Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waterschade bij Opel Insignia SW met automatische koffer en schuifdak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Hoog tijd voor een nickname wijziging.
    Dat mogen ze van mij direct doen !
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Hoog tijd voor een nickname wijziging.
      Hij moet maar pm'en :p

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Waterschade bij Opel Insignia SW met automatische koffer en schuifdak

Klantendienst trekt op geen kloten en ze laten hun klanten in de steek.
        Ze blijven maar updates en vernieuwingen beloven maar na 3 jaar waren die er nog niet.
        De dealer deed tenminste wel zijn best maar ook hij heeft het merk opgegeven.

Vond het anders wel een mooie, stille luxueuze auto.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Water koffer insignia st

Oorspronkelijk geplaatst door Axtronix Bekijk Berichten
          Hier heeft u nog een gedupeerde gevonden. Ook wij hebben een Insignia met schuifdak en elektrische koffer. leuk als het werkt

Wat ik hier allemaal gelezen heb, heb ik ook meegemaakt. De koffer die niet wil openen met de drukschakelaar op de koffer of via de bestuurdersdeur of via de afstandsbediening op de sleutel. met de afstandsbediening deed hij het af en toe nog wel eens totdat het helemaal niet meer ging.

Ook het uitvallen van de elektronica met de meldingen service airbag, service dit service dat heb ik meegemaakt. Kan u verzekeren dat als uw servopomp ineens uitvalt tijdens het rijden dat dat geen lachertje is. Het was juist kermis in de auto met al die flikkerende lampjes.

Het probleem is inderdaad vocht op de module in de koffer. Ook bij ons dus het geval alsook een gecorrodeerde stekker met afgebroken contactpinnekes. Dat vocht komt er inderdaad doordat de afvoerkanaaltjes verstopt zijn maar die uitleg was niet genoeg voor mij dus heb ik de hele hemel eruit laten halen. De voorkant van de auto omhoog gekrikt en een emmer water in die afvoerkanaaltjes van het schuifdak gegoten.

Ongeveer 50cm voor die afvoerdarmpjes de koffer bereiken is er een koppelstukje gebruikt. Dus als die afvoerkanaaltjes dicht zitten lopen die dus vol water tot ze aan dat koppelstukje komen en daar loopt het water dus langs af want die sluiten niet goed af blijkbaar. Aangezien mijne Insignia geen alleenstaand geval is lijkt het mij dat die ook bij jullie niet tegoei afsluiten. Dit lijkt me dus meer een constructieprobleem want als die darmpjes uit 1 stuk bestonden dan kon het daar natuurlijk niet lekken.

Het vocht op die module is een gekend probleem. Ook BMW heeft dit. Dan hadden ze maar een terugroepactie moeten doen en ervoor zorgen dat die koppelstukjes niet meer lekten want wie is er de dupe? De klant natuurlijk.

Nu staat mijn wagen al 5 weken in de garage want het is nog allemaal niet in orde. De module is vervangen maar blijkbaar is er een probleem met de contactpinnen. Ik zou denken dat er bij de module een stekker en contactpinnen zouden zitten maar dat is dus niet. Dat zijn 3 aparte artikelnummers. Het probleem is nu dat die contactpinnen, geleverd door Opel, niet passen in de stekker. Ondertussen zijn daar al heel wat contactpinnen geleverd maar nog steeds niet de juiste. Opel lost het probleem op door de kabelboom te vervangen dat wil dus zeggen een +/- 1500 euro bovenop de 900 euro voor het vervangen van de module. Ja dag Jan, ik denk het. De garagist zoekt verder achter een alternatief.

Nu vind ik niet dat ik voor die kosten moet opdraaien aangezien ik geen alleenstaand geval ben. Is er een mogelijkheid om met alle gedupeerde in contact te komen om zo als 1 groep naar buiten te komen?
          Hallo

Ik heb hier net hetzelfde probleem
          Water in de module , kofferklep gaat niet meer open , lichtfestival in de wagen en constant is er lawaai in de wagen ,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lowy Bekijk Berichten
            Hallo

Ik heb hier net hetzelfde probleem
            Water in de module , kofferklep gaat niet meer open , lichtfestival in de wagen en constant is er lawaai in de wagen ,
            Dat is een ontroerend gegeven, fijn dat je dat wil delen.

Comment

Bij Opel is de service echt een ramp...en laat nu net zijn dat hun producten die extra service wel nodig hebben....intriest
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K&K Bekijk Berichten
                Ik ben op zoek naar mensen met een Opel Insignia sports tourer met het elektrische schuifdak en de elektrische koffer. Ik heb waterschade aan de printplaat en stekker van de elek. koffer, het water zou door een verstopping ter hoogte van het schuifdak op deze module druppelen waardoor de koffer vroeg of laat problemen vertoont (niet meer openen of sluiten). In het Insignia topic heb ik reeds iemand gevonden met exact hetzelfde probleem dus nu vroeg ik me af of er nog mensen zijn die problemen hebben gehad met hun elektrische koffer en of dit hersteld is geweest en hoe. In het Insignia topic werd ook gesproken over buitendienst oplossingen voor dit probleem, weet hier iemand iets meer van? In het Insignia topic vind ik geen antwoorden op mijn vragen...
                Hallo

Ik heb ook dit probleem , dit weekend de printplaat uitgehaald volledig opgekuist laten drogen en terug geplaatst, het doosje met de printplaat nog eens in een plastieken zak geplaatst + bedrading goed afgedicht is nu 100% waterdicht. Enkel nog uitzoeken van waar het water binnenkomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten
                  Ik wil toch nog eens benadrukken dat het kofferprobleem slechts het begin van de problemen is. Na verloop van tijd (bij mij na bijna 2 jaar nadat de kofferklep kuren vertoonde) valt al je
                  elektronica gewoon uit.
                  En ja dat was het antwoord van Opel voor mij ook. De BMW5 heeft dat ook en daar kost een herstelling nog meer wat zaag je dan.
                  Mijn insignia kreeg ook zijn kuren.
                  Vb: dashboard lichten gingen aan en uit, bij het rijden begonnen mijn lichten ook al te flippen , pinkers gingen niet meer wijzers daschboard gingen niet meer alarm flipte ook.
                  Heb dan die module van de electrische koffer afgekoppeld en dan was de wagen terug oké

Comment

Update. Gisteren heb ik een terugroepingsbericht onvangen van Opel voor het probleem met de koffer. Maar ondertussen heb ik alles wel laten vervangen op mijn kosten Nu komen ze daar mee af maar toen ik een jaar geleden hen op dit feit wees (bijna letterlijk wat nu in hun brief staat) en de verhalen aanhaalde van andere gedupeerden dan gebaarden ze van krommenaas...

Comment

En toen werd Wir leben autos -> Wir haben es nicht gewußt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K&K Bekijk Berichten
                        Update. Gisteren heb ik een terugroepingsbericht onvangen van Opel voor het probleem met de koffer. Maar ondertussen heb ik alles wel laten vervangen op mijn kosten Nu komen ze daar mee af maar toen ik een jaar geleden hen op dit feit wees (bijna letterlijk wat nu in hun brief staat) en de verhalen aanhaalde van andere gedupeerden dan gebaarden ze van krommenaas...
                        vast en zeker contact nemen en uw verhaal doen.

kans bestaat dat je een tegemoetkoming zal krijgen!

Comment

Working...
                        X