opgelost krijgen moet je er maar mee leren leven.
                                    Astra na een jaar verkocht en de nieuwe eigenaar heeft hem op zijn beurt ook weer verkocht. Die wagen is nog geen 2 jaar oud. Lol

                                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                      Ik heb 13 jaar Opel gereden en heb bijna elk jaar een nieuwe gekocht (ivm korting). Met de laatste wagens die ik gehad heb, heb ik niks anders dan miserie gekend! Opel is er zéér zwaar op achteruit gegaan! Hun techniek laat de wensen over, net als hun klantenservice. Alles moet snel snel uitgebracht worden om maar te kunnen verkopen. Het blijkt dan later dat het allemaal niet deugd en dan moet je zogezegd gaan wachten op een "verbetering/update". Deze zou dan volgens de klantenservice binnen zovéél weken later beschikbaar zijn. Ik heb nooit update's of verbeteringen gekregen (of ik moest er hemel en aarde voor verzetten wat véél stress met zich meebracht). Ik denk dat ze me daar onderhand goed genoeg kennen. Maar ik heb het merk afgezworen en er zal er nooit meer een nieuwe op mijn oprit staan. Het enige waar Opel nog goed in is, is om met de mensen hun voeten te spelen en ze aan het lijntje te houden tot ze het zelf zouden opgeven.
                                      Ik heb de klantendienst nog nooit moeten contacteren, omdat de onze , na bijna 4 jaar en 160k km en op een gloeibougieke na, volkomen probleemloos is.
                                      Waarom zou ik weer Opel kiezen:
                                      - model vind ik wel mooi
                                      - goede dealer op 4km.
                                      - in mijn ogen, prijs/kwaliteit wel ok.
                                      2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                      2009 Opel Astra Ecoflex

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Opel_Bjorn Bekijk Berichten
                                        Ik heb 13 jaar Opel gereden en heb bijna elk jaar een nieuwe gekocht (ivm korting). Met de laatste wagens die ik gehad heb, heb ik niks anders dan miserie gekend! Opel is er zéér zwaar op achteruit gegaan! Hun techniek laat de wensen over, net als hun klantenservice. Alles moet snel snel uitgebracht worden om maar te kunnen verkopen. Het blijkt dan later dat het allemaal niet deugd en dan moet je zogezegd gaan wachten op een "verbetering/update". Deze zou dan volgens de klantenservice binnen zovéél weken later beschikbaar zijn. Ik heb nooit update's of verbeteringen gekregen (of ik moest er hemel en aarde voor verzetten wat véél stress met zich meebracht). Ik denk dat ze me daar onderhand goed genoeg kennen. Maar ik heb het merk afgezworen en er zal er nooit meer een nieuwe op mijn oprit staan. Het enige waar Opel nog goed in is, is om met de mensen hun voeten te spelen en ze aan het lijntje te houden tot ze het zelf zouden opgeven.
                                        Hoog tijd voor een nickname wijziging.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                                          Ik heb de klantendienst nog nooit moeten contacteren, omdat de onze , na bijna 4 jaar en 160k km en op een gloeibougieke na, volkomen probleemloos is.
                                          Waarom zou ik weer Opel kiezen:
                                          - model vind ik wel mooi
                                          - goede dealer op 4km.
                                          - in mijn ogen, prijs/kwaliteit wel ok.
                                          Dikke chance, en ben blij voor u.


                                          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X